Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Na światłach przez cały rok - ułatwienie
Autor Wiadomość
Ćwirek
[Usunięty]

Wysłany: 4 Kwi 2007, 21:05   Na światłach przez cały rok - ułatwienie

Witam wszystkich
W związku z tym iż popadło nam cały rok na światłach jeździć to mam pytanko,mianowicie czy można jakoś podłączyć światła do przekręconego kluczyka?Ja mam tak radio podłączone jak kluczyk w stacyjce to gra a jak nie to nie gra :lol:
Chodzi mi o to żeby tak zrobić ze światłami.Jeśli jest to możliwe to proszę o podpowiedź jak to zrobić.
Z góry dzięki :-D
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 4 Kwi 2007, 21:13   

W przypadku swiatel nie polecam takiego rozwiazania.

Trzeba sie zaopatrzyc w prosty moduł ktory odpala swiatla po uzyskaniu odpowiedniego napięcia ładowania (czyli chwile po odpaleniu). Sa tez rozne inne opcje a wszystko mozna znalezc tutaj - sie tych aukcji narobiło ostatnio...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
flash
[Usunięty]

Wysłany: 4 Kwi 2007, 22:05   

ja to robie na 2 przekaznikach, podlaczajac sie do swiatel stopu (wlacznika) odpalasz auto i po 1 wcisnieciu hamulca zapalaja sie swiatla mijania, jest o tyle wygodne bo mozna auto odpalic w celu podladowania aku i nagrzania srodka np w zime, a swiatla nie pala sie niepotrzebnie. zapomniec sie nie da, bo hamulec predzej czy pozniej nacisniesz.
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 4 Kwi 2007, 22:17   

flash napisał/a:
...... zapomniec sie nie da, bo hamulec predzej czy pozniej nacisniesz.


ciekawe rozwiązanie , szczegóły ?


elektryk ze mnie jak z koziej .... trąbka :D
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
flash
[Usunięty]

Wysłany: 5 Kwi 2007, 00:06   

popelnie jakis schemat jutro to dam linka albo go tu wrzuce,
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Kwi 2007, 15:22   

Najprościej jest założyć taki przekaźnik jak do podgrzewania przedniej szyby - dopiero gdy silnik pracuje, to włącza.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 5 Kwi 2007, 15:40   

Jak ładne ceny tych włączników w góre podskoczyły

flash czekamy na szczegóły - bardzo ciekawe rozwiazanie
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
 
 
 
flash
[Usunięty]

Wysłany: 5 Kwi 2007, 21:49   



dziala to tak, wlaczamy zaplon, nic sie nie dzieje, wsiadamy do auta , odpalamy i jedziemy, w pewnym momencie wciskamy hamulec, do punktu a plynie prad, przez wylaznik (lepiej dac bo moze kiedy bedziecie chcieli to wylaczyc) , prad plynie przez diode ( ta dioda jest konieczna bo inaczej caly czas swiecily by sie stopy z tylu, ona odseparowuje nasze urzadzenie od swiatel stop)i zasila przekaznik , druga noga cewki jest na masie wiec przekaznik przyciaga styki. styki przepuszczaja prad ktory pojawia sie po wlaczeniu stacyjki, i przekaznik podaje przez 1 gorna diode napiecie do podtrzymania samego siebie, wiec puszczamy hamulec, napiecie w pkcie a znika, ale przekaznik trzyma dopoki nie wylaczymy stacyjki. napiecie po wlaczeniu stacyjki podlaczamy do pkt c. na wyjsciu montujemy kilka diod ( w zaleznosci od auta, czy sa odseparowana pozycyjne lewe od prawych, czy swiatla mijania sa odseparowane, do pozycyjnych mozna dac same diody, ale do mijania musi byc przekaznik bo 2 zarowki po 55w to juz prawie 10A. osobiscie w aucie zony - fiesta mk3 zamontowalem przekazniki do mijania, dlugich i pozycyjnych. swiatla sa wyraznie jasniejsze i nie cierpi przelacznik zespolony przy kieerownicy , a ze to slaby punkt fordow to chyba juz wiecie. wylaczamy zaplon, wylacza sie przkaznik i po sprawie. wiec nie wliczajac przerobki do montazu przekaznikow nasze urzadzenie to 1 zwykly przekaznik i kilka diod po kilka zlotych.

rysunek moze nie dokladny, rysowalem na szybko

przekaznik to zwykly przekaznik np z poloneza, od swiatel, klaksonu itd, narysowalem styki podczas pracy, zeby uzmyslowic o co mi chodzi.


>>jackrzec, to nie przekaznik jest taki tylko do zasilania przekaznika szyby jest brane napiecie z diod alternatora, ktore pokazuje sie gdy silnik sie kreci.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 6 Kwi 2007, 00:09   

flash napisał/a:
>>jackrzec, to nie przekaznik jest taki tylko do zasilania przekaznika szyby jest brane napiecie z diod alternatora, ktore pokazuje sie gdy silnik sie kreci.
Akurat tak się składa że mam to w aucie. Ale co to przeszkadza, żeby przekaźnik zasilać z altka? Pobór prądu jest tak minimalny, że to nie ma żadnego wpływu.


87 - wyjście (+) na szyby
30 - (+) Aku
S - włącznik (podaje masę!)
61 - Altek (wyjście na kontrolkę ładowania)
31 - Masa
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 6 Kwi 2007, 00:36   

o co sie rozchodzi?
swiatla od stopu to swietny pomysl moim zdaniem :!:
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
flash
[Usunięty]

Wysłany: 6 Kwi 2007, 09:13   

dokladnie, uwazam ze podpiecie tego pod swiatla stopu jest najdoskonalszym pomyslem, bo odpalamy zawsze bez swiatel, mozemy auto zostawic bez swiatel do rozgrzania, a podczas jazdy sie zapala, bo jak pisalem, hamulec wcisniemy wczesniej czy pozniej.pozatym moje rozwiazanie ma jedna najwazniejsza zalete, jest najtansze!. przekaznik zawsze sie znajdzie, diody sa niedrogie.a to zdziwienie wsrod znajomych i sasiadow ze masz cos czego jeszcze nikt nie wymyslil - bezcenne
 
 
Bart_Skrzyszow 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Wiek: 40
Dołączył: 22 Kwi 2006
Posty: 300
Skąd: RRS / RZE / RDE
Wysłany: 6 Kwi 2007, 10:43   

spoko spoko :-)
Bardzo fajny pomysł, trzeba spróbować to wykonać ;-)
_________________
CZĘŚCI KOMPUTEROWE TANIO!!!
RABAT dla FKP
Kontakt gg: 6012945 lub PW.
Tel. 692 063 773, lub 017 745 15 75
Gwarancja, faktury VAT.
 
 
 
abla
[Usunięty]

Wysłany: 17 Kwi 2007, 15:12   

flash - świetny patent :brawo:
Ze swojej strony proponuję przesunięcie tego wyłącznika, żeby można było wyłączyć światła (np. w korku) bez konieczności gaszenia silnika. No i można dodać LEDa do sygnalizacji działania urządzenia, ale to już kosmetyka :)



[ Dodano: Wto Kwi 17, 2007 16:21 ]
Tak w sumie po zastanowieniu stwierdziłem, że nie za bardzo mi pasuje ten patent ze STOPem, bo ja np. rzadko używam ręcznego (auto zostawiam na biegu) i w przypadku parkowania na nierówności, gdy włączam zapłon wciskam sprzęgło, auto zaczyna się staczać więc wciskam hamulec i w takim układzie wtedy już włączą mi się światła, zanim jeszcze uruchomię silnik.
 
 
machinesjb 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 50
Wysłany: 17 Kwi 2007, 19:46   

Ja bym proponował inaczej. Robiłem sobie starter na przycisk łącząc pierwszy i czwarty kabel w stacyjce czyli zasilający pozycje 3 - odpalanie. Nie boje sie kombinacji w stacyjce i wyplanowałem prosty układ:
1.bierzemy zasilanie z tego miejsca stacyjki, które odpowiada za zaświecenie kontrolek i podłączamy do przekaznika jako zasilanie głowne.
2. bierzemy zasilanie od kontrolki oleju jako prąd sterujący przekaznik ( gdy lampka swieci to przekaznik jest rozwarty, gdy zgasnie to załączy.
3. wyjscie przekaznika dajemy na przewod zasilania świateł

Można zastosować stosunkowo mały przekaznik żeby nie obciążał tego prądu kontrolki a i tak ten przekaznik sterował by dopiero duzy przekaznik od świateł (ten fordowski)
Przekręcamy stacyjkę więc podajemy prąd do przekaznika ale ponieważ zapala się kontrolka oleju więc przekaznik zostaje rozłączony jednocześnie. Odpalamy auto, kontrolka oleju gasnie pochwili, więc przekaznik się załącza i zapala światła. Gdy gasimy silnik swiatła gasną.
Proponuję przewód zasilania swiateł odłaczyć od przekaznika zespolonego bo możliwe ze prąd wpływający od "tyłu" mógłby coś popalić albo po prostu zastosować diode zeby nie pozwalała wpłynąc prądowi od przekaznika do zespolacza, wtedy będzie można włączać swiatła pokrętłem niezależnie od przekaznika. Oczywiście postojówki nam zostają na pierwszej pozycji pokrętła

Oczywiście każdy układ można rozwijać. Taki ot plan. :-)

PS nie raz przejade spory kawałek zanim dotkne hamulca i mogę niezdązyc włączyc swiateł zanim zapłace 500 zł a specjalnie pamiętać o kopnięciu hamulca to na to samo wychodzi co przekręcić włącznik :rotfl:
_________________
Mała czarna 8)
 
 
flash
[Usunięty]

Wysłany: 18 Kwi 2007, 15:51   

to jest patent za 10zl, natomiast jesli chcialbys udoskonalac mozna pomyslec i dac troche inteligencji temu urzadzeniu zeby zalaczal sie dopiero po wcisnieciu hamulca, ale np dopiero po odpaleniu auta.. cel byl taki zeby to dzialalo, i bylo jak najtansze. moze czas zaczac uzywac recznego ?? ;-)
 
 
Gray-Wolf
[Usunięty]

Wysłany: 18 Kwi 2007, 16:47   

A ja mam coś takiego jak brzęczek. Pomysł stary bo zastosowany do świateł i drzwi aby przypomniał o wyłączeniu światełek po wyjściu z pojazdu (Fiesty :D )
Brzęczek nr.2 mam podłączony przy samych bezpiecznikach
Wystarczy wyjąć bezpiecznik podłożyć kabelek i wcisnąć :D
.Kabel minus pod bezpiecznik od świateł mijania a plus pod bezpiecznik wentylatora.
Zasada działania jest taka że :
niema świateł mijania a silnik jest włączony to brzęczy :ups: .
włączysz światełka i jest cisza :lol:
Proste, tanie bo tylko kupić brzęczka,szybkie w założeniu i bez przerabiania instalacji!!! ;-)
Pozdro dla wszystkich Fiestowiczów ;-)
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 28 Kwi 2007, 17:10   

no dobra, a to z allegro to tylko zwykly przekaznik?

jesli tak to jaki i jak go podlaczyc, bo potrzebuje takiego cuda x 3 szt
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5651
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Kwi 2007, 18:42   

wszystko fajnie ale jedno pytanie czy zgasną światła mijania jak zapali sie drogowe :) żeby tego dokonać trzeba sie wbić w przełącznik zespolony .
 
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 29 Kwi 2007, 12:12   

chyba najlepszy bedzie brzeczyk przypominajacy o wlaczeniu swiatel z wylacznikiem na obwodzie zeby np na postoju albo w korku mozna bylo go wylaczyc.
_________________
Dołącz do Lublin Squad!

Fiesta calypso RS1300 sprzedana...
 
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 30 Kwi 2007, 08:11   

niby te wlaczniki z allegro wlasnie tak dzialaja, gasno mijania jak wlaczysz droowe
ale na jednej aukcji widac jak byk ze to przekaznik na innych wszystko jest w pudeleczku wiec wnetrznosci nie widac
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK4] Głęboka rysa przez cały bok auta
pliba Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 19 14 Lis 2011, 15:01
pliba
Brak nowych postów Prąd w zapalniczce przez cały czas - jak to zmienić?
WeekendFaggot Elektryka ogólna 1 10 Kwi 2017, 23:39
katedroloz
Brak nowych postów [Ogólny] Pytanie o światłach dziennych
Mafex Elektryka 2 12 Lip 2013, 14:14
xxyy777e
Brak nowych postów [MK3] Sygnał informujący o włączonych światłach
gdzie się znajduje
draglukasz Elektryka 4 19 Sty 2011, 14:19
Pietrekk
Brak nowych postów Rozruch przy zapalonych światłach mijania
Arcadius Elektryka ogólna 1 21 Sty 2021, 23:41
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.