Przesunięty przez: szynszyl 19 Kwi 2014, 12:03 |
[MK4] Kontrola trakcji |
Autor |
Wiadomość |
woytek13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 84 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 13 Cze 2007, 20:27 [MK4] Kontrola trakcji
|
|
|
Mam fiestę ghia i sprzedawca zapewniał, ze mam Właśnie kontrolę trakcji, potwierdzeniem miała być zapalająca się kontrolka podczas włączania zpałonu. Jendnak po kilku próbach na asfalcie i na trawie okazuję się, że chyba nie mam TCS :vbad:. czy da się to jakoś sprawdzić??? Może coś elektronicznie jest nie tak. Co można z tmy zrobić???? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Maj 2013, 15:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Kacper [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Cze 2007, 21:03
|
|
|
po czym poznałeś ze jej nie ma ? w Focusie ojca jak koła zaczynają boksować to zmniejsza sie moc, ale nadal da rade boksować nimi i zapala się kontrolka na desce.
jak jest u ciebie ? |
|
|
|
|
woytek13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 84 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 13 Cze 2007, 21:37
|
|
|
No właśnie koła buksują, ale kontrolk nie miga i nie czuc żeby tracił moc, lub ujmował gazu. |
_________________
Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Cze 2007, 21:42
|
|
|
bo w mk 4 nie ma takiego wynalazku dopiero ok Mk5 w najmocniejszej wersji było to za dopłata |
_________________
|
|
|
|
|
woytek13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 84 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 14 Cze 2007, 08:24
|
|
|
No to po jakiego czorta jest kontrolka jak nie montowali kontroli trakcji????? |
_________________
Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta |
|
|
|
|
firefighter1 [Usunięty]
|
Wysłany: 1 Lip 2007, 19:42
|
|
|
to się nazywa chyba ASR, ja mam taką kontrolkę i jak ruszam na śliskim, żwir, to zapobiega to przed buksowaniem kołami, odłącza lekko napęd , zapala się lampion i słychać terkotanie, jak złapie przyczepność to wraca do normy. Fajnie jest zimą jak ludzie pod górkę albo na śliskim ruszyć nie mogą to mam z nich ubaw |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 1 Lip 2007, 19:46
|
|
|
firefighter1 napisał/a: | to się nazywa chyba ASR | Małe sprostowanie - nazwali to TCS |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
woytek13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 84 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 1 Lip 2007, 21:56
|
|
|
W książce WKŁ nazwali to jeszcze CTS ale ford nazywał to (i chyba nadal nazywa) TCS (Traction Control System).
Mniejsza o nazwe, czy jak tego nie maci to też wam się zapala kontrolka przy każdym przekręceniu kluczyka a potem gaśnie??? Bo u mnie tak jest ale system nie pomaga przy ostrym ruszaniu nawet na trawie czy szutrach. Nie ogranicza mocy. |
_________________
Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Lip 2007, 14:28
|
|
|
Hehehehe
Coś dzwoni tylko nie wiadomo w którym kościele.
woytek13 napisał/a: | W książce WKŁ nazwali to jeszcze CTS ale ford nazywał to (i chyba nadal nazywa) TCS (Traction Control System).
Mniejsza o nazwe, czy jak tego nie maci to też wam się zapala kontrolka przy każdym przekręceniu kluczyka a potem gaśnie??? Bo u mnie tak jest ale system nie pomaga przy ostrym ruszaniu nawet na trawie czy szutrach. Nie ogranicza mocy. |
Piszesz co innego a pytasz o co innego.
To:
Cytat: | TCS (Traction Control System). |
to nie to:
Cytat: | system nie pomaga przy ostrym ruszaniu nawet na trawie czy szutrach. |
Tu macie wyjaśnienie wybranych skrótów.
Chcecie FAQ ?
ASR - system zapobiegający poślizgowi kół przy ruszaniu/przyspieszaniu. W momencie zerwania przyczepności czujnik przesyła informację do komputera, który zmniejsza otwarcie przepustnicy
APS - system nawigacyjny Mercedes-Benz oparty o standard GPS.
EPS - elektryczny system wspomagania kierownicy
ESC - elektroniczny system sterujący automatyczną skrzynia biegów
ESP - system elektronicznego regulowania dynamiki i toru jazdy
TCS - system kontroli trakcji |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
woytek13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 84 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 2 Lip 2007, 14:36
|
|
|
To raczej ty mnie nie zrozumiałeś FKP Piter bo wiem czym jest TCS tylko nie wiem czy u mnie on jest. Fakty są takie:
- sprzedawca zapewniał, że jest
- kontrolka zapala się i gaśnie przy każdym przekreceniu kluczyka
- BRAK jakichkolwiek efektów pracy tego systemu w moim samochodzie 8|
Dlatego nie wiem czy ja go w końcu mam czy nie. :-( |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Lip 2007, 14:49
|
|
|
Ja wiem o co Ci chodzi.
Tylko pytasz czy masz TCS a opisyjesz ASR
Cytat: | ale system nie pomaga przy ostrym ruszaniu nawet na trawie czy szutrach. |
|
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
woytek13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 84 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 2 Lip 2007, 22:18
|
|
|
He he a czym się różni ASR od TCS??? Koncernem który to wymyślił i zastrzegł sobie nazwę?? TO chyba to samo |
_________________
Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Lip 2007, 23:08
|
|
|
W sumie tak.
Dobra. Nie w tym rzecz.
To skoro wiesz czym jest TCS to wiesz na jakiej zasadzie działa. Tak?
Więc jestem ciekaw jak sprawdziłeś to że:
Cytat: | BRAK jakichkolwiek efektów pracy tego systemu w moim samochodzie |
Boksowałeś kołami na piasku, czy leciałeś po lodzie na zakręcie?
Mianowicie system TCS lub ASR wykorzystuje czujnik ABS. Więc od tego zacznij. Sprawdź najpierw czy masz sprawny ABS.
Jeśli nie ma w samochodzie kontroli trakcji to nie zapalaja się kontrolki na desce.
Jeśli u ciebie sie zapalaja to masz TCS tylko albo nie działa przez np. uszkodzony czujnik ABS, lub został system wyłączony ( nie wiem czy w mk4 jest taka opcja )
Albo działa, tylko ty masz błędne wyobrażenie jego pracy.
Tyle ode mnie OT i w temacie. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
woytek13
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Wiek: 35 Dołączył: 14 Maj 2007 Posty: 84 Skąd: Fajsławice
|
Wysłany: 3 Lip 2007, 14:15
|
|
|
Więc tak:
- ABS działa prawidłowo na każdej nawierzchni
- TCS nie ma przycisku do wyłączania w Fiestach MK4, a nawet jeśli jakiś ukryty jest to przy odłączeniu powinna się świecić kontrolka
- sprawdzałem czy koła buksują na piasku, na trawie i na szutrach, zawsze da się stracić przyczepność nawet na dłuższy czas
- jedyna opcja to że TCS został wyłączony przez wyjęcie jakiegoś czujnika lub bezpiecznika lub sam nie wiem czego |
_________________
Motolublin.pl
Zmotoryzowana strona miasta |
|
|
|
|
Filiph
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 31 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 12:42
|
|
|
podpinam sie do tematu bo tez mam taka kontrolke na desce ktora gasnie po uruchomieniu silnika jest pomaranczowa z kolem spod kotrego leci niby zwir. Nie czuje jakiejs specjalnej roznicy kiedy trace przyczpenosc na sniegu poza tym ze zaczyna cos chrobotac w skryzni biegow a ten dzwiek jest bardzo bardzo podobny do chrobotania jaki sie ujawnia kiedy ABS sie aktywuje bo dziala napewno. To prawidlowe objawy??? Da sie to jakos sprawdzic?? |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 15:58
|
|
|
Ja mam Mk 4 i pieruństwo działa, doprowadzając mnie zima do szalu
Przykład z tej zimy: droga oblodzona z pochyłem na jedna stronę, podczas ruszania próbuje kontrolować przyczepność kół poprzez przyhamowywanie ślizgających się kół, podczas hamowania to samo tyle że na lodzie i z pochyłem wygląda to tak że auto nie da się prowadzić i zjeżdża w bok cokolwiek by robić , jedyna rada wyjąć bezpiecznik od ABS i cały system jest nieaktywny kontrolka ABS i ta druga świeci się i można jechać
W warunkach normalnej przyczepności da się zerwać przyczepność i popiskać sobie, ale jak jest bardziej ślisko (deszcz) to system wyraźnie działa (co słychać) ale nie steruje w żaden sposób praca silnika. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Filiph
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 31 Gru 2012 Posty: 19 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 17:28
|
|
|
a mozesz jakos dokladniej opisac sposob dzialania tzn.oznaki dzialania systemu?? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 20:33
|
|
|
tcs przydaje się zimą, ale jak jest wszędzie ślisko, przy deszczu można się czasami zdziwić przy chęci szybkiego opuszczenia skrzyżowania jak się zrobi kangura... dobrze, że w maździe mogę go wyłączyć, jeśli w innym fordzie poza fiestą była opcja jego wyłączenia to może jest szansa na dorobienie wyłącznika. |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10 Maj 2013, 22:37
|
|
|
Filiph napisał/a: | a mozesz jakos dokladniej opisac sposob dzialania tzn.oznaki dzialania systemu?? |
Słychać wyraźnie działanie pompy ABS, bo układ wykonawczy dla wszystkich systemów kontroli, jest oparty na tym systemie
W foce wyłącznik jest, ale to zupełnie inne sterowniki, wiec nie wiem czy coś da się wykombinować, nie licząc sposobu z bezpiecznikiem
Każdy z systemów ma wady, ja przez dobrze działający ABS i ESP w sytuacji podbramkowej na torowisku, mało nie wy..... w mustanga bo system uznał że jak jedno koło się ślizga po szynie to trzeba za wszelka cenę zachować tor jazdy i w zasadzie nie było hamowania udało mi się minąć mustanga zajeżdżając biednej babci perfidnie drogę i skończyło się tylko pełna pieluchom, ale zaufanie do tych systemów to ja mam zerowe, najlepiej by było wyłączyć te wszystkie tałatajstwa |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Vito85
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Family
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 39 Dołączył: 02 Gru 2013 Posty: 2 Skąd: Krynica Zdrój
|
Wysłany: 2 Gru 2013, 14:14
|
|
|
Witam wszystkich potrzebuje informacji na temat mojej fiesty family jak sprawdzilem vin wyszło:
linia 1996-2002
silnik HCS 1.3 EFI (60PS)
nadwozie 5d
typ napedu : LHD FWD
pochodzenie: niemcy
Mam 1 głowny problem od kad dostalem auto świecą mi sie 2 kontrolki na pomaranczowo jest to abs i tcs świeca non stop przed odpaleniem jak i po. auto posiada hamulce przod tarcza bębny z tylu niemam zadnych informacji czy to auto posiada abs jak i tcs macie jakies informacje? przydadza sie tez info na temat silnika ile km posiada.
z gory dzieki pozdrawiam |
|
|
|
|
|