Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 14:14
Kute tłoki w mk1 1.6
Autor Wiadomość
Qba1983 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 1 Kwi 2007, 12:10   Kute tłoki w mk1 1.6

Czy ktoś sie może orientuje w cenach kutych tłoków w Polsce ??? Czy bardzierj sie opłaca dorabiac czy raczej sprowadzic z GB ??? :P
_________________
Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB :D

Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 
 
 
noxx 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 53
Skąd: Katowice
Wysłany: 4 Kwi 2007, 14:59   

tak za za około 3tys zł moge ci załatwić na gotowo w PL (cena bez pierścieni) Qba poco kute tłoki z czego pamiętam fiesta miała byc wmiare oszczędna i uliczna??:D
_________________
www.mrcleaner.pl

 
 
 
Qba1983 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Kwi 2007, 17:12   

Witam kolege witam, odezwałbyś sie czasem na GG :P

Kute tloki chyba jeszcze nie wiem. Zrobilem badanie kompresji po "remoncie" i srednio wyszlo jakies 11 na 2 cyl i 10 na 2 wiec jak na samochod po remoncie to lipa. No i sie zaczalem zastanawiac nad kolejnym remontem za jakis czas ale takim juz na maxx :devil:
_________________
Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB :D

Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 
 
 
xr2fun 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Dołączył: 18 Sie 2005
Posty: 625
Wysłany: 4 Kwi 2007, 20:48   

A z jakich elementów był robiony ten remont silnika, po jakim przebiegu mierzyłeś kompresję?
Kute tłoki, może jeszcze stalowe korbowody - poszukaj silnika CVH w GB na pewno wyjdzie taniej.
A tak na koniec po co kute tłoki jak reszta zostanie seryjna, a może nie? Pochwal się!
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 5 Kwi 2007, 23:30   

Po kiego grzyba CVH ?? I po co szukać go w Anglii ?
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
noxx 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 53
Skąd: Katowice
Wysłany: 6 Kwi 2007, 12:54   

Bo cvh jest jednak nowszą lepszą konstrukcją która lepiej poddaje się modyfikacją , co owocuje więksżą mocą -> lepszymi osiągami . Silnik jest lepiej rozpracowany.
_________________
www.mrcleaner.pl

 
 
 
MikeB4 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Dołączył: 22 Sie 2004
Posty: 226
Skąd: Katowice
Wysłany: 6 Kwi 2007, 13:43   

Cvh jest średnio udaną konstrukcją ......... bez urazy, ale nigdy bym tego do Fiesty Mk1 nie wsadził - chyba że chciałbym codziennego dupowoza z LPG ;-)


Równie dobrze możemy mówić o zetecu że nowszy i lepszy, ale jaki to ma sens ?
Sam dobrze wiesz jak to jest z pinto Ohc i Dohc w Sierrach - nowszy padaka :-P



A najlepiej wytłumacz mi to dlaczego ten koleś wywalił CVH i wstawił OHV do Fiesty Mk2


http://img.photobucket.co...pictures037.jpg
http://img.photobucket.co...pictures005.jpg
http://img.photobucket.co...pictures004.jpg
http://img.photobucket.co...rian/mycar3.jpg
http://img.photobucket.co...rian/mycar4.jpg

;-)

PS. modyfikacjom ........ a w ogóle Kuba CVH nie wsadzi wiec o czym ta dyskusja. Chyba że ma na celu działania marketingowe pt. kupcie odemnie Cvh ;-P sprzedałbyś je w końcu :rotfl:
_________________
old Ford never die, they just get harder to find.

 
 
 
Qba1983 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Kwi 2007, 01:28   

a po co mi cvh :-D ja tam wole moje ohv, przynajmniej w jakims stopniu ten samochod pozostaje oryginalny. Lubie moc fakt, ale bez przesady, nie po to rypalem przez pol roku na wsadzenie oryginalnego ohv, zeby teraz go wywalic. Najprawopodobniejsza opcja:

1) 2x seryjny weber 32/34 (spalanie nie bedzie powalalo z nog)
2) baran (czekam czekam i sie nie moge doczekac)
3) moze jakis sensowny wałek (też kryterium będzie spalnie)

Jak na razie to musze doprowadzic silnik do stanu perfekcji bo mnie wkurza pare rzeczy :D
_________________
Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB :D

Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Kwi 2007, 01:35   

jak coś to ja z chęcią przytule 1.6 OHV :)
 
 
 
noxx 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 53
Skąd: Katowice
Wysłany: 7 Kwi 2007, 15:39   

MikeB4 napisał/a:
Cvh jest średnio udaną konstrukcją ......... bez urazy, ale nigdy bym tego do Fiesty Mk1 nie wsadził - chyba że chciałbym codziennego dupowoza z LPG ;-)


Równie dobrze możemy mówić o zetecu że nowszy i lepszy, ale jaki to ma sens ?
Sam dobrze wiesz jak to jest z pinto Ohc i Dohc w Sierrach - nowszy padaka :-P



A najlepiej wytłumacz mi to dlaczego ten koleś wywalił CVH i wstawił OHV do Fiesty Mk2


http://img.photobucket.co...pictures037.jpg
http://img.photobucket.co...pictures005.jpg
http://img.photobucket.co...pictures004.jpg
http://img.photobucket.co...rian/mycar3.jpg
http://img.photobucket.co...rian/mycar4.jpg

;-)

PS. modyfikacjom ........ a w ogóle Kuba CVH nie wsadzi wiec o czym ta dyskusja. Chyba że ma na celu działania marketingowe pt. kupcie odemnie Cvh ;-P sprzedałbyś je w końcu :rotfl:



Przedewszystkim nie mówie ze CVH jest najlepsza konstrukcją na świcie ale jest jednak lepsza od ohv

co do gościa co włozył do mk2 ohv no wiesz ze jeden gość coś takiego zrobił to nie znaczy ze CVH jest do dupy na xrtwo.com i innych stronach jednak ludzie częściej wsadzają cvh do mk1 niz ohv do mk2 . CVH ma ten plus ze ma jednak większy potencjał przec co np 160 z 1.6 łatwiej osiągnąć niz w ohv co za tym idzie taniej.

Ja jednak poszedłem w ohv bo lubie ten silnik ma fajny klimat ale gdyby mi zależało tylo i wyłącznie na osiągach to brał bym cvh a jak miał bym więcej $ to szedł bym w zeteca 1.8/2.0




A co do ciebie Qba ;) to z czego piszesz do czego ma być to auto to niema najmniejszego sensu pakowanie kutych tłoków. co najwyzej weź tłoki z 1300 na rozwiert 1700 bedzie większa pojemność większe/lepsze sprezanie
_________________
www.mrcleaner.pl

 
 
 
Qba1983 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Kwi 2007, 15:58   

No może tylko skad tłoki wziąźć do 1300, chyba jeszcze trudniej to dorwac niż te z 1600 :D Jak na razie to musze zrobić porządek z tym co mam :)

A tak by the way nie ma ktoś lyżwy pod silnik do 1600 ?? :-)
_________________
Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB :D

Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 7 Kwi 2007, 22:20   

noxx napisał/a:
CVH ma ten plus ze ma jednak większy potencjał przec co np 160 z 1.6 łatwiej osiągnąć niz w ohv co za tym idzie taniej

A zastanów się co dłużej wytrzyma ? OHV czy CVH ? ja zrobiłem szczepa na CVH i w sumie nie żałuje ale autko jeździ na codzień i wiem że niedługo go zajade i trza będzie kupić nastepny silnik a w OHV słyszysz tylko luz na zaworach i nie przejmujesz się rozrządami itp, teraz juz nie robią tak wytrzymałych silników :(
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
noxx 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/84KM
Imię: Maciej
Wiek: 36
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 53
Skąd: Katowice
Wysłany: 10 Kwi 2007, 23:33   

porównując fabryczne silniki moze i tak choć ja przy takich autach niepatrze na trwałość silnika szczegolnie jak się jeszcze go modyfikuje.

Qba1983 tłoki z 1300 mozesz kupić nowe w PL na zamówienie , przy nowych jest ten + ze mozesz je kupić odrazu na rozwiert pod 1700 :)
_________________
www.mrcleaner.pl

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 11 Cze 2007, 21:48   

Qba1983 napisał/a:
1) 2x seryjny weber 32/34 (spalanie nie bedzie powalalo z nog)


czy ja dobrze widzę - dwa seryjne webery ? co to ma na celu i jak zamierzasz stroić ?

Kombinowałęm sporo z zasilaniem w mk1 ( były różne większe pojedyncze gaźniki , były podwójne keihiny , monowtrysk z opla i wielopunkt ) ale nie poszedłem w rozmnarzanie seryjnego gaźnika ( myślałem że to trochę wywarzanie otwartych drzwi skoro można dostać gaźniki przystosowane do pracy równoległej ) ale morze się mylę ( w końcu była by to najtańsza opcja na zozmnorzenie gaźników )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Qba1983 

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007
Posty: 113
Skąd: Kraków
Wysłany: 12 Cze 2007, 18:55   

To moze bys sie podzielił tym doświadczeniem z systemami zasilania ?? :) Czy sa wydajne, jak ze spalaniem i mocą ??
_________________
Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB :D

Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek"
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 12 Cze 2007, 19:50   

większość jest łopatologicznie opisana w moim wątku ( łącznie z zakładaniem mono i efi krok po kroku )

co do spalania to od najniższego do najwyższego :
1. weber 32/34
2. weber 34/43 ( ? ) nie wiem czy dobrze pamiętam oznaczenia )
3. mono GM
4. EFI
5. Keihiny

Co do subiektywnych odczuć mocy
1. weber 32/34
2. weber 34/34
3. mono GM
4. keihiny
5. EFI ( nie wiem czemu ale jest mocniejszy niż na keihinach , może to przez turbo :? )

Niestety nie wiem co rozumiesz przez pojęcie wydajności więc nie pomogę .
Odpowiesz na moje pytania bo jestem ciekaw jak rozwiązać te problemy , a poza tym projekt 1.6 n/a chodzi mi cały czas po głowie .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 12:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 20:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Tabliczka znamionowa z opisem modelu i wyposażenia
Microcat w wersji old po angielsku
van Mechanika ogólna 1 16 Lut 2013, 22:41
DziDzia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.