Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Słaby hamulec ręczny
Autor Wiadomość
kubasa976 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: lu
Wysłany: 23 Maj 2007, 19:27   [MK3] Słaby hamulec ręczny

hey!

mam problem ze słabo mi działą reczny ze nawet na trawie kółek nie zablokuje
dzis zdiołem jeden beben i widac ze nie dawno były wymieniane szczeki zalałęm wd-40 samoreguratory i nic nie pomogło.

co z tym zrobic ?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Sie 2010, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
amokk
[Usunięty]

Wysłany: 23 Maj 2007, 19:44   

Zdjąć pod spodem auta blachy ochronne (te pod tylnymi siedzeniami) i tam są nakrętki służące do naciągu linki.
Jedną popuszczasz, drugą naciągasz linkę i potem znowu "kontrujesz", aby nie popuściły :)
 
 
kubasa976 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: lu
Wysłany: 23 Maj 2007, 19:47   

amokk napisał/a:
Zdjąć pod spodem auta blachy ochronne (te pod tylnymi siedzeniami) i tam są nakrętki służące do naciągu linki.
Jedną popuszczasz, drugą naciągasz linkę i potem znowu "kontrujesz", aby nie popuściły :)

podciągałem ale to za dórzo nie dało
 
 
amokk
[Usunięty]

Wysłany: 23 Maj 2007, 19:56   

Zmierz średnicę wewnętrzną bębna, bo może już jest poza wartością nominalną.
No i sprawdź jeszcze drugi bęben (są zależne od siebie) :)
 
 
kubasa976 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: lu
Wysłany: 23 Maj 2007, 19:59   

no to zaras ide sprawdzić jaka powina byc średnica

[ Dodano: Czw Maj 24, 2007 19:22 ]
odkreniciłęm z drugiej strony i tak nasmarowałęm i jak teras zaciągne ręczny na asfalcie przy 50km/h to koło blokuje ale z jednej strony z drugiej nie
próbowałem nasmarować ale ni c nie daje
bęben widac jest troche złurzyty czy jak sie przejedzie palcem
_________________
ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2007, 15:01   

jeśli ma jeszcze wymiar można go przetoczyć . Podstawa sprawnego ręczenego to samoregulatory które pracują a nie stoja . Wiece trzeba wyjąć wszystko z bembna oczyścić samoregulator i można go do ropy wsadzić na jakiś czas.
Po przetoczeniu bembnów ustawić tak regulator zeby bemben cieżko wchodził na piaste .
 
 
 
kubasa976 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: lu
Wysłany: 25 Maj 2007, 17:17   

jak przetoczyć beben czyli co trzeba mam kolege ktury ma tokarke i tego typu sprzet czy to wystarczy
_________________
ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Maj 2007, 18:40   

wystarczy .
 
 
 
kubasa976 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: lu
Wysłany: 25 Maj 2007, 23:04   

ale jak sie przeczoty beben to sei zwiększy średnica jego i nie bedzie za duża
_________________
ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 25 Maj 2007, 23:26   

kubasa976 napisał/a:
... złurzyty ...


rozbiłeś mnie koleś... banghead

hamulec reczny to takie proste cos:
linka -> rozejscie na dwie linki (de facto pierwsza naciaga petle) -> bebny w ktorych naciaganie linki powoduje oparcie sie klockow o beben.

wiec, albo lina pada (jak krzywo lapier to proponuje pod wydechem popatrzec i nasmarowac polksiezyc.
albo klocki w bwbnach nierowne,
albo bebny juz maja swoje lata i odmawiaja posluszenstwa.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Kuzyn 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 31
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25 Maj 2007, 23:43   

diodalodz napisał/a:
Po przetoczeniu bembnów ustawić tak regulator zeby bemben cieżko wchodził na piaste .

Ja tam w każdym z aut jak zmieniam to ustawiam samoregulator na max wciśnięty. Dla tego ma to nazwę samoregulator że się samo wyreguluje. W taki sposób jak ty opisujesz to można sobie przegrzać szczęki, bębny i dwa razy roboty narobić.

[ Dodano: Pią Maj 25, 2007 23:47 ]
odyniec napisał/a:
wiec, albo lina pada (jak krzywo lapier to proponuje pod wydechem popatrzec i nasmarowac polksiezyc.
albo klocki w bwbnach nierowne,
albo bebny juz maja swoje lata i odmawiaja posluszenstwa.

albo linka w pancerzu zapieczona.
Co do przetaczania to nie ma one znaczenia na działanie hamulca ręcznego. Pozatym jeżeli bębny nie mają bicia to zebrać można jedynie rancik na zewnątrz. Z drugiej strony da się to zrobić pilnikiem lub flexą, jeśli ktoś ma wyczucie.
_________________
Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów.
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Maj 2007, 03:46   

Kuzyn napisał/a:
Ja tam w każdym z aut jak zmieniam to ustawiam samoregulator na max wciśnięty. Dla tego ma to nazwę samoregulator że się samo wyreguluje. W taki sposób jak ty opisujesz to można sobie przegrzać szczęki, bębny i dwa razy roboty narobić.

to ustaw ręczny w matizie :)
Powiem jedno jeśli mamy do czynienia z grupą VW to samoregulator zdaje egzamin . W oplach fordach hondach można wsadzić je między książki bo nigdy nie działa właściwie .
Postawa to ustawienie regualtora przy rozluźnionej lince tak aby dźwignia wahliwa na szczęce była w pozycji poczatkowej bo naciąganie linki i wym samym zwiększanie jej wychylenia jest debilizmem choćby z punktu widzenia siły działającej na szczękę i linkę i rozkład sił . Łatwo policzyć bo siła naciągająca szczęki musi być prostopadła do dźwigni czyli małe wychylenia czyli cos alfa zawarty między dźwignia a samoregulatorem . Co za tym idzie im kąt bardziej zbliżony do 90 stopni cos 90 ~=1 siła jest przenoszona w całości na szczęki i rozpieraki . wychylenie nawet o 30 stopni powoduje duży skok dźwigni z racji jej długości i małe siły przenoszone przez dźwignie . Gwarantuje ci ze nie wsadzisz bembna na tak ustawione szczęki aby mogły sie spalić albo zjechać bembny . Tyle w temacie fizyka nie została opisana żeby nie służyć ludziom .
 
 
 
Kuzyn 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 44
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 31
Skąd: Zabrze
Wysłany: 26 Maj 2007, 08:38   

Zaimponiłeś mi teraz. Nie mam pojęcia co do mnie mówisz.
Zabłysnąłeś teraz pisząc w niezrozumiałym języku.

Nie robiłem jeszcze ręcznego w oplu, hondzie czy fordzie. Tylko przypuszczam poporstu że samoregulator powinien działać. Jak by nie działał to bym wymienił. Hamulce lubię mieć dobrze zrobione. Nie tylko hamulce.
_________________
Kiedyś była Fiesta Courier.
Miłośnik Trabantów.
 
 
 
kubasa976 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 37
Skąd: lu
Wysłany: 26 Maj 2007, 10:18   

linke ręcznego wczoraj zmieniłem na nową i tak szczeki były wymieniane jakes niecałe 10 tys
i mi wygląda ze z jednej strony z samoreguratorami a z drugiej nie
ile kosztuje zestaw nowych samo regulatorów
_________________
ford fiesta 1.8d mk3 3d elek szyby regulowane elek swiatła, szyberdach normalnie prawie ghia
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 26 Maj 2007, 11:33   

wez zdejmij bebny z dwoch stron. niech ktos siadze w aucie i lekko naciaga linke recznego, a ty patrz z jednej i drugiej storny, czy ta linka sie chowa i czy chowa sie tak samo na kazdej ze stron.
ja obstawialbym jednak na linke od recznego, ze gdzies jest przetarta, badz zapieczona. wlej do niej troche wd40 i odczekaj. ja mam z '95 roku fieste, a linke juz mam sknocona... wiec radze Ci przyjacielu linke sprawdzic.
aaa i nie moze skokowo tez poruszac sie linka, bo to znaczyc bdzie ze gdzies ma jakis zator.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Maj 2007, 11:39   

powiem tak WD 40 i odcieranie linki to mit :) Linka jest w feflonowo- plastikowej powłoce . Jak powłoka sie przetrze można ja już wyrzucić bo i tak zaraz stanie . Jedynie wygotowanie jej w smarze grafitowym może przedłużyć jej życie . Co do bembnów to podstawa to dobrze pracująca dźwinia wahliwa na szczęce (do której podłącza sie linkę) i sprawny lekko działajacy samoregulator . nie trzeba go wymieniać wystarczy go wyczyścić szczotką i delikatnym pilniczkiem pogłębić zęby . Dla ambitnych można ja odpuścić czyli rozgrzać do czerwoności np w ognisku i odgasić w oleju zwiększa to twardość i odporność na korozję .
 
 
 
Rangers76
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2007, 01:21   

Przedwczoraj wymieniłem szczęki + cały zestaw naprawczy. Ręczny chwyta dopiero na ostatnim ząbku dźwigni i do tego bardzo słabo. Czy muszę naciąnąć linkę?
 
 
amokk
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2007, 07:45   

A czy trzeba jeść żeby nie być głodnym :?:
Oczywiście, że musisz :!:
Ja również po takiej operacji naciagałęm linkę i teraz chwyta już na 2 ząbku :)
Poszukaj sobie na forum gdzie znajdują się nakrętki regulacyjne :i:
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Cze 2007, 09:56   

Rangers76 napisał/a:
Czy muszę naciąnąć linkę?

nie musisz . Zdejmij bembny i przestaw samoregulator ręcznie tak żeby bemben wchodził bardzo ciasno na szczęki ale dało sie obracać .zeszlifuj ranty . to jedyna metoda .
 
 
 
Kubaes
[Usunięty]

Wysłany: 22 Cze 2007, 16:46   

Kurde tak czytam Wasze mądre słowa i dochodze do wniosku że mój ręczny jest w średnim stanie i chyba nie ominie mnie przyjemność zwalenia bembnów :/.
Wczoraj podciągnąłem linke, bo ręczny był bardzo słaby i w sumie na górce (takiej dosyć ostej) trzyma auto,ale w trakcie jazdy ciężko mi zablokować koła- może to być wina samoregulatorów, czy raczej musze sie przygotowac na zakup szczęk lub bembnów??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.