Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, mk3, obrotomierz, zegary

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 22:04
[MK3] FAQ - OBROTOMIERZ , OZNACZENIE I RODZAJE
Autor Wiadomość
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 8 Lut 2012, 18:54   

JoeMix help please ;-(
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lut 2012, 19:19   

Drugi pin, zielony przewód,,,

Na tym zdjeciu jest http://img25.imageshack.u...8042009004o.jpg a na tym go nie ma http://www.fotosik.pl/sho...7c75e70063b2ce3 dlatego wydaje mi się ze ten czerwony przewód jest źle podpięty (ale pewności nie mam, ja mam gaźnik i inny moduł zapłonowy)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 8 Lut 2012, 19:26   

a jak z tym opornikiem w obrotku?poradzisz cos?szkoda mi go bo naprawde fajnie by wygladal,no i kosztowal troche.


no i dlaczego nie dziala metoda owiniecia na przewod WN?
w sumie owinalem z metr przewodu i nic.probowalem nawet cienszego (dolozylem do tego metra) i lipa.probowalem na dwoch roznych przewodach


co do podlaczenia pod wtyczke to dokladnie podlaczylem sie do drugiego od lewej z tego zdjecia z czerwonym,na tym drugim zdjeciu to miejsce jest puste bez kabla
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lut 2012, 19:42   

bolo2610 napisał/a:
a jak z tym opornikiem w obrotku?
Każdy obrotek działa tak samo, to znaczy w jakiejś jednostce czasu liczy impulsy na przewodzie sygnałowym i potem przelicza by uzyskać wynik w obr/min,,, konstrukcyjnie każdy jest inny, więc trzeba by rozgrzyźć obrotomierz, i podmienić elementy tak by wynik był prawidłowy,,,
bolo2610 napisał/a:
no i dlaczego nie dziala metoda owiniecia na przewod WN?
Metoda polega na tym iż na przewodzie owiniętym wkoło PWN ma się indukować napięcie, może być tak ze obrotek takiego sygnału nie toleruje i dlatego martwy jest,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 8 Lut 2012, 19:50   

dzieki wielkie
no nic to zaryzykuje i otworze ten obrotek i sprawdze jakie ma oporniki.a jestes pewien na 100%ze w tym przewodzie z cewki do ecu idzie taki ''ubogi''sygnal?bo moze ten obrotek jest walniety a jak go otworze to po gwarancji bedzie.
a jakbym jakis (jaki?)opornik na przewod sygnalowy dodal?
bo jak to wyglada z tym oporem im mniejsza liczba cyl tym mniejszy opr czy wiekszy ma byc?
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lut 2012, 20:51   

Eh, widzę że nie chce Ci się szukać i czytać, ale wiesz co, mnie tez nie, dlatego napisze z głowy,,, Fiesta ma silnik 4 suwowy, czyli na jeden cykl pracy przypadają 4 suwy, czyli 2 obroty wału,,, jak byś do silnika jednocylindrowego podłączył obrotomierz pod zapłon to w ciągu minuty musiałby policzyć impulsy z cewki zapłonowej i pomnożyć je razy 2 aby otrzymać prawidłowy wynik,,, Fiesta ma silnik 4 cylindrowy, kiedyś uważali ze takie rozwiązanie jest najlepsze że w danej chwili na każdym cylindrze występuje inny suw,,, klasyczny układ zapłonowy ma przerywacz i rozdzielacz który dzieli iskrę na kolejne cylindry, z racji iż są 4 to musi być to 4 razy częściej niż w silniku jedno cylindrowym, dlatego wypada 2 impulsy na jeden obrót wału,,, obrotomierz liczy przez minutę i wynik dzieli na pół,,, ponieważ przerywacz to element mechaniczny wymagający obsługi i kalibracji ktoś wpadł na pomysł aby go wywalić z auta, i tak jest we Fieście, jest układ zapłonowy DIS, który ma 2 cewki, gdzie każda ma po 2 wyjścia, tak więc każdy cylinder ma soją parę w której pracuje, jak na jednym jest zapłon mieszanki, to na drugim jest wydech, obie świece pracują równocześnie, ale silnikowi to nie przeszkadza że mu się iskrzy w spalinach,,, pozbywając się rozdzielacza, Ford pozbył się masy problemów,,, efektem ubocznym jest to że silnik pracuje jak 2 cylindrowy (bo ma 2 cewki, pracujące na zmianę) dlatego na jeden obrót silnik wypada jeden impuls, i każdy standardowy obrotek podłączony do tego silnika pokaże tylko połowę wartości obrotów,,, więc
bolo2610 napisał/a:
jestes pewien na 100%ze w tym przewodzie z cewki do ecu idzie taki ''ubogi''sygnal?
Jestem tego pewny,,,
bolo2610 napisał/a:
a jakbym jakis (jaki?)opornik na przewod sygnalowy dodal?
Po tym tekście się orientuję iż Ty niestety się nie orientujesz,,, moja propozycja to nieruszanie tego obrotka, bo pojęcia o tym nie masz, otworzysz zobaczysz garść elementów dyskretnych, może jakiś scalak, przy odrobinie szczęścia złożysz i będzie jak było, przy pechu popsujesz i będzie po obrotku,,,, bo to jest tak jakby od osoby która nie do końca orientuje się jak koło w samochodzie zmienić oczekiwać by wyregulowała dobrze zapłon,,, to ze w standardowym fabrycznym obrotomierzu wystarczy jeden opornik wymienić na inny nie znaczy ze w uniwersalnym tez tak będzie,,, poza tym kiepski z niego uniwersalny jak nie da się przełączyć liczby cylindrów,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 9 Lut 2012, 09:39   

i o taka odpowiedz mi chodzilo :ok: wiem ze jest szukajka i umiem z niej korzystac ,ale czasem przebrniecie przez tony postow o podobnym tyltule lub zawartosci a jednak nie dajacych odpowiedzi zajmuje dosc duzo casu,a baba patrzy spode lba ;/ -''znow pol dnia przy aucie a drugie pol przy kompie''dodatkowo synek co 3 minuty pyta kiedy pojdziemy na sanki :rotfl: tak wiec czasem naprawde nie ma wyjscia i potrzeba szybkiej odp.zeby wojny nie bylo.
mam juz ciutke doswiadczenia z ''forami''-mazdaspeed,astrag,ktk...
ale tu na fkp zauwazylem ze ogrom tematow (usterek i problemow)jest naprawde pokazny,przez co komus kto pierwszy raz ma forda(ja)ciezko czasem polapac sie w prostych rzeczach.w dodatku jestem dosc drobiazgowy i wole spytac 2 razy jak nie mam pewnosci niz cos sfajczyc.
co do dzialania silnikow spalinowych to cos tam wiem o ich dzialaniu(kilka nawet rozebralem na czynniki pierwsze :-P )zreszta poki mialem dostep do garazu i narzedzi to wszystkie naprawy robilem sam(lacznie z grzebaniem w hydraulice przy citroenach :twisted: ) ale dzieki za kazda pomoc .
doszukalem sie info ze mozna by zlozyc ''podwajacz sygnalu'',ale mysle ze lepszym rozwiazaniem bedzie sprzedac ten obrotek i kupic taki z przelacznikiem 2/4 cylindry.
http://allegro.pl/obrotom...2090268980.html
bo ten co mam to ma przelacznik ale 4/6/8
ten cyfrowy moze wizualnie bez rewelacji ale funkcje swoja spelni.
a o elektronice to faktycznie pojecia zbytnio nie mam :krzesłemgo:
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
Ostatnio zmieniony przez bolo2610 9 Lut 2012, 09:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Lut 2012, 09:40   

tjaaaa... a za 30 zika kupisz oryginalne zegary z obrotkiem.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 9 Lut 2012, 09:47   

wiem bidzej,ale tam tez nie jest taka prosta sprawa z tego co widze.
trzeba odpowiedni typ znalezc a i tak nie ma pewnosci ze ktos go nie przerabial .
poza tym chyba i tak trzeba sygnal doprowadzic do obrotka???
ale moze masz racje.rozumiem ze jak bedzie z obrotkiem typowo do 1.1 to musi dzialac plug&play bez zadnych przerobek?np
http://allegro.pl/ford-fi...2053151771.html
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Lut 2012, 09:59   

ten prawdopodobnie nie zatrybi - jest z przed 1992. znajdź zegary z obrotkiem od MK3.5 (1994-1995), ostrymi wskazówkami i odpowiednim oznaczeniem. jeśli masz zielony przewód na szerokiej wtyczce od EDISa to instalacja pod obrotek gotowa. nawet, jeśli będziesz musiał przelutować rezystor (co jest mało prawdopodobne jeśli chwilę poszukasz odpowiedniego obrotka), to to jest dziecinnie łatwe - odkręcasz 6 śrubek, wyciągasz zegary, 2 kolejne śrubki i obrotomierz na wierzchu, a rezystor z tyłu jak na dłoni.

mnie by było szkoda czasu na zabawy i dłubanie kabli z uniwersalnymi, które w dodatku wyglądają pasztetnie.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 9 Lut 2012, 10:20   

co prawda ten INXXA wygladal nie najgorzej w miejscu zegarka(oczywiscie w odpowiedniej ramce)al ten cyfrowy nijak mi nie pasuje wizualnie(w kadecie fajnie go wpasowale w zegary w srodku ale w fiescinych malo miejsca)tak wiec ten inxx juz wystawiony na allegro i za ta kase poszukam ori zegarow z obrotkiem.jak juz to spytam jakie maja miec oznaczenie? :-P
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 9 Lut 2012, 10:24   

http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0 ;/
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 9 Lut 2012, 10:53   

thx
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
karino 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 09 Lip 2009
Posty: 24
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 10 Lut 2012, 08:59   

Ktos przerabial zegary z oznaczeniem C do fiesty mk3 93rok 1.3 na mono ?????
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 10 Lut 2012, 10:05   

Masz jakieś wskazanie czy teoretycznie rozważasz?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
turek86 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 16 Lut 2012, 13:42   

Witam, może ja się podzielę moimi doznaniami przy montażu obrotomierza to wielu osobom się coś rozjaśni, chociaż i tak wszystko było już powiedziane ... Zacząłem od demontażu starego licznika (najprostsza wersja) i sprawdzenia jak wygląda sprawa z pinem nr 10. Przewodu żadnego tam nie znalazłem więc musiałem pociągnąć kabelek od EDISa. Przy wczepionej wtyczce w moduł EDIS patrzymy na drugi od prawej przewód, u mnie był zielony. Patrząc na lewo i nieco w dół od modułu zapłonu jest 4 - stykowe złącze a jeden z przewodów (u mnie zielono-czerwony) łączy się właśnie z tym zielonym przewodem drugim od lewej w EDIS. Ja podpiąłem się właśnie pod ten zielono-czerwony przewód ściągając trochę izolacji i wplatając przewód mający iść do obrotomierza. Całość zakleiłem solidnie taśmą izolacyjną i wygląda jak fabryka. Z drugiego końca tego przewodu ściągnąłem trochę izolacji i tak przygotowany poprostu wsadziłem na ścisk w złącze do zegarów. Teraz kwestia samego obrotomierza ... otóż znalazłem na szrocie dwa, jeden z literką V i wskazówkami zwykłymi a drugi był bez oznaczenia i miał wskazówki ścięte na końcach. Pomierzyłem oba i na obu łączna rezystancja rezystora R7 i potencjometru regulacyjnego była taka sama - 324kOHM. Wybrałem oczywiście ten bez oznaczenia ;/ głównie ze względów estetycznych. Podłączyłem wszystko, odpalam i ... wszystko tak jak powinno być. Obrotomierz utrzymuje się na wolnych obrotach na poziomie 1000 obrotów, prędkościomierz jak najbardziej ok. Cały montaż ogranicza się do dwóch czynności, podłączenia (jeżeli ktoś nie ma) przewodu z EDIS do zegarów i odpowiedniej kalibracji jeżeli takowa jest potrzebna. Nie ma siły żeby nie działało. Pozdrawiam :piwkowanie:
 
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 16 Lut 2012, 19:01   

Przy wczepionej wtyczce w moduł EDIS patrzymy na drugi od prawej przewód,
u mnie był zielony. Patrząc na lewo i nieco w dół od modułu zapłonu jest 4 - stykowe złącze a jeden z przewodów (u mnie zielono-czerwony)
łączy się właśnie z tym zielonym przewodem drugim od lewej w EDIS. anie:[/quote]
to w koncu od lewej czy od prawej??
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
turek86 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 16 Lut 2012, 20:09   

Zielony przewód ( drugi od prawej ) w EDIS łączy się z zielono-czerwonym w czteropinowym złączu obok ... przepraszam jeśli niejasno napisałem.
 
 
 
maciejek 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Maciej
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 59
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lut 2012, 19:08   

u mnie był zielony przewód ale nie było instalacji, musiałem wpiąć się w ten przewód innym i poprowadzić do obrotka. Mój obrotomierz nie ma żadnych oznaczeń.
 
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 26 Lut 2012, 19:56   

mam pewno pytanie. silnik mam z escorta mk5 1.6cvh. sam obrotek w licznik nie pasuje. a jak by cała płytke ta z wlutowanymi opornikami przelutowac do mojego obrotka?? chodziło by?
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.