Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, hcs, luzy zaworowe, mk3, rozrzad

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 18:57
[MK3] FAQ - Regulacja luzu zaworów w silniku 1,1i oraz 1,3i
Autor Wiadomość
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 24 Paź 2011, 01:13   

czy te instrukcje do forda Ka można zastosować w mojej Fiescie Mk4 1999 Endura E 1.3 ?
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 24 Paź 2011, 14:25   

to ten sam silnik.
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 24 Paź 2011, 19:21   

tam pisze ze śrbe regulacyjną można tylko dokrecac..dokrecając zmniejszamy luz zaworu, a wiec gdy luz bedzie za mały, nie wolno odkrecic sruby w celu zwiekszenia luzu, tylko nalezy ja wykrecić i wkrecac do momentu osiagniecia odpowiedniego luzu? wykrecenie calkiem śruby regulacyjnej nie grozi zapadnieciem zaworu albo innczej czesci?
Ostatnio zmieniony przez DewREW 24 Paź 2011, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Paź 2011, 20:12   

Jeśli nie ma mechanicznej kontry to znaczy że jest inna blokada przed odkręcaniem się śruby, odkręcając ją kluczem niszczysz ta blokadę,,, i będzie się samo rozkręcać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 24 Paź 2011, 21:10   

no to należy najpierw powykrecać te śruby a potem przystąpić do wkrecania az do osiągnięcia odpowiedniej szczelini, tak jak pisze w tej instrukcji? bo nie wiele rozumie z tego co napisałes.
 
 
piotrek080292 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 26 Sty 2011
Posty: 55
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 19 Mar 2012, 18:55   śruba regulacji luzu

Witam, dzis chciałem wyregulowac zawory i zerwałem łeb jednej srubie. Moze mi ktos napisac jak dokladnie sie ona nazywa? Czy dokupie takie sruby w sklepie?
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Mar 2012, 11:40   

Dokupisz. A żeby ja wymienić musisz ściągnąć cała klawiaturę i przekręcić ją na wylot.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Mar 2012, 12:07   

Piter napisał/a:
A żeby ja wymienić musisz ściągnąć cała klawiaturę i przekręcić ją na wylot.
:) Pomocne info, mam jedną pękniętą,,, kolejnej regulacji może nie wytrzymać, a kombinowałem jak to wykręcić żeby się potem samo nie wykręcało,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27 Mar 2012, 21:49   

dzisiaj ustawilem te zawory tak jak podają odpowiednio 0.3 i 0.2 i pytanie jest nastepujace czy "zle" w cudzyslowie zle bo wg przepisu dobrze, ustawione zawory moga powodowac wibracje samochodu ? mianowicie z rury wydechowej slychac jakby silnik nie rowno pracowal a w środku slychac intensywne wibracje - wszysto sie dzieje na luzie. próbowalem juz z 0.3 na 0.25 dac tez nic, oczywiscie przed ustawianiem zaworow nie bylo czegos podobnego, pytanie czy to moze byc przez zawory czy jakis dziwny zbieg okolicznosci i cos innego siadło
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 28 Mar 2012, 07:43   

A który jest S a który W wiesz?
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Mar 2012, 08:00   

Tak, wiem tak jak mowilem z wylotowego z 0.3 próbowalem na 0.25
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Mar 2012, 08:18   

Adzi22 napisał/a:
tak jak mowilem z wylotowego z 0.3 próbowalem na 0.25
A to nie jest droga w jedną stronę? Lepiej jak zawory są za luźno (będzie klepać) niż za ciasno, a jak skręciłeś z 0,3 na 0,25 to jak chcesz cofnąć skoro tam blokada jest? Na ciepłym silniku nie ustawiałeś czasem? Ustawiałeś na mijanie (na oko) czy jednak na znak na kole?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Mar 2012, 08:25   

Ustawiałem na zimnym moze troche cieplym, na mijaniu cylindrow bez znaku na kole, pozniej sasiad pomagal on naprawia stare auta nie patrzyl na koło tylko poprostu pchal samochod, o jakiej blokadzie mowa ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Mar 2012, 08:34   

Zawory ustawia się na zimnym silniku, a nie trochę ciepłym, ustawia się na znaki na kole zamachowym, by rozrząd był w odpowiednim miejscu a nie na oko, jak luźne dźwigienki będą, śruba od zaworu ma blokadę by się nie odkręcała,,, masz o tym napisane kilka postów wyżej, że jak padnie to nie da rady wykręcić tylko trzeba przekręcić na wylot, bo odkręcając niszczy się blokada,,, to że ktoś naprawiał stare samochody to nic nie znaczy, wręcz przeciwnie, często właśnie starzy mechanicy nie ogarniają forda, bo dla nich nieludzkie są wartości i zdarza się ze ustawiają np. jak w Polonezie czy na tzw. żyletki a tego silnik Forda nie toleruje,,, ale to nawiasem wspominam, bo byleś przy tym więc raczej pilnowałeś co i jak,,, sprawdź jeszcze raz luzy, najlepiej poszukaj znaku na kole i sprawdzaj na znaku, (stare silniki maja 2 znaki, Ty możesz mieć tylko jeden bo już zapłonu się nie ustawia, ale znaki powinny być więc przynajmniej 2 cylindry ustawisz w idealnej pozycji) no i trzeba pamiętać ze od połowy silnika zmienia się układ zaworów jak pamiętam,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28 Mar 2012, 08:41   

I ustawić nominalnie 0.3 i 0.2 już nie kombinować?, te łapki też nie są w za dobrym stanie i czuć że są troche wyrobione nie równo
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Kwi 2012, 13:36   

http://www.youtube.com/wa...ature=endscreen
Moze komuś sie przyda, język pochlastany ale wszystko pokazane :ok:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Kwi 2012, 20:58   

tylko czemu to robią na gorącym silniku??? :9:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Adzi22 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2010
Posty: 78
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Kwi 2012, 00:55   

sporo czytalem o tych zaworach bo nie moge swoich doprowadzić do porządku, doczytałem się czegoś takiego na temat ich ustawiania - silniki 4E-FE na zimno tylko 4EE na cieplo.. nie mam pojęcia o co chodzi :2xf: pozostaje mi tylko ustawić na ciepłym
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 22 Kwi 2012, 01:08   

właśnie też nie rozumiem, czemu na ciepłym. Przecież to chyba chodziło o to, że na ciepłym silnik miał mieć zerowy luz, więc po przeliczeniu temperatury i rozszerzalności materiału ustawiało się powiedzmy 0.25 na dolocie i 0.58 na wydechu
 
 
kris_gw 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Skoczów
Wysłany: 22 Kwi 2012, 16:01   

DewREW napisał/a:
tam pisze ze śrbe regulacyjną można tylko dokrecac..dokrecając zmniejszamy luz zaworu, a wiec gdy luz bedzie za mały, nie wolno odkrecic sruby w celu zwiekszenia luzu, tylko nalezy ja wykrecić i wkrecac do momentu osiagniecia odpowiedniego luzu? wykrecenie calkiem śruby regulacyjnej nie grozi zapadnieciem zaworu albo innczej czesci?


Trochę dziwna ta instrukcja bo skoro nie można podczas regulacji odkręcać śruby regulacyjnej to jakim cudem mam ja wykręcić i regulować od początku. Skoro odkręcanie śruby regulacyjnej powoduje uszkodzenie zabezpieczenia przed odkręceniem to tak na logikę całkowite wykręcenia tym bardziej. Moim zdaniem ta śruba tak ciężko chodzi właśnie po to aby się nie odkręcała i sam fakt, że potrzeba znacznej siły do tego aby ją ruszyć zabezpiecza ją przed przypadkowym odkręceniem pod wpływem wibracji i raczej mało istotne jest to w którą stronę kręci się śrubą podczas regulacji.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.