Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Centralny zamek..
Autor Wiadomość
stefan86 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Maj 2007, 23:46   Centralny zamek..

Mam MK4 z oryginalnym centralnym zamkiem. Jakimś dziwnym cudem nie mam pilota do centralnego zintegrowanego z kluczykiem tylko jest on w formie breloczka. A raczej był bo poprzedni właściciel zapodział gdzieś te breloczki (starszy Pan nie lubił używać pilotów :? )

Centralny zamek cały działa jak należy ale niestety nie można go obsługiwać zdalnie bo nie ma wyżej wspomnianego pilota.

Orientowałem się w serwisie Forda ile kosztuje dorobienie pilota i jak mi zaśpiewali 400 zł + programowanie to od razu im podziękowałem... Szukałem na allegro i również kiepsko z tym..

Co mi proponujecie?
_________________
www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 28 Maj 2007, 13:27   

To może kup na allegro uniwersalną centralkę sterującą, koszt ok 90-100zl, i ją zamień.
 
 
 
stefan86 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 29 Maj 2007, 00:04   

Mam jeszcze inny pomysł.

Kolega jest w stanie załatwić mi pilota od innej fiesty, takiego jak ma więszkość MK4 czyli ze zintegrowanym pilotem do centralki.

i Tu pytanie.

Czy programowanie kluczyka polega na programowaniu immobilisera czy rownież i na programowaniu aby obsługiwał centralny zamek, czyli działał ten zintegrowany pilot w kluczyku. Chodzi o ten sposób programowania opisany gdzie indziej:

W tym celu należy przekręcić kluczyk w
stacyjce do pozycji l, a po zapaleniu się
lampki kontrolnej w zegarze, cofnąć go do
pozycji 0. Lampka kontrolna świecić się
będzie przez 30 sekund i w tym czasie
należy dokonać programowania.
Aby dokonać zaprogramowania kluczyka
należy go skierować w kierunku oświetlenia
wewnętrznego, wcisnąć przycisk > i
przytrzymać go w tej pozycji. Kiedy lampka
kontrolna w kluczyku zaświeci się należy
wcisnąć 3x przycisk <<, a następnie
zwolnić przycisk >
Potwierdzeniem zaprogramowania jest
równoczesne rozbłyśnięcie lampek
kontrolnych w kluczyku i w zegarze. W celu
zaprogramowania kolejnych pilotów należy
postępować wg powyższych wskazówek.
Programowanie można zakończyć
przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II

Inna sprawa to taka czy da się go w ogóle zaprogramować skoro to od innego forda - czy da się go w ogóle włożyć do stacyjki..
_________________
www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
Ostatnio zmieniony przez stefan86 12 Lut 2008, 11:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mistrz2000
[Usunięty]

Wysłany: 30 Maj 2007, 01:49   

no wlasne - da się tak zrobic aby używany kluczyk od innego forda miec w pelni dzialajacy (immo, central) w swojej fiestce?

Jak tak to jak? Da się go programować tak jak zacytowal stefan?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Maj 2007, 08:23   

Nie da się. To jest układ programowalny "w jedną stronę".

Małe OT - większość fiest posiadających centralny nie ma pilota, tylko zwykły central "na kluczyk". Na pilota były na zamówienie i za dopłatą - ja w sumie tylko dwa razy widziałem taka fiestę z oryginalnym pilotem.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
mistrz2000
[Usunięty]

Wysłany: 30 Maj 2007, 11:11   

czemu nie da sie?

A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować?

jackrzec napisał/a:
Małe OT - większość fiest posiadających centralny nie ma pilota, tylko zwykły central "na kluczyk". Na pilota były na zamówienie i za dopłatą - ja w sumie tylko dwa razy widziałem taka fiestę z oryginalnym pilotem.


Czasem nie mówisz o mk3? W mk4 to chyba już standard a na pewno w wersji ghia
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 31 Maj 2007, 08:17   

mistrz2000 napisał/a:
A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować?
Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!.
mistrz2000 napisał/a:
Czasem nie mówisz o mk3? W mk4 to chyba już standard a na pewno w wersji ghia
Oczywiście że piszę o mk4 - czytać potrafię. Nawet Ghia nie zawsze miała centralnego na pilota, a jeśli już to nie był to central radiowy, tylko na podczerwień. Wtedy odbiornik sygnału jest koło lampki sufitowej. Jeśli central na pilota był w standardzie wyposażenia, to pilot był w kluczyku, a jeśli był zakładany jako dodatek, to dostawałeś breloczek - oczywiście w serwisie dopisywali do bazy VIN i po wpisaniu nr w jakimś nowszym microcacie pokazuje że ma central na pilota. Jako daodatek, to możan założyć do każdej wersji - nie tylko Ghia.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Maj 2007, 17:03   

a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków . Specjalistami od takich zabiegów są zakłady zajmujące sie elektronika radiowa do bram i zabezpieczeń . w 90 % centralnych zamków alarmów ect głowica jest oddzielna częścią płytki .
 
 
 
stefan86 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Maj 2007, 20:28   

jackrzec napisał/a:
Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!.


hmmm.. w takim razie jak rozumieć to:

http://forum.fordclubpols...719eed100cf86dd

diodalodz napisał/a:
a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków .


Dość ciekawie to brzmi.. powiesz troszkę więcej o tym? Może masz jakieś linki do kupna tej głowicy radiowej.
_________________
www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Maj 2007, 22:49   

wszystkim zajmuja sie goście od automatyki przemysłowej . Ich pytaj .
 
 
 
Greg 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 56
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 31 Maj 2007, 23:06   

stefan86 napisał/a:
jackrzec napisał/a:
Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!.


hmmm.. w takim razie jak rozumieć to:

http://forum.fordclubpols...719eed100cf86dd


ano pewnie tak, że jest to jakiś eprom/eeprom z kilkoma(dziesiątkami?setkami?) cykli programowania.. tylko zgaduje
_________________
MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG
 
 
 
stefan86 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 31 Maj 2007, 23:55   

diodalodz napisał/a:
a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków .


diodalodz rozwiń w detalach tą myśl.



|
_________________
www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Cze 2007, 02:06   

powiem ci tak . na twoim miejscu kupił bym nowy uniwersalny sterownik centralnego zamka i stary bym odłączył . i podłączył pod tego . ingerencja w instalacje mała bo raptem 2 przewody trzeba odnaleźć a koszt centralnego na pilota to ok 60 zł . Taka jest moja koncepcja i jej bede sie trzymał . jedynie nie przywrócisz ryglowania .
 
 
 
stefan86 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Cze 2007, 20:56   

diodalodz napisał/a:
powiem ci tak . na twoim miejscu kupił bym nowy uniwersalny sterownik centralnego zamka i stary bym odłączył


Ktoś już tak robił albo chociaz bardziej praktycznie wie jak to wykonać?

Da się w ogóle tak wyjąć stary sterownik i wpiąć nowy od tak? To jest jak wymiana jakiegoś podzespołu w komputerze PC? :he: Czasem nie jest on częścią jakiegoś zespolonego modułu? Gdzie on w ogóle jest?

Proszę o odpowiedzi.

Chodzi o taki zamienny sterownik:

http://www.allegro.pl/ite...mw_magicar.html

?
_________________
www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 
 
Marcinus 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 42
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 176
Skąd: Rumia
Wysłany: 1 Cze 2007, 21:04   

Na 90% procent bedziesz musiał kable lutować bo stara wtyczka nie bedzie pasowała do tego cuda z allegro ale to żaden problem dostaniesz schemat od tego cuda z allegro i schemat od mk4 i sobie poradisz !1
_________________
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 
 
 
stefan86 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 1 Cze 2007, 21:44   

Cytat:
Czasem nie jest on częścią jakiegoś zespolonego modułu? Gdzie on w ogóle jest?


A odnośnie tego co powiecie?

Szczerze to już nie wiem co mam z tym zrobć - wywalić oryginalny sterownik i dać ten z allegro czy może pod ten oryginalny co mam obok podpiać ten z allegro.

Wy piszecie o podmianie sterowników a zobaczcie do napisali mi na elce:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic768425.html

[ Dodano: Sob Cze 02, 2007 00:28 ]

Czy ktoś wiec czy ten pilot jest na podczerwień czy może na fale radiowe?

_________________
www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Cze 2007, 03:05   

dokładnie patrzysz w sterowniku czym jest wyzwalane zamknięcie i otwarcie . czy plusami czy minusami . Jeśli minusami jesteś w domu jeśli plusami trzeba troszke pokombinować :) . Każdy centralny zamek działa na podobnej zasadzie i albo wstawisz sterownik centralnego zamka i wytniesz orginał albo dołożysz alarm sam i podłączysz go pod orginalny sterownik . To jest rozwiązanie za 100 zł a nie za 400 co proponuje nam serwis . A podłączenie jest banalne jeśli ma sie choć troche zmysłu orientacji w przewodach . Podstawa to zobaczyć w drzwiach jakie kolory przewodów idą do centralnego i zobaczyć które kolory sa od sterowania a które zasilaja silniczki . To nie jest VW po 2000 roku zeby centralny był sterowany cyfrowo .
możesz sobie zafundować coś takiego i też bedzie dobrze http://www.allegro.pl/ite...ka_zobacz_.html
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 2 Cze 2007, 09:07   

Tu są dwa schematy instalacji centralnego w mk4/5 http://jackrzec.republika...ralny_zamek.jpg
jeden z ryglowaniem, drugi bez. Może coś to pomoże przy myśleniu nad przeróbką.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
stefan86 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 34
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 10 Cze 2007, 22:27   

mistrz2000 napisał/a:
no wlasne - da się tak zrobic aby używany kluczyk od innego forda miec w pelni dzialajacy (immo, central) w swojej fiestce?

Jak tak to jak? Da się go programować tak jak zacytowal stefan?


jackrzec napisał/a:
Nie da się. To jest układ programowalny "w jedną stronę".


mistrz2000 napisał/a:
czemu nie da sie?

A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować?



jackrzec napisał/a:
Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!.


Skąd Ty takie rzeczy bierzesz? Wyczytałeś to gdzieś czy po prostu wziąłeś na logikę? :>

Sądzę iż na logikę bo w tym temacie: http://www.fiestaklubpols...p=239542#239542

tak napisaleś:

jackrzec napisał/a:
Są programowalne, ale tylko "surowe" - pomyśl, jeśli by tak można programować kluczyki, to jaki by to było ułatwienie dla złodziei?!


A zamiast tak "absrachować" wystarczyło by zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu... albo chociaż wziąć to na logikę ale pod innym kątem. np. pod tym co zrobić jak rozładuje nam się bateria w pilocie i wymienimy ją?...

z instrukcji napisał/a:
Kodowanie nadajnika

W tym celu należy przekręcić kluczyk w
stacyjce do pozycji l, a po zapaleniu się
lampki kontrolnej w zegarze, cofnąć go do
pji oz0y. c Lampka kontrolna świecić się
będzie przez 30 sekund i w tym czasie
należy dokonać programowania.
Aby dokonać zaprogramowania kluczyka
należy go skierować w kierunku oświetlenia
wewnętrznego, wcisnąć przycisk > i
przytrzymać go w tej pozycji. Kiedy lampka
kontrolna w kluczyku zaświeci się należy
wcisnąć 3x przycisk <<, a następnie
zwolnić przycisk >
Potwierdzeniem zaprogramowania jest
równoczesne rozbłyśnięcie lampek
kontrolnych w kluczyku i w zegarze. W celu
zaprogramowania kolejnych pilotów należy
postępować wg powyższych wskazówek.
Programowanie można zakończyć
przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II.


A wiec można programować. A złodziei w tej kwestii nie ma co się bać bowiem aby zainicjować proces programowania się pilota (tak pilota - nie sterownika w samochodzie jak to niektórzy pisali) trzeba się wpierw posłużyć oryginalnym pilotem od samochodu. Dopiero po takiej inicjacji samochód staje się "otwarty" na obce kluczyki - daje się zaprogramować aby nim otwierać samochód..

Czemu nie wziąłeś tego na logikę w tą stronę? Bo to też jest logiczne..

Aaa, żeby nie było, że i jak "czukiereczek" i opieram się na logice i tylko opieram się na tym co piszą w instrukcji, postanowiłem sprawdzić czy oby mam rację. Wraz z Marcinem dokonaliśmy programowania (postępując w/g wyżej zacytowanej instrukcji). Uaktywniliśmy tryb programowania i zaprogramowaliśmy jego kluczyk w mojej fieście. A wiec dowód mamy - UŻYWANY KLUCZYK DAJE SIĘ PROGRAMOWAĆ!! :-) Koleją rzecz jaką staraliśmy się udowodnić to, to iż to centralka programuje kluczyk a nie kluczyk centralkę. No i również w tym mieliśmy rację bowiem po czynności programowania Marcina pilota w mojej fieście przestał on otwierać jego samochód. Potem aby wszystko wróciło do normy musieliśmy przeprowadzić analogicznie proces programowania kluczyka w jego samochodzie.

Dodam jeszcze od siebie iż wszystkie oryginalne kluczyki forda dają się programować (ta instrukcja dotyczy tych na podczerwień) z tym, że radiowe nieco inną metodą. Jak będzie potrzeba to napiszę. :-)

Koleją sprawą (aby mieć już w 100% jasną sprawę) programowanie kluczyka aby obsługiwał zdalnie centralny zamek nie ma nic wspólnego z programowaniem immobilisera - jego również da się programować ale to już całkiem inna bajka. Immo i central to są dwa niezależne układy w jednym pilocie..

Mam nadzieję iż ten temat czegoś nas nauczy. Choćby tego aby nie wszystko brać na logikę i od razu tak pisać w miejscu publicznym. No i.. aby bardziej zastanowić się nad zamykaniem tematów bo...

... Najgorsze było to iż właśnie jeden z moich tematów gdzie starałem się przeforsować to iż te kluczyki muszą być programowalne nawet został zamknięty.. :-( bo JEDNA osoba (tylko jedna - nawet moderator nie czekał aby ktoś inny potwierdził iż nie da się rozwiązać problemu którego dotyczy temat. Co więcej ta jedna osoba wzięła to tylko na logikę.. a wiec nie podała żadnych dowodów) powiedziała iz problem jest nie do rozwiązania - nie da się programować używanych kluczyków... trzeba było przeprowadzić test i udowodnić aby temat został otworzony (oto temat o który chodzi: http://www.fiestaklubpols...=239542#239542)

Swoja drogą zamykanie tematów to nic innego jak kneblowanie komuś ust. Gdyby nie dobra wola Marcina i użyczecznie kluczyka oraz jego "wstawiennictwo" aby odblokować temat dalej ludzie z FKP żyli by w przekonaniu iż kluczyki są nie programowalne. Nie chcę tu nikogo uczyć moderacji forum ale tematy blokuje się tylko wtedy gdy: 1) Problem z którego powodu został założony został już rozwiązany i dalsze dyskusje w tym temacie nie są już na temat; 2) Pojawia się w nim off-topic - choć jeśli problem dla którego został założony nadal nie jest rozwiązany to temat jednak nie powinien być zamykany. Tylko powinna być napisana prośba aby nie off-topicować i ewentualnie usuwać takie posty..

To tyle.. Mam nadzieje iż moimi wypocinami pomogłem paru osobom. :-)
_________________
www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Cze 2007, 23:11   

Sorry, miałeś rację - jeśli chodzi o pilota do zamka. Jakoś się uparłem na immo. Mam tą instrukcję o której piszesz no i jest tam napisane że można programować. O ile wiem z immo już tak nie idzie, a wiem to z tąd iż posiadam cały komplet kluczyków czyli 3 sztuki w tym jeden "matka" - czerwony i niestety z innej fiesty immo nie szło zaprogramować. A jak dorobiłęm "surowy" klucz, tzn gości mi dorobił, to w ciągu paru sekund zaprogramowałem.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK6] Centralny zamek - jaki pilot / zamek ?
Gość Elektryka 7 11 Paź 2010, 23:34
drzeniow
Brak nowych postów Centralny zamek
ths Elektryka ogólna 0 7 Sty 2015, 12:35
ths
Brak nowych postów centralny zamek
nie działa z pilota
Gość Elektryka 1 12 Wrz 2009, 15:28
drjanusz
Brak nowych postów Centralny zamek
Elektryka
Dida1996 Elektryka ogólna 2 13 Sty 2016, 19:52
arekw
Brak nowych postów Centralny zamek
Rangers76 Elektryka 4 1 Sie 2007, 10:59
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.