|
Nierówne obroty i problem z odpalaniem. |
Autor |
Wiadomość |
eruditusfaber [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Cze 2008, 21:04 Nierówne obroty i problem z odpalaniem.
|
|
|
Witam,
Na początku jako, iż jestem tutaj nowy pozdrawiam wszystkich użytkowników.
Od trzech dni jestem szczęśliwym posiadaczem Fiesty z 1991r. z silnikiem 1,3.
Nie znam się jeszcze na samochodach, więc mam zamiar to zmienić i mam kilka pytań:
Pierwszy problem to nierówne obroty, odpalam obroty są normalne (tak na ucho) po kilku sekundach spadają (ma się wrażenie, że zaraz zgaśnie silnik) po czym znowu rosną do normalnych i tak w kółko. Czasem, aczkolwiek rzadko silnik gaśnie. Jak wcisnę gaz to wejdzie na wysokie obroty, ale jakoś tak długo schodzi z powrotem na normalne. Co może być przyczyną tych dwóch rzeczy?
I problem drugi to parę razy nie mogłem jej odpalić. Przekręcam kluczyk i słychać tylko dźwięk jakby działał silniczek rozrusznika, ale nie poruszał silnika. Zdarzało się to tylko wtedy gdy po jakimś czasie jazdy zgasiłem silnik i próbowałem go od razu odpalić. Jeśli poczekam kilka-kilkanaście minut to odpala normalnie.
Przeszukałem forum i doszedłem do tego, że może być to wina Bendixa, który się nie wysuwa, ale w takim wypadku nie rozumiem, dlaczego zdarza się to tylko czasami i dlaczego po jakimś czasie mogę go odpalić normalnie?
Mam nadzieję, że to nie za dużo jak na początek, po prostu chcę dopieścić swój nowy samochód.
Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 23 Cze 2008, 21:18
|
|
|
Co do obrotów: może to być np. silnik krokowy (a właściwie siłownik przepustnicy)
Co do odpalania: możliwe, że zdycha akumulator albo rozrusznik, ale na początek proponuję przeczyścić wszystkie styki (na rozruszniku, na akumulatorze, styki masowe na tacce akumulatora i skrzyni biegów), potem sprawdzić aku.
Generalnie takie problemy były poruszane, użyj wyszukiwarki - znajdziesz tam dużo przydatnych informacji (i nie traktuj tego jako uszczypliwość, tam są gotowe rozwiązania ). Jak nic nie będzie pasować to kontynuuj tutaj |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
eruditusfaber [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Cze 2008, 21:42
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, korzystałem z wyszukiwarki, i chcę sprawdzić tę wersję z aku, tylko dziwne wydawało mi się to, że zdarza się to tylko czasem (nigdy jeśli odpalam zimny silnik) i to, że przechodzi po kilkunastu minutach.
Pytanie czy ma ktoś jakiś inny prostszy i bardziej domowy sposób na obroty? Żebym mógł najpierw sprawdzić to co mogę sprawdzić sam. |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 26 Cze 2008, 08:42
|
|
|
A świece kiedy były wymieniane?. Ja miałem taki obiaw na gazniku, po rozgrzaniu obroty zaczynały wariować devil |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|