Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: faq, mk3, obrotomierz, zegary

Przesunięty przez: szynszyl
17 Kwi 2011, 23:04
[MK3] FAQ - OBROTOMIERZ , OZNACZENIE I RODZAJE
Autor Wiadomość
Sake 


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: CL
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marek
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Mar 2011, 16:41   

Fota ścieżki liczników, myśle że jest w miare czytelna mimo że robiona telefonem. Obok zdjecie jakiejś kontrolki. Daje, bo to może być ważne.
_________________
NAPIS ĆWICZEBNY
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Mar 2011, 18:06   

Pin 10 jest od obrotka. Czyli ciągnież kabel od pinu 2 w edisie do pinu 10 w liczniku i wszystko.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
skoh 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 38
Dołączył: 07 Wrz 2010
Posty: 6
Skąd: dolny śląsk
Wysłany: 26 Mar 2011, 09:27   

Potwierdzam, w mk3,5 z września 94 również instalacja była już przystosowana do obrotomierza. Wystarczyło kupić zegary z obrotomierzem 1E (ja mam jeszcze z metalową tarczą i ostrą wskazówką) i kontrolką Airbag (oznaczenie (!)(P) blisko siebie) i wszystko działa plug & play. Przełożyłem tylko swój prędkościomierz, raptem dwie śruby. Dzięki za wskazówki odnośnie właściwego doboru obrotomierza.
 
 
karolusms 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Karol
Wiek: 34
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 132
Skąd: Skopanie
Wysłany: 4 Kwi 2011, 21:34   

czy moglby ktos tutaj opisac prosto i zetelnie jaka wartosc rezystancji powinna byc w obrotkach do danego silnika by kazdy mogl bez glopich pytan sobie przerobic obrotek i do tego info co zrobic zeby wskazowka nie skakala przy wlaczaniu swiatel czy kierunkowskazow.....sam kupilem zegary z obrotkiem i mam metlik w glowie......nie zabardzo kumam co i jak wiec bede musial bawic sie az cos osiagne :/ ... to mial byc FAQ a na takiego nie wyglada.....

wogole jak ja mam to rozumiec: "
Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 147 kΩ (kiloomów) oraz potencjometr R8 (kolor czerwony) o oporności od 0 do 30 kΩ (łączna oporność - 324 kΩ), więc w 1.1i (monowtrysk) zaniża obroty o połowę. " jakim cudem 147 + 30 daje 324 ??
_________________

 
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 2 Lut 2012, 10:15   

witam.zakupilem taki oto obrotek uniwersalny do fiestolota i wzialem sie za podlaczanie.zasilanie i podswietlenie juz ogarnalem,zostal mi tylko kabel sygnalowy .z tego co wyczytalem na forum to nie taka prosta sprawa( w kadecie starczylo podpiac pod konektorek w cewce)wywiedzialem juz ze jak podlacze pod aparat zapl. to bedzie pokazywal polowe obrotow i ze najlepiej/najprosciej podlaczyc sie pod edisa.czyli rozumim ze ten przewod (zielony)z obrotka do 2 pinu z wtyczki edis'a i bedzie smigac bez przeklamania?pytanie:drugi pin ale od lewej czy od prawej stojac przed autem?
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Lut 2012, 11:07   

Obrotki uniwersalne są zaprogramowane by liczyć impulsy z układu zapłonowego,,, wyjście na obrotomierz może być ale nie musi taktowane taką samą liczbą impulsów, więc obrotek i tak może przekłamywać,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 2 Lut 2012, 13:37   

rozumiem,jednak chcialbym to sprawdzic .patrzalem we wtyczke i 2 od lewej jest pusty(nie dochodzi tam zaden przewod),a drugi od prawej jest oin,dochodzi zielony przewod.ktory to powinien byc?drugi od lewej czy od prawej?jesli od lewej to lipa.w takim razie gdzie moge podlaczyc kabel sygnalowy od obrotka uniwers.??
edit
znalazlem cos takiego:
''odłącz sygnał od obrotka (zasilanie i masę zostaw) podłącz do jakiegoś przewodu w izolacji, przeciągnij pod maskę (oknem) i koniec przewodu owiń kilkukrotnie przewód od świecy (którejkolwiek) - nawiń na przewodzie WN sprężynkę tak z 5cm długości (owiń taśma izolacyjną by się nie rozwinęła) ,,, bez połączenia elektrycznego, czyli przewód w izolacji... odpal motor i zobacz czy obrotek coś wskazuje,,,''
to by bylo dla mnie idealne wyjscie-tylko czy nadaje sie to na stale rozwiazanie,jak z dokladnoscia,czy przewod sygnalowy w miejscu w ktorym bedzie oplatal kabel wn odizolowac czy caly by mial byz zaizolowany?
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Lut 2012, 13:56   

Tu jest 7 stron tematu i naprawdę chyba jest już wszystko napisane,,, obrotek możesz podłączyć pod cewkę tylko trzeba go przełączyć, o ile jest taki dobry że można go podłączyć do innego silnika niż 4 cylindrowy,,, bo jak nie to znaczy że taki on uniwersalny jak klucz 13 - pasuje na każda śrubę 13 :P

Sprężyna na przewodzie WN przewodem izolowanym nie trzeba go obskubywać,,, może tak być na stałe,,, tylko w Twoim przypadku pewnie będzie połowa i 2 sprężyny musiałbyś dać,,, po jednej na każdą parę świec...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
Ostatnio zmieniony przez JoeMix 2 Lut 2012, 13:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 2 Lut 2012, 13:58   

znalazlem cos takiego:
''odłącz sygnał od obrotka (zasilanie i masę zostaw) podłącz do jakiegoś przewodu w izolacji, przeciągnij pod maskę (oknem) i koniec przewodu owiń kilkukrotnie przewód od świecy (którejkolwiek) - nawiń na przewodzie WN sprężynkę tak z 5cm długości (owiń taśma izolacyjną by się nie rozwinęła) ,,, bez połączenia elektrycznego, czyli przewód w izolacji... odpal motor i zobacz czy obrotek coś wskazuje,,,''
to by bylo dla mnie idealne wyjscie-tylko czy nadaje sie to na stale rozwiazanie,jak z dokladnoscia,czy przewod sygnalowy w miejscu w ktorym bedzie oplatal kabel wn odizolowac czy caly by mial byz zaizolowany?
tak ,ma przrelacznik :-P
pod cewke to znaczy w ktorym miejscu dokladnie?z tego co patrzalem pod mache to aparat znajduje sie z tyly silnika i malo tam widac,to jest aparat zintegrowany z cewka czy jak??gdzies byl post ze we fiescie tak podlaczony(pod cewke) moze przeklamywac o polowe w dol i by musial byc do dwucylindrowca czterosuwa...

_________________
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Lut 2012, 14:34   

bolo2610 napisał/a:
z tego co patrzalem pod mache to aparat znajduje sie z tyly silnika i malo tam widac,to jest aparat zintegrowany z cewka czy jak?
1,1i w mk3 nie ma aparatu zapłonowego, ma tylko cewkę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 2 Lut 2012, 14:41   

i pod co sie tam podlaczyc?(w kadecie byl to jeden z 4 konektorkow)
a co sadzisz o tej metodzie z owinieciem przewodu wn?
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Lut 2012, 14:48   

Cytat:
a co sadzisz o tej metodzie z owinieciem przewodu wn?
Moja metoda :-P podpatrzona u monterów instalacji LPG, centralki setek aut dobrze tak współpracowały,,, jak w ten sposób u siebie podłączam obrotki testowe, lampy do ustawiania zapłonu itp,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 2 Lut 2012, 20:27   

yy owinalem tak przewod (ok 3 razy ) wokol pierwszego wn z prawej i ...nic...ani w izolacji ani bez.moze za malo razy owinalem??(spieszylem sie troche ,zimno bylo :kaput: )
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 2 Lut 2012, 22:48   

Sprężynka musi mieć tak z 5 cm długości zwój przy zwoju ciasno,,, wiec tak z 12 razy myślę,,, tam się musi indukować napięcie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 3 Lut 2012, 09:46   

JoeMix napisał/a:
Sprężynka musi mieć tak z 5 cm długości zwój przy zwoju ciasno,,, wiec tak z 12 razy myślę,,, tam się musi indukować napięcie,,,

tak myslalem,na razie jestem na etapie rzezbienia panelu do osadzenia obrotka w miejscu zegarka.po kilku przymiarkach na stopce ,obok zegarow czy na slupku wybralem miejsce po zegarku obok nawiewow.bedzie wygladal jak fabrycznie i nie rzgal w oczy .jak skoncze wrzuce fotki.
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 8 Lut 2012, 16:02   

no i lipa,wszystko dopracowane,zasilanie,panel itp.owinalem sygnalowy wokol przewodu zapl.(ponad metr kabla,wyszlo ok 25cm''oplotu)i nic.wskazowka ledwo dryga przy przegazowaniu.no to mowie nic ,inaczej-podlaczylem sie pod 2 od lewej we wtyczce od ecu(zielony) i ruszyloale:
-niby pokazuje dobrze 800rpm,ale jak pukne w obrotek to spada na 500(faktycznie jest ok 800)
-wskazowka chodzi jak w smole z opoznieniem
-nawet przy ostrej przegazowce wskazowka dochodzi max do 1500rpm
co moze byc przyczyna?czy ten sygnal z tej wtyczki jest pelnowartosciowy czy przeklamuje o polowe?jasli tak to jak poradzic
nie chcialbym nieslucznie odsylac obrotka do sprzedawcy.
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lut 2012, 16:12   

bolo2610, jak podłączyłeś się pod pin w cewce to masz 1/2 wskazań na obrotku,,, bo sygnał tam jest 2 razy rzadziej niż w analogicznym silniku z klasycznym zapłonem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 8 Lut 2012, 16:31   

dokladnie to podlaczylem sie pod zielony przewod ,drugi od lewej w tej wtyczce do ecu na scianie grodziowej.
jesli tam tez jest ''zadki''sygnal to co mam zrobic?podejrzewam ze wstawic jakis ''wihajster''elektryczny?? (z elektroniki jestem noga :rotfl: )
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 8 Lut 2012, 16:34   

Obrotomierz przerabiać trzeba,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bolo2610 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: michal
Wiek: 42
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: poznan
Wysłany: 8 Lut 2012, 16:40   

cytujw JoeMix
''No właśnie, jak pisałem,,, jak chce się do fiesty podłączyć obrotek pod cewkę to musi być skonfigurowany jak na dwu cylindrowy silnik czterosuwowy,,, bo skonfigurowany na 4 będzie pokazywał połowę, bo dostaje tylko polowe impulsów,,,''
dokladnie,tylko jak??
z drugiej strony w tym samym poscie Pietrekk pisze:
''W moim przypadku było tak ze bodajże drugie gniazdo od lewej było całkiem puste, zaślepione, tam wpiąłem sygnał od obrotka, w niektórych jest tam kabel, z tego co dobrze wiem to zielony, jeśli jest to pod niego poporstu się podpinasz. Sygnał do niego wziąłem z zegarka, bo po przekręceniu stacyjki jako tako on dostaje sygnał i się podświetla. Wszystko grało jak ta lala, obroty pokazywało dobrze.''
to juz nic nie kumam.
ew w przypadku przerabiania obrotka to doczytalem ze powinien on miec jakas tam opornosc zeby smigac,czyli co otworzyc go,sprawdzic jakie ma oporniki i ew. zmienic na odpowiednia wartosc??
shit natknalem sie na zdjecie na ktorym obrotek jest podpiet pod drugi ale od prawej (stojac przed autem):bezradny:
http://img25.imageshack.u...8042009004o.jpg
to w koncu pod ktory mam sie podlaczyc??
_________________
Mazda 323F BJ 00r 1.5i 16v 88ps
Ford Fiesta MK394r 1.1i 50ps
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 22:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.