Przerywane (czasowe) wycieraczki |
Autor |
Wiadomość |
TomekkemoT
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 23 Kwi 2007, 08:49 Przerywane (czasowe) wycieraczki
|
|
|
Znalazłem przerywacz do wycieraczek do samodzielnego montażu. Z regulacją czasu przerywania, w pierwszej wersji przeznaczony był do malucha ale myślę, że do fiesty też bu pasował. Czy ktoś z was próbował coś takiego. Działa chyba na zasadzie przerywania obwodu tak jak byśmy sami machali wajchą. Chcę go wpiąć w obwód wycieraczek na pierwszym biegu i tu moja prośba: które przewody z kostki w przełączniku zespolonym odpowiadają za pracę wycieraczek na pierwszym biegu Które przeciąć i włożyć w nie ów przerywacz |
|
|
|
|
silvercar
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 85 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 23 Kwi 2007, 17:47
|
|
|
Małe problemy mogą wystąpić, bo fiesta ma czasówki na dół, a do góry praca ciągła 1 i 2. Tak więc przeglądając schemat uważaj na to. 21- to przełącznik zespolony, 1- silnik wycieraczek. Przełącznik zespolony rozrysowany na drugim schemacie. Jeszcze zastanawia mnie pobór prądu. Bo silnik w maluszku jest słabszy i to może powodować spalenie układu sterowania pracą przerywaną.
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=17487 |
|
|
|
|
TomekkemoT
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 08:41
|
|
|
Patrzę na ten schemat jak byk na malowane wrota. Możesz mi tak łopatologicznie wyłożyć co w co mam wpiąć ten przerywacz. W który przewód mam to wpiąć (do którego styku idzie ten przewód) o schematach elektrycznych nie mam pojęcia, a twoja podpowiedź bardzo by mi życie ułatwiła. |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 09:06
|
|
|
a ja mam propozycje. pokosztuj sie i kup zespolony z czasówkami. bedzie prosciej i latwiej dla Ciebie. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
TomekkemoT
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 09:14
|
|
|
no nie wiem. ostatnio spalił mi się zespolony i go wymieniałem, myślałem o takim z czasówkami, ale nie mam kabli do czasówek i przekaźnika pewnie też. wydaje mi się, że prościej będzie założyć taki przerywać wpięty w obwód. |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 09:32
|
|
|
Cytat: | no nie wiem. ostatnio spalił mi się zespolony i go wymieniałem, myślałem o takim z czasówkami, ale nie mam kabli do czasówek i przekaźnika pewnie też. wydaje mi się, że prościej będzie założyć taki przerywać wpięty w obwód. |
I tak musisz kupić PZ, więc kup z czasówkami. Koszt max. 80 zeta.
Na szrocie wyrwiesz przekaźnik z gniazdkiem za max 20 zeta.
Też mi wydatek
Podłączenie jest banalne (z resztą opisywał jakiś parch gdzieś tam...). Ale po co szukać, lepiej kombinować i bawić się w samoróbki. banghead |
|
|
|
|
TomekkemoT
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 43 Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 35 Skąd: Polska
|
Wysłany: 24 Kwi 2007, 11:46
|
|
|
może i tak ale ja już kupiłem PZ za 40 zeta (bez czasówek co prawda) ale chciał bym spróbować mojego pomysłu. Pomożecie ? |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.