| 
		Dieslowska kontrolka | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 gerwazy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2007,  07:54   Dieslowska kontrolka
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam pytanie.
 
Jak zapalam swojego diesla (mk3 1.8D), to muszę go dłuugooo kręcić.
 
Z rury jak "przebiera" idzie siwy dym.
 
Może to coś z elektryką???. Napiszę jeszcze ,że niekiedy bywało tak (ale rzadko i od jakiegoś czasu się nie zdarza w ogóle),że jak dałem grzanie świec i kontrolka tylko chwilkę się świeciła i gasła to wtedy fiestka paliła bardzo szybko, natomiast aktualnie zawsze świeci dłużej ( tak z 14 sek) i  wtedy zawsze przebiera i nie chce palić.
 
Próbowałem palić po tyknięciu i jest tak samo.
 
Świece były wymienione w październiku, akumulator jest nowy. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rafal1504 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2007,  13:43   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam
 
Nie mam diesiela i nie wiem jak długo powinna się palić kontrolka, ale jeśli piszesz, że kiedyś świeciła krócej to sprawdź układ elektryczny, który zasila świece żarowe, może przekaźnik żle łączy (jest nadpalony) i nie przekazuje pełnej mocy na świece i nie grzeją jak powinny.
 
Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2007,  18:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kup w sklepie diode 12 V . Dolutuj do nóg przewody i podłącz jedna nowe do masy a druga przykręć pod świece żarowa . I patrz czy pali sie dioda czy nie . Te przekaźniki sa bardzo liche i często nawalaja . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Wojtass  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączył: 27 Lut 2005 Posty: 270 Skąd: Lublin 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21 Mar 2007,  21:52   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Kontrolka grzania świec ma się nijak do faktycznego przepływu prądu przez nie. W 1.8D z którą mam kontakt nie ma różnicy czy przekręca kluczyk w zimie czy w lecie, kontrolka świeci cały czas tyle samo, podczas gdy przekaźnik świec już cyka w różnych odstępach czasu. 
 
Ale to przecież Ford...    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Powertech [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2007,  22:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Sprawdzić przekażnik czy zwiera i czy styk jest. Nie za bardzoi można ufać tej kontrolce. Ja próbowałem na różne sposoby palić ale co rusz to inaczej paliła. Jak masz chęć i troszkę czasu to może zrób jak ja. Wykręciłem wszystkie świece i je połączyłem do elektryki samochodu (od razu zweryfikujesz czy grzeją) Przekręciłem kluczk i patrzyłem co się dzieje. U mnie np. najbardziej są nagrzane jak zgaśnie kontrolka i policze do 6 i wtedy pale. Odpala z pół obrotu. A jak kontrolka gasła to nawet się jeszcze nie żarzyły. A po pyknięciu już były za słabe. Pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Fordon  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: ST 170 
                  Imię: Konrad 
                  Wiek: 40  Dołączył: 01 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP. 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 24 Mar 2007,  23:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Moga nie grzac swiece ze dymi na siwo, dodatkowo problem moze wynikac tez z cofajacego sie paliwa do zbiornika co jest tez bardzo czesta przypadloscia, kumpel kupil przewod przezroczysty z oplotem (wzmocnieniem wewnetrznym) i sobie kotroluje czy paliwo sie nie cofa na odcinku filtr<----pompa.    | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 25 Mar 2007,  01:29   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               to trzeba sobie zadać pytanie co blokuje paliwo zeby nie odpływało z węży ?? to raz. 
 
Dwa kompcenie na siwo w dizelku to efekt za niskiej temperatury (niskiej kompresji czasami) i nie dokładnego spalania ropy . Zgodze sie ze moga to być swiece żarowe nie zgodze sie ze jest to wina cofającego sie paliwa . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 gerwazy [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 31 Mar 2007,  16:48   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A jak sprawdzić przekaźnik, czy w nim wszystko ok????
 
Dziś go odkręciłem wyjąłem tą wtyczkę, ale nie ma tam nic do odkręcenia ; więc jak zajrzeć do środka???? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 1 Kwi 2007,  13:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a po co zaglądać do środka . Podłącz kontrolke do świecy i zobacz czy grzeja swiece i ile grzeja . Jak cokolwiek z przekaźnikiem nie tak to do śmieci z nim odrazu. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 kubasa976  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.8D/60KM 
                  Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 37 Skąd: lu 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Maj 2007,  21:34   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               a gdzie sie ten przekaznik znajduje w 1.8d 
 
bo ja mam  taki problem ze przekrence kluczyk zaświeci mi sie lampka od swiec na 2 sek i gasnie i ja musze nadsłuchiwać jak cos cpyknie tak mi poradził poprzedni właściciel | 
             
						
				_________________ ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22 Maj 2007,  23:11   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               przekaźnik jest w gumce na ścianie grodziowej albo podłużnicy . Trudno go nie zauważyć bo to jedyna elektryczna część pod maska    . W momencie kiedy słyszysz pyk rozłącza sie grzanie świec żarowych . Pytanie czy po rozruchu znowu sie nie załącza na czas nieokreślony . Nie wiem jak mk3 ale wiekszosć aut z tych lat ma system dogrzewania silnika zeby zmniejszyć dymienie zimnego silnika. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pniemiec [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 3 Cze 2007,  10:14   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja mam Fiestule z 1,8d pod maską i to problem dość piowszechny wśród tych samochodów...
 
 
przekręć kluczyk na zapłon i poczekaj aż kontrolka zgaśnie i tak z 10-20 sekund jeszcze i odpali odrazu...
 
 
podobno to problem ze świecami, ale pewności nie ma nigdy, a mój sposób jest sprawdzony.
 
 
pozdrawiam | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodadioda [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 4 Paź 2007,  18:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ja robie tak :
 
-przekrecam kluczyk pali sie kontrolka-gaśnie 
 
-"odkręcam" kluczyk tak jak się wyłacza zasilanie.. 
 
- znowu przekrecam az kontrolka zapali sie i zgaśnie 
 
- wciskam gaz do dechy
 
.. i pali 95%
 
 
Daj znak czy Tobie też to pomaga
 
pozdr | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 KrystianA [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Paź 2007,  17:49   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | diodadioda napisał/a: | 	 		  Ja robie tak :
 
-przekrecam kluczyk pali sie kontrolka-gaśnie 
 
-"odkręcam" kluczyk tak jak się wyłacza zasilanie.. 
 
- znowu przekrecam az kontrolka zapali sie i zgaśnie 
 
- wciskam gaz do dechy
 
.. i pali 95%
 
 
Daj znak czy Tobie też to pomaga
 
pozdr | 	  
 
 
po prostu pełne jedno grzanie - do pyknięcia powinno  wystarczyć gdy nei ma mrozu.
 
 
u mnie wciśnięcie pedału gazu czy na ciepłym czy zimnym silniku w 1,8 D utrudnia odpalenie silnika....
 
 
tak jak pisał Diodalodz - trzeba sprawdzić czy świece żarowe mają możliwość  nagrzania się  i czy są w ogóle sprawne.
 
 
Jeśli tak i inne elementy są ok typu kompresja, to powinno być ok. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |