Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 18:57 |
[MK3] FAQ - Regulacja luzu zaworów w silniku 1,1i oraz 1,3i |
Autor |
Wiadomość |
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Kwi 2012, 15:51
|
|
|
kris_gw napisał/a: | skoro nie można podczas regulacji odkręcać śruby regulacyjnej to jakim cudem mam ja wykręcić i regulować od początku. | Penie o to chodzi aby przekręcić (wkręcić tak mocno aby wypadła z drugiej strony ale to chyba dźwigienkę do tego trzeba wymontować,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
gru
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 25 Kwi 2012, 15:20
|
|
|
Hmmm...ale ten silnik z filmiku nie chodzi jak "kosiarka"...niebawem też chciałbym sprawdzić luzy zaworowe, ale za bardzo nie wiem jak się za to zabrać.
Teraz pewnie dostanę opieprz, ale po przeczytaniu nadal dla mnie jest to nie jasne. Czy ktoś może mi to łopatologicznie wytłumaczyć step by step? |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Kwi 2012, 15:35
|
|
|
gru napisał/a: | ale po przeczytaniu nadal dla mnie jest to nie jasne |
Tak, daj sobie z tym spokój.
Każdy średniorozgarniety mechanik ustawi ci za 40zł. Tylko powiedz mu żeby się upewnił który jest S a który W bo lubią nie wiedzieć |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
gru
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 25 Kwi 2012, 17:05
|
|
|
Jak patrzysz na zawory to są tak od lewej W S W S S W S W
Poprawnie czy nie Piter |
|
|
|
|
kris_gw
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 15 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 3 Maj 2012, 11:29
|
|
|
gru napisał/a: | Teraz pewnie dostanę opieprz, ale po przeczytaniu nadal dla mnie jest to nie jasne. Czy ktoś może mi to łopatologicznie wytłumaczyć step by step? |
Problem w tym, że to już jest łopatologicznie opisane krok po kroku i jeżeli tego nie rozumiesz to odpuść sobie samodzielną regulację/sprawdzenie bo będziesz miał z tego więcej problemów niż pożytku. |
|
|
|
|
gru
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 18:19
|
|
|
Regulowałem wczoraj zawory wg. instrukcji w 1 poście. Efekt: Silnik nie odpala. Siedziałem nad tym do nocy. Ta instrukcja jest jakaś **********.
Po ujrzeniu płomienia z przepustnicy odpuściłem... Świetna instrukcja, nie ma co.
Autem wróciłem na lince DRAMAT |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 19:19
|
|
|
gru napisał/a: | Po ujrzeniu płomienia z przepustnicy odpuściłem... | A jak to zauważyłeś, chyba ze próbowałeś palić auto bez zamontowanej puszki filtra, nie dziw że nie zaskakiwała,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
gru
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 19:45
|
|
|
To dziwne, bo wcześniej auto bez filtra normalnie zapalało, tylko chodziło jakby na ssaniu? Dobrze, że nie miałem nałożonej patelni, bo by ją rozsadziło
Ale nadal szukam solucji... |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 22:49
|
|
|
popatrz, wszyscy robią wg tej instrukcji, a Tobie nie wyszło. no na pewno coś nie tak z tym manualem. LOL :> |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16 Cze 2012, 23:03
|
|
|
Kurde, regulacja zaworów w kosiarce to była moja pierwsza samodzielna naprawa w Fieście i wszystko według poradnika z FKP .... co to były za czasy jak nie wiedziałem co to filtr paliwa a dzisiaj mogę dłubać we własnym aucie z zamkniętymi oczami |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
gru
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19 Cze 2012, 08:46
|
|
|
diodalodz, serdeczne dzięki za pomoc
Ten faq z 1 postu można sobie wsadzić w , jest niedokładny. NIE POLECAM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Cze 2012, 09:10
|
|
|
To napisz co jest niedokładnie napisane,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
gru
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Wojtek
Wiek: 37 Dołączył: 27 Wrz 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: 19 Cze 2012, 10:26
|
|
|
Nie pisze nic o tym, że mogą wystąpić kliny na przykład. Przez co wszystko u mnie się popierdzieliło. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 19 Cze 2012, 11:04
|
|
|
Jakie kliny? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 5 Wrz 2012, 22:36
|
|
|
picio_18 napisał/a: | Matis napisał/a: | Sprawdzanie i regulacja luzu zaworów
• Wymontować zespół filtru powietrza.
Zdjąć końcówki przewodów wysokiego napięcia ze świec zapłonowych.
• Wymontować pokrywę głowicy po odkręceniu śrub jej mocowania.
• Obracając wał korbowy za pomocą klucza założonego na śrubę koła pasowego wału korbowego w kierunku zgodnym z kierunkiem jego obrotu podczas pracy silnika ustawić znak na kole pasowym wału korbowego naprzeciw znaku „0" na pokrywie napędu rozrządu.
• Obrócić delikatnie wał korbowy w prawo i w lewo od położenia GMP i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 1 i 4 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone (koniec zamykania zaworu wylotowego i początek otwierania zaworu dolotowego — tzw. mijanie się zaworów).
• Jeżeli uchylone są zawory w cylindrze nr 1 (od strony napędu rozrządu) wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 4 i odwrotnie. Luzy zaworów dolotowych powinien wynosić 0,22 mm, a zaworów wylotowych 0,32 mm. Luz należy sprawdzać za pomocą szczelinomierza o odpowiedniej grubości wsuniętego między trzonek zaworu i koniec dźwigni tego zaworu. W razie stwierdzenia niewłaściwej wartości luzu należy wyregulować luz zaworów obracając w odpowiednią stronę śrubę regulacyjną po przeciwnej stronie dźwigni zaworu.
• Obrócić wał korbowy o 360" oraz sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych poprzednio cylindrów.
• Obrócić wał korbowy o 180° i obserwując dźwignie zaworów cylindrów nr 2 i 3 ustalić, w którym z nich zawory są uchylone. Jeżeli uchylone są zwory w cylindrze nr 2, sprawdzić oraz w razie potrzeby wyregulować luz zaworów w cylindrze nr 3 i odwrotnie.
• Obrócić wał korbowy o 360" oraz sprawdzić i wyregulować luz zaworów w drugim z rozpatrywanych poprzednio cylindrów.
Uwaga. Śruby regulacji luzu zaworów w dźwigniach zaworów mają gwint przeciwdziałający samoczynnemu ich odkręcaniu się. Przy regulacji luzu zaworów należy stosować klucze zapewniające równomierny rozkład nacisku na łeb śruby regulacyjnej i zakładać je tak, aby jej nie złamać.
• Zamontować pokrywę głowicy.
• Podłączyć końce przewodów wysokiego napięcia do świec zapłonowych.
• Zamontować zespół filtru powietrza.
Numer cylindra. w którym następuje mijanie się zaworów 1 4 2 3 Numer cylindra, w którym można regulować luz zaworów 4 1 3 2 |
typowizna z książki tutaj chodzi żeby to wytłumaczyć tak żeby każdy zrozumiał i poczuł to!!
[q |
Obrazowo:
http://www.youtube.com/wa...feature=related |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 11:42
|
|
|
Witam, będę zabierał się do regulacji zaworów po raz pierwszy. Chciałbym się upewnić wkilku kwestiach.
1) w moim samochodzie zawór ssący powinien zostać ustawiony na 0,2mm a wydechowy na 0,5mm ?
2) czy biorąc pod uwagę wiek i zużycie samochodu nalezy te wartości w zwiekszyc/zmniejszyc czy trzymać ich się sztywno?
3) rok tmeu została zmieniona uszczelka pod pokrywą, jak teraez zdejme pokrywę, to mogę założyć tę samą uszczelkę?
4) kolejność zaworów w moim silniku to: SW SW WS WS ?
5) jeżeli będę krecił kołem pasowym wału to zawsze będzie tak, że jedna z czterech par zaworów będzie nieruchoma i właśnię tę parę (zarówno ssący i wydechowy?) mam ustawić? a potem szukać kolejnej pary nieaktywnej itd itd... jak na tym filmie ? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Paź 2012, 14:32
|
|
|
DewREW napisał/a: | czy biorąc pod uwagę wiek i zużycie samochodu nalezy te wartości w zwiekszyc/zmniejszyc | Nie, jest coś takiego jak wartość kontrolna i wartość nastawcza, jak masz podaną wartość kontrolną 0,3-0,4 to jak stwierdzisz wartość mieszczącą się w granicy to nie ruszasz, jak jest za luźno to skręcasz na wartość nastawcza która może być np. 0,35 podana. DewREW napisał/a: | rok tmeu została zmieniona uszczelka pod pokrywą, jak teraez zdejme pokrywę, to mogę założyć tę samą uszczelkę? | Nowa uszczelka kosztuje jakieś 7 złotych, sam zdecyduj czy warto ryzykować wyciekami,,, do tego trzeba wziąśc pod uwagę ze przy demontażu stara może się porwać,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 19:51
|
|
|
Witam. interesuje mnie element 24 http://autopartmaster.com...43&id_pic=18764
w spisie podane są dwa. który jest odpowiedni? gdzie tak w ogole można dostac te dzwigienki i czy dużo zachodu z ich wymianą?? |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 26 Lut 2013, 20:03
|
|
|
DewREW, na większości szrotów za grosze całą klawiaturę dostaniesz |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|