Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: sprzeglo

[Inny] Sprzęgło - sprawdzanie sprawności
Autor Wiadomość
TicTac 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Cze 2007, 22:56   [Inny] Sprzęgło - sprawdzanie sprawności

Czy da się w jakiś konkretny sposób sprawdzić w warunkach polowych czy sprzęgło jest jeszcze na tyle dobre, że da rade pojeździć na nich jakiś dłuższy okres czasu ?
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Gru 2010, 18:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Longer_007 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 17 Cze 2007, 23:28   

Wrzucasz 2 bieg, trzymasz hamulec, puszczasz sprzeglo tak jakbys ruszal. Jesli auto zgasnie jest ok, jesli nie tzn ze sie slizga, Tez jest drugi sposob, jedziesz na 4 okolo 60 km/h i dajesz po gazie, jesli ciagnie to jest ok, ale ten drugi sposob trudno wyczuc wiec mysle, ze pierwszy jest dokladniejszy :)
_________________


 
 
 
TicTac 


Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomasz
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2006
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Cze 2007, 10:15   

Aha...czyli jeżeli silnik będzie pracował na drugim biegu bez sprzęgła wciśniętego tzn. że się kończy. A czy nic się przez takowy test nie stanie z silnikiem lub ze sprzęgłem ??
 
 
 
szef-mk3 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Fun
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Marcin
Wiek: 34
Dołączył: 09 Maj 2007
Posty: 106
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 18 Cze 2007, 12:10   

nie sądzę, jeśli sprzęgło się już ślizgało wcześniej także nic złego sie nie stanie
_________________
FiEsToLoT
 
 
 
tomcio1600 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomasz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 49
Skąd: Głogów
Wysłany: 18 Cze 2007, 15:30   

Longer_007 czy ja mam takie wrazenie czy zacytowales moja wypowiedz z innego posta :p (odnośnie sprzegla) ? Normalnie na łatwizne idziesz... :)
_________________
Była: Fiesta 1.1i 50 KM 1994r 5d
Jest: Audi A4 1.8 125 PS 1995r sedan
 
 
Longer_007 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Daniel
Wiek: 36
Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 145
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 18 Cze 2007, 23:14   

tomcio1600 napisał/a:
Longer_007 czy ja mam takie wrazenie czy zacytowales moja wypowiedz z innego posta :p (odnośnie sprzegla) ? Normalnie na łatwizne idziesz... :)

Nie zacytowalem, ale posluzylem sie wiedza z Twojego posta, a to zmienia postac rzeczy :)
_________________


 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Cze 2007, 12:11   

powiem ci tak czasami słoneczka pękaja po 5 tyś bo sprężyny maja za mocno zahartowane . Wiec testu nie ma . Jeśli sie nie ślizga i nie wyje łożysko oporowe to troche życia jeszcze ma .
 
 
 
Czacza
[Usunięty]

Wysłany: 20 Cze 2007, 21:00   

No i jak musisz sie zaprzec o fotel, zeby wcisnąć pedal to umiera. Albo jeśli jednocześnie wysprzęglone ciągnie, a spina porządnie dość wysoko, to też juz kaplica.
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21 Cze 2007, 08:44   

Chwila, chwila bo nie rozumiem. Co jest nie tak gdy:
1. "Brakuje pedału" czyli po max wciśnięciu pedału sprzęgła nie można wrzucić biegu
a co gdy:
2. Sprzęgło bierze już w najwyższym położeniu pedału lub inaczej mówiąc trzeba pedał prawie zupełnie pościć żeby wysprzęglić
???
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Cze 2007, 10:38   

Cytat:
2. Sprzęgło bierze już w najwyższym położeniu pedału lub inaczej mówiąc trzeba pedał prawie zupełnie pościć żeby wysprzęglić
???
Koniec tarczy albo pęknięte sprężynki w docisku
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Cze 2007, 06:57   

No dobra.
To jesli :

diodalodz napisał/a:
Cytat:
2. Sprzęgło bierze już w najwyższym położeniu pedału lub inaczej mówiąc trzeba pedał prawie zupełnie pościć żeby wysprzęglić
???
Koniec tarczy albo pęknięte sprężynki w docisku


To co gdy:
"Brakuje pedału" czyli po max wciśnięciu pedału sprzęgła nie można wrzucić biegu
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Cze 2007, 07:46   

FKP Piter napisał/a:
To co gdy:
"Brakuje pedału" czyli po max wciśnięciu pedału sprzęgła nie można wrzucić biegu
Docisk/"słoneczko", albo linka (choć to rzadziej)
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22 Cze 2007, 08:29   

No właśnie. Czyli co? W jednym i drugim przypadku to wina docisku ale w pierwszym to raczej koniec tarczy?
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Cze 2007, 08:57   

hm jak nie możesz wysprzęglić to pęka linka albo słoneczko w docisku . Robi się pęknięcie odrazu za blaszką aż do końca . Jeśli pękną ci te płaskie blaszki od wewnątrz docisku sprzęgło zaczyna się ślizgać .
 
 
 
Matis 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 89
Skąd: Kłodzko
Wysłany: 7 Lip 2007, 12:18   

diodalodz napisał/a:
powiem ci tak czasami słoneczka pękaja po 5 tyś bo sprężyny maja za mocno zahartowane . Wiec testu nie ma . Jeśli sie nie ślizga i nie wyje łożysko oporowe to troche życia jeszcze ma .
w jakim momencie wyje łożysko oporowe? przy ruszaniu i podczas jazdy czy tylko przy ruszaniu ?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lip 2007, 18:37   

podczas pracy na biegu jałowym na luzie słychać najczęściej łożysko
 
 
 
Kuzyn 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 31
Skąd: Zabrze
Wysłany: 8 Lip 2007, 11:21   

przy wciśniętym pedale sprzęgła
_________________
Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów.
 
 
 
Bez 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 123
Skąd: Orzysz (NPI)
Wysłany: 20 Gru 2010, 14:26   

Witam
trochę odśnieżę temat
a co gdy po tych testach jest ok ale niekiedy słychać takie sprężyste pęknięcia ?? i to dzieje się jak wciskam pedał .......
_________________
Była Fiesta 1,1 HCS
Był Escort 1,6 16v zetec-e
Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
A4 B7 1.8T
 
 
 
Virus_GSM
[Usunięty]

Wysłany: 20 Gru 2010, 15:17   

Witam

Podłącze się pod temat.

Podczas mrozów po uruchomieniu silnika rano i puszczeniu sprzęgła skrzynia zaczynała wyć a auto jakby delikatnie do przodu chciało jechać. Po 2-3 min wszystko wracało do normy. Wczoraj w nocy podczas jazdy gdy wcisnołem sprzęgło usłyszałem jakieś tyrkotanie z szkrzyni, rano to samo. Wciskam sprzęgło w skrzyni coś tyrkocze i czasami ciężko wrzucić bieg?

Tarcza sprzęgła się kończy? - Nie ślizga
Docisk?
Łożysko oporowe?

Auto chce oddać do mechanika i nie chce dać się naciągnąć na koszty
 
 
cradleoffilth 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Fun
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 20 Gru 2010, 21:30   

Bez napisał/a:
Witam
trochę odśnieżę temat
a co gdy po tych testach jest ok ale niekiedy słychać takie sprężyste pęknięcia ?? i to dzieje się jak wciskam pedał .......


To znaczy ze za niedługo peknie linka sprzegla :]
A na powaznie, to nie wiem z czym to jest zwiazane ale zawsze jak mialem takie objawy co jakis czas, to niedlugo potem pekala linka sprzegla :] Ostatnio kupilem lepsza linke i juz dlugo jezdze bez takich objawow...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:25
Freeman
Brak nowych postów [MK3] Łożysko - sprawdzenie sprawności
Nesor Mechanika ogólna 1 9 Cze 2010, 20:56
jackrzec
Brak nowych postów [Ogólny] ZETEC - sprawdzanie czujników
kaktus Elektryka 2 26 Maj 2012, 17:02
kaktus
Brak nowych postów Sprawdzanie grzania przedniej szyby
Prośba o wyjaśnienie dla amatora elektryki
Adrisss8 Elektryka ogólna 7 2 Kwi 2020, 00:19
Adrisss8
Brak nowych postów [MK3] Sprawdzanie kompresji - PYTANIE
Gość Mechanika 20 30 Wrz 2008, 07:10
mailo_86


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.