Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:53
[MK4] Fiesta 1.7 VCT - zoharek ^^
Autor Wiadomość
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 5 Sie 2008, 19:37   

zoharek napisał/a:
Z innej beczki, autko spłaciłem, jest moje moje moje moje :V:


to teraz czas zbieraqć kase na kolektor wydechowy :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 42
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 10 Sie 2008, 19:09   

napisałeś że: "A w nagrodę za dobre sprawowanie dostało Castrola Magnateca 5W40"

czyli co, odpuściłeś sobie Valvoline Max Life?

a oprócz tego jak Twoja historia z użytkowaniem tarcz ATE Powredisc i greenami? ?

pozdro
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sie 2008, 20:36   

Dietih, tak, odpuściłem, bo cenowo wychodzi korzystniej, a olej mam od ręki i na miejscu, bez zabawy w wysyłki itd, no i gorszy na pewno nie jest ;) Wiem, że to autosugestia, ale po wymianie miałem wrażenie że auto ciszej pracuje :P

Powerdiski i greeny w mieście świetnie się sprawują, są kapitalne i nie do ugotowania, co innego tor, na torze Poznań po 3 okrążeniach na dużej pętli się skończyły klocki (ugotowały się, ale nie paliły się!), czyli przy następnej wymianie biorę czerwone (Red Stuff), efektywność zaczyna się również od zera, ale mają wyższą wytrzymałość na temperaturę (750C zamiast 650C).

PumaRST, a żebyś wiedział :)
 
 
Dietih 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Wojtek
Wiek: 42
Dołączył: 05 Maj 2007
Posty: 54
Skąd: lublin
Wysłany: 10 Sie 2008, 20:43   

zoharek, a to nie Ty pisałeś, że miałeś jakiś czas temu problemy z tarczami ATE PDisc , że sie pogięły czy coś, tak mi sie coś wydawało że ktoś pisał... dlatego zagadnąłem :)


napisałes, że klocki sie skończyły - co z nimi zrobiłeś? wymiana czy spolerowałeś warstwę zeszkloną i dają radę?

pozdro
_________________
był Ford Puma 1.4 16v
jest Alfa Romeo 147 1.9 jtdm Nero Carbonio :V:

www.psycholog-lublin.com.pl
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 10 Sie 2008, 21:49   

Co do tarcz, to u mnie wszystko ok. Jeśli zaś chodzi o hamulce, nic takiego się nie zdarzyło, po prostu przekroczyły magiczną temperaturę 650C i zmniejszył się ich współczynnik tarcia (nie wiem o ile, ale zauważalnie), po ostygnięciu wszystko OK, ale na torze nie ma na to czasu, stąd potrzebne będą w przyszłości lepsze klocki i tyle :)

[ Dodano: Sro Sie 13, 2008 16:25 ]
Nowy drobiazg do auta:

http://allegro.pl/item417...any_biegow.html

:V: :V: :V:

A przy okazji, sam sobie wymieniłem filterek powietrza :-)
 
 
ansidhe
[Usunięty]

Wysłany: 18 Sie 2008, 19:07   

Witam wszystkich,

planuję przeprowadzić podobną modyfikację w mojej mk4 1.3 z 98 roku, mam już wypatrzony cacy-silnik (przynajmniej mam nadzieję, że cacy, a nie licznik przekręcony powyżej 100k...) i trochę osprzętu. Samochód ma być do jazdy, a nie do ścigania :) , więc nie zależy mi specjalnie na sportowych wrażeniach. Potrzebuję się sprawniej poruszać po mieście, niż na 60-konnym kiblu (chyba wszyscy posiadacze mk4 z Endura-E mnie tu zrozumieją :) ...). Brakuje mi oczywiście warsztatu, który podjąlby się tej roboty. Stąd 2 prośby notw :) :

# Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w Wawie lub niedalekich okolicach (jeśli ci spece z Lodzi robią to w 2 dni, to może być i Lódź - w akcie desperacji :) ), który (idealnie) już coś takiego robil? Albo który odważy się to zrobić. Obdzwonilem już kilka z polecanych na forach - Szczotkarska, Conrada, itp. i nie za bardzo się do tego garną :) . Może znacie kogoś w Wawie?

# Czy móglibyście zweryfikować listę osprzętu, który będzie mi potrzebny i w miarę możliwości rozwiać moje wątpliwości? Z góry dziękuję :-) i proszę o wyrozumialość dla mojego dyletanctwa... wszystkiego nauczylem się (w teorii) z obrazków i czytając fora takie jak to, więc pewnie czasem ostro przybredzam :) :
- cala wiazka (przód) + komputer
- deska rozdzielcza + zegary (komplet)
- wkladka do stacyjki + kluczyki (do kompletu z komputerem :) )
- kolektor ssacy i wydechowy
- dolot powietrza
- przeplywomierz (wygląda na taki sam, ale czytalem, że jest z tym problem?)
- bezpieczniki ?
- cewka zaplonowa ? (wygląda na taką samą)
- przewody zaplonowe ? (Endura-E jest obrócona o 180st względem Zetec-a 1.25 i 1.7, więc obawiam się, że przewody mogą nie pasować)
- alternator ? (jest inny, ale czy to ma znaczenie?)
- tlumik ? (nie wiem czy w Pumie jest taki sam czy inny, grunt, że wydaje mi się, że skoro po wsadzeniu 1.7 kolektor wydechowy będzie nagle znacznie bliżej tylu, niż w 1.3, to rura lącząca tlumik z kolektorem wydechowym 1.3 będzie za dluga)

P1: Czy nową wiązkę z Pumy da się polączyć kostkami z tylną wiązką Fiesty, czy trzeba ciąć/lączyć kabelki?

P2: Czy można zostawić przelożenia z 1.3, czy trzeba wymienić kólka zębate (ktoś mi powie jak to się fachowo nazywa :) ? - tlumaczę doslownie z ang) z Pumy? Czytalem, że na przelożeniach z 1.25 fajniej się kręci, ale u mnie jest 1.3, a nie 1.25...

P3: Czy nie ma jakiegoś koszmarnego problemu z podlączeniem sprzęgla? Oba (Fiesta i Puma) wyglądają podobnie, ale wiem, że są inne (180mm/210mm). Mam nadzieję, że wielowpust i mocowania pasują?

P4: Czy jest sens montować komplet poduszki/sensor/napinacze z Pumy? Obawiam się, czy taka "zróbka" nie będzie niebezpieczna (np. niespodziewany wybuch)? Nówki w ASO oczywiście w cenie z kosmosu...

P5: Czy chlodnica zdola wychlodzić większy silnik? Sprawia wrażenie takiej samej... Może przydaloby się zrobić w masce, albo nadkolach jakiś dodatkowy wlot powietrza, czy coś? (wiem, że niektórzy teraz rechoczą <oki> )

P6: Czy tarcze 258mm wejdą do kól 14"?

P7: Jakie polecalibyście zawieszenie (nie chcę obniżać), żeby Fiestowe mi nie usiadlo pod tym silnikiem?

Jeszcze raz dzięki za wszelkie porady i sugestie :-) .
Postaram się odwdzięczyć - kupilem w UK taką (Haynes Fiesta Manual) książkę, w której jest ujęta Fiesta 1.3 (w tej polskiej jej nie ma), więc jeśli ktoś by chcial, to mogę zeskanować po kawalku. Są tam schematy elektryczne i inne fajne rzeczy, których nigdzie nie moglem znaleźć w necie.

Pozdr i szerokiej drogi!
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Sie 2008, 19:36   

No to tak:

ansidhe napisał/a:
# Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w Wawie lub niedalekich okolicach (jeśli ci spece z Lodzi robią to w 2 dni, to może być i Lódź - w akcie desperacji :) ), który (idealnie) już coś takiego robil? Albo który odważy się to zrobić. Obdzwonilem już kilka z polecanych na forach - Szczotkarska, Conrada, itp. i nie za bardzo się do tego garną :) . Może znacie kogoś w Wawie?


W Wawie nie znam, w Łodzi znam, ale nie jest to robota na 2 dni (u mnie zajęło miesiąc równo, ale było to robione po godzinach + długo czekaliśmy na elektryka), jak coś to dzwoń podam szczegóły.

ansidhe napisał/a:
# Czy móglibyście zweryfikować listę osprzętu


wiązka i komp tak
wkładek do stacyjki i kluczyków nie potrzebujesz, za 200zł około przeprogramują ci immobiliser w kompie pod twoje obecne kluczyki
deska rozdzielcza (chodzi ci o cały kokpit) zbędna, zegary zbędne, chyba że nie masz obrotka a chcesz
kolektory oczywiście
dolot też, przepustnica, przepływka, górna pokrywa filtra powietrza (dół bez zmian)
cała skrzynka bezpieczników jest wkomponowana w wiązkę, więc to będziesz miał jako całość
cewka i przewody nie mam pojęcia, ale watpię by pasowały
alternator niestety nie wiem, może być taki sam, tu się nie wypowiem
tłumik na pewno inny, ogólnie wydech ma większą średnicę, co więcej, instalując np. seryjny wydech z Pumy musisz go skrócić, bo będzie z tyłu wystawał o jakieś 8-10cm

P1. z tego co pamiętam u mnie trzeba było ciąć i łączyć
P2. z 1.25 skrzynia może zostać, a z 1.3 nie wiem czy w ogóle pasuje, ja mam z Pumy IB5
P3. Jak wyżej
P4. Jeśli seryjnie nie miałeś poduszek, nie montuj ich.
P5. Chłodnica z Fiesty wydałaby ale ma w innych miejscach wloty na węże i nie połączysz bez kombinacji układu chłodzenia.
P6. Wejdą.
P7. Nie usiądzie, silnik jest niewiele cięższy.
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 18 Sie 2008, 19:47   

1) sprzedaj padlo
2) doloz pieniadze, ktore wylozylbys na swap
3) kup samochod, ktory juz z fabryki jest szybszy

szybko, bezproblemowo i prawdopodobnie taniej niz kombinacje.
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
genov
[Usunięty]

Wysłany: 18 Sie 2008, 20:03   

sulos napisał/a:
1) sprzedaj padlo
2) doloz pieniadze, ktore wylozylbys na swap
3) kup samochod, ktory juz z fabryki jest szybszy

szybko, bezproblemowo i prawdopodobnie taniej niz kombinacje.


I na łożu smierci czuj sie jak sulos ktory pewnie nawet sam kola nie zmienia <8>
ansidhe Swapuj :-)
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Sie 2008, 21:57   

sulos nie piernicz ty już wiesz czemu :2xf:
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Sie 2008, 22:15   

zoharek napisał/a:
przepływka,

tak się wtrące, może znaleźć dawce bez przepływki, wiec wtedy nie będzie potrzebna

sulos i weź jeszcze pod uwage jeśli swój samochód ma się pewny, a ten drugi już wcale taki nie musi być chodź by nie wiadomo jak się uważało. eot
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Sie 2008, 22:44   

Jesteś pewien, że 1.7 występowało bez przepływki? Ja wiem tylko, że występowało w wersji z 1 i 2 sondami lambda.
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 18 Sie 2008, 22:48   

co do 1,7 to nie wiem, na pewno 1,25 było bez przepływki (ja jej nie mam), nie wiem jak 1,4/1,6 bo nie widziałem po 97r.
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 19 Sie 2008, 22:13   

Marcin, co z tego, ze Twoj samochod masz pewny jak robisz swapa? to chociazbys mial najpewniejszy samochod swiata to sam rozumiesz... :)
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
osimek1 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzegorz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Sie 2008, 00:04   

no z ta roznica ze przynajmniej wiesz ze auto jezdzi prosto a nie jest 4ro sladem, do tego wiesz co przy tym swapie zrobiles i wiesz co masz do zrobienia a nie kupujesz auto, wydaje sie ze igla a po pol roku wychodzi ze wiecej w nie wsadziles niz za nie zaplaciles
_________________
Model: Escort MK7'95 Silnik: 1.6i16V 90PS (3d) sprzedany ;(
Model: Opel Vectra B'97 Silnik: 1.6i16V 100PS (4d) +LPG Wersja:CD
Projektowanie stron internetowych
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Sie 2008, 01:11   

osimek1 napisał/a:
wiecej w nie wsadziles niz za nie zaplaciles


Cicho tam :2xf:
 
 
Pawi
[Usunięty]

Wysłany: 23 Lis 2008, 23:11   

Z tego co patrzyłem to swap na silnik od forda pumy jest dość kosztowny i chciałbym spytać czy jest możliwość użyć innego silnika o większej mocy niż moja 1.3 endura?
 
 
osimek1 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Grzegorz
Wiek: 37
Dołączył: 14 Sie 2005
Posty: 1043
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lis 2008, 09:49   

a z tego co ja widze kosztowalo go to ~600zl. raczej nie licz na taniego swapa - nie masz kasy - hmm...poszukaj na forum jak odblokowac silniczek do tych 60 kucy i smigaj tym co masz
_________________
Model: Escort MK7'95 Silnik: 1.6i16V 90PS (3d) sprzedany ;(
Model: Opel Vectra B'97 Silnik: 1.6i16V 100PS (4d) +LPG Wersja:CD
Projektowanie stron internetowych
 
 
 
Pawi
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lis 2008, 11:09   

No niestety albo mam już odblokowane te 60 koni albo po prostu nie mogę znaleźć tego. A żeby wydać te 600 zł to trzeba wpierw kupić pume ze sprawnym silnikiem na co mnie niestety narazie nie stac:/ A mam pytanie jakie były by koszty robocizny za swap nie licząc wymontowania silinka z pumy?
 
 
sulos 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 26
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 547
Skąd: Statek miłości
Wysłany: 24 Lis 2008, 11:37   

widzisz... jest takie powiedzenie, że jeżeli pytasz ile kosztuje rolls-royce - to Cię na niego nie stać. podobnie jest tutaj, jeżeli kombinujesz jak zaoszczędzić 100 zł - nie bierz się za to, bo zapłacisz górę pieniędzy i wyjdzie dłubanina.
koszt robocizny? zależy gdzie, zależy z kim i zależy jak. generalnie na dzień dobry powinieneś liczyć jako absolutne minimum te 5-7klocków
_________________
http://www.sulkov.pl

sulos - główny malkontent, maruda, czepialski przeciwnik chądóf i szmelcfagenóf klubu.
Belmondo barów mlecznych i stołówek przyzakładowych

Pod oknem:
Alfa Romeo Mito
Audi Coupe

W międzyczasie było:
Ducati Monster
Saab 900
Chąda syfik 4gen :>
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.