Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 18:57 |
[MK3] FAQ - Regulacja luzu zaworów w silniku 1,1i oraz 1,3i |
Autor |
Wiadomość |
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lis 2009, 11:20
|
|
|
No coś w ten deseń, generalnie chodzi o to że jak je się zeszlifuje to dopiero zaczną się "wyklepywać" |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 15 Lis 2009, 12:49 [MK3]
|
|
|
dlatego zmniejszylem luzy |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lis 2009, 18:03
|
|
|
Ja jakoś takiej potrzeby nie miałem i nie widziałem,,, a moje silniki sa pewnie bardziej wyklepane niż Twój,,, ale każdy robi jak uważa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 16:26
|
|
|
No ja też się dziś zebrałem do regulacji, bo szybciej ze szkoły wróciłem. Ostatnio skompletowałem wszystkie potrzebne rzeczy i dziś wsio. ustawiłem na wylotowym 0,3mm, a na dolotowym 0,2mm. Troszkę Mnie zmartwiło co zobaczyłem przy okazji, mianowicie izolacja CPP jest już na wykończeniu, a ktoś już ją poprawiał, więc nieciekawie.
Odczucia po regulacji zaworów, jak na mój gust to w dynamice nic nowego, po staremu, natomiast kultura pracy silnika można powiedzieć 30% ciszej, co mnie bardzo cieszy.
PS. Co to jest to czarne(takie jak pokrętło) po zdjęciu patelni, przy wtrysku, po lewej stronie(taki wystające coś)?? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 55 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 16:38
|
|
|
zaworek od regulatora cisnienia paliwa |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 18:13
|
|
|
Fakir napisał/a: | zaworek od regulatora cisnienia paliwa |
I co w tym takiego zabawnego, że nie wiedziałem?? |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Lis 2009, 19:52
|
|
|
luk-90, spoko, Fakir dowiedział się 2 dni temu
[ Dodano: Sro 24 Mar, 2010 13:39 ]
pytanie, bo zgłupiałem już: czy to normalne że przy kręceniu silnikiem podczas regulacji (nie ważne czy kluczem, czy kołem, czy przetaczając auto) od czasu do czasu słychać przeciągłe, ciche syknięcie gdzieś w silniku? takie jakby pomału dmuchnąć pompką do kół
tak się zastanawiam, bo przynajmniej teoretycznie coś takiego może być wynikiem nieszczelności w suwie sprężania albo wypływu powietrza przy wydechu - tyle że wtedy chyba nie ma w cylindrze takiego ciśnienia które mogłoby spowodować syczenie przy uchyleniu zaworu? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Mar 2010, 07:46
|
|
|
bidżej napisał/a: | od czasu do czasu słychać przeciągłe, ciche syknięcie gdzieś w silniku? | Tak lepiej jak syczy niż jak nie syczy
bidżej napisał/a: | coś takiego może być wynikiem nieszczelności w suwie sprężania | Komora silnika nie jest 100% szczelna nigdy, więc sprężone powietrze nie jest tam cały czas i sobie uchodzi, a syczenie co słychać to zazwyczaj słychać w chwili kiedy zawory wydechowe się otwierają (jak silnik sprawny) niż jak powietrze ucieka bokiem. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 18:31
|
|
|
santana napisał/a: | gosc ustawial mi zawory metoda,odkrecil swiece i w najwyzszym polozeniu tloka robil regulacje tych zaworow.czy to jest dobra metoda |
|
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Bonus
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005 Posty: 64 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 10 Kwi 2010, 03:13
|
|
|
fajnie że robisz relacje ale dawaj bazpośrednio na stronie wieksze miniatury foty co ci szkodzi (to raczej szkodzi najwyżej nam bo bedzie się strona wczytywac dłużej ale myśle że bedzie wygodniej przeczytać opis i zobacyzc odrazu zdjęcie),
ja zaś mam zamiar tego lata robić relacje ze spotkań bliskiego stopnia z układami fiestomatu w formie video na YT
co do tematu gdzies kiedys czytałem o lekko innych ustawieniach luzu których efektem ubocznym był niższe spalanie (moze nei bez jakiś konsekwencji ale eskorcie działalo) |
_________________ nr gadu 5593077 |
|
|
|
|
patryk30
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 99 Dołączył: 16 Kwi 2011 Posty: 32 Skąd: olsztyn
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 18:38
|
|
|
Witam chciałem zapytac sie czy ustawienie zaworow ma wpływ na prace silnika spalanie?
Mam taki problem że fiesta strasznie duzo pali, jest mułowata na goracym silniku(jak zimny to sie wkręca dobrze) i nie pracuje mi na czwartym cylindrze.
Silnik strasznie tez klepie, chodzi jak ciągnik.
Zawory były ustawiane w zime na ciepłym silniku. mogły zostac zle ustawione.
najbardziej martwi mnie to ze silnik jest zamulony, duzo pali i nie chce pracowac na czwartym cylindrze. swieca okopcona.
Pozostałe cylindry pracują i maja dobre spalanie. dzis wykręcałem swiece.
pomóżcie prosze was. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Kwi 2011, 20:19
|
|
|
zawory stawia się na ZIMNYM SILNIKU. i to jest pierwsze, co masz zrobić. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 18 Kwi 2011, 17:25
|
|
|
patryk30 napisał/a: | Zawory były ustawiane w zime na ciepłym silniku. mogły zostac zle ustawione | Nie mogły zostać, a zostały źle ustawione,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
ojeju
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 02 Paź 2010 Posty: 14 Skąd: ...
|
Wysłany: 21 Cze 2011, 20:30
|
|
|
Witam,
Chciałem się spytać, czy w silniku 1.3 też jest ręczna regulacja zaworów czy już samoregulator? A jeżeli ręczna to jakie powinny być luzy?
Z góry dzięki |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 21 Paź 2011, 00:16
|
|
|
witam.
bede sciagal pokrywe zaworów i tak sobie pomyslalem ze moze pokusilbym się o regulacje. była robiona przez mechanika jakies 5 tysiecy km tem ale z tego co czytuje powinienem poradzic sobie rowniez sam. pytania mam nastepujace:
ustawiam sobie koło pasowe w punkcie 0. i co wtedy, ruszam sobie kołem pasowym lekko w tył i w przód i obserwuje ktore zawory się będą ruszac, ale czy one ise ruszaja na danym cylindrze razem, tzn wydechowy z ssacym w parze sie ruszaja,a ja szukam tej pary ktora przy lekkim poruszeniu kołem pasowym ani drgnie ? i wtedy te pare sobie ustawiam? [1 pytanie[
potem zakrecam kołem o 180*. po czym znow lekko poruszam w tyli w przod i szukam kolejnej nieruchomej pary i ustawiam ja? i robie tak do konca az nie zacznie mi sie nieruszac para która wyregulowałem jako pierwsza ? [ 2 pytanie]
patrzac od przodu samochodu, ktory z pary zawórow to ssacy a ktory wydechowy w moim silniku? [pytanie 3]
jakie maja byc szczeliny wydechowego a jego ssacego [ pytanie 4]
jak się dokreca te śruby, bo czytałem gdzies ze oczkowym luzuje się nakrętkę, potem srubokretem płaskim kreci się jakas srubke, a potem znow dokreca nakretke. [pytanie 5]
aa. spojrzcie co jemu sie przytrafiło..
http://www.youtube.com/wa...feature=related |
|
|
|
|
Rebel
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34 Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 21 Paź 2011, 10:15
|
|
|
1. Ja tam nie ustawiam żadnej pozycji 0 na kole nie kręcę o żadne 180*. Po prostu znajduję parę nieruchomych zaworów. Przekręcam jeszcze trochę w lewo, trochę w prawo żeby mieć pewność, że na pewno nie pracują i działam.
2. Czytaj 1 post
3. jw
4. jw |
|
|
|
|
DewREW
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 34 Dołączył: 22 Mar 2011 Posty: 309 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 21 Paź 2011, 12:07
|
|
|
moje luzy zaworowe wynosza tyle co w mk3 ?? |
|
|
|
|
inno
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 33 Dołączył: 21 Wrz 2010 Posty: 621 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Paź 2011, 12:44
|
|
|
masz napisane w innym temacie. sprawdź na pokrywie zaworów, czy tam nie są napisane wartości. |
_________________ 09.2010-12.2011 MK3 Magic
01.2012-10.2012 Civic EG3
11.2012-03.2015 MK4 Plum
02.2015-... Almera N16 Lift |
|
|
|
|
|