Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora |
Autor |
Wiadomość |
SUDi [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Cze 2007, 10:42 Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
|
|
|
Wiele różnych opinii krąży na temat wywalenia kata. Oto moje spostrzeżenia :
- minimalnie mniej pali (testowałem narazie w cyklu miejskim - spadek symboliczny)
- odczuwalne troche lepsze przyśpieszenie na niskich obrotach - lepiej sie wkręca
to były zalety, a wady:
- odrobine głośniej słychać wydech w kabinie i na zewn. ale tylko troszke, także przy większych prędkościach nie ma więskzego hałasu (zostawiłem pustą puszke). jednak jeśli ktoś ma już dziurawy wydech różnica może być znacząca w głośności.
- wydech troche wydaje inny odgłos, ciut pierdzący
- czuć bardziej smród spalin, szczególnie gdy stoimy np. w korku,a także rano po odpaleniu.
- ewentualne problemy z przeglądem (emisja spalin) - no i gliny/straż miejska mogą wyczuć
- szybsze zużycie tłumików.
ogólnie wad jest więcej niż zalet, więc radze przed wywaleniem kata dobrze się zastanowić, a jeśli podejrzewacie że kat jest zapchany, sprawdźcie to wcześniej czy napewno. Szczególnie, jeśli tak jak u mnie (Mk4 Endura) kat jest razem z kolektorem - nie ma zamienników, używane kosztują od 350 (Allegro) do 850 (regenerowane w specjalistycznych firmach), oryginały tylko na zamówienie kosztują ok. 2500 zł.
Większość mechaników i "tłumiko-znawców" mówi że dobrze eksploatowany kat powinien być dożywotni, a przynajmniej 160-200-250 tys. km wytrzymać. Rzadko kiedy się same zapychają, raczej częściej pęka wkład i zaczyna się kruszyć zatykając dalsze tłumiki.
Jeśli się zapcha to tylko po złym paliwie lub dłuższej jeździe np. tylko na 3 garach.
Brak kata to też szybsze wyeksploatowanie tłumików, bo teraz więcej "syfu" leci przez nie.
Z przejściem przeglądu raczej nie powinno być problemu, zazwyczaj nawet bez kata przejdzie, jeśli silnik jest w porządku (szególnie mniej litrażowe). |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Sie 2010, 19:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Napster
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 17 Gru 2006 Posty: 18 Skąd: 25 km od Piły
|
Wysłany: 13 Cze 2007, 15:36
|
|
|
Z odgłosem tutaj sie zgodze, Fiesta jest głosniejsza o wiele niż gdy miała kat
Mówię tutaj o 1.4 ze róznica w odgłosie jest spora bo kiedys jak był kat to ładnie sobie gwizdała jak by miała jakaś małą turbinke haha |
_________________
była: Fiesta 1.4i 71KM (klasyka!!!)
była: Civic EG4 1.5 MPFI 101KM
jest: CRX ED9 :] www.ED9.glt.pl
Sentyment do Fiesty pozostał... |
|
|
|
|
SpiderMAN
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45 Dołączył: 28 Maj 2007 Posty: 687 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 13 Cze 2007, 15:42
|
|
|
Potwierdzam... Jest glosniej... przy redukcji fajnie pierdzi jak rajdowka...
Zbiera sie zdecydowanie lepiej od dolnego zakresu. Nie dlawi sie po dodaniu gazu i buja mi sie 140kmh po plaskim na 5ce... calkiem sprawnie jak na 1.1i i 50KM... |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23 Lip 2007, 23:23
|
|
|
wlasnie ejstem przed wymiana tlumikow i myslalem o tym zeby wypruc kata... piszecie ze jest glosniej teraz ale zostawiliscie pusta puszke...a jak wspawam tam rurke to tez bedzie tak glosno?;> pozatym widze ze jest duzy plus skoro lepiej sie wkreca na niskich i nie ma tej "dziury" po dodaniu mocno gazu....strasznie mnie to drazni szczegolnie poczas ruszania... |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 23 Lip 2007, 23:27
|
|
|
kenczorf, jak zostawisz pustą puszke to strasznie buczy zwłaszcza przy nizszych obrotach, bo wpada w jakis rezonans. Generalnie lepsze rozwiazanie (pomijajac ew. problemy na przegladzie) to wstawienie rurki. |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 00:03
|
|
|
madek napisał/a: | ak zostawisz pustą puszke to strasznie buczy |
i ja wcale nie chcialem jej zosatwiac:) tylko pytalem czy tez bedzie glosniejszy ten wydech po wspawaniu tam rurki od tego gdzie jest kat i czy tez bedzie mi sie lepiej wkrecal i reagowal na dodanie gazu? |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
Bartek [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 02:05
|
|
|
sudi,
napisz jakie miales wskazowki na uszkodzony katalizator?
co sie dzialo? jakie efekty?
jak to diagnozowales?
jaki masz przebieg w swojej fiescie? |
|
|
|
|
TomekkemoT
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 13:04
|
|
|
ja wymieniałem obydwa tłumiki i przy okazji wywaliłem kata, tzn w jego obudowę wspawana jest rura. Wrażenia: na pewno jest głośniejszy. co do lepszego przyspieszenie to nie wiem może trochę jest lepsze, ale zastanawiam się czy to jest naprawdę czy tylko czuję to co chce czuć. Ogólnie jak miałem kupić nowego kata to wolałem starego wywalić, zaoszczędziłem trochę kasy i ogólnie nie żałuję takiego zabiegu. |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 15:47
|
|
|
Ostatnio przejechałem sie fiestą z gdyni do katowic i z powrotem i żałuje że wywaliłem 2 katy które miała moja fiesta bo wytrzymać nie idzie przy prędkości 130-140 strasznie buczy i głośno a jak miałem kata co cisza była wiec kupiłem na allegro kata uniwersalnego jutro wstawiam go i zobacze jak bedzie sprawował i mam nadzieje że cisza powróci ! |
_________________ Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio] |
|
|
|
|
SUDi [Usunięty]
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 16:38
|
|
|
@Bartek, niestety dałem się namówić na wycięcie kata pseudo-mechanikowi który ocenił, że winą przymulenia mojej Fiesty jest właśnie kat. Okazało się że to coś zupełnie innego.
Z tego co się nasłuchałem od różnych tłumikarzy to zapchanie się kata to rzadkość - patrz mój post rozpoczynający ten temat. Zazwyczaj kruszy się wkład kata, wtedy w miare łatwo słychać że coś brzęczy w kacie. Na niektórych stacjach diagnostycznych można zrobić test na przepływ przez cały układ wydechowy łącznie z katem i na tej podstawie można zdiagnozować czy to napewno kat jest winny. |
|
|
|
|
tomcio1600
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomasz
Wiek: 38 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 16:55
|
|
|
Przy wybebeszeniu (rozcieciu jak knserwe wycianieciu wkladu i ponowne ladne zaspawanie) dwoch puszek po kacie (wlasciwy i mala puszka za kolektorem) oraz jednoczesnej wymianie na nowe DWÓCH tlumikow, srodkowego i koncowego:
- autko zaczelo mniej palic,
- troche glosniej jezdzic (nie wiele, ale brzmienie nawet przyjemne dla ucha)
- lepiej chodzi na wolnych obrotach
- przyrost mocy chyba raczej w podswiadomosci !! to ze sie slyszy inny dzwiek wkrecajacego sie silnika na obroty nie znaczy ze sie auto lepiej zbiera ;p !! (wiec w bajki nie wierzcie)
Przy przegladzie nie ma problemow bo puche kata widac (sprawdzenie czy jest pusty czy nie tak dla informacji trwa doslownie pare sekund - wystarczy puknac w niego kluczem i po dzwieku sie pozna czy jest wklady czy nie)
Jednak nawet bez kata Fiestka miesci sie w normach... poza tym na 99% nikt spalin wam badac nie bedzie. Chyba ze upierdliwy diagnosta... (chociaz takich raczej nie ma, bo dla nich wasz przeglad to czysty zarobek) |
_________________ Była: Fiesta 1.1i 50 KM 1994r 5d
Jest: Audi A4 1.8 125 PS 1995r sedan |
|
|
|
|
dday
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 43 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 18:50
|
|
|
tomcio1600 napisał/a: | Chyba ze upierdliwy diagnosta... (chociaz takich raczej nie ma, |
mało jeszcze widziałeś
oczywiście ja znalazłem taką stację gdzie nie są upierdliwi ale parę przeglądów już zrobiłem (na różnych stacjach) i nie raz mnie pogonili za jakąś pierdołę |
_________________
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 19:09
|
|
|
dday napisał/a: | mało jeszcze widziałeś
oczywiście ja znalazłem taką stację gdzie nie są upierdliwi ale parę przeglądów już zrobiłem (na różnych stacjach) i nie raz mnie pogonili za jakąś pierdołę |
Prawda. Ja niecałe dwa tygodnie temu robiłem przegląd na tej stacji co zawsze, a tu się okazało że jest nowy gościu w obsłudze i facet się bardzo swoją rolą przejmuje, bo wsadził czujnik w wydech badał skład spalin. Po badaniu stwierdził, że kat jest ok (bo jest faktycznie) i że wszystko jest w normie. Jakbym nie miał kata, to by mnie pogonił i było by po przeglądzie. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
sowa
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2005 Posty: 2844 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 20:44
|
|
|
..tak na marginesie dla wywalajacych... pamietajcie ze sa skupy zuzytych katalizatorow na ktorych całkiem nieźle płacą (odzyskuja z nich platyne jesli sie nie myle ) ...w kazdym badz razie nie zostawiajcie ich w warsztacie bo tylko Józio z Czesiem rączki zatrą i podwójnie na usłudze zarobia!!! |
_________________ GALERIA ZE SPOTÓW TZ
siekierap
s'klarnia
|
|
|
|
|
tomcio1600
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomasz
Wiek: 38 Dołączył: 20 Gru 2006 Posty: 49 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 21:33
|
|
|
sowa napisał/a: | ..tak na marginesie dla wywalajacych... pamietajcie ze sa skupy zuzytych katalizatorow na ktorych całkiem nieźle płacą (odzyskuja z nich platyne jesli sie nie myle ) ...w kazdym badz razie nie zostawiajcie ich w warsztacie bo tylko Józio z Czesiem rączki zatrą i podwójnie na usłudze zarobia!!! |
Calkowita racja
1kg wkladu z katalizatora = 100 zł. (stowa to najnizsza stawka)
A jak juz tak bardzo chcecie wyrzucac to lepiej podeslijcie je do mnie :p |
_________________ Była: Fiesta 1.1i 50 KM 1994r 5d
Jest: Audi A4 1.8 125 PS 1995r sedan |
|
|
|
|
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 22:13
|
|
|
Ja wywaliłem kata i wszystko co było po dordze Jak juz pozbywacie sie kata to proponuje kupic na allegro strumienicę w obudowie kata - wyglada jak kat (sie nie przyczepią) nie ma rezonansu bo nie ma pustego pudła a dodatkowo pomoze w opróznienie komory spalania ze spalin, a kata sprzedac jak pisała sowa.
W moim przypadku wyglada nastepująco: struma - standardowa łuskowa, obudowa normalna, środkowy out - wspawana rura, koncowy out - wstawiony mugen. Z silencerem wewnatrz mruczy przyjemnie z na zewnatrz rajdóweczka (przy odjeciu gazu strzela lekko i faaaajnie mruczy). Bez silencera pełna rewelka srebrny grzmot hardcore na maxa (kto słyszał ten wie ). Duzy minus to to ze gazem smierdzi. Przeglad przeszedłem.
Fotki:
struma: środkowy: mugen:
Pozdro |
_________________ ..::Fiesta Maximum Attack::..
Frakcja Bydgoszcz Z A P R A S Z A
Był Model:Fiat 126p '92 Wersja:FL 2d Silnik: 650ccm/~40KM (4)
|
Ostatnio zmieniony przez Sobot 25 Lip 2007, 00:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 22:28
|
|
|
Przecież ta strumienica nawet kata nie przypomina! - przed katem jest zawsze tłumik rozprężny, którego tu nie ma. Oczywiście każdy robi jak chce i ja wcale nie neguje Twojego pomysłu, ale bardziej dociekliwy diagnosta i tak się przyczepi. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
madek
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 23:23
|
|
|
Sobot napisał/a: | wyglada jak kat (sie nie przyczepią) |
ze wyglada jak kat to bym nie powiedział, ale zawsze lepsze to niż rurka (wizualnie)
natomiast,
Sobot napisał/a: | dodatkowo pomoze w opróznienie komory spalania ze spalin |
nie od dzisiaj wiadomo ze strumienica w tym miejscu predzej zaszkodzi silnikowi niz pomoze, ale w przypadku takiego 1.3 to raczej nie ma zadnego znaczenia
jackrzec napisał/a: | przed katem jest zawsze tłumik rozprężny, którego tu nie ma |
no raczej nie zawsze... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 24 Lip 2007, 23:37
|
|
|
Marcinus napisał/a: | żałuje że wywaliłem 2 katy które miała moja fiesta bo wytrzymać nie idzie przy prędkości 130-140 strasznie buczy i głośno a jak miałem kata co cisza była | ale zostawiles pusta puszke po kacie czy wspawales tam rurke? bo ja chce wspawac rurke ale ejsli tak bedzie glosno jak mowisz to chyba zrezygnuje...
A tak wogole to masz sprawne tlumiki? srodkowy i koncowy? bo jesli nie to pewno z tad ten halas..
SUDi napisał/a: | niestety dałem się namówić na wycięcie kata pseudo-mechanikowi | czyli zalujesz ze to zrobiles i gdybys mial druga szanse to bys tego nie robil tak?
widze ze sa przeciwnicy i zwolennicy i teraz to juz nie mam zielonego pojecia czy wypatroszyc go czy nie |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Lip 2007, 00:39
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Przecież ta strumienica nawet kata nie przypomina! |
Przecież napisałme wyraźnie ze ja dałem w obudowie standardowej dla strumy, a polecam rozniez o obudowie kata
madek napisał/a: | nie od dzisiaj wiadomo ze strumienica w tym miejscu predzej zaszkodzi silnikowi niz pomoze |
Poczytaj troszke o strumienicach bo chyba nie za bardzo wiesz o co chodzi. Jak byś chciał to coś Ci podeśle.
Pozdro[/quote] |
_________________ ..::Fiesta Maximum Attack::..
Frakcja Bydgoszcz Z A P R A S Z A
Był Model:Fiat 126p '92 Wersja:FL 2d Silnik: 650ccm/~40KM (4)
|
|
|
|
|
|