|
Przesunięty przez: szynszyl 17 Kwi 2011, 23:04 |
[MK3] FAQ - OBROTOMIERZ , OZNACZENIE I RODZAJE |
Autor |
Wiadomość |
Myszak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 2 Skąd: Radom
|
Wysłany: 7 Cze 2014, 22:26
|
|
|
Witam, z góry przepraszam za odgrzanie tematu, ale przewertowałem całość i nie znalazłem w nim odpowiedzi na problem, jaki mnie trapi. Otóż zakupiłem zegary z obrotomierzem w wersji V i zamontowałem je u siebie, a mam podstawową MK3 1.3 92'. Na samym początku na wolnych obrotach wskazywał ok 3000obr/min, później rozebrałem i zmierzyłem opór na R7 i R8, których suma wyszła ok 324kOhm, idąc dalej za propozycjami forumowców, zmniejszyłem opór na rezystorze nastawnym do 0, dzięki czemu na R7 miałem 274kOhm, dzięki czemu obroty spadły do ok 1500obr/min przy wolnych obrotach. Sprawdziłem go na drodze i przy licznikowych 90km/h pokazywał równo 4000obr/min( przy czym wyczytałem, że powinien wskazywać 2500obr/min). Gdzie jeszcze może leżeć problem? Czy ktoś miał podobne objawy?
Pozdrawiam serdecznie
[ Dodano: Pią Cze 27, 2014 11:46 ]
Rozumiem, że nikt się z tym jeszcze nie spotkał, a czy jest w ogóle jakakolwiek możliwość chociaż obniżenia tych wskazywanych obrotów? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 8 Lip 2014, 22:15
|
|
|
Jeśli przelicznik jest liniowy (a na 99% jest), to patrząc na wartości jakie zmierzyłeś, powinieneś albo wypruć rezystor 270kΩ (taki jest szereg, może mieć 274kΩ bo są tolerancje +/- w %) i wstawić na jego miejsce 220kΩ, albo dołączyć do niego równolegle 1,2MΩ. Oporniki musisz mieć z możliwie małą tolerancją - najlepiej 1%, ostatecznie 2%. Jak 0,5% będzie dostępny i niezbyt drogi, to możesz się pokusić, żeby go wziąć |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Myszak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 04 Cze 2014 Posty: 2 Skąd: Radom
|
Wysłany: 24 Lip 2014, 14:02
|
|
|
Nie chcąc poprawiać Forda, szukałem jakiś czas innych liczników, próbowałem i w końcu okazało się że licznik z oznaczeniem S, całkowicie mi odpowiadał, gdyż jako jedyny nie zawyża ani nie zaniża obrotów i wszystko jest na swoim miejscu
W związku z czym mam do sprzedania licznik z obrotomierzem, w pełni sprawny z oznaczeniem V. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 27 Lis 2017, 13:24
|
|
|
Elo, pytanko, xr2i przeswapowane na rs1800, nie działa obrotomierz. Tzn drga przy włączeniu zapłonu. Kręcenie potencjometrem r8 nie daje żadnego rezultatu. Podpowie ktoś coś? |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|