Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:55
stafcio MK3turbo
Autor Wiadomość
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Lis 2007, 19:45   

Piesek napisał/a:
tych rst robi sie jak psow na forum fkp ;)


taa jeżdżące to chyba dwie są ( daras i elmek )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 17 Lis 2007, 20:28   

Żółwik Tuptuś napisał/a:

jeżlei dajesz blok do tulejowania ( obróbki ) to daj im także tłoki z korbami żeby je wypionowali . Rysy o których piszesz na tłoku mogą być skutkiem chybotania tłoka w cylindrze ( lub przycierki ) ten problem musisz usunąć bo remont psu w dupępójdzie .

opisz coś więcej o pionowaniu bo nie słyszałem wcześniej.
co konkretnie masz na myśli pisząc o usuwaniu problemu? mogła to być wina braku smarowania?
sworznie w tłokach mają luz, maleńki ale wyczuwalny. co z tym?

pisałem wcześniej że średnica cylindra jest za mała, to chyba w takim przypadku nie robi się tulejowania, hmm?
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Co do głowicy - pomierz owlaność otworów na kasowacze - one sąpasowane prawie tak dokładnie jak sfożnie tłoków . jeżlei będą miały owale - będziesz zajeżdżał wałek po wałku ( kasowacz musi sięobracać wokół włąsnej osi podczas pracy a jak gniazdo jest owalne to staje on i wyrabia siebie i właek ) .

głowicą zajmę się jak złożę dół, żeby nie plątać się .
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 19 Lis 2007, 08:16   

Tłoki sa OK z tego co widze po Foto, nie są przytarte i nimi sie nie musisz przejmowac. delikatne rysy na nich to kwestja chu.. oleju. Jesli nie straciły ksztaułtu (w co watpie) to bedzie OK tylko rozwiec blok pod nie.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 21 Lis 2007, 18:13   

PumaRST napisał/a:
Tłoki sa OK z tego co widze po Foto, nie są przytarte i nimi sie nie musisz przejmowac. delikatne rysy na nich to kwestja chu.. oleju. Jesli nie straciły ksztaułtu (w co watpie) to bedzie OK tylko rozwiec blok pod nie.


przytarcia to objawy normalnego zużycia - zgoda ( hoojowy olej i turbo napewno nie pomogły , a dodatkowo dawanie w pędzel na zimno czyli wracamy do kwestii oleju )

Stafcio tłok jest owalny a nie okrągły ( różnica w średnicy mierzonej wzdłóż i w poprzek sfożnia może wynosic w zależności od silnika nawet 0.2 mm :yyy: , jest węższy na osi sfożnia , jest to spowodowane innym matreiałem sfożnia i tłoka oraz tym że inaczej się rozszeżają i aby nie zacierał sieon w cylindrze musi być owalny . ślady które nosi twoj są objawami zużycia a występują w tym miejscu bo są to jedyne powierzchnie pracy tłoka po cylindrze ) .

stafcio napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:

jeżlei dajesz blok do tulejowania ( obróbki ) to daj im także tłoki z korbami żeby je wypionowali . Rysy o których piszesz na tłoku mogą być skutkiem chybotania tłoka w cylindrze ( lub przycierki ) ten problem musisz usunąć bo remont psu w dupępójdzie .

opisz coś więcej o pionowaniu bo nie słyszałem wcześniej.
co konkretnie masz na myśli pisząc o usuwaniu problemu? mogła to być wina braku smarowania?
sworznie w tłokach mają luz, maleńki ale wyczuwalny. co z tym?.


wina braku smarowania , ostrego dawania w pędzel na zimnym silniku , lub zbyt wczesnego zapłonu ( mało prawdopodobne ) może to być teżwina przeładowywania silnika lub kręcenia do b. wysokich obrotów ( czyli jak zbierzemy do kupy to masz " dzień jak codzień " w prawie 20 letnim silniku turbo któy połowę życia przejeździł w polsce u buraka który nie wiedział że olej się zmiienia a nie dolewa )

Pionowanie tłoków ( dokładnie pionowanie korbowodów ) to zabieg w któym ustawia sie korbowód z tłokiem tak żeby oś obrotu wału była idealnie równoległa do osi obrotu sfożnia tłokowego . Jak pisałem wyżej tłok jest tak zbudowany że ma tylko dwie powierzchnie pracy z cylindrem , jeżeli jest nie wypionowany to zaczyna pracować na powierzchniach gdzie są końcówki sfożnia i przez to może sie zacząć zacierać ( popularne "puchnięcie tłoków " po bardzo mocnym nagżaniu występuje właśnie tak ) . Pionowania nie trzeba koniecznie robić - wystarczy je naprzód zbadać . Poza tym przy pionowaniu tłoków usuwa sie ewentualne skrzywienia korbowodów , na tym generalnie polega właśnie pionowanie

Co do luzu sfożni - w którą stronę ten luz :) zresztą to oceni ten który będzie badał kształt i pionowanie tłoków .

To jest trochę tak - jedziesz i mówisz szlif wału + panewki , szlif/wymiana tulei + pierścienie . a okazuje się że to dopiero połowa remontu silnika ( tzn dołu bez głowicy ) bo trzeba by pomierzyć wał czy nie jest krzywy , wypionować tłoki i poskładać to wszystko do qpy - wtedy ma to ręce i nogi .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 11 Sty 2008, 14:03   

Żółwik Tuptuś napisał/a:

taa jeżdżące to chyba dwie są ( daras i elmek )


Macie moja jeździ ale żer olej jak ch.....i zastanawiam się czy ona jeździ na benzynę czy olej. ;-(
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 7 Lut 2008, 08:55   

chyba projekt sie juz skonczyl....
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=29407
szkoda...bo sleeper bylby niezly
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Lut 2008, 13:29   

Ad@mus napisał/a:
chyba projekt sie juz skonczyl....
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=29407
szkoda...bo sleeper bylby niezly


mnie ciekawi co oznaczy ostanie zdanie w ogłoszeniu :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 7 Lut 2008, 15:45   

PumaRST napisał/a:
Ad@mus napisał/a:
chyba projekt sie juz skonczyl....
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=29407
szkoda...bo sleeper bylby niezly


mnie ciekawi co oznaczy ostanie zdanie w ogłoszeniu :yes:



:ok:
będzie coś fiesTowego...
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 7 Lut 2008, 18:55   

czyżby powiększona literka T w nazwie fiesTowego ma oznaczać turbinke :D ?
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 7 Lut 2008, 20:43   

stafcio napisał/a:
będzie coś fiesTowego...


to czekam na prezentacje :yes:

kiedy mniej wiecej ona nastapi??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 8 Lut 2008, 18:14   

uświadomiłem sobie, że nie warto pakować $ w moje auto. postanowiłem sprzedać i kupić xr2i. znalazłem miód maline, nie pokaże gdzie bo mi ktoś jeszcze wykupi :D mam nadzieje ze szybko sprzedam czerwonego.
z xrką będzie mi łatwiej jeżeli chodzi o uturbienie.

oby się szybko sprzedała...
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 8 Lut 2008, 22:23   

wsumie słuszna teoria tylko szkoda tego zawieszenia :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 11 Lut 2008, 13:39   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Piesek napisał/a:
tych rst robi sie jak psow na forum fkp ;)


taa jeżdżące to chyba dwie są ( daras i elmek* )


*jeszcze jezdzaca :P w stanie rozkłdu
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 11 Lut 2008, 14:19   

Mafios napisał/a:
Żółwik Tuptuś napisał/a:
Piesek napisał/a:
tych rst robi sie jak psow na forum fkp ;)


taa jeżdżące to chyba dwie są ( daras i elmek* )


*jeszcze jezdzaca :P w stanie rozkłdu


I Darasa też nie jeździ, a jak sie postaram to już nigdy nie odpali :hahaha: :hahaha: :hahaha:

kożystajac z chwilowych uprawnień zamykam temat bo nie ma sensu robić OT. Jesli by temat wrócił to prosze poprosić uwczesnego Moderatora o otwrcie ponownie.

Pozdro
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] stafcio biała xr2i
CVH 1,6 110hp
stafcio Archiwum 258 22 Cze 2009, 08:33
mareno


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.