Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
21 Cze 2014, 20:13
[MK4] Wymiana zaworów / ustawianie rozrządu
Autor Wiadomość
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 29 Paź 2007, 21:29   [MK4] Wymiana zaworów / ustawianie rozrządu

Chciałem opisać wam wymianę zaworów i ustawianie rozrządu w Fieście z 1998 roku.
Wiem jak trudno jest znaleźć informacje na ten temat, ale uwierzcie mi trochę chęci i można zaoszczędzić kupę kasy.

Robię to pierwszy raz mam nadzieję że się uda, teoretycznie wiem wszystko.

Będę aktualizował posta na bieżąco.

Ford Fiesta Zetec - S 16v 1.25





Pierwszy krok to odłączamy akumulator i odkręcamy plastik w którym był, bo będzie nam przeszkadzał.

Drugi krok odkręcamy korek z pojemnika na płyn chłodzący, zdejmujemy węża z pompy i spuszczamy płyn.
Odpinamy przewody wysokiego napięcia.
Następnie zdejmujemy pokrywę zaworów. Cztery śrubki kręcimy raczej w lewo.

Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Lis 2012, 22:24, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29 Paź 2007, 21:35   

pamiętaj że w zetecu masz rozrząd pływający :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 29 Paź 2007, 22:00   

jestes klubowiczem, masz manuala w dzial download
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Paź 2007, 01:10   

nie spuszczamy płynu tylko zdejmujemy zbiorenik . Odkręcamy koło prawe . Ustawiamy silnik w górnym martwym punkcie na 1 cylindrze . najprosciej zdjąć pekiel zaworowy i dorobić sobie płaskownik pod wałki .
Potem wywalamy alternator i wszystko w koło co nam przeszkadza . I wkręcamy kołek blokujący dół silnika . Którego pewno nie masz tak samo jak płaskowanika do blokowania wałków .
Następnie odkrecamy dolną śrubę na kole pasowym i zdejmujemy koło i obudowy . Reszta już jest prosta i oczywista jak masz rozebrane .
 
 
 
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 30 Paź 2007, 11:20   

ja rozumiem o co Ci chodzi co tam se napisałeś ale spróbuj to wytłumaczyć kolesiowi który przy silniku nigdy nic nie robił,(wiem napiszesz żeby się za to nie brał) a i mam Ford Timing pin 303-507 i płaskownik też Ford setting tool 303-376

A i nie spuszczasz płynu, to jak chcesz zdjąć głowice, bo jak byś nie doczytał to najpierw pisze o wymianie zaworów, a jak nie spuścisz płynu to ci się wyleje przy zdejmowaniu głowicy, naleje sie do otworów śrub gdzie bezwzględnie musi być sucho chyba że chcesz żeby ci wywaliło uszczelkę

pozdro
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Paź 2007, 13:45   

ano jeśli wymiana zaworów to faktycznie trzeba zdjąć głowice . Więc musisz spuścić płyn .
wyjąć wszystko co ci przeszkada
alternator . Wykręcić srubę z bloku i wkręcić kołek blokujący .Jak zdjemiesz pekiel zaworowy to końcówki wałków maja nacięcia . jeśli wejdzie w nie płaskownik i oprze się o pow głowicy to znaczy ze jest górny martwy punkt silnika . Wtedy wkrecasz kołek blokujący w blok silnika i rozpoczynasz rozbieranie głowicy
Pamiętaj aby oznaczyć gdzie po kolei była każda półpanewka wałka rozrządu i gdzie była każda szklanka .
samej głowicy nie naprawisz bo :
A : nie wiesz jak to zrobić
B: nie masz sprzętu do szlifowania gniazd zaworowych
Tam jest potrzebna precyzja i wiedza bo błąd mści się jak adolf Hitler na polakach
 
 
 
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 30 Paź 2007, 14:14   

Skąd wiesz że nie mam znasz mnie ??

Zachodzi potrzeba szlifowania gniazda zaworów jeżeli zostały one uszkodzone mechanicznie tj. wżery itp.

A co do oznaczania rozrządu - robia to tylko ludzie którzy nie wiedzą jak się to ustawia. (bez urazy)

To jak z ciebie taki specjalista to powiedz mi co spowodowało te uszkodzenia

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Paź 2007, 15:25   

gniazda zawsze trzeba zabielić przy montażu nowych zaworów bo z upływem kilometrów gniazda się rozklepują i tracą kąty . Jeśli uważasz się za specjalistę to poco pytasz o takie banały jak rozrząd w zetec ach . A pisze jak pisze bo jak ktoś umie zrobić głowice to pytań o rozrząd nie zadaje . Wybacz .
a co usterki to przyczyna była woda , albo uszkodzona instalacja gazowa .
a jak jesteś takim cwaniaczkiem to wstaw zdjęcie uszczelki to bedzie wiedziało odrazu wiecej osób co spowodowało usterkę a nie na loterie liczysz :)
 
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 30 Paź 2007, 21:18   

tutaj z mojej strony dygresja: czy przy okazji ściągania głowicy należy sprawdzić równość głowicy i bloku, tu pytanie. robimy to za pomocą szczelinomierza i listwy czy metodą "farby i płytki"? Bo sprawdzić by co namniej to wypadało i jeśli nastąpi nierówność to jaką możemy tolerować? Będzie to przykładowo XIV Klasa dokładności warsztatowej czyli ok 0.1mm nierówności?
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 30 Paź 2007, 22:46   

chyba 0,05mm gdzieś mi się to na oczy rzuciło ale nie jestem pewien...
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
KrystianA
[Usunięty]

Wysłany: 31 Paź 2007, 00:01   

diodalodz napisał/a:
ano jeśli wymiana zaworów to faktycznie trzeba zdjąć głowice . Więc musisz spuścić płyn .
wyjąć wszystko co ci przeszkada
alternator . Wykręcić srubę z bloku i wkręcić kołek blokujący .Jak zdjemiesz pekiel zaworowy to końcówki wałków maja nacięcia . jeśli wejdzie w nie płaskownik i oprze się o pow głowicy to znaczy ze jest górny martwy punkt silnika . Wtedy wkrecasz kołek blokujący w blok silnika i rozpoczynasz rozbieranie głowicy
Pamiętaj aby oznaczyć gdzie po kolei była każda półpanewka wałka rozrządu i gdzie była każda szklanka .
samej głowicy nie naprawisz bo :
A : nie wiesz jak to zrobić
B: nie masz sprzętu do szlifowania gniazd zaworowych
Tam jest potrzebna precyzja i wiedza bo błąd mści się jak adolf Hitler na polakach


kołek blokujący jeśli kolega Napus nie ma, to polecam tokarza... koszt 20-30 zł
Bez niego to bym się nie zabierał do niczego..
U mnie przy wymianie rozrządu nie zastosował mechanik i pogiął w głowicy zawory, tak że szkoda by było żebyś miał żelazny deszcz..... jak coś to polecam mój post z zabawą w głowicę..:

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=25525

pewne informacje dotyczące ogólnie głowic są tam poruszone, może Ci się przyda...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Paź 2007, 08:14   

hm przymiarem i szczelinomierzem da się rade często .
0,2 to już taki max dla głowicy aluminiowej
żeliwne generalnie lubią mniej mieć . Alusa się dociągnie na siłe i bedzies szczelny żeliwniaka zapomnij :) .
 
 
 
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 31 Paź 2007, 11:55   

nie uważam się za specjalistę bo nim nie jestem raczej amatorem początkującym ale lubię wyzwania, jak sie nie uda to złom, ta Fiesta nie jest zagazowana załączam zdjęcie uszczelki.

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Paź 2007, 12:10   

ewidentnie puściła uszczelka pod głowica . widać to najlepiej na krawędzi 1/4 cylindra .
Cała historia głowicy zawsze zapisana jest na pierścieniach uszczelki . Widać odrazu co i w którym miejscu . Też nie jestem specjalista dlatego powiedziałem właśnie żeby ci sprecjalista robił zawory bo to jest sztuka . Przylgnia musi mieć swój kształt być we właściwym miejscu na gnieździe i musi mieć właściwa szerokość . Jak poszła uszczelka pod głowica to na bank w gniazdach wypalone są kratery . To niestety norma i np od samego gazu gniazda siadają szczególnie w zetecach a to własnie z 2 powodów zawartość wody i różnica temperatur .
Badź uważny przy kupowniu zaowrów bo często zawory różnia się długościami trzonków i ciężko się pokapować bo ford nie stosował oznaczeń . Odrazu możesz wywalić wszystkie wydechy a jak na ssących nie ma wrzerów to dobrzeć delikatnie i bedzie dobrze .
 
 
 
napus 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: S
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Paź 2007
Posty: 19
Skąd: Worcester, UK
Wysłany: 3 Lis 2007, 19:17   

Pytanko

Przykręcić głowice tak jak w książce 30Nm cz dokręcić na hama ???
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 3 Lis 2007, 20:15   

wg autodaty walisz 15Nm później 30Nm i na koniec dokręcasz po 90 stopni
w ten sposób dokręcasz głowice
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Lis 2007, 00:40   

90 stopni czyli prawie na chama . tylko uwaga zeby głowicę dokręcić równo i nie urwać szpilek . głowica powinna byś splanowana bo napewno się pokrzywiła .
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 4 Lis 2007, 11:17   

diodalodz napisał/a:
głowica powinna byś splanowana bo napewno się pokrzywiła .
daleki był bym od takiego stwierdzenia w ciemno - najpierwbym ją sprawdził i wtedy ewentualnie dał do splanowania jeśli bedzie taka potrzeba
_________________
 
 
 
stasiek49 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 105
Skąd: zawiercie
Wysłany: 4 Lis 2007, 12:32   

nawet w kaszlaku planowało się głowice jak miał mieć co najmniej serie,nowej aluminiowej głowicy nie planujemy
_________________
stasiek49
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Lis 2007, 12:34   

popatrz łokmen na uszczelkę . jak uszczelka puściła i woda rowaliła zawory wydechowe to znaczy ze było jeżdzone bardzo długo z tą usterka wiec głowica jest na minion procent krzywa . i moge powiedzieć nawet w która stonę . Zapadły się zewnętrzne krawędzie głowicy .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Pokrywa zaworów / Malowanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 5 26 Wrz 2010, 18:35
Tommur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.