Raz kręci raz nie |
Autor |
Wiadomość |
kmb

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Cze 2007, 21:15 Raz kręci raz nie
|
|
|
Może zacznę od początku
Pewnego dnia wsiadłem do swojego auta i po prostu zero życia- rozrusznik nie kreci nic sie nie dzieje. Myślałem na początku ze rozrusznik do naprawy, ale okazało sie, ze po odłączeniu wszystkich kabli, wyciągnięciu rozrusznika i podłączenia go pod prostownik kręcił/ Poczyściłem kable bo były pośniedziałe, wyczyściłem ładnie rozrusznik na stykach, przykręciłem i działało wszystko gitara. Pomyślałem ze mam problem z glowy. Pozniej po jakims czasie auto sie zachlystywało podczas krecenia (taki objaw jakby byl słaby akumulator, rzecz jasna napewno jest dobry) doszedłem do wniosku ze to wina wytapiania sie klem - przez co sie obluzowały kable(były luźne, a klemy sie wytapiały bo dlugo musze krecic rozrusznikiem zanim odpali). Prąd wtedy slabiej przeplywal ale po dokreceniu kabli bylo juz idealnie. Po jakis kolejnych tygodniach jak wszystko dobrze działało znów rozrusznik przestał krecic. Pomyślałem wtedy ze na stykach napewno nie moze juz byc nie teges, ale zdjąłem klemy wyczysciłem styki przy akumulatorze i działa. Później stało mi sie tak pare razy ze nie chcial wcale krecic- i problem zawsze sie rozwiazywał gdy zdjąłem obie klemy i założyłem na nowo. Powiedzcie mi co to moze byc i czemu sie naprawia jak zdejme klemy ? Czy to rozrusznik czy wymienic kable do rozrusznika czy co ? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Cze 2007, 21:54
|
|
|
możliwości sa dwie albo masz słaba mase silnika albo masz oberwaną cele w akumulatorze . |
|
|
|
 |
kmb

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30 Cze 2007, 22:18
|
|
|
hmmm no może - na akumulatorach sie nie znam ale wiem ze jest roczny, jak cos to jeszcze jest na gwarancji wiec bedę mógł zareklamować ale
jesli chodzi o mase to fakt- tak moze byc bo ten przewód jest tam tak zapentany wkól śruby bez zadnego konektora- juz dawno mialem to zmienić. A powiedz mi czy jesli sie kreci rozrusznikiem i bym tam ruszal tym kablem od masy to nie powinien załapać?Bo tak robiłem i nie działąło slychac ze dochodzi prąd do rozrusznika bo cyka |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 1 Lip 2007, 02:11
|
|
|
zmien ten kabel od masy czlowieku... moze nawet slabo krecic jak masz kabel wywalony. kabel bedzie zawsze puszczal prad, ale danej ilosci nie da rady w jednym momencie, a ogolnie wiadomym jest to ze rozrusznik potrzebuje nie tylko prad, ale takze duzego kopa pradu w danym momencie, dlatego akumulatory oznaczane sa nie tylko pojemnoscia, ale takze mozliwym najwiekszym pradem rozruchowym jaki w stanie sa dac, a diesle potrzebuja tego pradu wiecej (taka ciekawostka, jakbys nie wiedzial).
zmien ten kabel, napewno na tym nie stracisz, zreszta sam wspomniales ze zab czasu juz go nadryzl.
mi tez krecil rozrtusznik... i tak sie wkur.... bo nie chcial mi palic moj ropniak. zmienilem akumulator - 250zl... a kabla nie obejrzalem - coz glupi jestem. ale elektrykiem nigdy wczesniej nie bylem, wiec coz... przyspieszylem pewnien wydatek w ten sposob. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lip 2007, 11:13
|
|
|
weź woltomierz ustaw przedział 20 V i zmierz napięcie między minusem akku a silnikiem podczas odpalania a dowiesz sie czy to przewód . |
|
|
|
 |
kmb

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lip 2007, 13:48
|
|
|
między silnikiem to masz na myśli plusem przy rozruszniku? |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lip 2007, 14:55
|
|
|
hehe z tego co wiem to silnik to to duże metalowe ciemnego koloru między blokiem silnika a minusem na akumulatorze . |
|
|
|
 |
kmb

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 38 Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 150 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lip 2007, 15:16
|
|
|
No ale co mi to da skoro prąd płynie wiec pokaze napiecie. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Lip 2007, 18:56
|
|
|
kmb napisał/a: | No ale co mi to da skoro prąd płynie wiec pokaze napiecie. |
Dioda odbrze mówi! Otóż prąd płynie, ale pod obciążeniem wszytsko się zmienia. To tak jakbyś pół calową rurką chciał gasić pożar - woda leci, ale za słaby strumień. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lip 2007, 21:41
|
|
|
jackrzec napisał/a: | hciał gasić pożar - woda leci, ale za słaby strumień. |
bardzo dobre obrazowe wytłumaczenie. a jak prąd nie może przepłynąć jak by chciał robi w tym miejscu różnice potencjałów tzw napięcie i jest to informacja że w zbiorniku (akk) jest wiecej wody niż potrzebuje silnik (rozrusznik) . Jeśli woda swobodnie przepływa potencjał (napięcie ) równe jest zero . |
|
|
|
 |
|