Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:53 |
[MK3] LOY projekt - PUENTA XR2i |
Autor |
Wiadomość |
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 02:07 [MK3] LOY projekt - PUENTA XR2i
|
|
|
Jesli mysleliscie ze z mojej strony bedzie cicho w temacie projektowym ...to was zaskocze ... Juz ok trzy miesiace temu ..pojawił sie u mnie temat miejskiego autka dla mojej lepszej połówki ...oczywiscie fiesta wydawała sie najlepszym wyborem (nie samochodem ) ...bo jest wiedza ..bo sa czesci ..bo LOY lubi ..miała byc skromna fofi z 1300....gdy dostałem cynk ze ...ciekawa Xr jest do kupienia
ten topik dedykuje wszystkim chetnym kupic Xr ..by pozbyli sie złudzen i nie wierzyli w bajki ...zamierzam podzielic sie z wami kosztami zwiazanymi z naprawa i czesciami i tuningiem tego auta ...mam nadzieje ze wielu otworzy ta informacja oczy.. ze naprawa starej Xr nawet ogólnie w super stanie tez musi sporo kosztowac
po krótce ...dla pewnej pani sciagnieto fieste ...w fiescie lawinowo zaczeło sie psuc wszystko ..a jazda była koszmarem a spalanie potworne ...po miesiacu ..pani podjeła decyzje o jak najszybszym sprzedaniu grata . Cóz auto było niedaleko ...postanowiłem zobaczyc jak to wyglada ...fotki na maila były obiecujace ..historia niejasna bo sprzedajacy posrednik duzo kręcił :-( . Na miejscu zastałem kompletna i nietuningowana Xr 2i w znajomym mi kolorze ;-) ..ogólnie brudna ..zakurzona ..matowa i mocno podstarzała ale co zobaczyłem od razu ...w doskonałym stanie blacharskim ! Mnie sie podobała zwłaszcza ze w tej kasie widziałem juz kilka spaskudzonych 1300 ..a tu Xr i do tego na miejscu i juz po opłatach i rejestracji !!
pierwsza jazda była koszmarem ...układ wydechowy był prawie urwany ..a to co zostało przypomniało sito ..auto nie chciało odpalic ,miało problem z prądem ,zaolejony silnik ..łyse opony i najgorsze ...urwane poduchy pod silnikiem ...ale kogo by to odstraszyło
Auto zagadało do mnie i co wazne do mojej panny ...która stwierdziła krótko "chce ja mieć " :lol: ...Cena została stargowana do 3300...woda do chłodnicy dolana i pomału ruszyłem złomkiem w kierunku swojego warsztatu .
Na miejscu zacząłem pomału rozbierac auto i pieczołowicie odczyszczac i przywracac do stanu pierwotnej sprawnosci i swiezosci .
Kilka faktów ..auto przybyło z niemiec w niemczech miało dwóch włascicieli ..pierwszy ja kochał i kilka lat temu zafundował kompletne lakierowanie nadwozia !!!!!...naprawde doskonałej jakosci ..sam fakt był trudny do dojżenia ...bo auto z tego co odkryłem zostało prawdopodobnie w wiekszosci rozmontowane do lakierowania ..krótko- dobra szwabska robota .Auto poza wlewem było bez rdzy !!! i bez wypadku !!! drugi własciciel niestety auto zaniedbał i sprzedał bo nie przeszłoby pewnie nastepnego badania TUV....auto kupiła nieswiadoma pani ..a dalej juz znacie
Najpierw mycie i mycie w sumie 2 tygodnie na odczyszczenie wszystkiego :8: oczywiscie co mogłem zdemontowałem
..karoserja po gruntownym czyszczeniu dostała zaprawki i polerke ...porysowane zderzaki polakierowałem ...odswiezyłem czarne elementy i korzystajac z czesci które mamy z RKR-em wymieniłem zuzyte elementy i uzupełniłem braki .Skonczyłem gdy auto zaczeło przypominac fabryke
Odczysciłem i przejżałem hamulce i zawieszenie i polakierowałem na czarno ...orginalne alu 13 zregenerowałem lakierniczo i kupiłem dobre uzywane opony w fabrycznym rozmiarze .
potem zaprawki podwozia ..i nowe jego zabezpieczenie ..
skorodowana miska została odczyszczona i dostała nowy lakier termiczny
układ wydechowy nie istniał :-( ..kat pekł ..reszta była złomem...zamiast kata wstawiłem rurke ...srodek to dedykowany bosal -nówka kupiony bardzo okazyjnie na likwidacji sklepu ..ostatni to prawie nowy tłumik motorcraft z mojej RS ..leżał na pólce ..wiec sie przydał ..do tłumika dospawałem owalna koncówke ultera która ładnie nawiazuje do stylistyki orginału układ pomalowałem cynkiem ..puszki i łaczenia zabezpieczyłem dodatkowo czarna faba termiczna ..dobrze wyglada i chroni przed ruda
.. potem obligatoryjna wymiana ..uszczelek ,płynów ,świec ,kabli etc ..łozyska z przodu ,akumulator,gumy na stabie ,osłony przegubów ,poduchy silnika ...no i czyszczenie krokowca odm ,skorodowanych połaczen :-( ..etc etc ..niby pierdoły ale jesli robi sie samemu kupę czasu i kupe pieniedzy ..moze tez dlatego ze nie szukał na siłe oszcednosci i czesci były klasy sredniej
. Jeszcze regeneracja rozrusznika i nowe hample z przodu (tarcze i klocki ) -bo stare biły hokrutnie . Technicznie auto było juz sprawne ..wizualnie ..swieże nadszedł czas na tuning.
W projekcie fabryka trzymałem sie orginalnosci ,tutaj postanowiłem za namowa dziewczyny troszke stylistycznie poprawic forda ..oczywiscie nie niszczac orginalnosci i wpisujac sie w styl XR-ki .
mimo ze felgi 13 miały juz dobre opony i nowy lakier ..decyzja padła szuakc 14 a ten komplet sprzedac ..dodatkowym celem było poprawienie bezpieczenstwo prowadzenia ..nizsze opony plus prezyny minus 35 i steb z tyłu maja zakonczyc przeróbke zawiechy .
nowe alu znalazłem na allegro ..klasyczne w rysunku OZ 6x14 ..smieszna cena szybko przestała cieszyc gdy przyszło w warszawce wyprostowac 3 z nich ...ja zajałem sie polerowaniem rantów (na satyne ) i garfitowym lakierem korony ...potem zdrowe letnie uzywki 185/55/14 i temat kół był zakonczony
skromny zestawik ..który zmieni oblcze felg
reczne sciaganie klaru z rantów i polerka ....
po polerce
baza na korone
klar na całosc i gotowe
nowe migacze musza byc białe ..a zeby nic nie psuło ich koloru ..zarówki philips silver
a na tył .... ..
nówki grafitowe MHW kupione berdzo okazyjnie na niemieckim ebayu
jeszce tylko uszyte na zamówienie mieszki z grubej skóry ..z niebieskim stebnowaniem dla projektu PUENTA z czerwonym dla mojej RS-ski
ebonitowa gałka fajnie lezy w dłoni i wprowadza klimat retro ..a zakup kiery od turbo ułatwia dziewczynie kręcenie bez wspomagania
odczyszczone i "poprawione" wnetrze puenty .
a to obecny wyglad samochodu ...w najblizszym czasie auto przestanie byc terenówka i usiadzie o 35 mm ..innych modyfikacji juz raczej nie bedzie i projekt jest w zasadzie skonczony ..przygotowanie auta zraz z wielka pomoca obecnej włascicielki zajeło nam ok 2 miesiecy przerywanej pracy ..autko od chwili zakupu przejechało juz ok 7 tys km ..jak narazie bezawaryjnie ..jazda Xr-ka to absolutna frajda i nie załujemy decyzji kupna kolejnej XR
kółeczka
lampy dużo daja
znaczek z klapy usunałem ..naklejka zostaje
w duecie z moja hanką
no i moja lepciejsza połówka i włascicielka projektu puenta ....
za chwile watek uzupełnie o kosztorys projektu ...jak widzicie projekt 100% ma grozna konkurentkę
UPDATE
od innych wymagam opisu wiec sam tez wstawiam
sinik -seria
wydech - rurka zamiast kata,nowy srodek bosala,nowy koncowy motorcraft od RS ..koncówka ULTER.
zawieszenie -amory seria ..sprezyny KW czerwone 40/35 ,dystanse przód 5 mm na koło tył 15 m na koło .
alu OZ 6x14 ET 38 opony 185/55/14
wnetrze- wypoczynek z blue edition, kiera MOMO 36 . pedały SPARCO , retro ebonitowa gałka , troche skóry ..lakieru w wiekszoci seryjka .
z zewnatrz..nowe lampy ,kierunki tył MHV reszta seria |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
Ostatnio zmieniony przez LOY 29 Lip 2009, 15:05, w całości zmieniany 8 razy |
|
|
|
|
QBOSS
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Bożydar
Wiek: 42 Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 510 Skąd: Rawa Mazowiecka
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 02:23
|
|
|
No Michał ty to masz gest a do tego talent do odnawiania Xr-ek ,ogrom profesjonalnej roboty ,podziwiam i gratuluje ,autko wygląda skromnie a zarazem strasznie przyciąga wzrok ,i to właśnie lubię |
_________________
FUTURA DIESEL RS PROJECT - in 60% complete - still under construction
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=19814 |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 02:43
|
|
|
QBOSS napisał/a: | No Michał ty to masz gest |
nie nie finansita projektu jest moja panna :8: ..ja byłem tylko wykonawca i pomysłodawca |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 07:05
|
|
|
jak każde auto z twoich rąk: śliczne i z gustem
przydało by sie troszke zejść w dół ale wiem że ten problem bedzie rozwiazany
Gratuluje |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
2smart [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 07:13
|
|
|
Fajne wiem bo widziałem na żywca i miałem okazję być przewieziony :], no dobra BARDZO FAJNE. Generalnie ciężko będzie rywalizować z tym autkiem na kolejnym spocie, ciekawe kto pierwszy napisze że chciałby teraz być dziewczyną Loy'a co ??
Gratuluje zapału !!
Ps Anito - Michale to czym sie wczoraj chwaliłem ze mam - już znalazłem i odłożyłem czeka tylko na założenie :p. |
|
|
|
|
Mafios
Junior Admin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41 Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 2809 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 08:19
|
|
|
Loy nie chcesz mojej RSki ;p |
_________________ RS TURBO |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 08:40
|
|
|
bardzo fajnie |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 08:46
|
|
|
hmmmm mniam zdecydowanie moje kolorki zredukowane do minimum :8: szkoda ze ten kolorek jest tak cieżko uchwytny (i tak stresujacy dla lakierników). Ale wyszła pieknie!!!! Teraz juz wiem dlaczego fabryka miała grafitowe fele na jakichs zdjeciach ktore wklejałeś dla przykładu
GRATULUJE EFEKTU A KIEROWNICZCE WYBORU AUTKA!!!!
kobiety na traktory!!!! tak to chyba było? |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
RKRman
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 50 Dołączył: 06 Cze 2004 Posty: 454 Skąd: z podkarpacia
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 09:46 puenta XR2i
|
|
|
|
_________________ fajnie było ją mieć
|
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 09:47
|
|
|
LOY, proponowałbym wymienić tylne szybki na uchylne oraz wymienić przyjanmniej uchwyt drzwi kierowcy, oraz skombinowac dekielki na alu, oraz wymnień tą ochydną kulę z lewraka biegów na standardowa gałeczkę od fiesty |
_________________
|
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 10:05
|
|
|
Nie dość, że świetnie zaprezentowane i opisane autko to jeszcze miło popatrzeć na efekt końcowy.
Bardzo się cieszę, że kolejna XR-ka będzie w dobrych rękach
Pozdrowienia dla właścicielki i gratulacje dla konserwatora zabytków ;-)
A dekielkom na felgach mówimy stanowcze NIE ! |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 10:16
|
|
|
po raz kolejny nic tylko pogratulowac pomyslu i wykonania. pozazdroscic wlascicielce. gdybym mial trochu zbednych pln-ow chyba podrzucilbym ci moja xr-ke na maly face lifting francja-elegancja. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 10:49
|
|
|
No tyle czekalem na ten temat i sie doczekalem... a teraz tak... z kumplem ogladalismy ta XR2i i to dokladnie ta :-D ja powiedzialem zeby dal sobie siana bo koles sciemnia co chwile z autem a tu patrz LOY smignol ja... ale jak by na to sie nie zapatrywac trafila w lepsze rece, w dodatku wszystko wyglada mi tu prawie jak w 100% fabryka, pogratulowac odwagi wlascicielce ze od razu zechciala XR2i... Co do elementow "gadzetow" ehhh te lampy felgi w ogole wszystko ze smaczkiem zrobione |
_________________
|
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 11:27
|
|
|
Dobra. Teraz konkrety. Jakie koszty? 3300+ ile? Ja wiem że autko ślicznie sie prezentuje i nikt nie chce złego słowa powiedzieć, bo to projekt LOY-a, ale .... nie lepiej było kupić na gotowo fieste od RKR-a ? Sami piszecie gdzie się da że to igła jest i szkoda że sprzedaje
Auto zostało by wówczas w znajomych rękach ...
A tu masz ładną fiestę kosztem sporych pieniędzy kupy czasu, z nieznanym pochodzeniem.
Hmmm ale wiem, Ty tak po prostu lubisz się z tym bawić ;-) |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 11:37
|
|
|
no pogratulowac kolejnej pieknej masyznki
Michal kierownica byla orginalnie czarna ?? czy przelozyles tylko srodek do kierownicy z RS1800? |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 12:10
|
|
|
sowa napisał/a: | nie chce sie wymądrzać ale tam jest turbo wytłoczone :8: |
słuszna uwaga
to jest kiera z RST |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Daras84
King of Bednary 2011
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005 Posty: 2563 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 12:29
|
|
|
dlatego tez pytam czy przelozyl srodek (dekiel z wytłoczeniem turbo) do keirownicy z rs1800 bo jest taka sama, a w rst nie widizalem jeszcze czarnej |
_________________ AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991 |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 12:44
|
|
|
zdaje sie że ta kiera nie ma skóry i dlatego jest czarna. |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 13:02
|
|
|
jak na mk3 to ładna nawet |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
|