Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
25 Wrz 2013, 16:55
stafcio MK3turbo
Autor Wiadomość
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 13 Paź 2007, 19:44   

i ja tak samo radze bo po cholere robic 2 razy to samo... ale co czlowiek uczy sie na bledach :devil:
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 13 Paź 2007, 20:32   

PumaRST napisał/a:
witam, chyba nie zamierzasz tych tłoków wsadzić p&p do tego silnika??


oczywiscie że nie

PumaRST napisał/a:
jesli tak to:

1) tłok od RST jest troszke inny niż od xr2i (nie pamietam w którą strone ale inna jest defakto pojemność)


w manualu do xrki i materialach forda do erst s2:
XR2i............................................S2
Standard 1 - 79,915 do 79,925mm 79,910 do 79,920mm
Standard 2 - 79,925 do 79,935mm 79,920 do 79,930mm
Standard 3 - 79,935 do 79,945mm 79,930 do 79,940mm
Standard 4 - 79,945 do 79,955mm 79,940 do 79,950mm
Oversize A - 80,205 do 80,215mm 80,200 do 80,210mm
Oversize B - 80,215 do 80,225mm 80,210 do 80,220mm
Oversize C - 80,225 do 80,235mm 80,220 do 80,230mm

różnica jest bardzo mała, oczywiscie zależy od tego w jakim jest stanie silnik. jeżeli nie było z nim nic robione z tłokami icylindrami, to nie będzię większego problemu z wpasowaniem tych tłoków. oczywiście trzeba dać do fachowca na dopasowanie :)

to co mi się zdaje, to tłoki w erst są płaskie żeby kompresja była niższa.
foto:


PumaRST napisał/a:
2) blok 15 letni na 100% nie ma dobrych tuleji juz .

2) Wiec sugeruje wizyte w zakłądzie zajmującym sie szlifami i sprawdzenie stanu bloku i żeby dopadowano blok do tłków

tak będzie
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 13 Paź 2007, 21:23   

z tą kompresja masz racje :D

cieszy mnie to co napisąłes odnośnie tłoków bo troche sie przestraszyłem
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 14 Lis 2007, 21:27   

Pare fotek.

Mialem w planie żeby dzisiaj rozebrać do cna oba silniki, ale niestety zabrakło 13. to znaczy skończyła się ;/ muszę poczekać do soboty. a że całe to dziadostwo mam 35km z domu, to nie jeżdżę tam codziennie zwłaszcza że to w przeciwnym kierunku od pracy jest. hmm.

co zrobiłem:

rozebrałem silnik xr, wszystko elegancko popakowane w pudełka żeby się nie pomieszało z tym drugim. tłoki wyjęte, wał korbowy. głowice zdjąłem wcześniej, ale nią zajmę się później. najpierw dół. blok silnika oczyściłem i odtłuściłem. jest taki bardzo dobry środek: Wurth, płyn do czyszczenia hamulców. mam go z pracy więc za frajer. jak ktoś będzie używał, to przestrzegam, bo cholerstwo jest żrące (plastik, tworzywo) i rękawiczki powlekane balonem trochę stopiło.

raczej nie będę się bawił w czyszczenie dokładne bloku jak to robią angole, bo nie ma to sensu. i tak się za jakiś czas ubrudzi. wystarczy go odtłuścić na czas montażu.
cylindry wyglądają tak:

na zdjęciu widać że na powierzchni cylindra są dwa jaśniejsze pola pośrodku leci gruba na ok centymetr krecha, tak jest na wszystkich. natomiast na tłokach nierówno jest zużyta powierzchnia, być może tak ma być ale ja o tym jeszcze nie wiem. o tu to widać:
prostopadle do osi sworznia. też jest wyrobiona powierzchnia. no ale co tam. ciekawe jak te tłoki od erst.

na zdjęciu bloku wyżej widać że dolna część cylindra jest taka piaskowa, to dlatego, że silnik stał dosyć długo. ale po honowaniu będzie już ładnie.


tutaj taki małe coś:


smieszna sprawa, bo w tych panewkach od erst są dwie śruby na które nakręca się nakrętki. w tym silniku erst dokręca się tam mocowanie bagnetu gdzie w xr2i mocowanie bagnetu jest tylko na jednej panewce i korpusie. takie małe ot :D


łożyska oczywiście muszę iść nowe.

tak więc teraz blok xrki jest już czysty i czeka na małą obróbkę.

następnie wziąłem się za silnik od erst, tak jak napisałem na początku nie mogłem dokończyć co zaplanowałem bo mi się skończyył klucz 13. nie miałem nasadki 1/2" tylko jakiś taki w kształcie T. niestety nie dał rady z odręceniem wszystkich śrub głowicy.

oto sprzęgła obu silników: po lewej sprzęgło escorta a po prawej fiesty. widać różnicę :D

i chyba to po lewej jest lżejsze, ale może mi się wydawać.



a to już wał korbowy od erst. muszę chyba dać do przetoczenia tak dla św. spokoju.no bo jak nowe łozyska, to lepiej żeby był równy.

zdjęcia nie są dobre bo robione badziewnym SE510 z 1,3mpix. ale zawsze coś :D


no i na koniec:



następny update niedługo.

aha, kupiłem sobie taką książkę, całkiem mądre rzeczy piszą
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 14 Lis 2007, 21:50   

:yyy: dobrze podchodzisz do tematu, do tego fajna lektura do poduszki... :hihihi: w polsce gdzies to zakupiles czy E-bay anglia ??
Powodzenia w dalszych pracach... :brawo:
_________________

 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 14 Lis 2007, 22:28   

Fordon napisał/a:
:yyy: dobrze podchodzisz do tematu, do tego fajna lektura do poduszki... :hihihi: w polsce gdzies to zakupiles czy E-bay anglia ??
Powodzenia w dalszych pracach... :brawo:


ebay anglia, za 12,25Ł. w polsce można ją kupić za ok 120pln. sporo, ale warto.

chętnie bym to zeskanował i wrzucił w manuale, ale nie wiem jak na to wydawca. bo w sumie nasze forum jest czytane nie tylko w PL. mogłoby mi się dostać.

gracias za miłe słowa o robocie :bigok:
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 14 Lis 2007, 23:42   

fajnie to opisujesz :brawo:

co do tego bagnetu przykręcanego do stopy wału to nie bagnet tylko spływ oleju z turbiny.


a co do ksiażki (jest tam CVH Turbo w poszczególnych autach) to jak byś zeskanował to ja bardzo prosze o kopie :yes: a jak masz o Zetecu to też :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 15 Lis 2007, 00:19   

Jestem pod wrażeniem :) . To co robisz to kawał dobrej roboty i chwała Ci za to i Szacunek .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 15 Lis 2007, 09:13   

co myślicie o wymianie pomp wody i oleju w moim przypadku ?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Arkadius 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Arek
Wiek: 34
Dołączył: 17 Lip 2006
Posty: 637
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 15 Lis 2007, 09:30   

pompa wody droga nie jest więć możesz się skusić jak nie wygląda na dobrą... a co do oleju... zależy w jakim jest stanie... szkoda by było zatrzeć silnik z powodu pompy
_________________
Renault Vel Satis 2.0 16V Turbo 05"
Renault Safrane 2.5 20V 99" - SOLD
Ford Fiesta MKIV 1.25 16V 97"[/b]
Blue Fiesta xr1800 - SOLD
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Lis 2007, 10:11   

hmmmm

w sumie to dobry plan ze zmina pomp na nowe. Wody kosztuje coś koło 100zł a oleju niecałe 300zł. Ale warto to zrobić zeby mieć pewność ze jest ok.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 15 Lis 2007, 12:31   

Ja bym wymienił jeszcze z jednego powodu . Masz wszystko na wierzchu i wymiana tego teraz jest prosta . w aucie przypomina tapetowanie pokoju przez dziurkę od klucza . ( a koszta tak jak Puma przytoczył nie jakieś astronomiczne .

Poza tym pompy wody nie lubią postojów na sucho ( teraz będzie ok , a może się okazać że jak pójdzie w pracę to uszczelniacz puści i będzie dupa )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 15 Lis 2007, 14:04   

tak przy okazji zapytam.
wczoraj jak robiłem rozbiórkę, to chciałem wyjąć tłoki dołem. odkręciłem wał korbowy, zdjąłem go ale tłoki nie chciały wyjść.

czy tak jest prawidłowo, że wyjmuje się tylko przez górę? w sumie w instrukcjach jest pokazane że przez góre je wyjmują. prawda jest taka, że nie wykręciłem świec, ale zawory na dwóch musiały być otwarte więc podciśnienie nie mogło go blokować...

krawędzi żadnej nie ma co by mogła blokowąć. ocb?
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 15 Lis 2007, 14:34   

pierścienie mogą stwać gdzieś. Raczej proponuje wyciagać w góre choć chyba wyjmowałem w dół tez. nie pamietam. Zresztą one powinny wyjśc skoro nie masz już wału. cylinder ma wymiar wiekszy niz tłok wiec nioe powinno to być problemem.
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 16 Lis 2007, 09:58   

to jest normalne, tloki wyjmuje sie tylko gora, a to za sprawa tego ze odleglosci pomiedzy cylindrami sa mniejsze niz szerokosc stop mocujacych panewki walu korbowego
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
stafcio 


Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1068
Skąd: uRSynów
Wysłany: 17 Lis 2007, 15:20   wszystko rozparcelowane

pojechalem i dokonczylem dzielo rozkladania silników.

tłoków faktycznie nie da się wyjąć dołem. tak jest odlany blok.
głowica szybko zeszła. niestety widać, że i w tym przypadku olej był marny

od drugiej strony wygląda znacznie lepiej od głowicy z xrki, no ale tamta będzie musiała iść.
fotki tak z ciekawości

na tym cylindrze było wyjątkowo dobrze, jest to trzeci cylinder, tak samo będzie widać tłok, że jest super czysty w porównaniu do reszty. ten tłok umyłem i wytarłem szmatą, niech nikt nie myśli że taki czysty był w silniku.


tutaj wszystkie cztery tłoki i ich stan
widać, że nie jest z nimi tak źle.
w szeregu zbiórka :D tutaj w trakcie mycia


tłok i pierścienie, niespodziewałem się że na tym pierścieniu olejowym jest spring :D


wszystkie pierścienie idą sobie

i to jest to o czym wszyscy powinni wiedzieć jak się interesują turbo, po lewej zwykły tłok a po prawej płaski żeby odprężyć

trzeci do trzeciego

nie wiem czy dostatecznie dobrze widać, ale na powierzchni bocznej gołym okiem widać rysy, troche nie dobrze.



kto jest w stanie rozszyfrować te oznaczenia?


:) jak fajnie stoi



spróbowałem plug&play, ale okazało się że tylko do pierwszej krawędzi pierścienia wchodzi tłok w cylinder bloku xrki. tak więc <oki> bo nie przyjdzie mi do głowy pomysł wsadzenia tego tak o. blok musi iść do obróbki, tzn powiększenia średnicy cylindra. od razu dam wał korbowy do przeszlifowania. mam nadzieję, że spasują wszystko jak trzeba.
_________________
stafciogarage@gmail.com
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 17 Lis 2007, 18:08   

Respect :) bardzo fajnie opisujesz caly temat i do tego spora foto relacja jest... :) oby tak dalej i niech dobrze sluzy motorownia :)
_________________

 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 17 Lis 2007, 19:18   

jestem pod wrażeniem :)

jeżlei dajesz blok do tulejowania ( obróbki ) to daj im także tłoki z korbami żeby je wypionowali . Rysy o których piszesz na tłoku mogą być skutkiem chybotania tłoka w cylindrze ( lub przycierki ) ten problem musisz usunąć bo remont psu w dupępójdzie .

Co do głowicy - pomierz owlaność otworów na kasowacze - one sąpasowane prawie tak dokładnie jak sfożnie tłoków . jeżlei będą miały owale - będziesz zajeżdżał wałek po wałku ( kasowacz musi sięobracać wokół włąsnej osi podczas pracy a jak gniazdo jest owalne to staje on i wyrabia siebie i właek ) .

Powodzenia w pracy - jestem z Tobą całym sercem :brawo:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 17 Lis 2007, 19:28   

tych rst robi sie jak psow na forum fkp ;)
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 17 Lis 2007, 19:43   

Cytat:
tych rst robi sie jak psow na forum fkp ;)

ale to sa charty i to rasowe:D

wg mnie jest to kolejna swietna przebudowa,
dla mnie to projekcik z gwiazdka* :ok: :ok: :ok: :ok:
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] stafcio biała xr2i
CVH 1,6 110hp
stafcio Archiwum 258 22 Cze 2009, 08:33
mareno


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.