Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: PumaRST
9 Cze 2008, 00:28
[MK3] rajdówka
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Lis 2007, 06:08   

heh niestety tego sięspodziewałem i sam podejżewałem . Zawias i heble w mk1 dzieli przepaśćod tych z mk3 :( .

Można to usprawniać , ale nigdy nie będzie tak jak powinno .

Co do gaźnika to masz najlepszy gaźnik jaki wychodził w CVH ( ten od ikserki mk2 jest może lepszy jeżlei chodzi o dawkowanie paliwa , ale awaryjność otwierania drugiego przelotyu psuje całą zabawe )

Przepatrz luzy na przepustnicach i zobacz czy nie łąpie lewego luftu pod urządzeniem do ssania elektrycznego ( tam najbardziej lubi ) Zdjecie jest tak zrobione że nie widz eczy to wersja z powrotem paliwa do baku , aha i czy masz pompkę na bloku i wywalony zestaw z baku od mk3?

Ten gaźnik można fajnie obrobić , a kupowanie drugiego chyba mija sięz celem ( no chyba ze dla eksperymentów ) bo będzie taki sam stan .

Jak ustawiałęś zapłon i czy aparat jest bezstykowy ?
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 8 Lis 2007, 10:47   

jest to wersja z powrotem paliwa, pompa jest mechaniczna a bak jest z gaźnikowej wersji mk3. Gaźnika nie chcę kupować innego tylko pobawić się z tym co mam. Ogólnie chodzi całkiem ok ale mam zamiar wymienić wszystkie uszczeclki itp a potem pobawić się ustawieniami żeby coś szybciej fiesta jeździła.
Zapłon ustwaiałem metodą prób i błędów aż znalazłem chyba najlepsze ustawienie.
Aparat jest bezstykowy.
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Lis 2007, 19:08   

W takim razie polecał bym pompke elektryczna z japończyka gaźnikowego ( ewentualnie z monowtrysku ) .

Co do zabawy z gaźnikiem to zasada jest taka, że należy sprowadzić do minimum promień krzywizny każdego przekroju znajdującego się w strefie przepływu ( dotyczy to nie tylko gaźnika ale także jego pasowania z kolektorem , kolektora i jego pasowania z głowicą ) . 1.6 CVH przy 6000 RPM zasysa przez gaźnik 80 litrów mieszanki na sekundę, co przy dwóch przepustnicach fi 32 i 34 mm otwartych na maksa oznacza prędkość strugi prawie 200 km/h. W związku z tym wszystkim odlewom o przekroju zbliżonym do prostokąta nadać trzeba przekrój podobny do lotniczego profilu dwuwypukłego - najlepiej laminarnego.
Co w praktyce oznacza :

http://www.capri.pl/image/forum/103869/48453

po lewej stronie standardowa gardziel po prawej jej korekcja .

( źródło wiedzy i zdjęć - Krk4M & prof. Stefan Szczeciński )

Tutaj masz także opisane jak to zrobić

http://www.fiat-furious.p.../mod_gaznik.htm

Bawiłęm sie w podobny sposób , a tutaj wszystko ładnie chłopaki zebrali więc nie bede swoim bełkotem zaśmiecał forum .

Dodam tylko że jeżeli wypolerujesz kolektor ssacy możesz mie cproblemy z odpalaniem zimnego ( będzi esiemieszanka skraplała na ściankach ) optymalnym rozwiązaniem jakie znalazłęm to dogładzenie papierem 240 z wzdłużnymi rysami ( tak jak mieszanka płynie ) .

Pomyśl tez o wywaleniu przepustnic ssania i dorobieniu blachy na góre gaźnika z otworami na przeloty aby przykryć go ( będzie mniej zawirowań ) wady - brak ssania :) zalety - zmniejszenie oporów przepływu .

Na koniec - jeżeli masz taką puszkę foltra jak na zdjećiu pomyśl o lepszym wyprowadzeniu zasysu powietrza i o zablokowaniu klapki lato/zima w pozycji lato ( nie wywalaj jej bo będzie zasysał powietrze znad kolektora też .


ps : reparaturki jakies pół roku temu widziałęm na allegro .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 9 Lis 2007, 10:30   

przepustnice od ssania są cały czas otwarte na maxa bo ssanie jest odłączone. Dzięki za ten arytuł, będzie co robić w długie zimowe wieczory.
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 9 Lis 2007, 20:01   

Nie ma za co :)

pomyśl o wywaleniu tych przepustnic . pomimo tego żesą otwarte to stwarzająopory i zawirowania .

Widziałem kiedyś zrobiony profi gaźnik i w nim były nawet ośki i śrubki od przepustnic głównych obrabiane żeby były jak najcieńsze ( nie mówiąc już o wywaleniu ssania i zaślepieniu otworów po ośkach )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 14 Lis 2007, 13:32   

jako że wpadło mi parę luźnych $ to chciałbym po zrobieniu gaźnika kupić jakiś sportowy wałek, myślałem o zestawie kenta cvh 22, chyba że macie jakieś lepsze propozycje do gaźnikowego cvh?
p.s.: czy do tego zestawu wymagana też jest wymiana kółka rozrządu?
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Lis 2007, 13:51   

pvzon napisał/a:
jako że wpadło mi parę luźnych $ to chciałbym po zrobieniu gaźnika kupić jakiś sportowy wałek, myślałem o zestawie kenta cvh 22, chyba że macie jakieś lepsze propozycje do gaźnikowego cvh?
p.s.: czy do tego zestawu wymagana też jest wymiana kółka rozrządu?


co do propozycji to zobacze w domu co ma Pipercams w swoije ofercie oraz Catcams.

co do kółka nie musisz go zmienic ale jesli by było to pozwoliło by przefazowac wałek co napewno by wpłyneło dobrze na moc.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 14 Lis 2007, 14:11   

ja też chętnie sie czegoś dowiem na temat wałka :D
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Lis 2007, 14:18   

adi08 napisał/a:
ja też chętnie sie czegoś dowiem na temat wałka :D


efi rozumiem
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 14 Lis 2007, 14:43   

PumaRST napisał/a:
pvzon napisał/a:
jako że wpadło mi parę luźnych $ to chciałbym po zrobieniu gaźnika kupić jakiś sportowy wałek, myślałem o zestawie kenta cvh 22, chyba że macie jakieś lepsze propozycje do gaźnikowego cvh?
p.s.: czy do tego zestawu wymagana też jest wymiana kółka rozrządu?


co do propozycji to zobacze w domu co ma Pipercams w swoije ofercie oraz Catcams.

co do kółka nie musisz go zmienic ale jesli by było to pozwoliło by przefazowac wałek co napewno by wpłyneło dobrze na moc.

ok dzięki.
Myślałem jeszcze o takim filtrze: http://cgi.ebay.co.uk/WEB...VQQcmdZViewItem
Ma on tylko wpływ na moje dobre samopoczucie czy daje coś więcej? :)
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 14 Lis 2007, 15:47   

fajny custom filter, napewno bedzie lepiej mu sie bedzie lepiej odychalo jak dobrze sie wymodzi dolot

mysle ze pipercams CVHBP285C byly zadżebisty,2000- 7000+

15 BHP 280 deg 280 deg .495"
12.57mm
.495"
12.57mm
106 deg .096"
2.43mm
.096"
2.43mm
HYDRAULIC
£150 Blank
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Lis 2007, 19:15   

wsumie dobór wałka też bedzie zależny jak daleko bedziesz chciałkręcić silnik.

jesli seryjnie czyli do jakiś 6500obr to z produktów Kenta ten wałek jest chyba najlepszy (wedłóg mnie) - CVH22

PiperCams -

fajny wałek jest CVHBP285C ale obawiam sie że sie okaże ze jak nie zakręcisz minimum do 7000obr to nie pokaże swojej mocy. producent pisze o mocnym środkowym zakresie obrotów i dużym wzroście mocy na górze tylko że ta góra to 7000+.

Pozostałe wałki to takie popierdółki w porównaniu do KENTA CVH22 wiec sie nie rozczulałem nad nimi.

co do CatCamsa to nie znalazłem produktów pod ten silnik.


Jesli moge wyrazić swoja opinie, to jesli nie zamierzasz kręcić wysoko 7000-7500) co by sie wiązało z przejściem na mechanike to Kent CVH22 wychodzi według mnie najlepiej.


ADI co do EFI to wsumie te same pytanie, jak daleko chcesz kręcić silnik?? w Piperze czy w Kencie jest sporo wałków tylko trzeba pomyśleć nad czymś odpowiednim.

Generalnie niestety wałkiw CVH szału nie robią.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 14 Lis 2007, 19:44   

Potwierdzam CVH 22 najbardziej rozsądny kompromis ( moja opinia wg specyfikacji - na razie wałek gdzieś leży ). Za ostre wałki powodują nierówną pracę silnika z dołu i mają moment obrotowy przesunięty w górny zakres obrotów. Auto nie ma dołu.
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 15 Lis 2007, 11:07   

ok dzięki za odpowiedzi, w takim razie zamawiam cvh22 plus kóło rozrządu. A możecie jeszcze wyrazić swoją opinię o tym filtrze który pokazałem?
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 15 Lis 2007, 11:17   

Cytat:
fajny wałek jest CVHBP285C ale obawiam sie że sie okaże ze jak nie zakręcisz minimum do 7000obr to nie pokaże swojej mocy. producent pisze o mocnym środkowym zakresie obrotów i dużym wzroście mocy na górze tylko że ta góra to 7000+.


masz Puma racje w sumie nie pomyslalem o tym, ciekawe co Pipercam sugeruje zeby robic CVH na grube 7000 obr/min...

no ja mowie , jesli bedzie zrobiony profi dolot, bedzie duzo wiecej powietrza do zabawy i regulacji ;)
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Lis 2007, 11:24   

pvzon napisał/a:
ok dzięki za odpowiedzi, w takim razie zamawiam cvh22 plus kóło rozrządu. A możecie jeszcze wyrazić swoją opinię o tym filtrze który pokazałem?


filtr fajny ale przydało by sie zrobić na niego nawiew taki jak ma Impreza GT (tylko ze ona ma wlot na IC a nie na filtr) ale coś takiego. Napewno to pomoże żeby dostarczyć wiecej powietrza.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
adi08
[Usunięty]

Wysłany: 15 Lis 2007, 19:52   

pvzon napisał/a:
ok dzięki za odpowiedzi, w takim razie zamawiam cvh22 plus kóło rozrządu. A możecie jeszcze wyrazić swoją opinię o tym filtrze który pokazałem?


dokładnie taki sam miałem w mojej XR2 mk2... z wlotem powietrza na masce na pewno cos poprawi

[ Dodano: Czw Lis 15, 2007 19:53 ]
PumaRST napisał/a:


ADI co do EFI to wsumie te same pytanie, jak daleko chcesz kręcić silnik?? w Piperze czy w Kencie jest sporo wałków tylko trzeba pomyśleć nad czymś odpowiednim.

Generalnie niestety wałkiw CVH szału nie robią.


mam wałek u siebie po Qzynie tylko zastanawiam sie czy go wsadzać...
 
 
pvzon 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43
Dołączył: 06 Sie 2004
Posty: 311
Skąd: szczecin
Wysłany: 18 Lis 2007, 14:32   

Byłem dziś w stargardzie i udało się zająć pierwsze miejsce w zawodach o najzręczniejszego kierowcę stargardu :)
Tak patrzę żę Danio sprzedaje silnik z rsa i się zastanawiam czy zamiast nie wzmacniać mojego cvh nie zrobić swapa..
 
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 18 Lis 2007, 16:35   

gratki zia ;))
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Lis 2007, 19:35   

pvzon napisał/a:
Byłem dziś w stargardzie i udało się zająć pierwsze miejsce w zawodach o najzręczniejszego kierowcę stargardu :)

Gratki :brawo:
A silnik od Danio wart rozważenia :myśli:
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.