Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 18:57 |
[MK3] FAQ - Regulacja luzu zaworów w silniku 1,1i oraz 1,3i |
Autor |
Wiadomość |
daniel
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: daniel
Wiek: 35 Dołączył: 23 Maj 2007 Posty: 100 Skąd: okolice Sanoka
|
Wysłany: 17 Gru 2007, 18:43
|
|
|
tak samo |
_________________ mz etz 150, fiesta mk3 z rozkładanym żaglem w pakiecie |
|
|
|
|
Marcin2105
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 13 Lut 2007 Posty: 14 Skąd: Krosno
|
Wysłany: 9 Sty 2008, 22:56
|
|
|
picio_18 napisał/a: | dobrze opisałem to tak jak ja to widze nie jestem mechanikiem, tylko elektrykiem ) to pierwsze, ale jeżeli kręcisz kołem pasowym to np. ruszają się zawory nad cylindrami 1,2,3 a nad 4 nie i ja rozumiem że na tym się ustawia, jeżeli przekręcisz kołem o 360st. to ruszają się zawory nad cylindrami 2,3,4 a nad 1 nie i to regulujemy, teraz obrót o 180st i to samo z zaworami nad cylindrem 2 i 3 !!
Chyba że zrobiłem coś źle to podpowiedz gdzie popełniłem błąd! |
To ze ci sie zawory na 1,2,3 ruszaja to jeszcze nie swiadczy o tym ze to jest odpowiednie polozenie do regulacji. One maja sie mijac na np cilndrze 1 to ustawiamy na 4 itd. Bo jezeli bedziesz patrzyl tak jak opisales to jest to malo dokladna regulacja i mozna zrobic gozej niz jest. I jeszcze zamiast przepychac samochod po garazu mozna podniesc na windzie przod auta od strony pasazera, bo widac wtedy znaki na kole pasowym i wlączyc 5 bieg chyba ze ktos nie ma to 4 i krecic za kolo. Gwarantuje ze auto nie spadnie z windy bo jest tajie cos jak mechanizm roznicowy, powoduje on to ze krci sie to kolo ktore ma lzej. Wedlug mnie najwygodniejsza metoda |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 4 Lip 2008, 19:27
|
|
|
A ja mam inne pytanko: czy te luzy mają jakąś tendencję do wzrostu/spadku w miarę pokonywanych kilometrów? Bo zastanawiam się czy lepiej ustawić np. 0,2 i 0,3 czy 0,25 i 0,35, tudzież bardziej karkołomne kombinacje? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
michalck
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: kielce
|
Wysłany: 30 Paź 2008, 21:00
|
|
|
wie ktos moze jakie powinny byc luzy w 1.6 104km? |
|
|
|
|
januszbakalarz [Usunięty]
|
Wysłany: 5 Gru 2008, 19:41
|
|
|
Godzinę temu skończyłem wymianę uszczelniaczy zaworów no i automatycznie regulację zaworów.Najważniejsze przy ustawianiu jest kolejność zapłonu 1342,a więc ustawiamy koło pasowe zgodnie ze znakami i mamy zapłon na cylindrze nr 1 a więc na cylindrze nr. 4 następuje t.zw. przepłukanie cylindrów czyli oba zawory są wciśnięte,a regulujemy 1,następnie przekręcamy koło o 180 st.obserwując zawory i regulujemy na 3 i dalej zgodnie z kolejnością zapłonu kręcimy o 180 st.i regulujemy 4 ,znowu o180 st. i regulujemy 2.Kiedy skończymy należy przekręcić kilka razy silnikiem i powtórzyć całą operację.Czasem nie trzeba poprawiać ,ale sprawdzić nie zawadzi.Zyczę udanej regulacji i cichej pracy silnika. |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 16 Gru 2008, 20:16
|
|
|
michalck napisał/a: | wie ktos moze jakie powinny byc luzy w 1.6 104km? |
samoregulatory są |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
omek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 5 Skąd: uk
|
Wysłany: 19 Sty 2009, 18:19
|
|
|
mam fiestke 1.1 50koni i zawory dość głośno chodzą zarówno na zimnym i ciepłym silniku jednak bardzo mi to nie przeszkadza, martwi mnie jedynie ze auto powoli wkręca się na obroty i już przy 3.5rpm hałas jest tak duży ze mi zal silnika i zmieniam bieg. mam fieste rok i chyba nie osiągnąłem obrotów powyżej 4tys czy ktoś ma podobny problem? czy to przez zawory czy jakieś inne cholerstwo? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Mar 2009, 21:02
|
|
|
pytanko: czy to normalne, że śruby regulacyjne chodzą tak ciężko, że mało nie połamałem swojego 10-centymetrowego tesco-kluczyka? już widziałem jak się gnie, do strzału niewiele mu brakło |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Mar 2009, 21:04
|
|
|
Tak, inaczej by się poodkręcały a żadnych przeciw nakrętek nie mają. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
moristo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maurycy
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 43 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Mar 2009, 23:09
|
|
|
omek napisał/a: | mam fiestke 1.1 50koni i zawory dość głośno chodzą zarówno na zimnym i ciepłym silniku jednak bardzo mi to nie przeszkadza, martwi mnie jedynie ze auto powoli wkręca się na obroty i już przy 3.5rpm hałas jest tak duży ze mi zal silnika i zmieniam bieg. mam fieste rok i chyba nie osiągnąłem obrotów powyżej 4tys czy ktoś ma podobny problem? czy to przez zawory czy jakieś inne cholerstwo? |
Ja mam tak samo |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 18:22
|
|
|
ja tez chciałe wyregulowac zawory ale po zdjęciu pokrywy zgłupialem na dzwigienkach sasrubki na kluczyk 10mm i w tych srobkach sa dziury i pytanie nie ma zadnej kontry jak to regulowac?? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 18:23
|
|
|
kręcisz na siłę (tylko nie ukręć )
poza tym z tego co pamiętam, śruby regulacyjne są 11? |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
moristo
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maurycy
Dołączył: 21 Lis 2008 Posty: 43 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 21 Mar 2009, 19:51
|
|
|
bidżej napisał/a: | poza tym z tego co pamiętam, śruby regulacyjne są 11? |
Dokładnie, są 11 |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 22 Mar 2009, 13:30
|
|
|
dzieki z gory u mnie tez jest strasznie duzo nagaru jezdze na oleju mobil delvac 15w/40 i zmieniam co 10 tys |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Mar 2009, 14:18
|
|
|
kuba87, to jest chyba olej mineralny - a skoro tak to dość normalna sprawa, szczególnie w nienowym już silniku. u mnie w silniku też mobil 15w40 zmieniany co 10000km i trochę nagaru też było |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
tomashGSi
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: FX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 39 Dołączył: 21 Mar 2009 Posty: 2 Skąd: Solec Kujawski
|
Wysłany: 31 Mar 2009, 10:09
|
|
|
witam;)widze ze kilka osob po ustawieniu zaworow ma nadal problem,bo za wiele sie nie poprawilo..ktos pytal o diagnoze,a odpowiedz padla cwicz dalej ustawianie..szkoda tylko ze nikt nie wspomnial o zuzyciu przylgni dzwigienek zaworowych w miejscu styku zaworu z dzwigienka..ja tez ustawilem zawory ksiazkowo i klekotalo nadal..odkrecilem caly ten walek<oś>na ktorej sa zamontowane dzwigienki i co zobaczylem?ze po pierwsze:ktos juz je szlifowal i to niefachowo,a po drugie ze sa w nich wybite ponownie slady od zaworow ito dosc gleboko..w takiej sytuacji jaki sens ma ustawianie zaworow,skoro szczelinomierz 0.20 wchodzi,myslisz ze jest oki,a w rzeczywistosci ustwiona wartosc jest 2 razy taka,bo w dzwigience jest wybita i to najczesciej nierownomiernie..wydaje mi sie ze w mocniej wyeksploatowanych silnikach nalezy najpierw sprawdzic stan wspolpracujacych elementow,a nie jak ktos tu poradzil cwiczyc ustawianie,bo w takiej sytuacji jest ono wg mnie bezcelowe...pozdrawiam;) |
|
|
|
|
kandyk [Usunięty]
|
Wysłany: 31 Mar 2009, 10:32
|
|
|
januszbakalarz, januszbakalarz napisał/a: | przy ustawianiu jest kolejność zapłonu 1342 | A tak przypadkiem kolejność zapłonu nie jest: 1 - 2 - 4 - 3? :yyy: |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 1 Kwi 2009, 10:09
|
|
|
Cytat: | zmieniam co 10 tys |
To często zmieniasz. Ja mam ten sam olej co ty i zmianę planuje jak będzie miał 16 tys. No chyba że do czerwca przejadę 20tys. to zmienię wcześniej niż w czerwcu. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 5 Kwi 2009, 16:34
|
|
|
no moja fofi ma nakrecone jakies 150000 km tak wynika z ksiazki serwisowej ale jak jest naprawde to nikt chyba nie wie |
|
|
|
|
Andre [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Kwi 2009, 22:37
|
|
|
Ja dziś właśnie przeprowadziłem regulację wg FAQ'a z pierwszego postu Z tym, że ustawiałem wlotowe 0.20, wylotowe 0.30, przy czym ustawiałem to odchylając śrubę regulacyjną kluczem nasadowym do tyłu. Nie wiem, czy zakumacie o co mi chodzi... po prostu szczelinomierz sam z siebie w szczeliny lekko nie wchodził. Dopiero po chwyceniu śruby regulacyjnej kluczem skierowanym ku sobie i odchyleniu ramienia ku górze (tyłowi) szczelinomierz przechodził gładko
Wrażenia?
Jakieś 40% ciszej podczas jazdy! W dynamice różnic nie zauważyłem na razie, ale to, że już mi nie dzwoni i chodzi równo i ciszej (nie mylić z cicho) to jest wielki PLUS
Jakiś czas temu założyłem w Mechanice temat o dzwonieniu tulei korbowodu, którą zdiagnozował mi mechanik. Wpadłem w panikę, bo sugerował "najszybciej pozbyć się tego złomu", a było to 2 dni po zakupie....
Teraz wiem, że to był błąd w regulacji... na 3-cim cylindrze miałem odwrotne wartości (i to rozregulowane) czyli 0.4mm na wlotowym i 0.25mm na wylotowym. Po regulacji dzwonienie ustało, więc chciałbym uspokoić te osoby, którym po odpaleniu "dzwoni". Teraz jestem już spokojny, że mimo 180.000 przebiegu jest całkiem całkiem.
Aha... potwierdzam - należy używać klucza zapewniającego równomierny rozkład sił na śrubę regulacyjną.... Ja zacząłem od "francuza", którym urąbałem śrubę. Kupiłem nową + nasadową 11-tkę i regulacja dalsza poszła jak po maśle! Godzinka, razem z 2-krotnym sprawdzeniem = pełnia zadowolenia zobaczymy jak spalanie! |
|
|
|
|
|