Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Potrzebna szybka porada przed montazem LPG.
Autor Wiadomość
neo_ns 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 27 Maj 2007, 22:42   Potrzebna szybka porada przed montazem LPG.

Witam.
Jestem nowy na tym forum i na wstepie chcialbym przedstawic krotka historie mojej fiestki.

Fiesta 1.1 najprawdopodobniej mono wtrysk (sugeruje sie tym ze jesli bylby to gaznik to chyba nie bylo by sondy lambda 4kablowej). Jest to fiesta MK3 z 92r.
Do calkiem niedawna palila mi mnustwo oleju okolo 1L tygodniowo i duzo palila (okolo 12L/100km w miescie) wiec w marcu postanowilem zrobic remont silnika (zmieniono korbowody tloki pierscienie, dotarto zawory zmieniono uszczelniacze) od remontu zrobilem okolo 1000km i jak narazie oleju nic nie ubylo. Ale problem jeszcze jest w spalaniu na miesice okolo 9L a wydaje mi sie ze nie powinno przekraczac 7L i podejzewam ze winowajca moze byc jeszcze sada ale szkoda mi w ciemno inwestowac 300zl.

A teraz do rzeczy.
Jestem juz umowiony na montaz LPG na 01.06.2007r wiec zostalo mi malo czasu.
Butla ma byc w kole nie zanm sie na instalkach ale mowili ze ponoc wspolpracuje z sonda, posiada pelny wskaznik paliwa wewnatrz auta a kontrolerze, a kosztowac ma mnie to okolo 1500zl.
Jutro podjade do firmy ktora ma mojego FF gazowac i wywiem sie najwiecej jak sie da tzn. firma model parownika jaki mieszalnik jaka butla ktora generacja itd. i wszystko umieszcze na forum.

Doradzcie poczatkujacemu jak do tej instalacji sie zabrac na co kazac im zwrocic uwage co maja zrobic inaczej niz zwykle robia poprostu co Wy byscie wymagali od monterow gdybyscie ze swoim juz doswiadczeniem montowali LPG w kolejnej fiescie 1.1.

Czy jesli sonda jest uszkodzona anoze biorac pod uwage ile przpalila oleju i ile obecnie pali bezyny to czy moze to wplywac na zwiekszone zuzycie LPG?

A moze katalizator jest zatkany i przydalo by sie go oproznic z zawartosci w celu ulatwienia wylotu spalin?

Co do wukonywania dziury w bagazniku w celu dostepu do wskaznika wydaje mi sie zbedne skoro bedzie pelny wskaznik poziomu gazu.

Gdzie najlepiej umiescic parownik gdzie filter gazu oraz gdzie wlew LPG?

Czekam na rady i uwagi oraz pozdrawiam.
Jutro jak bede mial wiecej info o sprzecie jaki bedzie montowany to odrazu wszystko umieszcze na forum.

Z gory dziekuje za pomoc i wskazowki
_________________
Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Maj 2007, 01:25   

jeśli instalka to tylko BRC . Takie moje zdanie . Komputer gazowy musi być z emulacją sondy lambda właz w bagażniku musi być bo czasami trzeba zakręcić ręcznie butle aby ja zdemontować z auta lub zabezpieczyć sie na czas spawania ect . Pełne wskazanie i tak jest niedokładne i pokazywane wartości sa orgientacyjne . Lepszy jest licznik dzienny kilometrów . tyle moge powiedzieć ze swojej strony .
 
 
 
abla
[Usunięty]

Wysłany: 28 Maj 2007, 02:44   

Skoro butla będzie pod autem to dobrze byłoby aby ją czymś zakonserwowali.
Co do umiejscowienia elementów instalacji to na pewno mają jakieś doświadczenie i wypracowane miejsca montażu. Ja wlew miałem w pasie tylnym pod zderzakiem

a parownik przykręcony do półki akumulatora, chociaż nie za bardzo odpowiadało mi to miejsce.
 
 
_Piotr_ 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 28 Maj 2007, 09:21   

ja parę dni temu wymieniłem sondę lambda. Jeżeli już będziesz wymieniał to kup porządna... bo stracisz na tym. Ja kopiłem boscha za 250 zeta + wymiana 20 zł... ta już należy do tych lepszych...
Silnik krokowy od gazu bierze informacje z sondy i odpowiednio dawkuje gaz, tak wiec chyba ma wpływ na LPG także.
_________________

--------------------------------------------------

--------------------------------------------------
 
 
neo_ns 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 28 Maj 2007, 11:20   

Zmiana planow. Fieścia juz stoi u gazownikow o 16 odbior. Narazie bedzie chodzic na tej sadzie co jest a nowa kupie za miesiac. Wydaje mi sie ze najlepiej zrobie jak pojade wymienic sonde na orginalna do CarFord`u chyba oni nie beda chcieli mi jakiegos szajsu zalozyc.
Zobaczymy ile bedzie palic gazu wybiore sie gdzies na jakas 50-75km wycieczke i zobacze ile lyknie.
Jak przy tej uszkodzonej sadzie bedzie sie miescila w 10L LPG na miescie to bede bardzo zadowolony bo obecne 8,7L noPb troszke mnie zalamuje finansowo.
_________________
Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec
 
 
 
_Piotr_ 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Piotr
Wiek: 41
Dołączył: 14 Wrz 2006
Posty: 48
Skąd: BYDGOSZCZ
Wysłany: 28 Maj 2007, 14:11   

mi w niedawno zaczaja palić 15-20 LPG.... nie pytaj
_________________

--------------------------------------------------

--------------------------------------------------
 
 
Greg 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 56
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 29 Maj 2007, 15:18   

neo_ns napisał/a:

Zobaczymy ile bedzie palic gazu wybiore sie gdzies na jakas 50-75km wycieczke i zobacze ile lyknie.
a to się da tak mniej więcej określić <; ??

bo ja robie tak, ża tanken na full i mniej więcej 400km na tym zrobię, wtedy mniej więcej zapala się rezerwa i znów tankuje do full.. patrze ile weszło litrów i ile przejechałem kilometrów.. w ten sposób liczę spalania.. narazie jest w granicach 7,5 na trasie mieszanej
 
 
 
neo_ns 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 30 Maj 2007, 08:29   

Witam.
Jestem normalnie w szoku. Jak wczesniej juz wspominalem na miescie fiescia spalala mi okolo 8,7L noPb a gazu zaledwie 7,6L (jazda tylko po miescie).
Silnik jest bardziej dynamiczny i lepiej przyspiesza niz na bezynie i mniej pali LPG co daje mi do myslenia. Zaczynam sadzic ze chyba w takim razie z sonda jest wszystko OK a zwiekszone zuzycie bezyny oraz opozniona reakcja na pedal gazu i lekkie zdlawienie (przymulenie) moze byc spowodowane np. uszkodzonym wtryskiwaczem ktory zamiast wtryskiwac bezyne to ja wlewa.
Info o instalacji z dokumentacji LPG
Zdiecia instalacji LPG

Co o tym wszystkim sadzicie?
Czy gazownicy Waszym zdaniem sie spisali?

Mam do Was jeszcze dwa pytania zwiazane z fotkami instalacji a mianowicie:

1. Na zdieciu nr.104 wyraznie widac ze do cewki do zlacza oznaczonego symbolem + zostal podpiety kabel do masy czyli naodwrot czy tak moze byc?

2.Na zdieciu nr.120 widac ze zostala wkrecona srubka w koncowke filtra powietrza ktora trzyma ciagle ustawiona przyslone na zasysanie powietrza dolnym otworem przeznaczonym do zasysania cieplego powietrza na ssaniu lecz rurka polaczeniowa filtra pow. i nakladki na kolektorze wylotowym zostala zdieta czy tak moze byc i niczemu to nie szkodzi?

I tak jeszcze odemnie: Co moze byc przyczyna ze gdy jade sobie powiedzmy z 60km/h i zamierzam niedlugo skrecic i dojezdzajac do zakretu wcisne sprzeglo lub wrzuce na luz silnik nieraz gasnie?

[ Dodano: Sro Maj 30, 2007 08:41 ]
Greg napisał/a:
a to się da tak mniej więcej określić <; ??

bo ja robie tak, ża tanken na full i mniej więcej 400km na tym zrobię, wtedy mniej więcej zapala się rezerwa i znów tankuje do full.. patrze ile weszło litrów i ile przejechałem kilometrów.. w ten sposób liczę spalania.. narazie jest w granicach 7,5 na trasie mieszanej


Dokladnie robie tak samo dolewam do pelnego ilosc litrow jakie weszly dziele i ilosc przejechanych km i mnoze przez 100
_________________
Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec
 
 
 
gooz
[Usunięty]

Wysłany: 30 Maj 2007, 16:52   

ja to bym ostrzegal przed takim optymizem.
poprzednio mialem Uno. zalalem do pelna pierwsze tankowanie lpg i przejchalem 430km. potem systematycznie spadalo az siagnelo staly pulap...takze ne ma sie co podniecac :D

daj mu sie przyzwyczaic do innego paliwa:p
 
 
neo_ns 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 30 Maj 2007, 17:27   

Jak dojdzie do powiedzmy 9-9,5L LPG to powrot na warsztat do regulacji i tyle na ten temat, niech kreca puki nie zejdzie spowrotem do tych swoich 7,5L.

Proste instalacja nowa, na gwarancji, zakladana praktycznie dwie ulice dalej to laski nie beda robic. :)

Ale niewydaje mi sie mozliwe zeby auto czy komputer przyzwtczajaly sie do nowego paliwa bo az takie inteligentne to to nie jest, jedyne od czego moze wiecej zaczac palic to albo rozregulowanie albo cos nie tak z rozciaganiem sie gum w parowniku a to tez podlega gwarancji.
_________________
Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec
 
 
 
czerepach
[Usunięty]

Wysłany: 30 Maj 2007, 17:51   

neo_ns, :he: nie bardzo rozumiem, o co w ostatnim poście chodzi?
Zasadą jest, że serwis wyznacza przyjazd po 1000km, czyli po "ułożeniu się" membran w reduktorze; jeśli na starcie instalacja działa dobrze, zużycie gazu jest nawet mniejsze od zużycia benki - to problem gdzie jest, przepraszam? :ups:
 
 
neo_ns 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 30 Maj 2007, 18:33   

A co sadzicie o czesciach ktore zostaly wykozystane w tej instalacji?
Zaliczyli byscie je do kiepskich, wzglednych czy dobrych?
_________________
Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec
 
 
 
czerepach
[Usunięty]

Wysłany: 30 Maj 2007, 19:00   

;-| :-( neo_ns, ...cóż, "tak serwis daje, jak klamotów staje"...jeśli w sumie "to działa" - to niech tak zostanie! :D
 
 
dembik
[Usunięty]

Wysłany: 14 Cze 2007, 23:11   gaz ble

Na Twoim miejscu nie zakladalbym instalacji gazowej w silniku 1.1
Ja założyłem na silniku 1,6 (xr2i) i po 2 latach jeżdżenia samochód nadaje się na złom, obroty na benzynie są totalnie rozregulowane, przy zrzucaniu na luz z 5 biegu silnik gaśnie, totalna kaszana, ale w moim przypadku to jest konkrenta oszczędność

powodzenia, może nie będziesz miał tych problemów co ja (co ciekawe, nie mam sondy lambda :) ))

pozdrawiam
Dembik
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Cze 2007, 01:38   

hm ja zrobiłem 110 tyś tylko na LPG i nie mam takich problemów a mam silnik 1.1 . Sytuacja która masz to zwykłe niedbalstwo .I jak byś miał najnowszego merca też byś go zatyrał tak samo .
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 4 Lip 2007, 01:29   

a instalacja ktora ma automatyczny przelacznik z benki na gaz po osiagnieciu temperaturu i wskaznik 4ro diodowy o napelnieniu butli moze wskazac czy jest to instalcja pierwszej generacji czy drugiej? powiedzieli ma za nia 1350. autko pali mi nie wiele bo jakies 6.5 litry ale jezdze tyle ze ok 400 zeta na miecha wydaje na benzyne:/ wiec koszt takiej isntalacji zwroci m isie po 6-7 miechach :-) wiec kilka pytan z mojej strony? czy da sie po tym rozpoznac jaka to jest instalacja? ewentualnie ktora zalozyc....jakie sa roznice? czytalem ze pierwsza genracja jest dla gaznikow a 2ga dla monowtryskow. Bede chcial montowac zbiornik pod autem i mysle o tym zeby te zawory byly u gory....ale nie chce rozwalac bagaznika... Czy jesli nie bede sciagal butli i cos tam kombinowal a mam ten wskaznik w aucie(ponoc jest nie dokaldny ale bede mial zawsze gdzies z 1/4 baku benzyny a przynajmniej bede sie staral wiec tu nie ma problemu) to czy naprawde konieczne jest wiercenie tej dziury?
i jeszcze jedno pytanko...czytalem ze pompka paliwa sie nie wylacza w razie jakiejs awari lub braku gazu zeby od razu mogla podac benzyne... ale ponoc nie uzywana a wlaczona niszczy sie i czy warto kupic jakis wylacznik tej pomki gdy auto ejst na gazie....widzialem ze takie cos gdzies mozna dostac. jakie sa plusy i minusy?
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 4 Lip 2007, 08:34   

dembik, widzisz ja zabiłem albo pompe albo wtryski.. nie chce mi się tego ustalać. teraz prawie cały dzien z corka jestem i nie mam możliwości pogrzebać sobie w samochodzie. opisane objawy to nie zużycia silnika przes LPG tylko przez uzytkownika.
kenczorf,
powiem ci tylko tyle
kenczorf napisał/a:
instalacja ktora ma automatyczny przelacznik z benki na gaz po osiagnieciu temperaturu
to dobry wybór, tylko zeby ci to uruchomili. prawie każdy sterownik LPG ma tą funkcję tylko jej nikt nie zakłada, bo łatwiej bez. twoje zawory dłużej pożyją. tylko PB więcej ci trzeba
o innych problemach było... było.. było...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 11 Lip 2007, 23:44   

neo_ns napisał/a:
Silnik jest bardziej dynamiczny i lepiej przyspiesza niz na bezynie
ja mam tak samo...nasluchalem sie ze na gazie jest slabyszy a tu mila niespodzianka...niedosc ze lepiej sie zbiera to jest plynniejszy w jezdzie jak i na jalowych obrotach:)
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
neo_ns 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Jakub
Wiek: 39
Dołączył: 27 Maj 2007
Posty: 14
Skąd: Nowa Sól
Wysłany: 29 Sty 2008, 18:18   

Na gazie zrobiłem już 11-12tyś.km. Olej wymieniam na LUBRO GAZ Orlen co 7-10tys. wraz z filtrem oczywiscie.
Silnik chodzi nadal bardzo ladnie zarówno na benzynie jak i na LPG, lecz mam maly problem ze wskaznikiem 4ro diodowym ktory pokazuje co mu sie rzewnie podoba, raz stanelem bez LPG a wskaznik pokazywal 1 zielona kontrolke (ze o czerwonej od rezerwy nie wspomne nawet raz nie migla) a gazu juz zero.
Czy ktos wie jak to samemu wyregulowac?
_________________
Silnik 1.1 na wtrysku mono (posiada sonde 4 kablowa) Nie wiem jaki jest to model auta i typ silnika i nie mam pojecia gdzie sie moge tego dowiedziec
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Sty 2008, 18:25   

przy butki jest nakładka na zegar . Obracasz lewo prawo .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów Potrzebna Szybka Pomoc
goly89 Hyde-Park 5 25 Mar 2017, 17:20
Adamila021
Brak nowych postów Potrzebna porada blacharska
Kam'ol Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 1 21 Lip 2016, 20:05
Puff
Brak nowych postów [MK3] gwint... potrzebna porada
ejson Tuning stylistyczny 14 7 Cze 2012, 10:16
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.