Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
29 Mar 2014, 14:59
[MK3] Strumienica
Autor Wiadomość
Marcinus 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 176
Skąd: Rumia
Wysłany: 3 Cze 2007, 19:59   

Podepne sie pod temat wstawiłem zdjecie i zaznaczyłem strzałką miejsce gdzie mam jakiś mały tłumik jest przed kataliztorem zaraz tam gdzie rure sie odkreca od kolektora co to jest bo mam dziure w tym a nie moge tego nigdzie znaleść ?

_________________
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 3 Cze 2007, 20:15   

Podgrzewacz czy jakoś tak... Z tego co wiem to ma on za zadanie zwiększać temp. spalin zanim wpadną one do kata. Ja bym w nigo wspawał rurkę jeśli już jest dziurawy... :D
_________________
Profil Facebook
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 3 Cze 2007, 20:20   

Tommy napisał/a:
Podgrzewacz czy jakoś tak...
eee..powaga? ja tam nic nie miałem.. budowa rury podobna. w tym pionowym jest dziura na sonde lambda..
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 3 Cze 2007, 21:23   

U mnie wygląda to tak, że w miejscu zaznaczonym dużą strzałką jest właśnie ta mała puszka (kształtem trochę podobna do kata), natomiast sonda znajduje się w miejscu zaznaczonym małą strzałką. Z tego co wiem (nie są to żadne naukowo potwierdzone informacje ;-) ) ta mała puszka ma za zadanie zwiększenie temp. spalin przed ich wejściem do katalizatora. Ma to zwiększać jego skuteczność czy cuś... Nie jestem w stanie tego potwierdzic na 100% więc lepiej żeby wypowiedział się ktoś bardziej obeznany w tej kwestii :)


Pozdro :-)
_________________
Profil Facebook
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 3 Cze 2007, 21:27   

Tommy, dokładnie Tak.

szynszyl napisał/a:
Tommy napisał/a:
Podgrzewacz czy jakoś tak...
eee..powaga? ja tam nic nie miałem.. budowa rury podobna. w tym pionowym jest dziura na sonde lambda..

Może u Ciebie nie było. Ale w 1.1 jest.

Tommy Jeśli chcesz to wymienić to jest komplet z katem.
Możesz to całkiem wywalić, kat i tak już pewnie sobie nie radzi.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
Ostatnio zmieniony przez Piter 3 Cze 2007, 21:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Marcinus 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 176
Skąd: Rumia
Wysłany: 3 Cze 2007, 21:28   

Tommy napisał/a:
U mnie wygląda to tak, że w miejscu zaznaczonym dużą strzałką jest właśnie ta mała puszka (kształtem trochę podobna do kata), natomiast sonda znajduje się w miejscu zaznaczonym małą strzałką. Z tego co wiem (nie są to żadne naukowo potwierdzone informacje ) ta mała puszka ma za zadanie zwiększenie temp. spalin przed ich wejściem do katalizatora. Ma to zwiększać jego skuteczność czy cuś... Nie jestem w stanie tego potwierdzic na 100% więc lepiej żeby wypowiedział się ktoś bardziej obeznany w tej kwestii


tak jak piszesz umnie identycznie czyli moge to wywalic i nic nie zepsuje np sondy
_________________
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 4 Cze 2007, 07:07   

Sonda znajduje się przed tym "podgrzewaczem" więc taka operacja nie powinna jej zaszkodzić, tylko sam nie wiem czy wybebeszając tą puszkę nie byłoby dobrze zabrać się od razu za kata (skoro ta puszka jest już dziurawa to kat zapewne też nię będzie w zbyt dobrej kondycji...) Pozbawienie kata tego podgrzewacza teoretycznie może obniżyć jego skuteczność, ale jak to będzie wyglądało w praktyce to już trudno powiedzieć...
I mam tu małe pytanko do FKP Piter
Nie orientujesz się może czy jest możliwa zamiana tego odcinka wydechu, na którym znajduje się kat (wersja z wtryskiem) na odcinek z z wersji gaźnikowej (fabrycznie bez kata) Byłoby to znacznie lepsze niż prucie i spawanie, tylko nie wiem czy te wydechy miały taki sam kształt..
_________________
Ostatnio zmieniony przez Tommy 4 Cze 2007, 07:13, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Cze 2007, 07:09   

Tommy napisał/a:
byłoby dobrze zabrać się od razu za kata
jak go wywalisz to nic mu nie zaszkodzi..
Tommy napisał/a:
Pozbawienie kata tego podgrzewacza teoretycznie może obniżyć jego skuteczność
jak? skorogo nie bedzie? jak już to sondzie lambda.. bo bedzie niedogrzana. gdzies mi sie obiło że temp jej pracy to ok 400 st. C (a może 500) brak kata obniża jej temp. ..to akurat na pewno wiem
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 4 Cze 2007, 07:17   

szynszyl napisał/a:
Tommy napisał/a:
Pozbawienie kata tego podgrzewacza teoretycznie może obniżyć jego skuteczność
jak? skorogo nie bedzie?


kolega Marcinus pytał tylko o ten podgrzewacz i nie wiem czy ma też zamiar pozbywać się katalizatora, stąd moja odpowiedź

A jeśli chodzi o sondę to jak najbardziej przyznaję Ci rację
_________________
Profil Facebook
 
 
Marcinus 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 41
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 176
Skąd: Rumia
Wysłany: 4 Cze 2007, 07:17   

najlepsze z tego wszystkiego jest to że ja niemam juz kata od 2 lat a ten podgrzewacz jest bo go nie wyciąłem !
_________________
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Cze 2007, 07:18   

Tommy, i się wyjaśniło.. ;-)
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 4 Cze 2007, 07:25   

Zwracam honor panie prezes :D
_________________
Profil Facebook
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Cze 2007, 07:26   

Tommy, ja nie wiem czy mam w ogóle honor :D
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 4 Cze 2007, 07:28   

szynszyl napisał/a:
Tommy, ja nie wiem czy mam w ogóle honor


To zupełnie tak jak ja :hahaha:
Ale do prezesa to zastrzeżeń nie ma :D :D :D
_________________
Profil Facebook
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 4 Cze 2007, 08:47   

Marcinus, jak nie masz juz kata to nie spawaj tylko wywal to.
Tommy, nie wiem czy miały taki sam kształt i czy podejdzie identycznie. Jak chcesz to wywal to wszystko razem z katem i daj rure i np.strumiennice żeby wyglądała jak kat.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 4 Cze 2007, 11:02   

Taki mam plan tylko liczyłem, że zaoszczędzę sobie trochę spawania ;-)
_________________
Profil Facebook
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Cze 2007, 12:27   

FKP Piter napisał/a:
daj rure i np.strumiennice żeby wyglądała jak kat.
nie każda strumienica wygląda jak kat... a zakłądania dziadostwa za 44 zł mija sie z celem. lepiej w kawał rury zainwestować i pospawać - przeglądy masz od ręki.
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 4 Cze 2007, 12:34   

szynszyl napisał/a:
FKP Piter napisał/a:
daj rure i np.strumiennice żeby wyglądała jak kat.
nie każda strumienica wygląda jak kat... a zakłądania dziadostwa za 44 zł mija sie z celem. lepiej w kawał rury zainwestować i pospawać - przeglądy masz od ręki.

Ale są takie co wyglądaja jak kat.
Sam taką miałem.

Chcesz rure - daj rure.
Chcesz żeby wyglądało jak kat - daj strumiennice co wygląga jak kat lub wybebesz kata.
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Cze 2007, 12:34   

FKP Piter napisał/a:
ub wybebesz kata.
i wstaw rure... mniej buczy
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Tommy 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączyła: 25 Sty 2007
Posty: 521
Skąd: Zielsko-Białe
Wysłany: 4 Cze 2007, 12:41   

Plan miałem następujący: kupić ten odcinek wydechu od gaźnikowca (orginalnie bez kata i podgrzewacza) i naspawać na niego niego obudowę z kata. Niestety nie jestem w stanie stwierdzić czy ten odcinek w wersji gaźnikowej jest zamienny z tym z wtrysku i chyba jednak będę zmuszony przebudować ten, który aktualnie mam założony tj. wspawać rurkę zarówno w kata jak i w podgrzewacz.
_________________
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.