Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, hcs, luzy zaworowe, mk3, rozrzad

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 18:57
[MK3] FAQ - Regulacja luzu zaworów w silniku 1,1i oraz 1,3i
Autor Wiadomość
daniel 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: daniel
Wiek: 35
Dołączył: 23 Maj 2007
Posty: 100
Skąd: okolice Sanoka
Wysłany: 17 Gru 2007, 18:43   

tak samo
_________________
mz etz 150, fiesta mk3 z rozkładanym żaglem w pakiecie :)
 
 
 
Marcin2105 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 13 Lut 2007
Posty: 14
Skąd: Krosno
Wysłany: 9 Sty 2008, 22:56   

picio_18 napisał/a:
dobrze opisałem to tak jak ja to widze nie jestem mechanikiem, tylko elektrykiem :) ) to pierwsze, ale jeżeli kręcisz kołem pasowym to np. ruszają się zawory nad cylindrami 1,2,3 a nad 4 nie i ja rozumiem że na tym się ustawia, jeżeli przekręcisz kołem o 360st. to ruszają się zawory nad cylindrami 2,3,4 a nad 1 nie i to regulujemy, teraz obrót o 180st i to samo z zaworami nad cylindrem 2 i 3 !!
Chyba że zrobiłem coś źle to podpowiedz gdzie popełniłem błąd!


To ze ci sie zawory na 1,2,3 ruszaja to jeszcze nie swiadczy o tym ze to jest odpowiednie polozenie do regulacji. One maja sie mijac na np cilndrze 1 to ustawiamy na 4 itd. Bo jezeli bedziesz patrzyl tak jak opisales to jest to malo dokladna regulacja i mozna zrobic gozej niz jest. I jeszcze zamiast przepychac samochod po garazu mozna podniesc na windzie przod auta od strony pasazera, bo widac wtedy znaki na kole pasowym i wlączyc 5 bieg chyba ze ktos nie ma to 4 i krecic za kolo. Gwarantuje ze auto nie spadnie z windy bo jest tajie cos jak mechanizm roznicowy, powoduje on to ze krci sie to kolo ktore ma lzej. Wedlug mnie najwygodniejsza metoda
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 4 Lip 2008, 19:27   

A ja mam inne pytanko: czy te luzy mają jakąś tendencję do wzrostu/spadku w miarę pokonywanych kilometrów? Bo zastanawiam się czy lepiej ustawić np. 0,2 i 0,3 czy 0,25 i 0,35, tudzież bardziej karkołomne kombinacje?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
michalck 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 35
Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 24
Skąd: kielce
Wysłany: 30 Paź 2008, 21:00   

wie ktos moze jakie powinny byc luzy w 1.6 104km?
 
 
januszbakalarz
[Usunięty]

Wysłany: 5 Gru 2008, 19:41   

Godzinę temu skończyłem wymianę uszczelniaczy zaworów no i automatycznie regulację zaworów.Najważniejsze przy ustawianiu jest kolejność zapłonu 1342,a więc ustawiamy koło pasowe zgodnie ze znakami i mamy zapłon na cylindrze nr 1 a więc na cylindrze nr. 4 następuje t.zw. przepłukanie cylindrów czyli oba zawory są wciśnięte,a regulujemy 1,następnie przekręcamy koło o 180 st.obserwując zawory i regulujemy na 3 i dalej zgodnie z kolejnością zapłonu kręcimy o 180 st.i regulujemy 4 ,znowu o180 st. i regulujemy 2.Kiedy skończymy należy przekręcić kilka razy silnikiem i powtórzyć całą operację.Czasem nie trzeba poprawiać ,ale sprawdzić nie zawadzi.Zyczę udanej regulacji i cichej pracy silnika.
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 16 Gru 2008, 20:16   

michalck napisał/a:
wie ktos moze jakie powinny byc luzy w 1.6 104km?

samoregulatory są
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
omek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: uk
Wysłany: 19 Sty 2009, 18:19   

mam fiestke 1.1 50koni i zawory dość głośno chodzą zarówno na zimnym i ciepłym silniku jednak bardzo mi to nie przeszkadza, martwi mnie jedynie ze auto powoli wkręca się na obroty i już przy 3.5rpm hałas jest tak duży ze mi zal silnika i zmieniam bieg. mam fieste rok i chyba nie osiągnąłem obrotów powyżej 4tys czy ktoś ma podobny problem? czy to przez zawory czy jakieś inne cholerstwo?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Mar 2009, 21:02   

pytanko: czy to normalne, że śruby regulacyjne chodzą tak ciężko, że mało nie połamałem swojego 10-centymetrowego tesco-kluczyka? już widziałem jak się gnie, do strzału niewiele mu brakło gy
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Mar 2009, 21:04   

Tak, inaczej by się poodkręcały a żadnych przeciw nakrętek nie mają.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
moristo 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maurycy
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 43
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Mar 2009, 23:09   

omek napisał/a:
mam fiestke 1.1 50koni i zawory dość głośno chodzą zarówno na zimnym i ciepłym silniku jednak bardzo mi to nie przeszkadza, martwi mnie jedynie ze auto powoli wkręca się na obroty i już przy 3.5rpm hałas jest tak duży ze mi zal silnika i zmieniam bieg. mam fieste rok i chyba nie osiągnąłem obrotów powyżej 4tys czy ktoś ma podobny problem? czy to przez zawory czy jakieś inne cholerstwo?


Ja mam tak samo
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 21 Mar 2009, 18:22   

ja tez chciałe wyregulowac zawory ale po zdjęciu pokrywy zgłupialem na dzwigienkach sasrubki na kluczyk 10mm i w tych srobkach sa dziury i pytanie nie ma zadnej kontry jak to regulowac??
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Mar 2009, 18:23   

kręcisz na siłę (tylko nie ukręć gy )
poza tym z tego co pamiętam, śruby regulacyjne są 11? :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
moristo 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Maurycy
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 43
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Mar 2009, 19:51   

bidżej napisał/a:
poza tym z tego co pamiętam, śruby regulacyjne są 11?


Dokładnie, są 11
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 22 Mar 2009, 13:30   

dzieki z gory u mnie tez jest strasznie duzo nagaru jezdze na oleju mobil delvac 15w/40 i zmieniam co 10 tys
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 22 Mar 2009, 14:18   

kuba87, to jest chyba olej mineralny - a skoro tak to dość normalna sprawa, szczególnie w nienowym już silniku. u mnie w silniku też mobil 15w40 zmieniany co 10000km i trochę nagaru też było :yes:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
tomashGSi 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: FX
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 39
Dołączył: 21 Mar 2009
Posty: 2
Skąd: Solec Kujawski
Wysłany: 31 Mar 2009, 10:09   

witam;)widze ze kilka osob po ustawieniu zaworow ma nadal problem,bo za wiele sie nie poprawilo..ktos pytal o diagnoze,a odpowiedz padla cwicz dalej ustawianie..szkoda tylko ze nikt nie wspomnial o zuzyciu przylgni dzwigienek zaworowych w miejscu styku zaworu z dzwigienka..ja tez ustawilem zawory ksiazkowo i klekotalo nadal..odkrecilem caly ten walek<oś>na ktorej sa zamontowane dzwigienki i co zobaczylem?ze po pierwsze:ktos juz je szlifowal i to niefachowo,a po drugie ze sa w nich wybite ponownie slady od zaworow ito dosc gleboko..w takiej sytuacji jaki sens ma ustawianie zaworow,skoro szczelinomierz 0.20 wchodzi,myslisz ze jest oki,a w rzeczywistosci ustwiona wartosc jest 2 razy taka,bo w dzwigience jest wybita i to najczesciej nierownomiernie..wydaje mi sie ze w mocniej wyeksploatowanych silnikach nalezy najpierw sprawdzic stan wspolpracujacych elementow,a nie jak ktos tu poradzil cwiczyc ustawianie,bo w takiej sytuacji jest ono wg mnie bezcelowe...pozdrawiam;) :)
 
 
kandyk
[Usunięty]

Wysłany: 31 Mar 2009, 10:32   

januszbakalarz,
januszbakalarz napisał/a:
przy ustawianiu jest kolejność zapłonu 1342
A tak przypadkiem kolejność zapłonu nie jest: 1 - 2 - 4 - 3? :yyy:
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 1 Kwi 2009, 10:09   

Cytat:
zmieniam co 10 tys


To często zmieniasz. Ja mam ten sam olej co ty i zmianę planuje jak będzie miał 16 tys. No chyba że do czerwca przejadę 20tys. to zmienię wcześniej niż w czerwcu.
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 5 Kwi 2009, 16:34   

no moja fofi ma nakrecone jakies 150000 km tak wynika z ksiazki serwisowej ale jak jest naprawde to nikt chyba nie wie
 
 
 
Andre
[Usunięty]

Wysłany: 14 Kwi 2009, 22:37   

Ja dziś właśnie przeprowadziłem regulację wg FAQ'a z pierwszego postu :) Z tym, że ustawiałem wlotowe 0.20, wylotowe 0.30, przy czym ustawiałem to odchylając śrubę regulacyjną kluczem nasadowym do tyłu. Nie wiem, czy zakumacie o co mi chodzi... po prostu szczelinomierz sam z siebie w szczeliny lekko nie wchodził. Dopiero po chwyceniu śruby regulacyjnej kluczem skierowanym ku sobie i odchyleniu ramienia ku górze (tyłowi) szczelinomierz przechodził gładko :)

Wrażenia?
Jakieś 40% ciszej podczas jazdy! W dynamice różnic nie zauważyłem na razie, ale to, że już mi nie dzwoni i chodzi równo i ciszej (nie mylić z cicho) to jest wielki PLUS :)

Jakiś czas temu założyłem w Mechanice temat o dzwonieniu tulei korbowodu, którą zdiagnozował mi mechanik. Wpadłem w panikę, bo sugerował "najszybciej pozbyć się tego złomu", a było to 2 dni po zakupie....
Teraz wiem, że to był błąd w regulacji... na 3-cim cylindrze miałem odwrotne wartości (i to rozregulowane) czyli 0.4mm na wlotowym i 0.25mm na wylotowym. Po regulacji dzwonienie ustało, więc chciałbym uspokoić te osoby, którym po odpaleniu "dzwoni". Teraz jestem już spokojny, że mimo 180.000 przebiegu jest całkiem całkiem.

Aha... potwierdzam - należy używać klucza zapewniającego równomierny rozkład sił na śrubę regulacyjną.... Ja zacząłem od "francuza", którym urąbałem śrubę. Kupiłem nową + nasadową 11-tkę i regulacja dalsza poszła jak po maśle! Godzinka, razem z 2-krotnym sprawdzeniem = pełnia zadowolenia :) zobaczymy jak spalanie!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.