Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:18
Układ ładowania akumulatora: Siadło ładowanie.
Autor Wiadomość
bekerek
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2004, 09:07   Układ ładowania akumulatora: Siadło ładowanie.

Witam.
Cos stalo sie z ladowaniem. Po przekreceniu kluczyka w stacyjce nie zapala sie kontrolka od ladowania, inne lekko sie swieca(olej, poduszki). Gdy wyjezdzalem wczoraj wieczorem z domu jeszcze jakos zakrecil, ale z powrotem juz musialem odpalic go na pycha, ale i tak zdechl po 1 km (bral prad caly czas z akumulatora i ten, mimo ze prawie nowy - wymiekl). Moj silnik to 1.1 na monowtrysku.
Od czego zacząć, bo nie stac mnie na wizyte u jakiegos pseudoelektryka?
Dziwi mnie ta kontrolka od ladowania??? Z góry dziekuje za pomoc.
 
 
SILO 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 49
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 54
Skąd: Dębica/Grantham
Wysłany: 25 Lis 2004, 09:49   

Cześć!
Sprawdż połączenie przewodu biegnącego oa akumulatora doi włącznika elektromagnetycznego rozrusznika (Koluszko przykręcane kluczem nr 13) tam może nie być masy i mógł powstać ten propblem
SILO
_________________
Ford Mondeo 2.0 dcti kombi 06, Seat Ibiza 04 1.2 widowmaker, Iveco Daily 2.3 HTP 09
 
 
 
bekerek
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2004, 10:18   

Biore sie zaraz za sprawdzanie (tylko zimno troche na dworzu). Ale czy nie mialoby to wplywu tylko na rozrusznik? Bo jezeli to ten przewod to po odpaleniu na pycha ladowanie powinno byc, a nie bylo - ledwo co mrygaly awaryjne i to bez wzgledu na obroty silnika?
 
 
SILO 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 49
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 54
Skąd: Dębica/Grantham
Wysłany: 25 Lis 2004, 10:42   

Ten pzrewód jest jednym z głównych elementów układu elektrycznego (obiegu prądu) zasila nie tylko rozrusznik ale i cały ukłas elektruczny samocjhodu .
W fordzie nieładowało mi a kontrolka sie nie świwciła a z kolei w ppoldku roverze było identycznie jak u ciebie
_________________
Ford Mondeo 2.0 dcti kombi 06, Seat Ibiza 04 1.2 widowmaker, Iveco Daily 2.3 HTP 09
 
 
 
bekerek
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2004, 11:08   

Sprawdzilem ten przewod i wyglada na sprawny, mocowania tak samo. A co z alternatorem, bo ten przewod (plus) dalej idzie do alternatora?
 
 
bekerek
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2004, 11:08   

Sprawdzilem ten przewod i wyglada na sprawny, mocowania tak samo. A co z alternatorem, bo ten przewod (plus) dalej idzie do alternatora?
 
 
SILO 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 49
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 54
Skąd: Dębica/Grantham
Wysłany: 25 Lis 2004, 11:18   

SPRAWDŹ CZY PRZEWÓD PRZEWODZI PRĄD MOŻE WYGLĄDAĆ ŁADNIE ALE NIE MASOWAĆ. jEŻELI TO NIE TO TO SPRAWDŹ OBOIEG PROĄDU W ALTERATORZE I SPRAWNOŚĆ STACYJKI (Z TYM MOŻESZ SOBIE SAM NIEPORADZIĆ , ALE TO ŻADEN WSTYD) NA POCZĄTKU OCZYŚĆ WSZYSTKIE ZŁĄCZKI KO0NEKTOROWE PRZY ROZRUSZNIKU I ALTERNATORZE-PRZY CZYSZCZENIU ODEPNIJ AKUMULATOR)
JEŻELI TO NIE POMOŻE TO W TAKIM RAZIE COŚ GRUBSZEGO MUSISZ SKORZYSTAĆ Z ELEKTRYKA BO TWÓJ BŁĄD MOŻE DROGO KOSDSZTOWAĆ (NIECHCĄCY MOŻNA POPALIĆ DIODY)
POWODZENIA!
_________________
Ford Mondeo 2.0 dcti kombi 06, Seat Ibiza 04 1.2 widowmaker, Iveco Daily 2.3 HTP 09
 
 
 
bekerek
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2004, 11:22   

DZIEKI ZA POMOC
 
 
SILO 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 49
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 54
Skąd: Dębica/Grantham
Wysłany: 25 Lis 2004, 11:33   

POWIEDZIAŁEM CO WIEDZIAŁEM
jESZCZE RAZ POWODZONKA I MOZE DO ZOBACZWENIA :D
_________________
Ford Mondeo 2.0 dcti kombi 06, Seat Ibiza 04 1.2 widowmaker, Iveco Daily 2.3 HTP 09
 
 
 
adamuus
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2004, 11:42   

nie wiem ja bym postawil na regulator ladowania. wychodze z zalozenia ze posprawdzales juz wszystkie kable styki itp.
co do tych kontrolek i nie odpalania to wina lezy w rozladowanym akumulatorze ktory nie byl ladowany z powodu braku ladowania.
dobrze by bylo zebys sprawdzil w alternatorze stan pierscieni po ktorych chodza szczotki i sam stan szczotek.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lis 2004, 12:03   

najpierw sprawdz kontrolke od ładowania bo to ona inicjuje proces ładowania . jeśli przez nia nie popłynie prad alternator nie zacznie ładować . Poprostu odepnij wtyczke od alternatora zewrzyj ten mały konektorek do masy (sa dwa duze jeden mały nie pomyl sie bo bedzie og nisko) a jak bedzie włączona stacyjka to powinna pojawić sie kontrolka od ładowania na liczniku . Jeśli sie pojawi usterka jest gdzieś w regulatorku lub alternatorze . bedziemy dalej myśleć . A tak jak pisza koledzy sprawa nie palenia kontroli może być tylko wtedy gdy.
1.padnie regulator/szczotkotrzymacz
2. poleci dioda wzbudzenia
3.przepali sie kontrolka
4. wyłamie sie kabelek ten cienki z wtyczki .
pozdrawiam
 
 
 
SILO 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 49
Dołączył: 09 Lis 2004
Posty: 54
Skąd: Dębica/Grantham
Wysłany: 25 Lis 2004, 12:16   

chryste Panie!
Dioda ale ty masz wiadomości!
Szczerze podziwiam cię aż tak głęboko nie polecał bym nikomu kto nie jest mechanikiem grzebać, kontrolkę możnas sam wymienić ale kjeżeli chodzi o sprawdzanie mostków w alternatorze to polecam doświadczonym mechanikom, ja sie tego boje bo raz zrobiłem zwarcie (jeszcze w poldolocie) i popaliłem wszystko.
Lepiej zapłacić elektrykowi i nie ryzykować popalenia sprzętu ładującego.
Co do szczotek i dsiody wzbudzania to kontrolka by się paliła, musi być gdzieś przerwany obwód. Z kabelkiem się zgadzam
a tak z innej beczki jak chcesz tego microcata to prześlij ni dwie płytki, zaadresowaną kopertę z odpowiednimi znaczkami a ja ci nagram i odeślę.
Adres mogę rzucić ci na priva.
PZDR Silo
_________________
Ford Mondeo 2.0 dcti kombi 06, Seat Ibiza 04 1.2 widowmaker, Iveco Daily 2.3 HTP 09
 
 
 
adamuus
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2004, 18:09   

silo od szczotek to nie ale jesli juz bedzie na etapi wyciagania alternatora to ma okazje zeby sprawdzic stan szczotek i pierscienia. ja osobiscie stawiam na regulator napiecia. rzadko sie zdarza zeby poszla kontrolka.
 
 
adamuus
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2004, 18:15   

kolego a najlepiej bedzie jak sobie naladujesz akumulator odpalisz auto i pomierzysz miernikiem ladowalnie przed i za akumulatorem. wowczas bedziesz wiedzial co i jak. a moze sie okaze ze akumulator masz do dupy.
 
 
adamuus
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lis 2004, 18:26   

kolego a najlepiej bedzie jak sobie naladujesz akumulator odpalisz auto i pomierzysz miernikiem ladowalnie przed i za akumulatorem. wowczas bedziesz wiedzial co i jak. a moze sie okaze ze akumulator masz do dupy.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lis 2004, 19:11   

hehe jeśli padnie szczotka albo regulator też sie nie zapali bo obwód idzie przez uzwojonko wirnika tak sobie to bosch wymyślił .
 
 
 
bekerek
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lis 2004, 13:43   

Zanioslem juz alternator do elektryka, bo za bardzo na elektryce sie nie znam. Ale wczesniej odlaczylem plusa od alternatora i wtedy kontrolka od ladowania (po przekreceniu kluczyka) zapalila sie.
ZA PARE GODZIN BEDE MIAL DIAGNOZE OD ELEKTRYKA TO DAM WAM ZNAC CO MI POWIEDZIAL. DZIEKI WSZYSTKIM ZAPOMOC.
:lol:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Lis 2004, 18:52   

jeśli mowisz ze kontrolka sie zapaliła to znaczy ze prawdopodonie padł reguulator lub szczotki lub wirnik/ . Jak bedziesz odbierał sprawdz czy alternator był rozbierany czy tylko ci np regulator wymienili bo często mowią ze przy okazji wymienili łożyska a wcale tam nie zagladali nawet . To jest normalne w polsce :)
Pozdro
 
 
 
Rafał32
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lis 2004, 19:12   

w moim struclu też niedawno zabrakło prądu,okazało sie że padły diody w alternatorze (co to jest?) no i portwel schudł o całe 130 złociszy!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Lis 2004, 20:07   

diody . Jak by ci wytłumaczyć . Jak masz rure z woda to dioda to rodzaj zaworu który przepuszcza wode(prąd) tylko w jedna strone . W fieście niestety nie da sie ich wymienić i trzeba wymieniać cały tzw Mostek prostowniczy tzn 6 diód (na prąd ok 20 A) i 3 wzbudzenia (ok 2 A) Całośc jest zalana w pliastiku i ubrana w bardzo ładne blaszki które pełnia role radiatorów. I to dziadostwo jest dość drogie to fakt .
Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Układ ładowania akumulatora: Zgubiłem gdzieś ładowanie
Rafał32 Elektryka 25 15 Lis 2004, 19:30
Gość
Brak nowych postów Ładowanie akumulatora
Ładowanie akumulatora
kamil208 Elektryka ogólna 5 26 Maj 2020, 12:23
kamil208
Brak nowych postów Ładowanie akumulatora
kamil208 Elektryka ogólna 2 4 Gru 2019, 09:54
slawomirro
Brak nowych postów Ładowanie akumulatora.
nowy1 Elektryka ogólna 50 21 Gru 2022, 13:47
Wojtek Wawa
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ładowanie akumulatora
TomekkemoT Elektryka 4 30 Wrz 2007, 17:25
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.