Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora
Autor Wiadomość
SUDi
[Usunięty]

Wysłany: 13 Cze 2007, 09:42   Wrażenia i opinie po wywaleniu katalizatora

Wiele różnych opinii krąży na temat wywalenia kata. Oto moje spostrzeżenia :
- minimalnie mniej pali (testowałem narazie w cyklu miejskim - spadek symboliczny)
- odczuwalne troche lepsze przyśpieszenie na niskich obrotach - lepiej sie wkręca
to były zalety, a wady:
- odrobine głośniej słychać wydech w kabinie i na zewn. ale tylko troszke, także przy większych prędkościach nie ma więskzego hałasu (zostawiłem pustą puszke). jednak jeśli ktoś ma już dziurawy wydech różnica może być znacząca w głośności.
- wydech troche wydaje inny odgłos, ciut pierdzący
- czuć bardziej smród spalin, szczególnie gdy stoimy np. w korku,a także rano po odpaleniu.
- ewentualne problemy z przeglądem (emisja spalin) - no i gliny/straż miejska mogą wyczuć :)
- szybsze zużycie tłumików.

ogólnie wad jest więcej niż zalet, więc radze przed wywaleniem kata dobrze się zastanowić, a jeśli podejrzewacie że kat jest zapchany, sprawdźcie to wcześniej czy napewno. Szczególnie, jeśli tak jak u mnie (Mk4 Endura) kat jest razem z kolektorem - nie ma zamienników, używane kosztują od 350 (Allegro) do 850 (regenerowane w specjalistycznych firmach), oryginały tylko na zamówienie kosztują ok. 2500 zł.

Większość mechaników i "tłumiko-znawców" mówi że dobrze eksploatowany kat powinien być dożywotni, a przynajmniej 160-200-250 tys. km wytrzymać. Rzadko kiedy się same zapychają, raczej częściej pęka wkład i zaczyna się kruszyć zatykając dalsze tłumiki.
Jeśli się zapcha to tylko po złym paliwie lub dłuższej jeździe np. tylko na 3 garach.
Brak kata to też szybsze wyeksploatowanie tłumików, bo teraz więcej "syfu" leci przez nie.
Z przejściem przeglądu raczej nie powinno być problemu, zazwyczaj nawet bez kata przejdzie, jeśli silnik jest w porządku (szególnie mniej litrażowe).
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Sie 2010, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Napster 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i/71KM
Dołączył: 17 Gru 2006
Posty: 18
Skąd: 25 km od Piły
Wysłany: 13 Cze 2007, 14:36   

Z odgłosem tutaj sie zgodze, Fiesta jest głosniejsza o wiele niż gdy miała kat
Mówię tutaj o 1.4 ze róznica w odgłosie jest spora bo kiedys jak był kat to ładnie sobie gwizdała jak by miała jakaś małą turbinke :D haha
_________________


była: Fiesta 1.4i 71KM (klasyka!!!)
była: Civic EG4 1.5 MPFI 101KM
jest: CRX ED9 :] www.ED9.glt.pl


Sentyment do Fiesty pozostał...
 
 
SpiderMAN 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2007
Posty: 687
Skąd: Kraków
Wysłany: 13 Cze 2007, 14:42   

Potwierdzam... Jest glosniej... przy redukcji fajnie pierdzi jak rajdowka...
Zbiera sie zdecydowanie lepiej od dolnego zakresu. Nie dlawi sie po dodaniu gazu i buja mi sie 140kmh po plaskim na 5ce... calkiem sprawnie jak na 1.1i i 50KM...
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23 Lip 2007, 22:23   

wlasnie ejstem przed wymiana tlumikow i myslalem o tym zeby wypruc kata... piszecie ze jest glosniej teraz ale zostawiliscie pusta puszke...a jak wspawam tam rurke to tez bedzie tak glosno?;> pozatym widze ze jest duzy plus skoro lepiej sie wkreca na niskich i nie ma tej "dziury" po dodaniu mocno gazu....strasznie mnie to drazni szczegolnie poczas ruszania...
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 23 Lip 2007, 22:27   

kenczorf, jak zostawisz pustą puszke to strasznie buczy zwłaszcza przy nizszych obrotach, bo wpada w jakis rezonans. Generalnie lepsze rozwiazanie (pomijajac ew. problemy na przegladzie) to wstawienie rurki.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 23 Lip 2007, 23:03   

madek napisał/a:
ak zostawisz pustą puszke to strasznie buczy

i ja wcale nie chcialem jej zosatwiac:) tylko pytalem czy tez bedzie glosniejszy ten wydech po wspawaniu tam rurki od tego gdzie jest kat i czy tez bedzie mi sie lepiej wkrecal i reagowal na dodanie gazu? :)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Bartek
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lip 2007, 01:05   

sudi,
napisz jakie miales wskazowki na uszkodzony katalizator?
co sie dzialo? jakie efekty?
jak to diagnozowales?

jaki masz przebieg w swojej fiescie?
 
 
TomekkemoT 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 24 Lip 2007, 12:04   

ja wymieniałem obydwa tłumiki i przy okazji wywaliłem kata, tzn w jego obudowę wspawana jest rura. Wrażenia: na pewno jest głośniejszy. co do lepszego przyspieszenie to nie wiem może trochę jest lepsze, ale zastanawiam się czy to jest naprawdę czy tylko czuję to co chce czuć. Ogólnie jak miałem kupić nowego kata to wolałem starego wywalić, zaoszczędziłem trochę kasy i ogólnie nie żałuję takiego zabiegu.
 
 
 
Marcinus 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 176
Skąd: Rumia
Wysłany: 24 Lip 2007, 14:47   

Ostatnio przejechałem sie fiestą z gdyni do katowic i z powrotem i żałuje że wywaliłem 2 katy które miała moja fiesta bo wytrzymać nie idzie przy prędkości 130-140 strasznie buczy i głośno a jak miałem kata co cisza była wiec kupiłem na allegro kata uniwersalnego jutro wstawiam go i zobacze jak bedzie sprawował i mam nadzieje że cisza powróci !
_________________
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 
 
 
SUDi
[Usunięty]

Wysłany: 24 Lip 2007, 15:38   

@Bartek, niestety dałem się namówić na wycięcie kata pseudo-mechanikowi który ocenił, że winą przymulenia mojej Fiesty jest właśnie kat. Okazało się że to coś zupełnie innego.
Z tego co się nasłuchałem od różnych tłumikarzy to zapchanie się kata to rzadkość - patrz mój post rozpoczynający ten temat. Zazwyczaj kruszy się wkład kata, wtedy w miare łatwo słychać że coś brzęczy w kacie. Na niektórych stacjach diagnostycznych można zrobić test na przepływ przez cały układ wydechowy łącznie z katem i na tej podstawie można zdiagnozować czy to napewno kat jest winny.
 
 
tomcio1600 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomasz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 49
Skąd: Głogów
Wysłany: 24 Lip 2007, 15:55   

Przy wybebeszeniu (rozcieciu jak knserwe wycianieciu wkladu i ponowne ladne zaspawanie) dwoch puszek po kacie (wlasciwy i mala puszka za kolektorem) oraz jednoczesnej wymianie na nowe DWÓCH tlumikow, srodkowego i koncowego:
- autko zaczelo mniej palic,
- troche glosniej jezdzic (nie wiele, ale brzmienie nawet przyjemne dla ucha)
- lepiej chodzi na wolnych obrotach
- przyrost mocy chyba raczej w podswiadomosci !! to ze sie slyszy inny dzwiek wkrecajacego sie silnika na obroty nie znaczy ze sie auto lepiej zbiera ;p !! (wiec w bajki nie wierzcie)

Przy przegladzie nie ma problemow bo puche kata widac (sprawdzenie czy jest pusty czy nie tak dla informacji trwa doslownie pare sekund - wystarczy puknac w niego kluczem i po dzwieku sie pozna czy jest wklady czy nie)
Jednak nawet bez kata Fiestka miesci sie w normach... poza tym na 99% nikt spalin wam badac nie bedzie. Chyba ze upierdliwy diagnosta... (chociaz takich raczej nie ma, bo dla nich wasz przeglad to czysty zarobek)
_________________
Była: Fiesta 1.1i 50 KM 1994r 5d
Jest: Audi A4 1.8 125 PS 1995r sedan
 
 
dday 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 42
Dołączył: 29 Gru 2004
Posty: 390
Skąd: wawa-anin
Wysłany: 24 Lip 2007, 17:50   

tomcio1600 napisał/a:
Chyba ze upierdliwy diagnosta... (chociaz takich raczej nie ma,

mało jeszcze widziałeś :-P
oczywiście ja znalazłem taką stację gdzie nie są upierdliwi ale parę przeglądów już zrobiłem (na różnych stacjach) i nie raz mnie pogonili za jakąś pierdołę :yes:
_________________
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Lip 2007, 18:09   

dday napisał/a:
mało jeszcze widziałeś :-P
oczywiście ja znalazłem taką stację gdzie nie są upierdliwi ale parę przeglądów już zrobiłem (na różnych stacjach) i nie raz mnie pogonili za jakąś pierdołę :yes:
:yes:
Prawda. Ja niecałe dwa tygodnie temu robiłem przegląd na tej stacji co zawsze, a tu się okazało że jest nowy gościu w obsłudze i facet się bardzo swoją rolą przejmuje, bo wsadził czujnik w wydech badał skład spalin. Po badaniu stwierdził, że kat jest ok (bo jest faktycznie) i że wszystko jest w normie. Jakbym nie miał kata, to by mnie pogonił i było by po przeglądzie.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
sowa 





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: joanna
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2005
Posty: 2844
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 24 Lip 2007, 19:44   

..tak na marginesie dla wywalajacych... pamietajcie ze sa skupy zuzytych katalizatorow na ktorych całkiem nieźle płacą (odzyskuja z nich platyne jesli sie nie myle :-) ) ...w kazdym badz razie nie zostawiajcie ich w warsztacie bo tylko Józio z Czesiem rączki zatrą i podwójnie na usłudze zarobia!!!
_________________
GALERIA ZE SPOTÓW TZ

siekierap
s'klarnia

 
 
 
tomcio1600 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomasz
Wiek: 38
Dołączył: 20 Gru 2006
Posty: 49
Skąd: Głogów
Wysłany: 24 Lip 2007, 20:33   

sowa napisał/a:
..tak na marginesie dla wywalajacych... pamietajcie ze sa skupy zuzytych katalizatorow na ktorych całkiem nieźle płacą (odzyskuja z nich platyne jesli sie nie myle ) ...w kazdym badz razie nie zostawiajcie ich w warsztacie bo tylko Józio z Czesiem rączki zatrą i podwójnie na usłudze zarobia!!!


Calkowita racja :)
1kg wkladu z katalizatora = 100 zł. (stowa to najnizsza stawka)

A jak juz tak bardzo chcecie wyrzucac to lepiej podeslijcie je do mnie :p
_________________
Była: Fiesta 1.1i 50 KM 1994r 5d
Jest: Audi A4 1.8 125 PS 1995r sedan
 
 
Sobot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 04 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Lip 2007, 21:13   

Ja wywaliłem kata i wszystko co było po dordze :) Jak juz pozbywacie sie kata to proponuje kupic na allegro strumienicę w obudowie kata - wyglada jak kat (sie nie przyczepią) nie ma rezonansu bo nie ma pustego pudła a dodatkowo pomoze w opróznienie komory spalania ze spalin, a kata sprzedac jak pisała sowa.
W moim przypadku wyglada nastepująco: struma - standardowa łuskowa, obudowa normalna, środkowy out - wspawana rura, koncowy out - wstawiony mugen. Z silencerem wewnatrz mruczy przyjemnie z na zewnatrz rajdóweczka (przy odjeciu gazu strzela lekko i faaaajnie mruczy). Bez silencera pełna rewelka srebrny grzmot :D hardcore na maxa (kto słyszał ten wie :) ). Duzy minus to to ze gazem smierdzi. Przeglad przeszedłem.
Fotki:
struma: środkowy: mugen:
Pozdro
_________________
..::Fiesta Maximum Attack::..
Frakcja Bydgoszcz Z A P R A S Z A
Był Model:Fiat 126p '92 Wersja:FL 2d Silnik: 650ccm/~40KM (4)
Ostatnio zmieniony przez Sobot 24 Lip 2007, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Lip 2007, 21:28   

Przecież ta strumienica nawet kata nie przypomina! - przed katem jest zawsze tłumik rozprężny, którego tu nie ma. Oczywiście każdy robi jak chce i ja wcale nie neguje Twojego pomysłu, ale bardziej dociekliwy diagnosta i tak się przyczepi.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 24 Lip 2007, 22:23   

Sobot napisał/a:
wyglada jak kat (sie nie przyczepią)

ze wyglada jak kat to bym nie powiedział, ale zawsze lepsze to niż rurka (wizualnie)

natomiast,
Sobot napisał/a:
dodatkowo pomoze w opróznienie komory spalania ze spalin

nie od dzisiaj wiadomo ze strumienica w tym miejscu predzej zaszkodzi silnikowi niz pomoze, ale w przypadku takiego 1.3 to raczej nie ma zadnego znaczenia

jackrzec napisał/a:
przed katem jest zawsze tłumik rozprężny, którego tu nie ma

no raczej nie zawsze...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 24 Lip 2007, 22:37   

Marcinus napisał/a:
żałuje że wywaliłem 2 katy które miała moja fiesta bo wytrzymać nie idzie przy prędkości 130-140 strasznie buczy i głośno a jak miałem kata co cisza była
ale zostawiles pusta puszke po kacie czy wspawales tam rurke? bo ja chce wspawac rurke ale ejsli tak bedzie glosno jak mowisz to chyba zrezygnuje...
A tak wogole to masz sprawne tlumiki? srodkowy i koncowy? bo jesli nie to pewno z tad ten halas..
SUDi napisał/a:
niestety dałem się namówić na wycięcie kata pseudo-mechanikowi
czyli zalujesz ze to zrobiles i gdybys mial druga szanse to bys tego nie robil tak?
widze ze sa przeciwnicy i zwolennicy i teraz to juz nie mam zielonego pojecia czy wypatroszyc go czy nie :-P
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
Sobot 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40
Dołączył: 04 Lut 2005
Posty: 67
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 24 Lip 2007, 23:39   

jackrzec napisał/a:
Przecież ta strumienica nawet kata nie przypomina!

Przecież napisałme wyraźnie ze ja dałem w obudowie standardowej dla strumy, a polecam rozniez o obudowie kata
madek napisał/a:
nie od dzisiaj wiadomo ze strumienica w tym miejscu predzej zaszkodzi silnikowi niz pomoze

Poczytaj troszke o strumienicach bo chyba nie za bardzo wiesz o co chodzi. Jak byś chciał to coś Ci podeśle.

Pozdro[/quote]
_________________
..::Fiesta Maximum Attack::..
Frakcja Bydgoszcz Z A P R A S Z A
Był Model:Fiat 126p '92 Wersja:FL 2d Silnik: 650ccm/~40KM (4)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów relacje wrażenia zdjęcia
DziDzia II Jesienny Zlot FKP - Sulistrowiczki 2008 152 20 Lis 2008, 22:01
trzeci
Brak nowych postów Pierwszy 1000 km w Nowej Fieście - wrażenia
Wojtek Wawa Hyde-Park 674 13 Paź 2023, 12:24
msky
Brak nowych postów wycinanie katalizatora??
winiar789 Tuning mechaniczny 20 9 Paź 2008, 22:30
winiar789
Brak nowych postów Blad katalizatora PO420
qpakomara Mechanika ogólna 1 14 Lip 2015, 07:52
Tobol
Brak nowych postów [MK3] Usunięcie katalizatora
rene Mechanika 18 25 Cze 2010, 10:00
Bezimienny


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.