Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: czujnik wcisniecia sprzegla, mk4, obroty, sprzeglo

[MK4] Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła
Autor Wiadomość
dastur
[Usunięty]

Wysłany: 19 Kwi 2007, 23:32   [MK4] Wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła

Witam

Wiem że na temat obrotów jest już sporo na forum ale nie znalazłem rady na mój problem.

Mianowicie polega on na tym, że silnik wchodzi na wysokie obroty po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy, po zatrzymaniu się nawet gdy nadal jest wciśnięte sprzęgło obroty spadają.

Nie mam obrotomierza i nie wiem jaka jest wartość tych wysokich obrotów ale tak na słuch to wydaje mi się, że im dłużej trzymam wciśnięte sprzęgło w czasie jazdy tym obroty coraz bardziej rosną.

Jeśli ktoś zna przyczynę i wie ewentualnie jak to naprawić to proszę o rady.
Jeśli problem już był na forum to proszę o linka bo sam sie go nie doszukałem.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 24 Sty 2011, 13:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Kwi 2007, 13:58   

norma. Na pedale masz czujnik wciśnięcia sprzęgła . Komp podbija obroty na wypadek jak by miał silnik sie zadławić z powodu za ubogiej mieszanki .
 
 
 
dastur
[Usunięty]

Wysłany: 21 Kwi 2007, 22:56   

Mechanik odłączył czujnik prędkości i samochód zaczął się zachowywać normalnie, ale czy taki czujnik to nie jest do czegoś potrzebny?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Kwi 2007, 23:58   

zabezpiecza przed zgaśnięciem auta podczas dojeżdzania do skrzyżowania na luzie .
 
 
 
dastur
[Usunięty]

Wysłany: 28 Kwi 2007, 22:01   

Dzięki za odpowiedź diodalodz. W takim razie wnioskuję że spokojnie można jeździć bez tego czujnika bo auto nie ma jakiejś tendencji do gaśnięcia.
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 30 Sie 2011, 19:52   

Witam wydaje mi się że mój problem jest troszkę podobny i nie wiem własnie czy to wina sprzęgła. Mam silnik 1,2 zetex fiesta 2000( w profilu nie wpisałem silnika bo nie bardzo się znam na tych oznaczeniach i nie było zetki, a rocznik 2000 był tylko mk5 a to podobno mk4)

A więc wygląda to tak podczas jazdy gdy zmieniam bieg podczas rozpędzania (najbardziej to widać od przechodzenia na 4 bieg). Gdy już zmienię bieg sprzęgło popuszczam dodaje gazu to obroty na chwilkę rosną w górę silnik sobie wyje a prędkość nie rośnie dopiero po chwili obroty spadają do punktu w którym zaczęły wędrówkę w górę i samochód zaczyna normalnie nabierać prędkości. Nie wiem czy to sprzęgło kończy swoją działalność czy to co innego.
I jeszcze może dodam że gdy zmienię bieg i kompletnie puszczę sprzęgło zdejmę z niego nogę i wtedy zacznę dodawać gazu to samochód normalnie się zachowuje czyli niema skoków.

A i jeszcze jedno przeprowadzałem test jaki był opisany w jednym z postów i oto wyniki mojego badania:
1. Samochód stoi w miejscu wciśnięte sprzęgło i hamulec -> bieg drugi -> puszczam sprzęgło, samochód gaśnie.
2. Podczas jazdy, bieg czwarty samochód w czasie jazdy, prędkość 60km ->puszczam gaz po chwili wciskam do dechy brak skoku obrotów, obroty rosną prędkość również rośnie, wygląda ok.

Widziałem temat o skokach obrotów ale każdy mechanik mówi że to ślizgające się sprzęgło i zarzuca mi cenę za naprawę od 600 do 700 polskich goldenów. A ze im nie ufam to wolę się was poradzić.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 2 Wrz 2011, 17:55   

coś się dzieje ze sterowaniem sprzęgłem np rozkrusza się przewód elastyczny wysprzęglika albo zaciera się sam wysprzęglik . Jest test który podpowie co się dzieje.
 
 
 
rusin 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010
Posty: 30
Skąd: zwoleń/wawa
Wysłany: 5 Wrz 2011, 14:05   

z tego co rozumiem to dajesz gazu na polsprzegle i spodziewasz sie ze wtedy samochod bedzie normalnie przyspieszac? chyba nie rozumiem twojego problemu albo ty nie rozumiesz jak sie zmienia biegi...
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Wrz 2011, 14:55   

Spike napisał/a:
Gdy już zmienię bieg sprzęgło popuszczam dodaje gazu to obroty na chwilkę rosną w górę silnik sobie wyje a prędkość nie rośnie dopiero po chwili obroty spadają do punktu w którym zaczęły wędrówkę w górę i samochód zaczyna normalnie nabierać prędkości.
Nie umiesz jeździć,,, za mało popuszczasz sprzęgła a za dużo dodajesz gazu,,, więcej zdecydowania w lewej nodze,,,
Spike napisał/a:
I jeszcze może dodam że gdy zmienię bieg i kompletnie puszczę sprzęgło zdejmę z niego nogę i wtedy zacznę dodawać gazu to samochód normalnie się zachowuje czyli niema skoków.
No, bo nogę ze sprzęgła się zdejmuje w 0,3s po zmianę biegu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 6 Wrz 2011, 19:56   

Tak tylko że teraz jest już tak że jak wcisnę mu gaz jadąc na jakim kol wiek biegu obroty rosną a prędkość nie. (jak już jadę bez sprzęgła, po prostu dociskam gaz do dechy).
Ale zapewne winne jest sprzęgło dlatego teraz zbieram informacje jak je wymienić.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Wrz 2011, 09:08   

Jeżeli jadąc wolno ns 2 biegu dociskasz gazu i auto nie ciągnie a silnik wchodzi na obroty, to ślizga się sprzęgło,,, do wymiany nie ma co zbierać informacji, trzeba rozebrać pół zawieszenia od strony skrzyni, i wymontować ją z auta, a przynajmniej odsunąć od silnika i opuścić w dół,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 7 Wrz 2011, 12:01   

Dziękuję wszystkim za informacje na pewno przydadzą mi się w przyszłości. Byłem dzisiaj u mechanika objawy prawie całkowicie ustały już w drodze(dziwne). A mechanik po przejechaniu się samochodem stwierdził że to żadna mechaniczna usterka i że to musi być elektronika najprawdopodobniej jakiś czujnik przy przepustnicy.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Wrz 2011, 12:05   

Spike napisał/a:
teraz jest już tak że jak wcisnę mu gaz jadąc na jakim kol wiek biegu obroty rosną a prędkość nie
Spike napisał/a:
mechanik po przejechaniu się samochodem stwierdził że to żadna mechaniczna usterka i że to musi być elektronika
Więc, sytuacja nie ma prawa zaistnieć na mechanicznie sprawnym sprzęgle, gdyż zapewnia ono sztywne połączenie wału silnika w uproszczeniu z kołami, czyli nie da rady zwiększyć prędkości jednego bez drugiego,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 7 Wrz 2011, 12:41   

Nie rozumiem. To co on nie ma racji? Dla mnie to dziwne bo wszystkie objawy wskazywały na sprzęgło. Tylko się okazuje że raz się ślizga a raz nie. Tak chyba być nie morze, no bo jak sprzęgło się zużywa to jest zużyte i nie działa jak należy cały czas chyba.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Wrz 2011, 12:49   

Spike napisał/a:
Tylko się okazuje że raz się ślizga a raz nie. Tak chyba być nie morze, no bo jak sprzęgło się zużywa to jest zużyte i nie działa jak należy cały czas chyba.
Masz już hydrauliczne jak pamiętam, wystarczy ze np. blokuje się wysprzeglik i raz cofa się do końca a nie raz zostaje lekko wysunięty jak by był lekko pedał naciśnięty - i już raz będzie przenośność całość momentu, a raz kawałek,,,zależy jak mu się uda,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 7 Wrz 2011, 13:00   

Ok dzięki za pomoc. Jednak pojadę jeszcze do tego elektryka niech podłubie skoro mechanik stwierdził że działa no to może się wymigam od wymiany sprzęgła.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Wrz 2011, 13:07   

Nie ma co się migać, spróbuj dość gwałtownie ruszyć z 2 biegu, wprowadzając silnik na średnie obroty i szybko zdejmując nogę ze sprzęgła po czym dodając gazu (albo ruszy z kopytem albo zgaśnie) jak sprzęgło rozwalone to ruszysz powoli i z rykiem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 7 Wrz 2011, 13:40   

Ok ja cie chyba źle zrozumiałem ale test przeprowadziłem. Nie piszczy oponami na pewno gwałtownie też z dwójki nie rusza rusza normalnie tak jak bym chciał ruszyć z dwójki czyli powoli. A jak chciałem ruszyć i puściłem całkiem sprzęgło przy 3000 obrotów no to się zamulił ruszył powoli i obroty mu spadły do 2000. tak więc nic specjalnego próbowałem kilka razy. Kiedy się toczy na dwójce i mu wcisnę gaz do dechy to rozpędza się dosyć szybko do 40 km/h.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 7 Wrz 2011, 13:49   

Czyli sprzęgło wychodzi na to ze trzyma, bo jak by się ślizgało to po spadnięciu do 2000 obrotów po chwili by było ponownie 3000 albo i więcej, a auto by się wlokło jak się wlokło,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Spike 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 35
Skąd: Polska
Wysłany: 7 Wrz 2011, 14:02   

Cieszę się że sprzęgło jeszcze trzyma, dziękuje za porady i idę szukać po forum czegoś o czujnikach.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów [MK4] po wciśnięciu sprzęgła silnik wchodzi na wysokie obrot
Gość Mechanika 10 2 Gru 2009, 18:49
JoeMix
Brak nowych postów [MK4] Wysokie obroty na luzie i po puszczeniu sprzęgła
pulzujące obroty, obroty rosną po puszczeniu sprzęgła, brak hamulców
wrobelek Mechanika 5 18 Sie 2011, 09:18
virus_lx


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.