Centralny zamek.. |
Autor |
Wiadomość |
stefan86
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 27 Maj 2007, 23:46 Centralny zamek..
|
|
|
Mam MK4 z oryginalnym centralnym zamkiem. Jakimś dziwnym cudem nie mam pilota do centralnego zintegrowanego z kluczykiem tylko jest on w formie breloczka. A raczej był bo poprzedni właściciel zapodział gdzieś te breloczki (starszy Pan nie lubił używać pilotów :? )
Centralny zamek cały działa jak należy ale niestety nie można go obsługiwać zdalnie bo nie ma wyżej wspomnianego pilota.
Orientowałem się w serwisie Forda ile kosztuje dorobienie pilota i jak mi zaśpiewali 400 zł + programowanie to od razu im podziękowałem... Szukałem na allegro i również kiepsko z tym..
Co mi proponujecie? |
_________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz! |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 28 Maj 2007, 13:27
|
|
|
To może kup na allegro uniwersalną centralkę sterującą, koszt ok 90-100zl, i ją zamień. |
|
|
|
|
stefan86
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 29 Maj 2007, 00:04
|
|
|
Mam jeszcze inny pomysł.
Kolega jest w stanie załatwić mi pilota od innej fiesty, takiego jak ma więszkość MK4 czyli ze zintegrowanym pilotem do centralki.
i Tu pytanie.
Czy programowanie kluczyka polega na programowaniu immobilisera czy rownież i na programowaniu aby obsługiwał centralny zamek, czyli działał ten zintegrowany pilot w kluczyku. Chodzi o ten sposób programowania opisany gdzie indziej:
W tym celu należy przekręcić kluczyk w
stacyjce do pozycji l, a po zapaleniu się
lampki kontrolnej w zegarze, cofnąć go do
pozycji 0. Lampka kontrolna świecić się
będzie przez 30 sekund i w tym czasie
należy dokonać programowania.
Aby dokonać zaprogramowania kluczyka
należy go skierować w kierunku oświetlenia
wewnętrznego, wcisnąć przycisk > i
przytrzymać go w tej pozycji. Kiedy lampka
kontrolna w kluczyku zaświeci się należy
wcisnąć 3x przycisk <<, a następnie
zwolnić przycisk >
Potwierdzeniem zaprogramowania jest
równoczesne rozbłyśnięcie lampek
kontrolnych w kluczyku i w zegarze. W celu
zaprogramowania kolejnych pilotów należy
postępować wg powyższych wskazówek.
Programowanie można zakończyć
przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II
Inna sprawa to taka czy da się go w ogóle zaprogramować skoro to od innego forda - czy da się go w ogóle włożyć do stacyjki.. |
_________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz! |
Ostatnio zmieniony przez stefan86 12 Lut 2008, 11:31, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
mistrz2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Maj 2007, 01:49
|
|
|
no wlasne - da się tak zrobic aby używany kluczyk od innego forda miec w pelni dzialajacy (immo, central) w swojej fiestce?
Jak tak to jak? Da się go programować tak jak zacytowal stefan? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 30 Maj 2007, 08:23
|
|
|
Nie da się. To jest układ programowalny "w jedną stronę".
Małe OT - większość fiest posiadających centralny nie ma pilota, tylko zwykły central "na kluczyk". Na pilota były na zamówienie i za dopłatą - ja w sumie tylko dwa razy widziałem taka fiestę z oryginalnym pilotem. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
mistrz2000 [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Maj 2007, 11:11
|
|
|
czemu nie da sie?
A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować?
jackrzec napisał/a: | Małe OT - większość fiest posiadających centralny nie ma pilota, tylko zwykły central "na kluczyk". Na pilota były na zamówienie i za dopłatą - ja w sumie tylko dwa razy widziałem taka fiestę z oryginalnym pilotem. |
Czasem nie mówisz o mk3? W mk4 to chyba już standard a na pewno w wersji ghia |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 08:17
|
|
|
mistrz2000 napisał/a: | A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować? | Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!.
mistrz2000 napisał/a: | Czasem nie mówisz o mk3? W mk4 to chyba już standard a na pewno w wersji ghia | Oczywiście że piszę o mk4 - czytać potrafię. Nawet Ghia nie zawsze miała centralnego na pilota, a jeśli już to nie był to central radiowy, tylko na podczerwień. Wtedy odbiornik sygnału jest koło lampki sufitowej. Jeśli central na pilota był w standardzie wyposażenia, to pilot był w kluczyku, a jeśli był zakładany jako dodatek, to dostawałeś breloczek - oczywiście w serwisie dopisywali do bazy VIN i po wpisaniu nr w jakimś nowszym microcacie pokazuje że ma central na pilota. Jako daodatek, to możan założyć do każdej wersji - nie tylko Ghia. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 17:03
|
|
|
a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków . Specjalistami od takich zabiegów są zakłady zajmujące sie elektronika radiowa do bram i zabezpieczeń . w 90 % centralnych zamków alarmów ect głowica jest oddzielna częścią płytki . |
|
|
|
|
stefan86
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 20:28
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!. |
hmmm.. w takim razie jak rozumieć to:
http://forum.fordclubpols...719eed100cf86dd
diodalodz napisał/a: | a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków . |
Dość ciekawie to brzmi.. powiesz troszkę więcej o tym? Może masz jakieś linki do kupna tej głowicy radiowej. |
_________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 22:49
|
|
|
wszystkim zajmuja sie goście od automatyki przemysłowej . Ich pytaj . |
|
|
|
|
Greg
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38 Dołączył: 27 Maj 2007 Posty: 56 Skąd: Rydułtowy
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 23:06
|
|
|
stefan86 napisał/a: | jackrzec napisał/a: | Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!. |
hmmm.. w takim razie jak rozumieć to:
http://forum.fordclubpols...719eed100cf86dd
|
ano pewnie tak, że jest to jakiś eprom/eeprom z kilkoma(dziesiątkami?setkami?) cykli programowania.. tylko zgaduje |
_________________ MK4 1.25 75KM, MK3 1.1i 50KM + LPG |
|
|
|
|
stefan86
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 31 Maj 2007, 23:55
|
|
|
diodalodz napisał/a: | a sam central da sie rozdłubać (sterownik) i wstawić głowice radiowa i dodatkowy pilot do kluczyków . |
diodalodz rozwiń w detalach tą myśl.
| |
_________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Cze 2007, 02:06
|
|
|
powiem ci tak . na twoim miejscu kupił bym nowy uniwersalny sterownik centralnego zamka i stary bym odłączył . i podłączył pod tego . ingerencja w instalacje mała bo raptem 2 przewody trzeba odnaleźć a koszt centralnego na pilota to ok 60 zł . Taka jest moja koncepcja i jej bede sie trzymał . jedynie nie przywrócisz ryglowania . |
|
|
|
|
stefan86
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Cze 2007, 20:56
|
|
|
diodalodz napisał/a: | powiem ci tak . na twoim miejscu kupił bym nowy uniwersalny sterownik centralnego zamka i stary bym odłączył |
Ktoś już tak robił albo chociaz bardziej praktycznie wie jak to wykonać?
Da się w ogóle tak wyjąć stary sterownik i wpiąć nowy od tak? To jest jak wymiana jakiegoś podzespołu w komputerze PC? Czasem nie jest on częścią jakiegoś zespolonego modułu? Gdzie on w ogóle jest?
Proszę o odpowiedzi.
Chodzi o taki zamienny sterownik:
http://www.allegro.pl/ite...mw_magicar.html
? |
_________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz! |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 1 Cze 2007, 21:04
|
|
|
Na 90% procent bedziesz musiał kable lutować bo stara wtyczka nie bedzie pasowała do tego cuda z allegro ale to żaden problem dostaniesz schemat od tego cuda z allegro i schemat od mk4 i sobie poradisz !1 |
_________________ Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio] |
|
|
|
|
stefan86
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 1 Cze 2007, 21:44
|
|
|
Cytat: | Czasem nie jest on częścią jakiegoś zespolonego modułu? Gdzie on w ogóle jest? |
A odnośnie tego co powiecie?
Szczerze to już nie wiem co mam z tym zrobć - wywalić oryginalny sterownik i dać ten z allegro czy może pod ten oryginalny co mam obok podpiać ten z allegro.
Wy piszecie o podmianie sterowników a zobaczcie do napisali mi na elce:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic768425.html
[ Dodano: Sob Cze 02, 2007 00:28 ]
Czy ktoś wiec czy ten pilot jest na podczerwień czy może na fale radiowe?
|
_________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5648 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2 Cze 2007, 03:05
|
|
|
dokładnie patrzysz w sterowniku czym jest wyzwalane zamknięcie i otwarcie . czy plusami czy minusami . Jeśli minusami jesteś w domu jeśli plusami trzeba troszke pokombinować . Każdy centralny zamek działa na podobnej zasadzie i albo wstawisz sterownik centralnego zamka i wytniesz orginał albo dołożysz alarm sam i podłączysz go pod orginalny sterownik . To jest rozwiązanie za 100 zł a nie za 400 co proponuje nam serwis . A podłączenie jest banalne jeśli ma sie choć troche zmysłu orientacji w przewodach . Podstawa to zobaczyć w drzwiach jakie kolory przewodów idą do centralnego i zobaczyć które kolory sa od sterowania a które zasilaja silniczki . To nie jest VW po 2000 roku zeby centralny był sterowany cyfrowo .
możesz sobie zafundować coś takiego i też bedzie dobrze http://www.allegro.pl/ite...ka_zobacz_.html |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2 Cze 2007, 09:07
|
|
|
Tu są dwa schematy instalacji centralnego w mk4/5 http://jackrzec.republika...ralny_zamek.jpg
jeden z ryglowaniem, drugi bez. Może coś to pomoże przy myśleniu nad przeróbką. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
stefan86
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 11 Cze 2006 Posty: 34 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 10 Cze 2007, 22:27
|
|
|
mistrz2000 napisał/a: | no wlasne - da się tak zrobic aby używany kluczyk od innego forda miec w pelni dzialajacy (immo, central) w swojej fiestce?
Jak tak to jak? Da się go programować tak jak zacytowal stefan? |
jackrzec napisał/a: | Nie da się. To jest układ programowalny "w jedną stronę". |
mistrz2000 napisał/a: | czemu nie da sie?
A jak dorabia się kluczyć to właśnie tą metodą sie go programuje.. więc czemu twierdzisz, że używanego się nie da zaprogramować? |
jackrzec napisał/a: | Bo nie! To jest pamięć ROM - tylko do odczytu, raz wgrasz, a potem zmienia swój status na tylko do odczytu i koniec - podobnie jak karty chipowe do bankomatu czy np dekoderów sat. Raz zaprogramowane i dupa!. |
Skąd Ty takie rzeczy bierzesz? Wyczytałeś to gdzieś czy po prostu wziąłeś na logikę? :>
Sądzę iż na logikę bo w tym temacie: http://www.fiestaklubpols...p=239542#239542
tak napisaleś:
jackrzec napisał/a: | Są programowalne, ale tylko "surowe" - pomyśl, jeśli by tak można programować kluczyki, to jaki by to było ułatwienie dla złodziei?! |
A zamiast tak "absrachować" wystarczyło by zajrzeć do instrukcji obsługi samochodu... albo chociaż wziąć to na logikę ale pod innym kątem. np. pod tym co zrobić jak rozładuje nam się bateria w pilocie i wymienimy ją?...
z instrukcji napisał/a: | Kodowanie nadajnika
W tym celu należy przekręcić kluczyk w
stacyjce do pozycji l, a po zapaleniu się
lampki kontrolnej w zegarze, cofnąć go do
pji oz0y. c Lampka kontrolna świecić się
będzie przez 30 sekund i w tym czasie
należy dokonać programowania.
Aby dokonać zaprogramowania kluczyka
należy go skierować w kierunku oświetlenia
wewnętrznego, wcisnąć przycisk > i
przytrzymać go w tej pozycji. Kiedy lampka
kontrolna w kluczyku zaświeci się należy
wcisnąć 3x przycisk <<, a następnie
zwolnić przycisk >
Potwierdzeniem zaprogramowania jest
równoczesne rozbłyśnięcie lampek
kontrolnych w kluczyku i w zegarze. W celu
zaprogramowania kolejnych pilotów należy
postępować wg powyższych wskazówek.
Programowanie można zakończyć
przekręcając kluczyk w stacyjce do pozycji II. |
A wiec można programować. A złodziei w tej kwestii nie ma co się bać bowiem aby zainicjować proces programowania się pilota (tak pilota - nie sterownika w samochodzie jak to niektórzy pisali) trzeba się wpierw posłużyć oryginalnym pilotem od samochodu. Dopiero po takiej inicjacji samochód staje się "otwarty" na obce kluczyki - daje się zaprogramować aby nim otwierać samochód..
Czemu nie wziąłeś tego na logikę w tą stronę? Bo to też jest logiczne..
Aaa, żeby nie było, że i jak "czukiereczek" i opieram się na logice i tylko opieram się na tym co piszą w instrukcji, postanowiłem sprawdzić czy oby mam rację. Wraz z Marcinem dokonaliśmy programowania (postępując w/g wyżej zacytowanej instrukcji). Uaktywniliśmy tryb programowania i zaprogramowaliśmy jego kluczyk w mojej fieście. A wiec dowód mamy - UŻYWANY KLUCZYK DAJE SIĘ PROGRAMOWAĆ!! Koleją rzecz jaką staraliśmy się udowodnić to, to iż to centralka programuje kluczyk a nie kluczyk centralkę. No i również w tym mieliśmy rację bowiem po czynności programowania Marcina pilota w mojej fieście przestał on otwierać jego samochód. Potem aby wszystko wróciło do normy musieliśmy przeprowadzić analogicznie proces programowania kluczyka w jego samochodzie.
Dodam jeszcze od siebie iż wszystkie oryginalne kluczyki forda dają się programować (ta instrukcja dotyczy tych na podczerwień) z tym, że radiowe nieco inną metodą. Jak będzie potrzeba to napiszę.
Koleją sprawą (aby mieć już w 100% jasną sprawę) programowanie kluczyka aby obsługiwał zdalnie centralny zamek nie ma nic wspólnego z programowaniem immobilisera - jego również da się programować ale to już całkiem inna bajka. Immo i central to są dwa niezależne układy w jednym pilocie..
Mam nadzieję iż ten temat czegoś nas nauczy. Choćby tego aby nie wszystko brać na logikę i od razu tak pisać w miejscu publicznym. No i.. aby bardziej zastanowić się nad zamykaniem tematów bo...
... Najgorsze było to iż właśnie jeden z moich tematów gdzie starałem się przeforsować to iż te kluczyki muszą być programowalne nawet został zamknięty.. :-( bo JEDNA osoba (tylko jedna - nawet moderator nie czekał aby ktoś inny potwierdził iż nie da się rozwiązać problemu którego dotyczy temat. Co więcej ta jedna osoba wzięła to tylko na logikę.. a wiec nie podała żadnych dowodów) powiedziała iz problem jest nie do rozwiązania - nie da się programować używanych kluczyków... trzeba było przeprowadzić test i udowodnić aby temat został otworzony (oto temat o który chodzi: http://www.fiestaklubpols...=239542#239542)
Swoja drogą zamykanie tematów to nic innego jak kneblowanie komuś ust. Gdyby nie dobra wola Marcina i użyczecznie kluczyka oraz jego "wstawiennictwo" aby odblokować temat dalej ludzie z FKP żyli by w przekonaniu iż kluczyki są nie programowalne. Nie chcę tu nikogo uczyć moderacji forum ale tematy blokuje się tylko wtedy gdy: 1) Problem z którego powodu został założony został już rozwiązany i dalsze dyskusje w tym temacie nie są już na temat; 2) Pojawia się w nim off-topic - choć jeśli problem dla którego został założony nadal nie jest rozwiązany to temat jednak nie powinien być zamykany. Tylko powinna być napisana prośba aby nie off-topicować i ewentualnie usuwać takie posty..
To tyle.. Mam nadzieje iż moimi wypocinami pomogłem paru osobom. |
_________________ www.MotoAlbum.pl - pokaż czym jeździsz! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 10 Cze 2007, 23:11
|
|
|
Sorry, miałeś rację - jeśli chodzi o pilota do zamka. Jakoś się uparłem na immo. Mam tą instrukcję o której piszesz no i jest tam napisane że można programować. O ile wiem z immo już tak nie idzie, a wiem to z tąd iż posiadam cały komplet kluczyków czyli 3 sztuki w tym jeden "matka" - czerwony i niestety z innej fiesty immo nie szło zaprogramować. A jak dorobiłęm "surowy" klucz, tzn gości mi dorobił, to w ciągu paru sekund zaprogramowałem. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
|