Airbag & Przełacznik zespolony - naprawa |
Autor |
Wiadomość |
diodadioda [Usunięty]
|
Wysłany: 17 Wrz 2007, 23:09 Airbag & Przełacznik zespolony - naprawa
|
|
|
Mam problem z przełacznikiem zespolonym (zawieszaja mi sie wycieraczki na jednym z przełożeń) chciałbym go zdemontować. Zastanawia mnie czy nie bede mial problemów z demontarzem , czy aby nie wybuchnie mi poducha jak zaczne wszystko rozkrecać. Jak odłącze akumulator to po ponownym podlączeniu kontrolka poduszek bedzie działać poprawnie, czy konieczny jest jakiś reset?
POzdr |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 18 Wrz 2007, 07:47
|
|
|
Poduszki nie ma się co obawiać, bo ona nie ma nic wspólnego z zespolonym (chyba tylko to, że do jednej kolumny są przykręcone). A reset kompa po odłączeniu będzie konieczny, tzn reset zrobisz tym odłączeniem, ale potem adaptację musisz zrobić. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18 Wrz 2007, 09:41
|
|
|
Póki nie dotykasz sie sterownika poduchy, jesteś bezpieczny. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
diodadioda [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Wrz 2007, 22:17
|
|
|
Dzięki za pomoc w wolnej chwili wezmę się za to.
PS gdzie jest ten sterownik poduszki?
Pozdr |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 18 Wrz 2007, 22:37
|
|
|
sterownik poduszki jest za schowkiem pasazera za deska do karoserii przykrecony.
procedura wyglada tak: kola ustawiasz prosto, odpinasz akumulator na godzine conajmniej, potem demontaz poduszki.. kierownicy oby bylo lzej. nastepnie demontaz gornej czesci plastiku wokol kierownicy, a potem juz tylko jedna srubka na zespolonym. przy demontazu poduszki masz imbusa, kierownica to chyba klucz nr 17... potem albo gwiazdkowe klucze, albo krzyzaki przy obudowie potrzebne beda. a na zespolonym jest srubka na krzyzaka pospolitego. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Wrz 2007, 07:47
|
|
|
Odyniec - jemu nie chodzi o demontaż poduszki, tylko o przełącznik zespolony! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
diodadioda [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Wrz 2007, 09:40
|
|
|
Dziekuje odyniec ślicznie za wskazówki. Faktycznie narazie chodzi mi o zespolony, ale kierownice też będę kiedyś musiał ustawiać, więc jackrzec dodatkowe informacje mi sie przydadza.. od przybytku głowa nie boli
Pozdr |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 21 Wrz 2007, 16:04
|
|
|
mimowszystko zdecydowanie latwiej ta obuowe od kolumny kierownicy gorna sie zdejmuje bez kierownicy... ale to tylko moje zdanie. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
diodadioda [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Paź 2007, 19:14
|
|
|
Odnawiam temacik Bo wreszcie wziąłem się za rozbiórke zepolonego... cóż troche załuje bo miałem nadzieje, że przeczyszcze styki i czasowki beda smiagac dalej ..NIestety zobaczylem coś ala skutki pożaru jaki przeszedl przez ścieżki służace za styki wycieraczek. Myślalem nawet przez chwile żeby wytrawić sobie nowe ścieżki ale za dużo z tym zabawy a czasu nie mam.
Teraz pytanka z czego moge dopasować taki zespolony? mam Fieste 95' 1.8D i wypasione wycieraczki przednie i tylne wraz z czasowkami. Czy mk4 ma takie same ? escort jakis?
POzdr
PS
Tak sobie mysle ze gdyby tak "niedajborze " padły mi całkiem wycieraczki..(już działa tylko nawieksza predkosć) to ma ktos rozpiske wtyczki do zespolonego ..może bym sobie jakiś zwykły włacznik zrobil ..na jakiś czas |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 2 Paź 2007, 22:35
|
|
|
escort mk5/6, fiesta mk4... niewiem, aczkolwiek watpie.
pokaz foto tego przelacznika spalonego?
aaaa i zobacz sobie na ktorych stykach sa wycieraczki (wez mniernik i tam na styki od dolu zepolonego patrz).... zobacz gdzie idzie napiecie - oczywiscie najpierw wlacz te wycieraczki) (wycieraczki chyba minusem sa sterowane), a gdzie daje sygnal nastepnie... potem jak masz ta wtyczke w reku to ile to zmostkowac, i masz caly czas wycieraczki wlaczone |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
diodadioda [Usunięty]
|
Wysłany: 3 Paź 2007, 15:16
|
|
|
Jakbym miał w pełni działający taki wyłacznik to wystarczyłoby pomierzyć rezystancje pomiedzy stykami gniazda..i po kłopocie. Teraz to ja nawet nie wiem jak wygladaja oryginalne sciezki ..prawa strona jest poprostu wypalona na maxa zostala tylko sciezka od najwiekszej predkości. NIc tak czy siak chyba kupie na allegro jakies cudo i ewentualnie bede kombinowal z kabelkami jak cos nie bedzie kompatybilne. |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 3 Paź 2007, 19:26
|
|
|
tylko zwroc uwage abys kupil taki z czasowkami wiele fiest takowych nie mialo.
escort takze sie nadaje jako dawca. najlepiej wyrwac z escorta ghia, ma regulacje czasu |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 3 Paź 2007, 20:10
|
|
|
nei nadaje sie z escorta dlatego ze ten przełącznik nie steruje ukladem znajdującym sie w przekazniku musisz miec specjalny przekaznik od escorta lub wiedze elektroniczna aby ten od fiesty tak przerobic. Podpięcie go nie oznacza ze bedzie dzialac. |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 3 Paź 2007, 22:03
|
|
|
kazi, a co sprawdzales? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 4 Paź 2007, 01:01
|
|
|
kazi ma rację! Ten z escorta Ghia ma i jeszcze regulację czasu przerwy i jest inny przekaźnik, ale ze zwykłego escorta jest chyba podobny |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 4 Paź 2007, 15:01
|
|
|
odyniec napisał/a: | kazi, a co sprawdzales? |
Jestem elektronikiem i sie znam - wedle ciebie wszystko psuje pff |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 4 Paź 2007, 17:33
|
|
|
jackrzec napisał/a: | kazi ma rację! Ten z escorta Ghia ma i jeszcze regulację czasu przerwy i jest inny przekaźnik, ale ze zwykłego escorta jest chyba podobny | nie podobny tylko niemal identyczny, jedyne co rozni to to ze inny minimalnie jest przycisk od awaryjnych.
a kazi sie madruje, bo premii w pracy nie dostal. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 4 Paź 2007, 22:02
|
|
|
odyniec napisał/a: | jackrzec napisał/a: | kazi ma rację! Ten z escorta Ghia ma i jeszcze regulację czasu przerwy i jest inny przekaźnik, ale ze zwykłego escorta jest chyba podobny | nie podobny tylko niemal identyczny, jedyne co rozni to to ze inny minimalnie jest przycisk od awaryjnych.
a kazi sie madruje, bo premii w pracy nie dostal. |
Prosze o Warna dla kolegi ! nie łaczymy zycia prywatnego i kłamstwa na forum odj... sie ode mnie !!! |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 4 Paź 2007, 22:42
|
|
|
własnie warna mu! |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 5 Paź 2007, 10:33
|
|
|
Eeee nie mój dział ale oboje powinniście dostać. Autor tematu dostaje powiadomienie o odpowiedzi w temacie a tu Wy sobie pierdoły popychacie.
Niech futrzany to wyczyści 3 posty w górę |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
|