Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, hcs, luzy zaworowe, mk3, rozrzad

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 18:57
[MK3] FAQ - Regulacja luzu zaworów w silniku 1,1i oraz 1,3i
Autor Wiadomość
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Kwi 2012, 15:51   

kris_gw napisał/a:
skoro nie można podczas regulacji odkręcać śruby regulacyjnej to jakim cudem mam ja wykręcić i regulować od początku.
Penie o to chodzi aby przekręcić (wkręcić tak mocno aby wypadła z drugiej strony ale to chyba dźwigienkę do tego trzeba wymontować,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 25 Kwi 2012, 15:20   

Hmmm...ale ten silnik z filmiku nie chodzi jak "kosiarka"...niebawem też chciałbym sprawdzić luzy zaworowe, ale za bardzo nie wiem jak się za to zabrać.

Teraz pewnie dostanę opieprz, ale po przeczytaniu nadal dla mnie jest to nie jasne. Czy ktoś może mi to łopatologicznie wytłumaczyć step by step?
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Kwi 2012, 15:35   

gru napisał/a:
ale po przeczytaniu nadal dla mnie jest to nie jasne

Tak, daj sobie z tym spokój.
Każdy średniorozgarniety mechanik ustawi ci za 40zł. Tylko powiedz mu żeby się upewnił który jest S a który W bo lubią nie wiedzieć :9: :rotfl:
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 25 Kwi 2012, 17:05   

Jak patrzysz na zawory to są tak od lewej W S W S S W S W

Poprawnie czy nie Piter :fox:
 
 
 
kris_gw 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Skoczów
Wysłany: 3 Maj 2012, 11:29   

gru napisał/a:
Teraz pewnie dostanę opieprz, ale po przeczytaniu nadal dla mnie jest to nie jasne. Czy ktoś może mi to łopatologicznie wytłumaczyć step by step?


Problem w tym, że to już jest łopatologicznie opisane krok po kroku i jeżeli tego nie rozumiesz to odpuść sobie samodzielną regulację/sprawdzenie bo będziesz miał z tego więcej problemów niż pożytku.
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 16 Cze 2012, 18:19   

Regulowałem wczoraj zawory wg. instrukcji w 1 poście. Efekt: Silnik nie odpala. Siedziałem nad tym do nocy. Ta instrukcja jest jakaś **********.

Po ujrzeniu płomienia z przepustnicy odpuściłem... :placz: Świetna instrukcja, nie ma co.

Autem wróciłem na lince :sad: DRAMAT :edi:
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Cze 2012, 19:19   

gru napisał/a:
Po ujrzeniu płomienia z przepustnicy odpuściłem...
A jak to zauważyłeś, chyba ze próbowałeś palić auto bez zamontowanej puszki filtra, nie dziw że nie zaskakiwała,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 16 Cze 2012, 19:45   

To dziwne, bo wcześniej auto bez filtra normalnie zapalało, tylko chodziło jakby na ssaniu? Dobrze, że nie miałem nałożonej patelni, bo by ją rozsadziło ;-(


Ale nadal szukam solucji...
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Cze 2012, 22:49   

popatrz, wszyscy robią wg tej instrukcji, a Tobie nie wyszło. no na pewno coś nie tak z tym manualem. LOL :>
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Cze 2012, 23:03   

Kurde, regulacja zaworów w kosiarce to była moja pierwsza samodzielna naprawa w Fieście i wszystko według poradnika z FKP .... co to były za czasy jak nie wiedziałem co to filtr paliwa a dzisiaj mogę dłubać we własnym aucie z zamkniętymi oczami :)
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 19 Cze 2012, 08:46   

diodalodz, serdeczne dzięki za pomoc :-)

Ten faq z 1 postu można sobie wsadzić w :tyłek: , jest niedokładny. NIE POLECAM <zly>
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Cze 2012, 09:10   

To napisz co jest niedokładnie napisane,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
gru 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37
Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 121
Skąd: Opole
Wysłany: 19 Cze 2012, 10:26   

Nie pisze nic o tym, że mogą wystąpić kliny na przykład. Przez co wszystko u mnie się popierdzieliło.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Cze 2012, 11:04   

:9: Jakie kliny?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 5 Wrz 2012, 22:36   

picio_18 napisał/a:
Matis napisał/a:
Sprawdzanie i regulacja luzu zaworów
• Wymontować zespół filtru powietrza.
Zdjąć końcówki przewodów wysokiego napięcia ze świec zapłonowych.
• Wymontować pokrywę głowicy po odkręceniu śrub jej mocowania.
• Obracając wał korbowy za pomocą klucza założonego na śrubę koła pasowego wału korbowego w kierunku zgodnym z kierunkiem jego obrotu podczas pracy silnika ustawić znak na kole pasowym wału korbowego naprzeciw znaku „0" na pokrywie napędu rozrządu.
• Obrócić delikatnie wał korbowy w prawo i w lewo od położenia GMP i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 1 i 4 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone (koniec zamykania zaworu wylotowego i początek otwierania zaworu dolotowego — tzw. mijanie się zaworów).
• Jeżeli uchylone są zawory w cylindrze nr 1 (od strony napędu rozrządu) wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 4 i odwrotnie. Luzy zaworów dolotowych powinien wynosić 0,22 mm, a zaworów wylotowych 0,32 mm. Luz należy sprawdzać za pomocą szczelinomierza o odpowiedniej grubości wsuniętego między trzonek zaworu i koniec dźwigni tego zaworu. W razie stwierdzenia niewłaściwej wartości luzu należy wyregulować luz zaworów obracając w odpowiednią stronę śrubę regulacyjną po przeciwnej stronie dźwigni zaworu.
• Obrócić wał korbowy o 360" oraz sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych poprzednio cylindrów.
• Obrócić wał korbowy o 180° i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 2 i 3 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone. Jeżeli uchylone są zwory w cylindrze nr 2, sprawdzić oraz w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 3 i odwrotnie.
• Obrócić wał korbowy o 360" oraz sprawdzić i wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych poprzednio cylindrów.
Uwaga. Śruby regulacji luzu zaworów w dźwigniach zaworów mają gwint przeciwdziałający samoczynnemu ich odkręcaniu się. Przy regulacji luzu zaworów należy stosować klucze zapewniające równomierny rozkład nacisku na łeb śruby regulacyjnej i zakładać je tak, aby jej nie złamać.
• Zamontować pokrywę głowicy.
• Podłączyć końce przewodów wysokiego napięcia do świec zapłonowych.
• Zamontować zespół filtru powietrza.
Numer cylindra. w którym następuje mijanie się zaworów 1 4 2 3 Numer cylindra, w którym można regulować luz zaworów 4 1 3 2


typowizna z książki tutaj chodzi żeby to wytłumaczyć tak żeby każdy zrozumiał i poczuł to!!

[q


Obrazowo:
http://www.youtube.com/wa...feature=related
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 17 Paź 2012, 11:42   

Witam, będę zabierał się do regulacji zaworów po raz pierwszy. Chciałbym się upewnić wkilku kwestiach.
1) w moim samochodzie zawór ssący powinien zostać ustawiony na 0,2mm a wydechowy na 0,5mm ?
2) czy biorąc pod uwagę wiek i zużycie samochodu nalezy te wartości w zwiekszyc/zmniejszyc czy trzymać ich się sztywno?
3) rok tmeu została zmieniona uszczelka pod pokrywą, jak teraez zdejme pokrywę, to mogę założyć tę samą uszczelkę?
4) kolejność zaworów w moim silniku to: SW SW WS WS ?
5) jeżeli będę krecił kołem pasowym wału to zawsze będzie tak, że jedna z czterech par zaworów będzie nieruchoma i właśnię tę parę (zarówno ssący i wydechowy?) mam ustawić? a potem szukać kolejnej pary nieaktywnej itd itd... jak na tym filmie ?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 17 Paź 2012, 14:32   

DewREW napisał/a:
czy biorąc pod uwagę wiek i zużycie samochodu nalezy te wartości w zwiekszyc/zmniejszyc
Nie, jest coś takiego jak wartość kontrolna i wartość nastawcza, jak masz podaną wartość kontrolną 0,3-0,4 to jak stwierdzisz wartość mieszczącą się w granicy to nie ruszasz, jak jest za luźno to skręcasz na wartość nastawcza która może być np. 0,35 podana.
DewREW napisał/a:
rok tmeu została zmieniona uszczelka pod pokrywą, jak teraez zdejme pokrywę, to mogę założyć tę samą uszczelkę?
Nowa uszczelka kosztuje jakieś 7 złotych, sam zdecyduj czy warto ryzykować wyciekami,,, do tego trzeba wziąśc pod uwagę ze przy demontażu stara może się porwać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 17 Paź 2012, 14:34   

reszta napisana już w tym FAQ, wystarczy poczytać! :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
DewREW 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 309
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 26 Lut 2013, 19:51   

Witam. interesuje mnie element 24 http://autopartmaster.com...43&id_pic=18764
w spisie podane są dwa. który jest odpowiedni? gdzie tak w ogole można dostac te dzwigienki i czy dużo zachodu z ich wymianą??
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 26 Lut 2013, 20:03   

DewREW, na większości szrotów za grosze całą klawiaturę dostaniesz
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.