Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, mk3, obrotomierz, zegary

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 22:04
[MK3] FAQ - OBROTOMIERZ , OZNACZENIE I RODZAJE
Autor Wiadomość
Marek 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 493
Skąd: Gliwice
Wysłany: 27 Lut 2012, 19:20   

Jak masz obrotek w zegarach z fiesty to wystarczy, ze go poprawnie podlaczysz i bedzie dzialac :)
_________________
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 28 Lut 2012, 15:41   

z czego masz obrotomierz ten w fieście?
 
 
dżolero 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 32
Dołączył: 23 Sty 2010
Posty: 216
Skąd: Żary FzA
Wysłany: 28 Lut 2012, 18:02   

oznaczenie 1e lub 1v. ale mam z escorta z którego przełozyłem silnik. całosc nie miesci sie w miejsce tych z fiesty a chciałbym by to chodzio. w 1.3i zaniżał obroty o połowe
_________________
była mk3 1.1-->1.3-->1.6cvh110ps jest Probe II se 2.0 16v 136ps ;)
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 29 Lut 2012, 15:38   

ja już nie pamiętam jak to sie robiło :rotfl:
w cvh sie podpinało sygnałowy kabel do jednego z przewodów cewki (prawy albo lewy)
dobrze myśle? dawno sie nie bawiłem a mam krótką pamięć :rotfl:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Lut 2012, 16:21   

Stunt_Man napisał/a:
w cvh sie podpinało sygnałowy kabel do jednego z przewodów cewki (prawy albo lewy)
to nie takie proste, jak jest zapłon DIS to bez równicy który bo jest jak w HCSie, jak jest klasyczny z rozdzielaczem to pod ujemny zacisk cewki.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Michał-ek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd: Rybnik
Wysłany: 4 Cze 2012, 18:39   [MK3] Podłączenie obrotomierza

Witam, mam fieste 1.1 50 KM orginalnie nie posiadał obrotomierza więc zakupiłem na szrocie za 20 zł. zamontowałem, ale jest problem z tego względu, że nie działa.
pin 10 ma blaszkę, wtyka ma kabel zielony z pinu 10, więc co może być nie tak ?
zaznaczę iż elektryka zegarów w pełni działa tylko obrotomierz stoi w miejscu, gdzieś czytałem ze wystarczy opornik zmienić tak aby oporność całego licznika miała 324 Ohm. oznaczenie licznika ''V'' . i drugie pytanie gdzie wlutować ten opornik ? (100 Ohm ?)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 4 Cze 2012, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Cze 2012, 19:47   

Poczytaj ten temat - KLIK
Może tam będzie odpowiedź.
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Michał-ek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Michał
Wiek: 31
Dołączył: 18 Kwi 2012
Posty: 4
Skąd: Rybnik
Wysłany: 4 Cze 2012, 19:54   

przeglądałem to ze 5,6 razy i nic.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Cze 2012, 21:51   

Przejrzyj jeszcze raz, tam naprawdę jest wszystko opisane, obrotek w ogóle działa - dryga coś? Zły opornik to by były złe wskazania a nie brak wskazań, to ze przy sterowniku jest blaszka to nie znaczy ze przy obrotomierzu jest sygnał,,, pociągnij na krótko do testów przewód z zegarów do cewki WN są tam 3 przewody, podłącz pod dowolny skrajny.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
macieklc 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 3
Skąd: Damnica
Wysłany: 5 Cze 2012, 19:03   

jackrzec, siemka mam pytanko dotyczące obrotomierza w fordzie fiesta 1.1 mk3 jak zrobić ten obrotomierz aby działał jest oznaczony symbolem V i nie wiem jak i co podłączyć aby działał proszę o pomoc jam można prosze się odezwać na gg 42751310 :)
 
 
turek86 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Bartek
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 4
Skąd: Sępólno Kraj.
Wysłany: 5 Cze 2012, 20:08   

macieklc, jeżeli nie wiesz "jak zrobić ten obrotomierz żeby działał" to przeczytaj ten temat od początku. Myślę, że temat do zamknięcia, bo wszystko zostało powiedziane.
_________________
Fiesta 90', 1.1i LPG "Black Cherry"
 
 
 
macieklc 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 05 Cze 2012
Posty: 3
Skąd: Damnica
Wysłany: 8 Cze 2012, 22:29   

cześć mam problem mam rocznik 93 i nie mam wo gule pociągniętej kabli do obrotomierza , czy ktoś wie jak to zrobić zeby mi obrotomierz działał ?? proszę .
 
 
BuMeL 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 1046
Skąd: Kraków
Wysłany: 9 Cze 2012, 07:52   

Podciągnąć kabel. Dwa posty wyżej masz zdjęcie.
_________________
BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf
 
 
Altaro 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 30
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 14
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2 Paź 2012, 19:50   [MK3] Zegar z Obrotomierzem do Fiesta 1.1 '92

Witam. Na samym wstępie dodam że przeglądałem 2 dni to forum w poszukiwaniu odpowiedzi na mój problem ale w żadnym z nich nie ma jasnej odpowiedzi na to pytanie. Reasumując, żaden temat nie został w 100% rozwiązany. Tak więc. Jak w temacie posiadam Fieste 1.1 92' z zegarem bez obrotka. Kupiłem obrotomierz uniwersalny. Świeci ładnie, ale nic poza tym ;) Obrotów nie pokazuje. Wyczytałem że jedna kwestwia to Jakiś EDIS, druga to cewka i żadne z tych nie jest dokladnie wyjaśnione, bo każdemu wychodzi to inaczej. jeden podpina po 11 drugi po 2 następny po 3 PIN i tak generalnie nic nie wiadomo...

Rozumiem że do mojej fieściny zegary orginalne z obrotkiem to tylko te z oznaczeniem V i IE tak ? A co jeśli mam inne ? np S ?

Chcę kupić ten zegar : http://allegro.pl/ford-fi...2679274376.html

ten : http://allegro.pl/licznik...2682601840.html

bądź ten : http://allegro.pl/licznik...2682940113.html

który z nich będzie odpowiedni do mojego auta ? I jeśli już kupię któryś z nich, jak zrobić żeby obrotomierz działał i wskazywał realne pomiary. Bo tematów milion, a w żadnym jasnej odpowiedzi NIE MA... Pozdrawiam ;)
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Paź 2012, 20:33   

Altaro napisał/a:
Wyczytałem że jedna kwestwia to Jakiś EDIS, druga to cewka i żadne z tych nie jest dokladnie wyjaśnione, bo każdemu wychodzi to inaczej. jeden podpina po 11 drugi po 2 następny po 3 PIN i tak generalnie nic nie wiadomo...
Bo tak już z Fiestą jest,,, na mało co jest jedna słuszna droga, najczęściej jest kilka możliwości i nigdy nie ma gwarancji co będzie u Ciebie,,,
Altaro napisał/a:
Kupiłem obrotomierz uniwersalny.
Uniwersalny obrotomierz jest do klasycznego układu zapłonowego, Fiesta niestety nie ma takiego, ma układ z podwójna cewką zapłonową,,,
Altaro napisał/a:
Rozumiem że do mojej fieściny zegary orginalne z obrotkiem to tylko te z oznaczeniem V i IE tak ?
Myślę że jak by zegary były te same to by oznaczenia miały takie same a nie różne,,,
Altaro napisał/a:
I jeśli już kupię któryś z nich, jak zrobić żeby obrotomierz działał
No jak nie masz w aucie instalacji to kwestia dołożenia jednego przewodu,,,
Altaro napisał/a:
i wskazywał realne pomiary.
A to kwestia drobnej kalibracji po montażu,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Altaro 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 30
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 14
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 3 Paź 2012, 14:01   

JoeMix napisał/a:
Altaro napisał/a:
Kupiłem obrotomierz uniwersalny.
Uniwersalny obrotomierz jest do klasycznego układu zapłonowego, Fiesta niestety nie ma takiego, ma układ z podwójna cewką zapłonową,,,

Dobra, czyli sportowy obrotek mogę już wymontowąc.

JoeMix napisał/a:
Altaro napisał/a:
Rozumiem że do mojej fieściny zegary orginalne z obrotkiem to tylko te z oznaczeniem V i IE tak ?
Myślę że jak by zegary były te same to by oznaczenia miały takie same a nie różne,,,


Mam na oku ten obrotek: http://allegro.pl/ford-fi...2612009107.html Nada się ?

JoeMix napisał/a:
Altaro napisał/a:
I jeśli już kupię któryś z nich, jak zrobić żeby obrotomierz działał
No jak nie masz w aucie instalacji to kwestia dołożenia jednego przewodu,,,

ok kabelka. Którego ? i skąd dokąd (można prosić o dokladne wytłumaczenie bądź zdjęcia ?

JoeMix napisał/a:
Altaro napisał/a:
i wskazywał realne pomiary.
A to kwestia drobnej kalibracji po montażu,,,

Jak się to kalibruje ?
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 3 Paź 2012, 14:26   

Tutaj masz licznik od 1.1 z tego samego rocznika co Twój.

Podłącz go i sprawdż czy obrotomierz działa.
Jeśli tak to znaczy, że Ford był łaskawy i masz instalację gotową.
Jeśli nie będzie działał to znaczy, że musisz pociągnąć kabelek bo Ford jednak łaskawy nie był ;-))
Co i jak masz napisane tutaj: czytaj
Nawet bez zdjęć można sobie poradzić bo ścieżka nr 10 na zegarach jest opisana wyrażnie a i EDIS-a ciężko pomylić z inną złączką :)
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Altaro 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 30
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 14
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 3 Paź 2012, 14:39   

Dzięki bardzo, przyślą mi zegary do podłącze, sprawdzę i się pochwalę na forum ;) Bardzo pomogłeś!
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Paź 2012, 14:49   

Altaro napisał/a:
Dobra, czyli sportowy obrotek mogę już wymontowąc.
Będzie prawdopodobnie wskazywał połowę obrotów, jak ma regulację to może da rade ustawić.
Altaro napisał/a:
ok kabelka. Którego ? i skąd dokąd (można prosić o dokladne wytłumaczenie bądź zdjęcia ?
W gaźniku (taki silnik masz w profilu, może zlustruj to sobie żebyśmy nie błądzili) najlepiej się wpiąć w przewód sterujący cewką WN, na jej wtyczce są 3 sztuki, środkowy to zasilanie i tam jest stałe 12V natomiast zewnętrzne to impulsy sterujące wpinasz się pod jeden z nich, kultura nakazuje ten sterujący cewką obsługująca 1 cylinder.

Altaro, albo jak możesz to podjedz na Milionową w Łodzi...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Altaro 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Kamil
Wiek: 30
Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 14
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 4 Paź 2012, 08:33   

Jak już napisałem w swoim kolejnym temacie, spotkała mnie przykra sprawa związana z tym że kobiety w tym kraju też dostają prawo jazdy... Babka mi zderzak wgniotła na parkingu -.- Teraz muszę się nim zajać. Wymienic i polakierować... więc zegary odchodzą na kolejny miesiąc... Ale jakbym sobie nie poradził, to na pewno Zgłoszę się na milionową ;p
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.