Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:55
moja Xrka :)
Autor Wiadomość
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Wrz 2007, 12:57   moja Xrka :)

No to jak wszyscy to moze i ja opisze moja 'rajdowa' fiestke jako ze od jakiegos juz czasu sluzy mi wylacznie do tego celu :)

W obecnej chwili samochod prezentuje sie tak:



Jest to orginalna Xr2i wyprodukowana w Hiszpani, a swoj drogowy zywot rozpoczela w Niemczech skad zostala sprowadzona w 2004 roku.

Silnik to seryjna jednostka 1.6 CVH EFi, jedyna modyfikacja byl kapitalny remont i przy jego okazji spasowanie kanalow dolotowych i wylotowych w glowicy z kolektorami.

Skrzynia biegow takze seryjna z Xr2i.

Seryjne rowniez pozostaly hamulce - obecnie zalozone sa tarcze brembo z klockami ferodo premium, w niedalekiej przyszlosci planuje wymienic na cos w rodzaju ate power disc i ebc green stuff

Zawieszenie - tutaj nastapilo kilka modyfikacji:
Zalozone mam amortyzatory Bilsteina B8 o skroconym skoku. Sa to amortyzatory dedykowane do Fiesty RS1800 z lat '94 - '96 wiec aby je zalozyc u siebie musialem wymienic z przodu zwrotnice, przeguby zewnetrzne i wahacze, obecnie wszystkie te elementy pochodza z Fiesty mk3 '94 - '96, przy okazji wymiany zwrotnic zalozylem dluzsze
szpilki do kol przednich.
W komplecie z amortyzatorami pracuja sprezyny H&R -40mm.
Dodatkowo sztywnosci nadwozia pilnuja rozporki przednich i tylnych kielichow.


Wnetrze - jak to w rajdowce - wyjete wygluszenia podlogi, tylna kanapa, boczki, tylna polka, fotel kierowcy zastapiany kubelkiem 'Speed 2', standardowe pasy bezpieczenstwa - 3 punktowymi pasami schroth, kierownica - zamszowa odsadzona kierownica Lico Rally, na desce zamontowalem dodatkowe wskazniki temperatury i cisnienia oleju
oraz woltomierz, ponadto z tylu mam siatke na kaski wlasnej produkcji.




Zewnetrze - tutaj jest to prawie standardowa xrka, prawie poniewaz zamontowalem do niej 'rajdowe' szerokie chlapacze oraz maske z RST z wylotami.


Z dodatkowych modyfikacji nie widocznych inaczej jak z kanalu - pod silnikiem mam stalowa plyte grubosci 2mm, wzmacniana dodadtkowym paskiem blachy pod miska olejowa.


Na zdjeciach jest widoczna na 14 calowych felgach z oponami 185/55

Z planowanych modyfikacji zostalo mi jeszcze zalozenie wspomagania kierownicy oraz szpery do skrzyni biegow.
Do zestawu wspomagania brakuje mi jeszcze kilku czesci wiec zaloze dopiero jak je zdobede, szpera natomiast czeka grzecznie wyjeta juz ze skrzyni z Escorta RST '89 - zeby ja zalozyc musze kolejny raz wyjac i rozlozyc skrzynie a chwilowo brak czasu :D


Na koniec pare fotek Fiesty w akcji :)


_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
Ostatnio zmieniony przez squadak 28 Maj 2008, 11:11, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Wrz 2007, 13:14   

no pięknie :yes:

wreszcie opisałes auto, gratuluje projektu
kolejna xr2i rally w FKP :brawo:

BTW: fajne fotki z oesów
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 10 Wrz 2007, 14:01   

no wiedzę, że się gęsto robi

niedługo chyba będziemy musieli własny dział na forum otworzyć :-p

powoli

fajnie zmodyfikowane auto

jaki fotel kierowcy sobie zamontowałeś czy to może mirco/speed z allegro, ja też sobie jestem ciekaw jak się spisują, bo takie same sobie sprawiłem i czekam aż przybędą

zajefajna kierownica

no i zawias też ekstra,

na B8 nie jest za nisko i za twardo??
ja do siebie B6 chce kupić, ale nie wiem jak to się będzie spisywało z jakimiś sprężynami - 30mm mam nadzieję, że jeszcze w granicach tolerancji to będzie

czekam na relację jak auto będzie ze szperą jeździło, bo do siebie też palnuję takie urządzenie dodać
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Wrz 2007, 14:30   

dzieki za mile slowa :)

KUI3A napisał/a:

jaki fotel kierowcy sobie zamontowałeś czy to może mirco/speed z allegro, ja też sobie jestem ciekaw jak się spisują, bo takie same sobie sprawiłem i czekam aż przybędą

dokladnie to jest model mirco/speed 2, czyli ten w srednim rozmiarze
fotel jest zrobiony na wzor bimarco expert , ma dobre trzymanie boczne i siedzi sie w nim calkiem fajnie, bez porownania np z bimarco cobra, ktore sa dosc popularne
chociaz sparco corsa lepsze by byly ;P

KUI3A napisał/a:

na B8 nie jest za nisko i za twardo??
ja do siebie B6 chce kupić, ale nie wiem jak to się będzie spisywało z jakimiś sprężynami - 30mm mam nadzieję, że jeszcze w granicach tolerancji to będzie

te amorki maja skrocony skok czyli mniej sie kolo wychyla w dol, wysokosc auta jest taka sama jak na zwyklych amorkach. swoja droga ja mam sprezyny -40mm
na takim komplecie jest nisko i twardo ale mi to odpowiada, na seryjnych sprezynach znacznie czesciej na OSach auto dobijalo plyta pod silnik do ziemi

KUI3A napisał/a:

czekam na relację jak auto będzie ze szperą jeździło, bo do siebie też palnuję takie urządzenie dodać

sam jestem ciekaw czy ona cos da :)
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 10 Wrz 2007, 17:26   

co do szpery zamierzasz cały dyfer przekładać czy samą szpere??

wspome od czego chcesz brać??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 10 Wrz 2007, 17:37   

fajnie się prezentuje. zawias pierwsza klasa
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 10 Wrz 2007, 18:52   

To sie nam posypaly XR-ki w wersjach Rally :) ciakwe rozwiazanie tej plyty pod silnik... tylko czy aby nie ma biedak tam za goraco ?
_________________

 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Wrz 2007, 19:01   

Fajna rajdóweczka, fajnie zrobiona, miło popatrzeć :brawo:
Posiedziałoby się w takiej na prawym ;-)
Tylko na Boga, nauczcie się w końcu miniaturki wrzucać bo ułatwi to otwieranie się topicu i nie będzie on taki kobylasty :)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Wrz 2007, 08:52   

PumaRST napisał/a:

co do szpery zamierzasz cały dyfer przekładać czy samą szpere??

de-facto szpera to jest juz caly dyfer ;) nie da sie przelozyc tylko wnetrza
bo dyfer ze szpera ma zupelnie inna budowe, odkrece tylko z niej jeszcze kolo zebate
i przykrece to z mojej skrzyni i wsadze calosc zamiast zwyklego dyfra

PumaRST napisał/a:

wspome od czego chcesz brać?

od Fiesty mk3 po '94 :)
mam juz prawie wszystko z takiej Fiesty z silnikiem 1.4, powinno pasowac bo to jest silnik o identycznej
budowie jak ten z xrki i nawet puszka filtra jest w tym samym miejscu.

Fordon napisał/a:

To sie nam posypaly XR-ki w wersjach Rally :) ciakwe rozwiazanie tej plyty pod silnik... tylko czy aby nie ma biedak tam za goraco ?

Grzeje sie znacznie bardziej to fakt... dlatego zamontowalem maske z RST z wylotami,
ale generalnie przy seryjnym silniku daje rade i nawet w te najwieksze upaly utrzymywal temperature w normie,
Olejek troche cieplejszy sie wtedy zrobil niz bez plyty, ale ponizej 100 stopni caly czas.

trzeci napisał/a:

Tylko na Boga, nauczcie się w końcu miniaturki wrzucać bo ułatwi to otwieranie się topicu i nie będzie on taki kobylasty :)
Pozdro ...


wsadzilem miniaturki - max 400x300 pixeli :P
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Wrz 2007, 08:59   

squadak napisał/a:
PumaRST napisał/a:

co do szpery zamierzasz cały dyfer przekładać czy samą szpere??

de-facto szpera to jest juz caly dyfer ;) nie da sie przelozyc tylko wnetrza
bo dyfer ze szpera ma zupelnie inna budowe, odkrece tylko z niej jeszcze kolo zebate
i przykrece to z mojej skrzyni i wsadze calosc zamiast zwyklego dyfra


wzasadzie o to mi chodziło :D

to mam proźbe jak już rozbierzesz swoja skrzynie to spróbyj wsadzić ały ten dyfer z przełozeniem głównym zeby sprawdzić czy to bedzie chodzić. Ta informacja odpowie czy mozna w skrzyniach IB5 zmienaic przłożenie główne.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Wrz 2007, 12:53   

No to tylko cie cieszyc ze silnik nie lapie wiekszej temperatury zarowno plyn jak i olej :) a przy okazji jest zabezpieczona miska olejowa... ja tez chce taka maske :hihihi:
_________________

 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 11 Wrz 2007, 13:58   

apropo maski - ford nie do konca dobrze to przemyslal, bo z jednej strony wyloty sa tuz nad aku i jak pada to sie na niego leje woda
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 11 Wrz 2007, 14:30   

squadak napisał/a:
apropo maski - ford nie do konca dobrze to przemyslal, bo z jednej strony wyloty sa tuz nad aku i jak pada to sie na niego leje woda

Dla tego ja mam oslone na akumulator :) ori Ford z drugiej strony tez mi akurat nic nie przeszkadzalo bo idzie orurowanie... ale pomysli sie nad tym :)
_________________

 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Paź 2007, 14:31   

No to maly update tematu :)
Wczoraj odebralem zestaw nowych hamownikow - ATE PowerDisc + klocki EBC GreenStuff i na tyl nowe szczeki takze firmy EBC. Teraz tylko znalezc czas zeby to zamontowac ;)


Oprocz tego pare dni temu bylem Fiesta na badaniu technicznym - przeszla bez najmniejszych problemow :ok: przy okazji zbadalem amortyzatory i dowiedzialem sie ile auto wazy.
Wyszlo 890kg i uwazam ze to dobry wynik.
Na zmniejszenie wagi poszlo: wyjeta kanapa, dywany i wytlumienia podlogi, tylna polka i boczki oraz kubelek kierowcy zamiast normalnego fotela.
Na zwiekszenie wplynela plyta pod silnik (12kg) i rozporki (tez po pare kg)
W rezultacie wyszlo jakies -30kg w porownaniu do danych katalogowych.
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
KUI3A 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kuba
Wiek: 41
Dołączył: 31 Maj 2004
Posty: 290
Skąd: WaWa
Wysłany: 9 Paź 2007, 15:48   

no ja u siebie taki zestawik już testowałem i muszę powiedzieć, że chyba....
.... niestety....
....klocki EBC lepiej współpracują z gładkimi tarczami (ja miałem u siebie EBC) niż ATE POWERDISC, przetestowałem oba rozwiązania, sprawa polega na tym, że te powerdisc nie są chyba przystosowane do współpracy z klockami, które dobrze działją w wyższych temperaturach, jednym słowem powihrowły się powerdisc`i ale być może to jednostkowy przypadek... chociaż inni, którzy sotsowali tego typu rozwiązania też nie byli z tego jakoś super zadowoleni...

niemniej jednak życzę powodzenia i mam nadzieję, że u Ciebie to zagra be żadnych kłopotów

pozdro
_________________

RAJDOWE AUTO...które nie jest już moje
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 9 Paź 2007, 16:03   

squadak napisał/a:
No to maly update tematu :)
Wczoraj odebralem zestaw nowych hamownikow - ATE PowerDisc + klocki EBC GreenStuff i na tyl nowe szczeki takze firmy EBC. Teraz tylko znalezc czas zeby to zamontowac ;)
[url=http://republika.pl/...ets.jpg]Obrazek[/URL]

Oprocz tego pare dni temu bylem Fiesta na badaniu technicznym - przeszla bez najmniejszych problemow :ok: przy okazji zbadalem amortyzatory i dowiedzialem sie ile auto wazy.
Wyszlo 890kg i uwazam ze to dobry wynik.
Na zmniejszenie wagi poszlo: wyjeta kanapa, dywany i wytlumienia podlogi, tylna polka i boczki oraz kubelek kierowcy zamiast normalnego fotela.
Na zwiekszenie wplynela plyta pod silnik (12kg) i rozporki (tez po pare kg)
W rezultacie wyszlo jakies -30kg w porownaniu do danych katalogowych.



zdaj relację jak przetestujesz te hample, bo mam je na oku, tylko tarcze tez ebc gladkie. btw ile dales za to?

pzdr.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 10 Paź 2007, 10:43   update 26.11.2007

KUI3A napisał/a:
no ja u siebie taki zestawik już testowałem i muszę powiedzieć, że chyba....
.... niestety....
....klocki EBC lepiej współpracują z gładkimi tarczami (ja miałem u siebie EBC) niż ATE POWERDISC, przetestowałem oba rozwiązania, sprawa polega na tym, że te powerdisc nie są chyba przystosowane do współpracy z klockami, które dobrze działją w wyższych temperaturach, jednym słowem powihrowły się powerdisc`i ale być może to jednostkowy przypadek... chociaż inni, którzy sotsowali tego typu rozwiązania też nie byli z tego jakoś super zadowoleni...


tez slyszalem rozne opinie o powerdisc'ach - zarowno dobre jak i zle, ale mimo wszystko postanowilem zaryzykowac i sam wyprobowac, jak sie nie sprawdza to zrobie tak jak mowisz i zaloze gladkie tarcze :)

stafcio napisał/a:
btw ile dales za to?

tarcze - 127zl / szt
klocki - 180zl
szczeki - 104zl

[ Dodano: Sro Paź 31, 2007 11:10 ]
coz.... stalo sie... zaliczylem dzis w drodze do pracy dzwona... klepnalem w tylek meganke sedan hamujaca gwaltownie na skrzyzowaniu - nagle sie okazalo ze za skrzyzowaniem nie ma miejsca... a pogoda deszczowa i asfalcik pieknie sliski :/
zniszczenia u niego prawie zadne - porysowany zderzak
u mnie dosc spore - meganka ma strasznie wysoko tylek, a ja z obnizonym zawieszeniem wsunalem mu sie pod zderzak wiec uderzenie poszlo centalnie w maske i lewy reflektor,
na masce mam odbite jego nr rejestracyjne ;) predkosc to jakies 10kmh w momencie uderzenia
mam do wymiany zderzak, maske, lewy reflektor i kierunek i do naciagniecia pas przedni :/
ponizej fotki:











[ Dodano: Pon Lis 26, 2007 10:29 ]
coby troszke odswiezyc temat... fiesta juz naprawiona jakis czas temu, obylo sie bez spawania, zostal naciagniety na swoje miejsce pas przedni, wymieniona maska, zderzak i lewa lampa z kierunkiem
oprocz tego na zime zmienilem zawieszenie zeby podniesc auto do gory
na przod poszly nowe amorki gt cupline z seryjnymi sprezynami a na tyl gazowki ze zwyklej fiesty z eibachami (w sumie wyszlo na 0 bo amorki ze zwyklej fiesty maja wyzej osadzaona miske sprezyny)
co do amorkow gt cupline to mam pare uwag dla zastanawiajacych sie czy je kupic...
po pierwsze amorki przyszly do mnie dosc wyobijane z lakieru bo srednio zapakowane w kartony po jajkach ;p po drugie wygladaja jakby byly regenerowanymi amorkami... na jednym w gornej czesci rury widac cos jakby naciecia od flexa zrobione podczas odcinania gornej czesci amorka
oprocz tego z ciekawostek - maja jeszcze o 25mm mniejszy skok niz juz skrocone bilsteiny b8, a nie jak pisze producent o 25 w stosunku do serii, co do twardosci to sa porownywalne z bilsteinami
jezdzi sie na nich calkiem spoko, tylko ciekawe ile wytrzymaja ;)
aha - mowa o amorkach pasujacych do fiesty mk3 '94 - '96

[ Dodano: Wto Sty 15, 2008 12:06 ]
ciag dalszy...

Zabralem sie wraszcie za montaz wspomagania i zlozenie nowej skrzyni biegow ze szpera i krotszymi przelozeniami, wiec w miare postepu prac bede przedstawial mala fotorelacje.

Na poczatek zespol napedowy poszedl out :D


No i zaczynamy zabawe...
Przekladnia - pierwsza, najwazniejsza rzecza jest powiekszenie otworu w przegrodzie czolowej aby zmiescic nowy krzyzak i znacznie wieksza oslone gumowa.
Ponizej fotki roznic w kolumnach kierowniczych z krzyzakami i w oslonach gumowych.


Zrobilem szablon papierowy otworu ktory musialem wyciac i rzezbilem pilnikiem do skutku.
Potem mozna juz przejsc do przymiarek przekladni. Na tym etapie wyszly kolejne problemy:
- przekladnia opierala sie o przegrode czolowa i nie przylegala dobrze do miejsca mocowania
- przewody przekladni opieraly sie o przewody paliwowe
- stabilizator byl za bardzo wygiety do gory i przekladnia opierala sie o niego

Stabilizator zdemontowalem i szukam wersji mniej wygietej (takiej po 94 roku, ale koniecznie 16mm)
W profilu do ktorego przykreca sie przekladnie zrobilem lekkie wgiecie aby przekladnia dobrze przylegala, a przewody paliwowe owinalem kawalkiem gumy aby zabezpieczyc je przed otarciem.
Ponizej na zdjeciu zaznaczone na czerwowo miejsce gdzie nalezy zrobic wgiecie w profilu, na zielono miejsce kontaktu z przewodami paliwowymi, i dodatkowo na niebiesko miejsce gdzie trzeba wygiac przewod odpowietrzania zbiornika paliwa idacy do filtra z weglem aktywnym - o tym za chwile.
(tak wiem ze mam brudno strasznie pod maska, ale okres zimowy jest i nie mam narazie warunkow zeby to wyczyscic :P )


Po przypasowaniu samej przekladni zabralem sie za dopasowanie blach wzmacniajacych.
Jedna z nich spasowala calkiem dobrze do przegrody (ta od strony pasazera), z druga byl wiekszy klopot bo musiala ominac przewody paliwowe oraz wspomniany wczesniej przewod odpowietrzania zbiornika paliwa - ten przewod jest akurat dosc cienki i latwo go wygiac - wiec wygialem go odpowiednio zeby zmiescic blache. Niestety mimo wszystko blacha wypadla akurat na krawedzi przetloczenia w przegrodzie czolowej, ale innego miejsca nie ma wiec w tym miejscu ja przykrecilem.
Zdjecia zalozonej przekladni ze wzmocnieniami, oraz zdjecie srub od wnetrza auta:


Na koniec przykrecilem blache usztywniajaca pomiedzy przekladnie a serwo hamulcow, ktora rowniez jest inna do przekladni ze wspomaganiem oraz przewody cisnieniowe(u mnie narazie na sztuke bo nie wiem dokladnie ktoredy maja isc)
Zdjecia zalozonej przekladni z przewodami, roznic w blachach usztywniajacych:


ciag dalszy nastapi...

[ Dodano: Pon Sty 28, 2008 14:37 ]
skrzynia biegow...

Celem modyfikacji jest osiagniecie lepszych przyspieszen i zmniejszenie poslizgu kol na nawierzchni o roznej przyczepnosci, czyli ktorsze przelozenia i szpera :)

W pierwotnym zamysle chcialem kupic skrzynie biegow z fiesty 1.1 i wlozyc do niej szpere a potem tylko zamontowac do auta. Pomysl okazal sie nie trafiony kiedy rozlozylem kupiona skrzynie - okazalo sie ze ma kolo zebate na dyfrze przykrecone 6 srubami a nie 8 jak kolo zebate do szpery w skrzyni z Escorta, skolei kolo zebate z Escorta nie moglo zostac bo ma zla ilosc zebow (Escort ma przelozenie glowne 3,82, Fiesta 4,06)

Na szczescie skrzynia z Xrki ma rowniez dyfer z kolem zebatym skrecony 8 srubami oraz to samo przelozenie gowne co 1.1 (4,06), wiec pozostala opcja rozlozenia mojej skrzyni i zlozenia z trzech jednej: walki z 1.1, szpera z ERST a reszta z Xrki.

Teraz po krotce opisze proces rozkladania skrzyni:
- odkrecamy dekiel na koncu skrzyni, widzimy elementy 5 biegu (kola, synchronizator, wybierak)



- odkrecamy srube zaciskowa torx (nr 1 na zdjeciu)
- zdejmujemy pierscien zabezpieczajacy z synchronizatora (nr 2)
- odkrecamy blokade wybieraka wkrecona z boku (nr 3)
- wyciagamy kolo zebate razem z synchronizatorem i wybierakiem z walka glownego - ciagnac za kolo od spodu, zeby synchronizator nie rozpadl nam sie na kawalki



- zdejmujemy pierscien zabezpieczajacy z kola 5 biegu na walku sprzeglowym (nr 4 na pierwszym foto)
- zdejmujemy kolo piatego biegu z walka sprzeglowego za pomoca sciagacza



- odkrecamy 9 srub torx trzymajacych obudowe kol 5 biegu i zdejmujemy obudowe



- zdejmujemy pierscienie zabezpieczajace z lozysk na obu wałkach



- odkrecamy blokade wybieraka pierwszych 4 biegow oraz sruby skrecajace obudowe glownej czesci skrzyni i zdejmujemy ja, moze ciezko schodzic bo zazwyczaj przykleja sie na uszczelce, a dodatkowo trzeba ja zdjac z walkow, preta prowadzacego wybieraki i preta prowadzacego kolo zebate wstecznego
Po zdjeciu obudowy widzimy juz cale wnetrze :D



- zdejmujemy zawleczki zabezpieczajace tuleje prowadzaca wybierakow pierwszych 4 biegow,
slabo je widac na zdjeciu ale sa od gory i dolu wybieraka pierwszych 2 biegow

- wyciagamy w gore tuleje, ponizej zdjecie zdemontowanej tuleji i zawleczek



- nastepnie odpowiednio manipulujac wybierakami zdejmujemy blokade wybierakow (zaznaczony na zielono na zdjeciu nr 6),
a tak wyglada po zdjeciu:



- po zdjeciu blokady wybieraka mozemy juz wyciagnac oba walki z obudowy, trzeba to zrobic razem, nie da sie wyciagnac jednego osobno



- na koniec wyciagamy dyfer i mamy gola obudowe jedynie z fragmentem mechanizmu wybierania biegow



Kilka slow komentarza:
Nie opisuje procesu demontazu i montazu samych walkow na czesci, gdzyz po pierwsze tego nie robilem, a po drugie
sprowadza sie to jedynie do sciagania lozysk a potem kolejnych kol zebatych z walka za pomoca sciagacza, a potem zalozeniem ich w odpowiedniej kolejnosci.

Korzystajac z okazji majac rozlozona skrzynie warto wymienic uszczelniacz walka sprzeglowego, z zewnatrz nie da sie tego zrobic, a po wyjeciu walkow mamy go jak na dloni, latwiej tez sie wymienia uszczelniacze polosi.

Wymiana lozysk dyfra:
- rozwalamy jakos wedle uznania szalki z waleczkami starych lozysk i nacinamy szlifierka kontowa wewnetrzne bieznie zeby bylo o co zachaczyc sciagacz do lozysk, uwazamy przy tym zeby nie wciac sie za gleboko i nie naciac samego dyfra, potem zakladamy sciagacz do lozysk i zdejmujemy



- wciskamy na prasie nowe bieznie wewnetrzne



- wybijamy z obudowy stare bieznie zewnetrzne - w czesci od strony sprzegla sa dwa otwory pod lozyskiem gdzie mozna przylozyc wybijak, od strony przeciwnej jest plywajace lozysko i mozna je odsunac o kilka mm zeby przylozyc wybijak



- od strony sprzegla wciskamy na prasie nowa bieznie - nie radze wbijac bo mozna zniszczyc gniazdo lozyska krzywo wbijajac (obudowa jest z aluminium wiec miekka)



- od strony przeciwnej wciskamy ewentualnie lekko pobijajac, powinno wejsc lekko bo miejsca zagniecenia zostaly wyprostowane podczas wybijania starej biezni
- zagniatamy ponownie aby lozysko nie wypadlo podczas montazu skrzyni



Proces skladania skrzyni odbywa sie w odwrotnej kolejnosci jak rozkladanie, jest tylko jedna mala uwaga - teoretycznie kolo zebate 5 biegu powinno sie zakladac na goraco na walek sprzeglowy - ja tak probowalem, ale nic z tego nie wyszlo i i tak zakleszczyl sie za wczesnie na walku, wiec mozna go po prostu od poczatku wbic na walek, podkladajac cos z drugiej strony pod walek zeby sila uderzenia nie rozchodzila sie po lozyskach.
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2 Lut 2008, 17:08   

Lekkie odswiezenie tematu bo chyba malo kto widzial zmiany :)

Czytam, czytam i jestem pełen podziwu, naprawde kawał dobrej roboty :brawo: :brawo: W dodatku swietne opisy i fotorelacja - pewnie nie jednemu sie jeszcze przyda :yes:

Mam nadzieje ze zobacze kiedys Xrke w akcji :) Powodzenia w dalszych modach.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 2 Lut 2008, 17:53   

madek napisał/a:
Mam nadzieje ze zobacze kiedys Xrke w akcji :) Powodzenia w dalszych modach.


no licze że Squadak nie odpuści zlotu w Poznaniu :yes:

a tak wracając do tematu kawał dobrej robotry :brawo: :brawo:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Lut 2008, 17:56   

testy na nowej skrzyni juz byly :>

a tak na marginesie to podziwaim osoby rozkladajace i skladajace skrzynie w całosc jak dla mnie masakra ;/
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów kogo XRka ?
Tommi Hyde-Park 14 26 Sie 2015, 20:57
kuba87
Brak nowych postów [MK3] XRka McLfan'a
McLfan Nasze auta 109 6 Paź 2013, 17:36
kuba87
Brak nowych postów ile seryjnie waży XRka?
adi08 Tuning mechaniczny 46 20 Gru 2007, 19:01
Gość
Brak nowych postów XR2i by McLfan / XrKa podejście nr 2
McLfan Nasze auta 27 3 Maj 2016, 20:51
McLfan
Brak nowych postów [MK4] moja MK IV
grzes87 Nasze auta 68 8 Lut 2014, 10:56
grzes87


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.