Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: PumaRST
8 Cze 2008, 23:28
[MK3] Ford Fiesta xr2i => RST
Autor Wiadomość
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 10 Kwi 2007, 18:01   [MK3] Ford Fiesta xr2i => RST

Witam!
No więc wpadła mi taka myśl żeby przerobić 1.6 CVH z Xr2i na tego z RST, czyli uturbic... Mam jednak pare pytanek odnosnie tematu... Jeszcze dodam dlaczego taka droga a nie wstawienie silnika z RST lub ERST- po prostu ten jest w dobrym stanie (nawet bardzo dobrym), tak wiec nie 3eba pakowac wielkiej kasy w remont... Co do czesci nie wystepujacych w XR2i to mam dojscie do kolektora (od ERST) i intercoolera... Kompa z wiacha ale nie ta czescia do wtryskow moge ew. sciagnac z anglii (bedzie za ok 400zl...)...
Przeczytalem faqa Pumy i mam pare pytan- czy bloki silnikow sie nie roznia (procz tlokow)-slyszalem cos o innych kanalach olejowych w tym od RST... Da rade we wstepnej fazie przebudowy jezdzic na glowicy Xr2i na standarowych zaworach? Jak sie ma sprawa walka czy ten z XRki podejdzie? A jak ze skrzynia biegów- krótsza z Xrki będzie ok czy jednak szukać tej od RST?
Na początek tyle...Jak cos sobie przypomne to dam znac...
_________________
HyHy:)
Ostatnio zmieniony przez PumaRST 13 Lis 2008, 15:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 10 Kwi 2007, 18:07   

głowice z tego co wiem nie roznią się.
mozesz jeździć na tłokach z xr2i, nawet mozesz więcej dmuchać niz w rst jeśli z(s)planujesz ich denka (1mm myśle byłoby w sam raz), a jeśli juz masz robić z xr2i rst to proponuje dać odrazu wydajniejszy IC, i najlepiej przed chłodnicą, bo tam bedzie miał najlepsze chłodzenie.

a odnośnie turbiny, to skoro masz kolektor z erst to t3 wkładasz ??
a co do wtrysków to lepsze sa od fiesty bo nie sa mechaniczne tylko elektroniczne (czy jakoś tak :D ) skrzynie proponowałbym od rst (a najlepiej od erst ze szperą) bo zwykla moze nie wytrzymać.

rzycze powodzenia i nie przejścia do galerii jebax teoretyx ;p
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Kwi 2007, 18:34   

teraz pytanie chcesz silnik taki jak jest w escorcie RST czy fiescie RST?
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 10 Kwi 2007, 19:56   

Więc blok ma tylko wyjście do przewodu olejowego sprzężarki, poza tym nic więcej go nie różni.
Głowica jest ta sama, zawory są i tak na tyle duże żeby przetłoczyć mieszankę (większe niż w Pugu 205 Gti czy Glofinie Gti).
Tłoki musisz kupić od RS albo jak poprzednik napisał splanować do zrównania powierzchni na płasko.
Wiązka, komp już wiesz. Tak samo jak dolot i wylot.
Wałek rozrządu ma większy wznios krzywek (6,9mm) i tyle chyba z mojej wiedzy.
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 10 Kwi 2007, 20:52   

Co do tłoków -jest jeszcze taka myśl na początek-grubsza uszczelka (np. podkładka z blachy 1mm) pod głowice i tłoki z Xr2i...(ile wogole kosztuja uzywki tloki do FRST-bo nowe to wiem ze w chu**....)
Aa i czy przewody wodne/powietrzne z ERST I FRST sa takie same?
Piesek-co do silnika ERST i RST to jak mi sie wydaje ten sam silnik tyle ze ERST ma czujnik Halla i wtrysk mechaniczny, a FRST elektoniczny... (moze cos pop.... ale o ile dobrze pamietam tak bylo)...
Wojtass-wyjscie do turbosprezarki z bloku- jak przeskoczyc ten problem?
Doogi-primo... Ile wytrzyma skrzynia z Xrki z silnikiem Rst-interesuje mnie na poczatek co najwyzej specyfikacja silnika a'la seria Rst...Co do T3- no wiec nie wiem, niby bardziej perspektywiczna ale nie wiem co bedzie i w jakim stanie i za ile...
Secundo-jebax teoretix-hehe jak wiadomo tuning to nigdy niekonczace sie inwestownie w fure...Heh no a ze fura to nie tylko silnik to jest w co procz niego inwestowac...Akurat koncze robic porzadek z zawiecha (zostaly tylko laczniki staba do wymiany i gumy staba), ew jeszcze pomysle nad montazem rozporek, ale musze z tym poczekac az mi kolo przysle fele(swoja droga wyslal niby w Wlk srode, a do dzisiaj nie ma...-dziwne :twisted: )-zobaczymy jak buda bedzie chodzic na 15'' i H&Rze...W kazdym razie spox-don't worry-caly czas staram sie cos robic w temacie... (jak juz dostanie te buty to sie w pochwale ma mamba:P)
_________________
HyHy:)
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 10 Kwi 2007, 21:19   

Wyjście w bloku to problem, którego nie trzeba przeskakiwać, wystarczy go rozwiązać przez wywiercenie otworu w bloku w odpowiednim miejscu i zrobiebiu z niego wyprowadzenia do sprężarki.

A jeśli chodzi o podkładkę między blok a głowicę, to obawiam się, że o ile w zaporożcu, w którym nie ma uszczelki pod głowicą zdało to jeszcze egzamin, to juz w uturbionym CVH byłoby kłopotliwe, przecieki wody czy oleju byłyby chyba niemal pewne. Lepiej pobawić sie z tłokami (z RS chyba jednak u nas nie do zdobycia)
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10 Kwi 2007, 22:47   

no właśnie i to nie jest "tylko" taka mała różnica :D bo jest zupełnie inny komp, inna wiązka i co dalej... jak później będziesz chciał tuningować ten silnik to będziesz chciał EFI... więc jak coś to tylko wiązka i komp od FRST, wtryski w xr2i są takie same jak w frst, chłodnice wodną w chociarzby dobrym stanie jest naprawdę bardzo ciężko dostać, więc jak coś polecam zostawić od XR2i a wpasować jakiś inny IC z tym będę Ci mógł pomuc za nie cały miesiąc bo będę wpasowywać inny IC do siebie, a chłodnice wody mam ze swojego starego diesla (taka sama jak xr2i)
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 10 Kwi 2007, 23:52   

Wojtas-a jak to jest np w Hondzie K20 (2l Type-R)-zeby uturbic musza wpakowac grubsza uszczelke... Fakt faktem do tego silnika sa dostepne grubsze uszczelki, no ale jestem ciekaw z czego je robia?-masz jakies info na ten temat...?
Piesek-Ooo-zatem z IC sie wstrzymam (co do IC od FRST-nagrywam taka z anglii ale moge sie wstrzymac -ogolnie angole maja czesci do ERST/FRST w chu**(np odelzone korbowody do wyrwania za 200zl)- minus nie wszytsko chca wysylac) ... A co do kompa -nie rozwazalem zadnej innej opcji niz EFI od FRST-przeciez na EFI teraz jezdze wiec po co sie mam cofac do mechanicznego wtrysku...(moze wczesniej sie nie za jasno wyrazilem:P)
Ps. Czy ja dobrze pamietam ze FRST ma mniejsza chlodnice niz Xrka?
_________________
HyHy:)
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Kwi 2007, 09:48   

przecierz Ci pisałem że chłodnia w FRST jest mniejsza!! W dodatku w stanie bdb, nawet w Angli nie jest osiągalna, nowa w ASO 1200zł Dlatego lepszą opcją jest wpasowanie innego IC... Ja właśnie wpasowuje od xxx jak podobał z tym to dam fotorelacje i będzie już gotowy patent. Angole natomiast jak chcą seryjnej wielkości chłodnicę to zamawiają: http://www.grsmotorsport.co.uk
jednakże koszt w przeliczeniu na złotówki około 2tyś zł.
Kompy od FRST OFAC bądz OFAB może być no i do tego wiązka od FRST, kompy u angoli chodzą seryjne za około 70-100funciaków z superchipem cena x2.
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Wojtass 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 27 Lut 2005
Posty: 270
Skąd: Lublin
Wysłany: 11 Kwi 2007, 15:43   

a1topgear napisał/a:
Wojtas-a jak to jest np w Hondzie K20 (2l Type-R)-zeby uturbic musza wpakowac grubsza uszczelke... Fakt faktem do tego silnika sa dostepne grubsze uszczelki, no ale jestem ciekaw z czego je robia?-masz jakies info na ten temat...?


Więc zapewne dają miedzianą, grubą uszczelkę. Można zrobić tak tez do Forda of korz, jednak prostrzym zabiegiem będzie planowanie tłoków. W każdym razie, co byś nie robił to chodzi tylko o odprężenie motoru do 8:1, trzeba więc by sobie policzyć o ile głowica ma pójść w górę.
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Kwi 2007, 17:00   

nie wiem Wojtek czy będzie to prostrzym zabiegiem... a pozatym napewno takie tłoki będą mniej odporne, dużo szybciej się zużyją. U mnie w trójmieście dorabiają w 2 miejscach takie uszczelki... ale nie są to uszczelki miedziane!! Tylko z nierdzewki...
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2007, 18:59   

roznica miedzy uszczelkami xr2i a rst to 0.1mm wiec chyba nie za wiele.
jeśli zdecydujesz sie szlifować tłoki myśle ze bedziesz mógł wpakować 1bar, ale wytrzymałość silnika sie zmniejszy. nikt tego jeszce nie robił więc niewiadomo ile wytrzyma ale patrząc na inne auta tak zrobione to sporo to wytrzymuje jeśli nie dmucha sie za duzo.

jeśli bedziesz pchał się w t3 to zacznie pewnie dmuchać w okolicach 4 tys. obr. więc do tej wartości bedzie dało się jeździć ekonomicznie.

jak mowisz ze chcesz m/w wartość koni jak w rst czyli kolo 130 bhp, to przydałoby sie zmienić skrzynie, niewiem ile wytrzyma bo nie znam nikogo kto robił :) moment sie zwiększy więc wytrzymałość skrzyni sie zmniejszy. warto zainwestować 400zł w te od erst bo raz, jest wytrzymalsza, dwa ma szpere :) (chyba 15% z tego co wiem).
jeśli cie nie stać to mozesz zostawić starą skrzynie, bedziesz prekursorem :)

huh, tyle odemnie :) powodzenia ;]
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 11 Kwi 2007, 19:50   

no to ja sie dowale tez bo robie turbo tyle ze w 1.4 ktore jest po dosc solidnych modyfikacjach i sadze ze nie jedna xrke bym skopał ale mniejsza z tym i chce zrobic turbo i nie wiem jaka uszczelke zastosowac o iile grubsza moze sie ktos wypowie?? obecnie samochod chodzi na wszystkich gratach od 110 Konnej fiesty wałek,wiązka,Komp,wtryski,kolektory,map i takie tam pierdoły moze ktos doradzi bo jak narazie nie znalazł sie zaden co daje konkretna odpowiedz

tutaj wiecej informacji jak co zapraszam

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=21115
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 11 Kwi 2007, 20:00   

znajomy z uturbionej łady układał 2 uszczelki na sobie, wytrzymało 10tys km, na 0,7 bar. ale zrobienie nowej uszczelki grubszej u kogoś kto sie zajmuje tym profi, to dobry pomysł :)

o ile grubsza sam zdecyduj. :)
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 11 Kwi 2007, 21:02   

doogi napisał/a:
o ile grubsza sam zdecyduj. :)


chodzi o to zeby nie przedobrzyc ani lipy nie zrobic...chce to zrobic pozadnie a nie jakas lipe co sie rozleci po ktoryms tysiączku km z tego co wiem miedzy w rst uszczelka była grubsza 1mm tyle ze rst ma płaskie tłoki a moja 1.4 ma pół okrągłe więc podejrzewam ze bedzie jakas roznica ;-)
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11 Kwi 2007, 22:04   

doogi głupoty pitolisz... zacznijmy od tego że skrzynia od ERST nie jest od tak sobie osiągalna... i jak ostatnio była do sprzedania na streetracing to była za 800zł, następnie ma ona szpere 25% a nie 15%... a uszczelke grubszą się nie daje po to że taka była taka jak oryginalna, tylko po to żeby mieć inną kompresje. Wiem co mówię bo sam siedze w uturbianiu cvh
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 11 Kwi 2007, 23:11   

No wiec skrzynia ERST jest od reki....-w Anglii...:P (mozna po nia podjechac w kazdej chwili:P) W polsce pewnie jedynie od cieci ktorzy jezdzili ERST przerobionymi na gaznik:P (juz drugi raz mi sie taki kolo trafia...) Tak wiec na poczatek zostanie skrzynia z Xrki... Mysle ze przy zalozeniu modyfikacji krok po kroku tak jest po prostu latwiej (no i wydatki mozna racjonalizowac:P)... Co do jej wytrzymalosc- nie wiem czy dobrze mysle- ale procz roznicy w dlugosci skrzyn wydaje mi sie ze maja podobna wytrzymalosc (w obu modelach wystepuja np. te same polosie , sprzeglo i inne elementy przeniesienia napedu...) -no ale jak juz pisalem moge byc w bledzie...
_________________
HyHy:)
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 12 Kwi 2007, 14:39   

panowie sorki za Ot ale jak tos chce skrzynie z Erst t o550 zł i jeszcze gwarancje na 3 miechy dopstanie ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
doogi
[Usunięty]

Wysłany: 12 Kwi 2007, 16:26   

Piesek napisał/a:
doogi głupoty pitolisz... zacznijmy od tego że skrzynia od ERST nie jest od tak sobie osiągalna... i jak ostatnio była do sprzedania na streetracing to była za 800zł, następnie ma ona szpere 25% a nie 15%... a uszczelke grubszą się nie daje po to że taka była taka jak oryginalna, tylko po to żeby mieć inną kompresje. Wiem co mówię bo sam siedze w uturbianiu cvh

moj błąd, ma 25%, ale czy ja mowiłem ze uszczelke sie grubsza daje po coś innego niz do zmiany kompresji ?? w kazdym aucie tak jest, nie tylko cvh :) grubszą dają zeby silnik "odprężyć" i moc zwiększyć ilość kompresowanego powietrza. nie widze tu zadnych głupot...
a co do skrzyń to chyba słabo szukasz bo szukałem jakies pol roku temu i miałem chyba 3 do wyboru od 350 do 450zł, moze teraz sie to zmieniło, nie przejzałem rynku wiec nie jestem expertem, sorki.
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 12 Kwi 2007, 17:48   

:he: Temat byl walkowany... Piesek zapomniales dodac ze Map jest inny do tego dochodzi "chlodniczka" oleju... a koledze polecam zakupic kute tloki z UK do CVH skoru juz chce bawic sie w budowe RST tylko trzeba wiedziec ze to jest kupa kasy... jedna sztuka tlok do RST w ASO w bydgoszczy 1000zl sztuka (fabryczny tlok) :!: Wiec polecam podliczyc tak uczciwie sobie caly kosztorys takiej zabawy ile Cie to wyniesie... i pomyslec czy nie lepiej swapa robic na Zettec-a albo budowac sobie ZVH
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.