Przesunięty przez: Freeman 25 Wrz 2013, 16:53 |
[MK4] Fiesta 1.7 VCT - zoharek ^^ |
Autor |
Wiadomość |
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 24 Lis 2008, 12:22
|
|
|
Sulos z robocizną samą to trochę przestrzeliłeś trzeba liczyć tak od 2 klocków - żeby nie być gołosłownym - Tadziasowi gość za włożenie RS2000 do mk1 (roboty duuuużo więcej niż przy mk4/5 z 1.7 bo trzeba rzeźbić) powiedział właśnie tyle, kumplowi za przekładkę 1.6 110 km do PUGA206 zaśpiewali 2500 kafla, a project XS za swapa bieże mniej więcej 3 kloce. Dobra Panowie bo robimy Zoharkowi śmietnik w topicu |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
sulos
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26 Dołączył: 07 Wrz 2007 Posty: 547 Skąd: Statek miłości
|
Wysłany: 24 Lis 2008, 12:26
|
|
|
Skfarek, pisałem o całości kosztów i zaznaczam, że jest to absolutne minimum. |
_________________ http://www.sulkov.pl
sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych
Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe
W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :> |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 24 Lis 2008, 12:37
|
|
|
1.7 to bardzo godziwy motor...
Dolot+ 4-2-1+ reszta układu i auto naprawdę już lata o wiele lepiej |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Tommy
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37 Dołączyła: 25 Sty 2007 Posty: 521 Skąd: Zielsko-Białe
|
Wysłany: 25 Lis 2008, 10:55
|
|
|
Witam czule..
Odyniec - swap rzeczywiście nie jest tanią inwestycją i moim zdaniem kwota podana przez sulosa jest jak najbardziej adekwatna. Jasne - są i ludzie, którzy zrobią to za 2 koła, bo silnik mam za tysiaka, robota pińcet i jest..
Ale policz ogrom kosztów pobocznych, o ktorych wiele osób nie mówi.. Koszty uszczelek, oleje, płyn chłodniczy, urwana poduszka, jakaś farba, rozrząd, hamulce, zwaias, humory Pana tadzia, jakiś prowiant, jakiś klucz którego brakło.. A nuż tu coś się jeszcze wys** i trzeba ściągnąć elektromechanika do szczepu wiązki.. O i się okazało, że ten sworzen tu nie wejdzie bo to z jakiejś innej wersji czy rocznika..
Swap to ma być swap, a nie za przeproszeniem dupcenie po kosztach i ja bym się za taka operację nie brał nie mając przynajmniej 4k luźno dyndających w kieszeni.. Nawet jeśli uda Ci się wrzucić ten silnik za 2k tak, żeby to jeździlo ,to i tak pozostałe koszta Cię dopadną.. I zazwyczaj jak oszczędzasz na swapie to wrocą skumulowane
Pozdro od Tommy'ego. |
_________________
|
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Gru 2008, 01:07
|
|
|
Cześć, dawno mnie tu nie było
Zatem powoli. Nie ma co brać się za swapa, jeśli nie możesz (choćby tymczasowo) wyłożyć około 10k zł. Tyle właśnie miałem i niewiele zapasu mi zostało w pewnym momencie (kilkaset zł, a jeszcze wydech nie był zapłacony, na szczęście w międzyczasie coś się sprzedało ). Na wyjściu faktycznie wyszło 600zł, ale to było kilka miesięcy po swapie (części powoli się rozchodziły). Swap za 2k zł to bajka, no moooże jakimś cudem coś gdzieś jakoś, ale chyba nie ma co ryzykować. Za samą operację swapa, jak gdzieś tu w temacie napisałem, dałem około 2k zł (za przekładkę, elektryka, gościa od programowania immo, napełnianie klimy i ogólną rozbiórkę Pumy), a do tego doszła masa dodatkowych kosztów. No ale w sumie powtarzam sie, bo to wszystko było już w tym temacie napisane.
Niestety ostatnio nie miałem litości dla przedniego zderzaka, i trochę go podniszczyłem (tak to jest jak się parkuje i gada przez telefon ), a parę dni temu jeszcze mu doprawiłem, ale ciii |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 7 Gru 2008, 16:36
|
|
|
Te 2- 3 klocki to tylko i wyłącznie koszt ROBOCIZNY jak napisałem, nie było tam ani słowa o częściach i nie zostały one uwzględnione. Zoharek jeżeli chodzi o ROBOCIZNĘ to potwierdziłeś to co napisałem. |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lut 2009, 09:13
|
|
|
Ostatnio podczas pobytu w górach zaczęły mi się zawieszać obroty, po powrocie do Łodzi objawy zaczęły się nasilać. Pierwsze pomysły to "Acha, VSS świruje", ale zauważyłem, że pedał gazu zaczyna powoli wracać, coraz bardziej powoli i coraz większy stawiał opór przy wciskaniu.
Odkryty powód? Linka gazu do wymiany. Dostępna tylko oryginalna fordowska, cena 97zł w ATZ na Tuwima. Wymiana bezproblemowa samodzielna ~30 minut (wliczam w to przygotowanie stanowiska (nie będę klęczał na śniegu) i szukanie zgubionej zawleczki:D ), po wymianie trzeba ustalić bazowy naciąg linki poprzez wepchnięcie/wyciągnięcie pancerza z beczułki mniej więcej pośrodku linki (skracamy bądź wydłużamy pancerz - skokowo, tak by w położeniu neutralnym nie była uchylona przepustnica, a po lekkim dotknięciu gazu się uchylała, no ale to oczywiste ).
Po wyjęciu starej linki okazało się w czym był problem. Pękł pancerz, dostała się wilgoć, i zamarzała, stąd bardzo ciasny ruch linki.
Po wymianie miód malyna
Z innych śmiesznych rzeczy, przestał mi w drodze w góry działać gaz. Po powrocie naprawa gwarancyjna, co się okazało? W oryginalnej wiązce od BRC było połączenie 8 kabli do masy w 1 miejscu, takie duże masowe lutowanie. No i pojawił się zimny lut. Solved.
[ Dodano: Czw Paź 29, 2009 21:34 ]
A dziś niespodzianka, jakiś tydzień temu zawiesiła mi się linka od ręcznego - szczęki lekko tarły o bębny. Wyszło jak wyszło, zanim Fi trafiła do mechanika, zdążyłem zrobić kilkaset km. Efekt: Fi doczeka się nowych bębnów, szczęk i linki |
|
|
|
|
Pyra20
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 29 Gru 2008 Posty: 83 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 15:39
|
|
|
Witam.
Mam nadzieje że uzyskam od Ciebie odpowiedzi na nurtujace mnie pytania.
Mam fieste z silnikiem 1.25. i interesuje mnie swap na 1.7. Jako że auto jest pewne, chcialbym je troche zmodyfikowac i zostawic sobie na dluzej (sprzedac fieste za 5k pln i dolozyc kolejne 5 i kupic cos nie do konca pewnego sprawia ze moze lepiej zaiwestowac te 5 k w fieste i miec dobry samochod).
Czytajac, ogladaja dochodze do wniosku ze jestem w stanie kupic silnik od pumy z wiekszoscia potrzebnych rzeczy + robocizna mieszczac sie w 4-5k. Mozliwe ? Jak to oceniasz ? (mowie tu o wyjecie silnika zilnika, zamontowaniu od pumy, komp+wiazka, robocizna elektryka i mechanika)
dodatkowe jak sprawa wyglada ze sprzeglem - 0 problemow ? nie trzeba zmieniac?, skrzynia podchodzi bez problemu. ?
Moze jakies elementy osprzetu silnika bede takie same jak w 1.7 ?
Z góry dzieki za jakiekolwiek info.
A tak na uboczu - jak ktos zna jakiekos majstra w okolicach rzeszowa, ktory cos wie na temat takiej roboty to prosze o info.
Wiadomo z czasem bedzie zmiana zawieszenia, hamulcow. Kwestia tego jak beda wygladaly finanse.
Siedzac i rozmyslajac marzy mi zawias bilsteina, lakierowanie calego samochod na czarno + swap. Niestety narazie jestem na etapie zbierania kompletynch informacji i zobaczymy czy ma to sens, moze cos kiedys sie z tego urodzi
Pozdrawiam |
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 8 Kwi 2010, 22:56
|
|
|
Kupno samego silnika ryzykowne, cholera wie jaki crap kupisz, jeśli będzie już wyjęty z budy. Nie wiem ile dasz za silnik, ale licząc około 2k pln (lekko) i kolejne 500 pln za rozrząd i 200 olej, do tego nie wiadomo ile robocizna (u mnie około 2.5k pln) i brakujące części to obawiam się, że w 5k pln się nie zmieścisz.
Ja mam sprzęgło i skrzynię z pumy. Z tego co mi wiadomo, skrzynia z 1.25 podchodzi, tylko jest krótsza niż ta z pumy. Co do elementów osprzętu, niestety nie podpowiem, swapowałem z 1.3i .
PS. Zostawianie hamulców i zawiasu "na później" to głupi pomysł. Może nie być później.
---
Fiesta w międzyczasie doczekała się oryginalnych kółek Forda RS z deklami na nowych oponkach 175/65/14 Yokohama A drive 195/50/15 idą na handel.
Dodatkowo skończyła się żywotność 3 światła stop. Jak się okazało made by Hella. Skorodowały styki koło wtyczki. Po szybkiej naprawie znów działa, diody wszystkie działają, niemiecka technologia
W przyszłym tygodniu FoFi dostanie oryginalne centralne zamki, już czekają na montaż. Zamienniki skończyły żywot jakiś czas temu. |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 01:12
|
|
|
zoharek napisał/a: | Fiesta w międzyczasie doczekała się oryginalnych kółek Forda RS z deklami na nowych oponkach 175/65/14 Yokohama A drive | jakieś fotki ?? |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
J@rek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Jarosław
Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 743 Skąd: WawaTeam/Wawer
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 19:47
|
|
|
Dawaj foty |
_________________
|
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Kwi 2010, 23:47
|
|
|
Postaram się jutro zrobić jak nie zapomnę |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 16 Kwi 2010, 00:34
|
|
|
zoharek napisał/a: | Postaram się jutro zrobić jak nie zapomnę |
Zapomniałeś |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Kwi 2010, 17:35
|
|
|
Szybciej mu sie nie chcialo od co |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
zoharek
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40 Dołączył: 22 Sty 2007 Posty: 527 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 15:31
|
|
|
Miałem rozładowany aku w aparacie Jak nie zapomnę naładować, to zrobię, promise! |
|
|
|
|
arecki
Człowiek Whisky
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40 Dołączył: 04 Sty 2009 Posty: 1673 Skąd: WWL
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 10:34
|
|
|
znowu zapomniałeś naładować |
_________________
Była Fiesta jest Focus |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 10:42
|
|
|
zoharek napisał/a: | Miałem rozładowany aku w aparacie Jak nie zapomnę naładować, to zrobię, promise! |
coś ściemniasz, to wal fotki telefonem na pewno masz naładowany |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 18:54
|
|
|
eeee tam.... ja wiem co jest grane zoharek, na bank sprzedał fiestę i się nie pochwalił |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 21:17
|
|
|
szybciej rozmaslil ja, a nie sprzedal |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 21 Kwi 2010, 22:08
|
|
|
zoharek, dawaj w końcu te foty, bo wszystkie paznokcie obgryzę |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
|