LPG - duże spalanie |
Autor |
Wiadomość |
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 24 Wrz 2007, 21:26 LPG - duże spalanie
|
|
|
Pewnie było już nie raz ale prosze o pomoc poraz kolejny. Ja już niemam siły. Byłem w 6 zakładach i wywaliłem już ponad 200 zł na regulacje w ciagu pół roku. Auto jak paliło 15 litrów tak pali po mieście na trasie przy 90km/h pali 11-12. Co moge zrobić by spaść do normalnego spalania? Dodam ze jest wszystko wymienione poza przewodami gazowymi i butlą. Mam silnik 1,4 gaźnik i spalanie mnie przeraża bo tyle nawet nie palą silniki 2,0 litrowe. Układ szczelny, silnik nie bierze oleju. Jeżdze na Castrol Magnatec 10W40
Instalacja Zavoli
Prosze pomóżcie |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 3 Paź 2012, 17:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Wrz 2007, 00:02
|
|
|
pawloplus napisał/a: | Auto jak paliło 15 litrów tak pali po mieście na trasie przy 90km/h pali 11-12. Co moge zrobić by spaść do normalnego spalania? | tyle to mi xrka nawet lpg nie pali (mowimy o normalnej jeździe), a silnik grzeje Ci sie prawidlowo??? bo o tym nie piszesz zreszta, sam wiesz ze jak silnik zimny to gazu bedzie duzoo spalac . Wklad filtra powietrza tez pewnie nowy, niech sie madrzejsi wypowiedza |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Wrz 2007, 11:23
|
|
|
zobacz jak wygląda wałek rozrządu . |
|
|
|
|
kmb
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Wrz 2007, 14:54
|
|
|
moja tez pali sporo ale u mnie to chyba kwestia termostatu bo jak dla mnie pracuje caly czas w duzym obiegu- dlugo sie grzeje. Rozrzad tez powinienem juz wymienic - musze sie zebrac zeby zdazyc przed zimą
Mi pali 10.5-11 litrów po miescie. W trasie nad morze wyszło mi 7,6 silnik mam identyczny jak założyciel tematu |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 25 Wrz 2007, 19:15
|
|
|
Cytat: | Mi pali 10.5-11 litrów po miescie. W trasie nad morze wyszło mi 7,6 silnik mam identyczny jak założyciel tematu |
to dobrze Ci pali bo moja tyle samo 8) |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
frodo666 [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Wrz 2007, 21:46
|
|
|
dołączam sie do tematu . mam fieste 1.1 na monowtrysku , gaz Lovato?(czy coś takiego) wydaje mi sie dosyć duzo pali. po miejscu pali mi 9,5 litra, w trasie 8 , 8,5 litra. autko również wydaje mi sie troche słabe. wiem ze to tylko 1.1 ale 5 miesięcy temu jak jeździłem to nie było różnicy benzyna czy gaz, a teraz na benzynie duuuuużo lepiej jeździ niż na gazie . nie wiem co jest. moze jakaś regulacja? jak myślicie? |
|
|
|
|
rajtar [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Wrz 2007, 00:33
|
|
|
frodo666, Dla monowtrysku powinieneś mieć II-gą generację z komputerem sterowania gazem i emulatorem sondy lambda. Jeśli masz śrubę do regulacji ilości wypływającego gazu, która nazywa się "register", to ustawienie poprawnej mieszanki gaz-powietrze bywa utrudnione, choć wykonalne. Zużycie w mieście jest w miarę, ale z trasy ciut dużo. Trzeba pamiętać, że zużycie gazu może być większe o ok 20% niż benzyny. |
|
|
|
|
pawloplus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39 Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 297 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 26 Wrz 2007, 17:49
|
|
|
ładnie sie grzeje.. Sprawdze wałek jeszcze |
_________________ Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....
THE END |
|
|
|
|
frodo666 [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Wrz 2007, 21:22
|
|
|
a czy ta śruba znajduje sie przy zaworze od butli?? czy gdzie?? ehh |
|
|
|
|
rajtar [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Wrz 2007, 22:33
|
|
|
frodo666, Śruba - register, jeśli już - znajduje się zwykle na wężu prowadzącym do reduktora; jest w sprężynie i wkręcona w trójnik. Chyba tak własnie. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26 Wrz 2007, 23:11
|
|
|
w 3 nik jak jest 2 przelotowy gaźnik . Jak masz mono wtrysk webera to jest register 1 do 1 albo silniczek krokowy jeśli jest sterowanie sondom lambda . |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 28 Wrz 2007, 11:19
|
|
|
zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat.
moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja? |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
Greg
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 56 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 28 Wrz 2007, 15:53
|
|
|
mareno napisał/a: | zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat.
moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja? | sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d; |
_________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG |
|
|
|
|
rajtar [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Wrz 2007, 16:16
|
|
|
mareno, Podstawową zasadą w korzystaniu z LPG jest, że może zużywać się go więcej o ok 20% niż benzyny. Każde znaczące wyżej, to jakaś kucha w ustawieniach sterownika gazu, niespuszczany mazut, wiekowe membrany, przytkany filtr powietrza, stare świece...i pociechy z synów. Z gazem nie ma "totamto", jak w starym dieslu, gdzie ile depnąłes - tyle przepalił. Wizyta u DOBREGO gazownika nie zaszkodzi; przedtem przemyśl, kiedy wykonywałeś wymiany ww elementów. |
|
|
|
|
frodo666 [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Wrz 2007, 21:38
|
|
|
no omnibusem LPG to ja nie jestem , ale zauważyłem że na środku rurki od parownika do wtrysk jest właśnie pokrętło ze sprężyną , czy to jest to>>?
mam silniczek krokowy |
|
|
|
|
genov [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Wrz 2007, 08:01
|
|
|
Greg napisał/a: | mareno napisał/a:
zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat.
moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja?
sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d; |
13litrow gazu na xrke to nie jest wcale az tak duzo, pewnie noge masz ciezko
a jakie 2razy wiecej greg pokaz xrke ktora 6,5 litra wachy bedzie spalac ?? |
|
|
|
|
rajtar [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Wrz 2007, 09:08
|
|
|
frodo666, frodo666 napisał/a: | pokrętło ze sprężyną , czy to jest to>>? | "pokrętło ze sprężyną" - jak napisałeś, to tzw register; poprzez pokręcanie w górę lub w dół ustalamy ilość przepływającewgo gazu; to nie jest sterownik, zwany też komputerkiem. Ciekawa kombinacja registra i slniczka krokowego...można i tak. Możesz bez szkody dla czegokolwiek z wyjątkiem Swoich nerwów wkręcić ową śrubę do końca, licząc ilość obrotów - zaznacz sobie punkt pisakiem - i potem wykręcić 2 obroty i odpalić silnik. Zobacz, jak się wkręca na obroty, przejedź i albo wkręcisz 1/4 obrotu i sprawdzenie, albo powrót do wykręconych 2 obrotów i dodasz 1/4 obrotu i być może jeszcze - ale dodawaj po 1/4. Mając policzone obroty z wkręcania - łatwo wrócisz do "starego" ustawienia. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
mareno
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Marek
Wiek: 44 Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 456 Skąd: Wierzejewice
|
Wysłany: 29 Wrz 2007, 14:37
|
|
|
Greg napisał/a: | mareno napisał/a: | zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat.
moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja? | sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d; |
tak tylko wiesz - xr-ka raczej nie spali mi 6-7 litrow wachy na setke... to nie jak u ciebie 1.1 tylko 1.6 i 104 KM, ktore musza skads brac ta moc.
a poza tym: rajtar, dzieki za sugestie. |
_________________ Kiedyś xr2i, obecnie Mondeło. |
|
|
|
|
Greg
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 56 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 30 Wrz 2007, 10:48
|
|
|
mareno napisał/a: | Greg napisał/a: | mareno napisał/a: | zeby nie robic niepotrzebnego smietnika podepne sie pod temat.
moja xr-ka spala mi ok 13 litrow gazu na setke. wg was to norma, czy przydalby sie regulacja? | sam pomyśl.. na gazie ma być taniej.. a skoro pali Ci 2x więcej niż benzyny [;... a benzyna kosztuje 2x drożej niż gaz.. to wychodzi na jedno.. więc po co ten gaz [; d; |
tak tylko wiesz - xr-ka raczej nie spali mi 6-7 litrow wachy na setke... to nie jak u ciebie 1.1 tylko 1.6 i 104 KM, ktore musza skads brac ta moc.
a poza tym: rajtar, dzieki za sugestie. |
źle czytałem.. ciągle mam przed oczami silniki 1.1/1.3.. |
_________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG |
|
|
|
|
van
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42 Dołączył: 15 Maj 2007 Posty: 2232 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Paź 2007, 12:50
|
|
|
Z moich badań i operacji na podtlenku i silniku 1,4 wynika że śrubę regulacyjną można wkręcić do oporu a potem lekko wykecić o ok. pół obrotu(nie przesadzam) silnik spada ze spalaniem i oborty ma ok. wkręca się prawidłowo i wogóle ... wcześniej miałem za dużo odkręcone .. auto gasło i jeździło tylko na ssaniu i paliło jak smok ......przykręciłem i jest cud malina ......dziwi mnie troszkę że przykręciłem prawie całkowicie bo tam nie wiem jak gaz przepływa ale jakoś widocznie taka mała szczelinka mu wystarczy |
_________________ Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
|
|
|
|
|
|