Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zmiana silnika
Autor Wiadomość
Rafaelo
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrz 2007, 12:59   Zmiana silnika

Mam Fiestkę z 1995 roku z silnikiem 1.3kat i chciałbym wymienić na 1.3 Endura .Czy jest to możliwe? A jeżeli tak to co musiał bym jeszcze wymienić? mlotek
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 9 Wrz 2007, 14:05   

pytanie po co?

zabawy jest duzo... i nie ma to zupełnie sensu

szczegoly tutaj http://www.fiestaklubpols...=15354&start=60
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Rafaelo
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrz 2007, 14:24   

Dzięki za odpowiedż.Mam jeszcze jedno pytanie jaka jest różnica w silnikach?Mam na oku silnik 1.3 taki jak mój tylko różni się tym że nad kolektorem są jakieś metalowe rurki a u mnie ich niema.Co to może być?
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 9 Wrz 2007, 14:29   

zapewne chodzi ci o kolektor wydechowy i rurki od egr czyli recyrkulacji spalin.
jest to po to, zeby silnik sie szybciej nagrzewal i spalal wszystko dokladniej. mniej wiecej o to chodzi.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Rafaelo
[Usunięty]

Wysłany: 9 Wrz 2007, 14:39   

To znaczy że to jest lepsza wersja silnika?Bo chyba będe musiał zmienić silnik ponieważ diabelnie głośno klekocze(ponoć wał rozrządu) i jest strasznie mułowaty.Naprawa może być droższa niż wymiana na inny.A taki z rurkami ponoć w dobrym stanie mogę kupić.
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 9 Wrz 2007, 15:04   

Te rurki to niezbyt udany patent forda ale jak sa to sa... w niczym nie przeszkadza. Silnik jest pewnie z 94 roku bo tylko w tych rocznikach stosowali ten układ recyrkulacji spalin
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 9 Wrz 2007, 21:16   

Ja mam silnik z 91 i też to mam:


a to że klekocze to nie wał jak ktoś ci doradził, tylko zawory. w tym modelu 1.3i/60km zawory są regulowane śrubą, którą trzeba co jakiś czas dokręcać (regulować manualnie) w nowszych, innych silnikach reguluje się to za pomocą popychaczy hydraulicznych.

to głośne stukanie możesz na jakiś czas zniwelować dokręcając odpowiednio te popychacze.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 9 Wrz 2007, 22:33   

stafcio napisał/a:
tylko zawory.

zawory same z siebie nie klekoczą - wałek i szklanki - dobrze gadają :yes:
_________________
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Wrz 2007, 07:48   

madek napisał/a:
Te rurki to niezbyt udany patent forda ale jak sa to sa... w niczym nie przeszkadza. Silnik jest pewnie z 94 roku bo tylko w tych rocznikach stosowali ten układ recyrkulacji spalin
Z tym się zgodzę, Ale znowu ja mam fiestę z maja 95 i te rurki też są, ale nie są nigdzie podłączone - tzn dochodza do tej czarnej puszki, ale ta puszka już do niczego nie była podłączona, tak że w efekcie wywaliłem to wszystko w cholere.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
pawloplus 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 39
Dołączył: 24 Kwi 2006
Posty: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 10 Wrz 2007, 09:59   

Moim skromnym zdaniem jak masz zamiar zmienic silnik kup sobie 1,4 już. Cena silnika ta sama. Zabawy nie wiele wiecej a wrazenia z jazdy duzo lepsze. Musisz tylko wyposarzyc sie dodatkowo w chłodnice od 1,4 1,6 koszt 50zł i przewody chłodnicze. Oczywiscie nowy alternator od 1,4 1,6 bo od 1,3 nie pasuje. Tak to wszystko to samo Komp podejdzie wtyki pasuja tak samo. Jedynie jak bys zmieniał silnik na 1,4 musi byc odrazu z łapa bo od 1,3 tez nieda rady.
PZDR
_________________
Kochaj i nie słuchaj innych..
Umieraj szybko by inni nie cierpieli....

THE END
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 10 Wrz 2007, 13:04   

Cytat:
Ja mam silnik z 91 i też to mam:

jackrzec napisał/a:
Z tym się zgodzę, Ale znowu ja mam fiestę z maja 95 i te rurki też są

no to cos mi sie pomieszalo. w kazdym razie jak to ford raz bylo raz nie...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów 1.1 - Zmiana silnika.
Kamichov Mechanika silnika 17 24 Kwi 2015, 21:40
bigel
Brak nowych postów Zmiana silnika z 1.25 na 1.6
Srebrnyzuk Mechanika silnika 0 13 Wrz 2021, 10:51
Srebrnyzuk
Brak nowych postów Zmiana silnika z 1.25 na 1.6
Srebrnyzuk Tuning mechaniczny 0 13 Wrz 2021, 11:21
Srebrnyzuk
Brak nowych postów zmiana silnika na 1,7
kalosz25 Mechanika ogólna 18 22 Paź 2014, 19:28
Jaszczur
Brak nowych postów Mk3 zmiana silnika z 1.3 na...?
Gość Tuning mechaniczny 1 25 Sty 2009, 16:04
Gilgamesz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.