zapłonu brak - znowu:( |
Autor |
Wiadomość |
Gifol [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Sie 2007, 19:05 zapłonu brak - znowu:(
|
|
|
Witam szanowna brac!
Nie dawno pisałem, że po wymiane sprzegła "zabrakło" iskry w mojej pszczołce - suma sumarum okazało sie, że padł EDIS. Wymiana na "nowy" ze szrotu załatwiła sprawe....
tyle, że na ok miesiąc!
Nie musze pisać jak mnie dopadło wqr.....
Postanowiłem, że tym razem nie dam sie skroic (ostatnio musiałem fiknąc i mechanikowi i elektrykowi...) i zacząłem sprawe badac sam.
Zgodnie z przytaczana na naszym forum istrukcja sprawdzania zapłony by wielce szanowny DIODALODZ ustaliłem:
1. Rezystancja czujnika położenia wału 250 ohmów (5i6 pin). Przy sprawdzaniu czy indukuje jakies napiecie (różne wersje na forum ile powinno być od 0,05 v do nawet 0,3 V ) mój przyrzad mierniczy nie wykazuje nic. Nie wiem czy to jego wina, może zbyt mała częstotliwośc próbkowania (nie jest to sprzet markowy - jakiś supermarketowy DT-830 B) Niestey nie dysponuje żadnym analogowym - co by wskazówka mu mogła drgnąć.
2. Przy wypietej kostce od cewki (ciężko tam łapy wcisnąc:) na środkowym pinie jest 12 V.
3. Na złączce do edisa na 8 pinie jest 12V.
4. Na 9 pinie napięcia brak.
I tu prosze o pomoc:
Z tego co czytałem to na 9 pinie~(licząc od lewej) też powinno być napięcie - a u mnie brak. Prosze potwierdzcie czy dobrze to interpretuje i jaka jest ewentualnie tego przyczyna.
Po drugie martwi mnie ten czujnik położenia wału - rezystancja dobra tylko co z tym indukowanym sygnałem? Może jest jakiś inny sposób by stwierdzic czy jest on sprawny.
Co o tym sądzicie?
Na zakończenie powiem, że fiesta rocznik 91, silnik 1.1 wtrysk. A iskry zabrakło w czasie jazdy - w pewnym momencie samochód zgasł i już nie zapalił. (qrna ledwie zdałyłem na ślub przyjaciela - dobrze, że miasto i taxy byłu:).
ZDRÓWKO! |
|
|
|
|
kazi
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 14 Lip 2005 Posty: 474 Skąd: Łódź/GW
|
Wysłany: 28 Sie 2007, 19:31
|
|
|
Moze znowu ci sie edis spalił wez spróbuj odłaczyc map sensora i pokrecic chwilke u mnie miał zwarcie i blokował zapłon - samochod nie chcial zapalic sprawdz to a pozniej bedziemy dalej szukac przyczyny i sprawdz czy jak krecisz jest iskra |
_________________ PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo |
|
|
|
|
Gifol [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Sie 2007, 20:05
|
|
|
Iskre sprawdziłem na początku - bez tego bym w ogóle nie zaczynał:)
też obstawiam Edisa - chciałem najpierw wyeliminować inne elementy ukłdaniki pod tytułem zapłon FIESTA:)
co do mapsensora to odpiąć go i sprubowac? czy na jałowym biegu jakoś on bieze udział w generowaniu iskry? Nie znam sie na tym za bardzo. Ale spoko sprubuje zaraz - choc sie sciemnia, ale co tam.
CO MYSLICIE O TYM 9 PINIE we wtyczce od EDISA - powinno byc tam 12 v czy nie?
[ Dodano: Wto Sie 28, 2007 20:14 ]
odłaczyłem MAPSENSOR i nic iskry brak - czyli to nie to. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sie 2007, 22:13
|
|
|
9 pin to masa wiec nie powinno . Moim zdaniem zasyfiło ci czujnik położenia wału . Wykręć wyczyść wkręć i powinien być spokój . |
|
|
|
|
Gifol [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 17:48
|
|
|
Czujnik wykreciłem - ładny czyściutki wiec raczej nie on.
Znalazłem na allegro moduł - kupie i zamienie.
Z tej ujładanki wygląda mi że to EDIS znowu padł.
Dam znać jaki bedzie finał.
No chyba, że macie jeszcze jakieś sugestie>?
POzdrawiam! |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 29 Sie 2007, 19:29
|
|
|
nie lepiej pozyczyc od kolegów ze szczecina na chwile? .... jest was tam jak .. mrówek.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Gifol [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 09:16
|
|
|
witam ponownie!
qrna i nic!
Nowy EDIS - iskry brak.
Pozyczyłem inny czujnik połozenia wału, zamnieniłem - tez nic!
Panowie co jeszcze? Moze cewka, ale jak ja sprawdzic?
Pomożecie:) |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 13:44
|
|
|
nie ma sygnału z czujnika nie bedzie iskry , na 2 pin kostki od cewek dochodzi +12 V ?? |
|
|
|
|
Gifol [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 21:51
|
|
|
Tak - jak pisałem na samym poczatku na kostce od cewki, srodkowy pin dochodzi 12V.
2 czujniki polozenia wału sprawdzone i nic.
moze cewka - jest jakis sposob zeby ja sprawdzic? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 21:56
|
|
|
cewka hm wsadź zamiast cewki w kostkę od cewki żarówkę 5W z lampy przedniej (odegnij nowe i wsadź pod pin 1 i2 a potem 2i 3 i zobacz czy beda migać . |
|
|
|
|
Gifol [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Wrz 2007, 22:09
|
|
|
Sprawdze jutro.
Powiedz jeszcze co moze byc z tym czujnikiem - qrna martwi mnie ze miernik nie pokazuje żadnych szpilek przy kreceniu - nie wiem czy to wina miernika, moze ma za mała czestotliwosc próbkowania? Ale z drugiej strony jakby był popsuty, to jak go zamieniłem na inny powinno zadziałać, a tu nic.
No chyba, że moze magnes na kole zamachowym, czy gdzie on tami jest. Ale raczej to chyba mało prawdopodobne? Qrna nie usmiecha mi sie sciagac skrzuni zeby se tam dostac!
zobacze jutro ta ceke - moze to to. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 3 Wrz 2007, 10:43
|
|
|
ja miałem taki przypadek w mondeo 2 razy . Raz goście założyli silnik z automata do manuala i nie zmienili oprawki czujnika a zmienili koło zamachowe i wyszła prawie centymetrowa szpara , raz w escorcie przy zdejmowaniu skrzyni gość uszkodził łomem obsadke czujnika i też był zbyt daleko koła zamachowego . Na kole nie ma magnesów . Magnes jest w czujniku , w momencie jak koło przelatuje zmienia się "wielkość" magnesu |
|
|
|
|
Gifol [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Wrz 2007, 19:03
|
|
|
witam!
od fiesty wróciło życie:)
Ja sie poddałem i oddałem samochód do fachowca.
Okazało się, że winny braku iskry był przepływomierz. Po jego wymianie iskra wróciła - przynajmniej taka diagnoze postawił fachowiec.
Co o tym myslicie - bo tak po prawdzei nie widziałem nigdzie na naszym forum, żeby przyczyną braku iskry był przepływomierz? Ale z rugiej strony nie mam powodów nie wierzyć elektrykowi - może mój przypadek będzei dla nas nowym doświadczeniem:)
Pozdrawiam i jescze raz dzieki panowie za pomoc! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Wrz 2007, 19:27
|
|
|
może dla tego ze 1,1 nie ma przepływomierza .
Hehe jeśli już to może map sensor . A pogromcą tego mitu jest Kazi który odkrył to z rok temu . |
|
|
|
|
Gifol [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Wrz 2007, 19:51
|
|
|
hmm... to ciekawe.
elektryk pokazał mi tę część - podobno jest gdzies pod filtem powietrza. Jak tłumaczył jest to "drucik" który jest chłodzony przepływającym powietrzem i dzieki temu odpowiednie dane przekazywane sa do komputera. Pokazywał mi nawet te część. Pytał czy chodzi mu o map sensor - zdecydowanie zaprzeczył - zresztą sam doskonale wiem jak wyglada map i gdzie jest.
Tez mnie qrna zadziwił ten przepływomierz datego wam o tym pisze.
Qrna juz sam nie wiem co o tym mysleć. Ale fakt jest faktem fiesta jezdzi.
[ Dodano: Czw Wrz 06, 2007 20:00 ]
a tak na marginesie to czy ten przpływomierz to to samo co miernik przepływu powietrza co to go kody błędów przydiagnostyce moga wyjazać? |
|
|
|
|
sawcio1234
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 90 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Wrz 2007, 20:01
|
|
|
Ten drucik to wedlug mnie czujnik temperatury zasysanego powietrza ale on do iskry to wedlug mnie ma "nic" Pozdro |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Wrz 2007, 21:44
|
|
|
hehe
w mk3 1,1 nie ma przepływki na milion procent . TO jest monowtrysk zwykły . Ktoś cie zrobił w konia .jedynie map sensor ma wpływ na zapłon bo generuje częstotliwość i Edis przestawia sobie zapłon w zależności od obciązenia silnika . |
|
|
|
|
Gifol [Usunięty]
|
Wysłany: 6 Wrz 2007, 22:12
|
|
|
Podjade jutro do tego magiga co to mi naprawił i wyjasnie sprawe!
Dzieki za podpowiedzi, przynajmniej kitu mi nie wcisnie! |
|
|
|
|
kusko13gp
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marek
Wiek: 41 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 21 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 6 Wrz 2007, 22:46
|
|
|
też miałem taką rozkmine w 1.3 okazało się że na bezpiecznikami jest zielony przekażnik króry odpowiada za zapłon (iskrę) i pompke paliwa. Jest to częsta bolączka po prostu coś tam nie łączy. |
|
|
|
|
Gifol [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Wrz 2007, 16:58
|
|
|
eh....
powiem wam, że elektryk upiera się, że wymienił mi ów "przepływomierz"
nawet pokazał mi stary i gdzie włożył nowy.
Przesyłam wam fotki - powiedzicie mi o czym on do mnie rozmawia!
|
|
|
|
|
|