Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zegary , kontrolki
Autor Wiadomość
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 3 Kwi 2007, 08:33   Zegary , kontrolki

Od pewnego czasu przymierzam się do przekładki zegarów w wozie i już pewne znalazłem tylko że problem jest natury technicznej. Jak już pewnie się domyślacie to te 'nowe' będą pochodzić z benzynki na której pulpicie brak jest kontrolki 'świec żarowych'. Jako że w wielu tematach doczytałem że zegary w mk4 sa te same więc różnice pewnie są tylko w rozmieszczeniu i podpięciu ew. kontrolek. Czy ktos ma schemat , rozpiske wejść-wyjść w gniazdach zegarów aby dało radę przerzeżbić tak by po 'robocie wsio działało jak w moim
? Dokładnie to sżło by o dwie kontrolki : poduchy i świec , w moim są po lewej na górze i po prawej na górze a w benzynce w miejscu 'moich' swiec jest bodajże 'ręczny'. Zaczynam plątać ale chyba wiadomo o co chodzi . Czy ktoś już tez coś takiego motał ?, kupa z tym rzezby ? czas jest, chęci są , lutownica też , brak tylko schematów :)
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 37
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 3 Kwi 2007, 09:18   

Schemat do benzyniaków masz w temacie "przekładanie kontrolek z mk3->mk4" masz tam schemat z mk4 benzynowego więc poprostu musisz znaleźć schemat z diesla i odpowiednio poprzestawiać kabelki nawet lutownica ci nie będzie potrzebna bo te kostki z tułu licznika są rozbieralne i można wyciągnąć te blaszki i wsadzić w inne miejsca.
Nie powinneś mieć problemu.
Jak ja przekładałem u siebie zegary (mk3) na zegary z escorta bolero (wyglądają tak samo jak mk4) to mi świeci kontrolka od ssania jak zaciągam ręczny 8) no ale trudno jedna kontrolka tylko źle to mogę przeżyć :D
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 3 Kwi 2007, 09:20   

Witaj
Kontrolki są w innych miejscach ale połączenia są identyczne, poprostu ścieżki są poprowadzone na drugą stronę nic nie trzeba przerabiać, też robiłem przekładkę co prawda mam benzynę ale też się zastanawiałem nad kontrolką od ręcznego i poduchy okazuje się że wyjścia na kostkach są identyczne, podpiołem idziała, tylko ja musiałem dołożyć przewód sygnałowy od obrotomierza bo fabrycznie nie miałem z tego co wiem to w dieslu też można podłączyć obrotek.

Jeśli czegoś nie wiesz pisz mam schematy tylko jest ich dużo i najpierw musiałbym wiedzieć co konkretnie potrzebujesz

Sprawdź czy masz przewód na 8 pinie ( jest 12 pinów czyli 5 od dołu) w kostce do licznika (w tej po stronie obrotomierza) przewód biało czarny jeśli jest to masz instalacje pod obrotomierz, jeśli nie to nie ma problemu przeprowadzasz jeden przewód od skrzynki z bezpiecznikami w komorze silnika, jakby co to pomogę.
Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2007 08:22 ]
kontrolka od świec jest tylko w innym miejscu

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2007 08:27 ]
kontrolka od świec jest na samym dole z prawej strony

 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 3 Kwi 2007, 10:17   

thx za szybkie info , docelowymi zegarami bedą te



będą w czwartek więc biorę się tez wtedy za obejrzenie instalki istniejącej w moim i jak cos nie teges to uderzę znów. Kilka dni to napewno zejdzie bo przy okazji rozjasnie troche oświetlenie ( standard jest zabójczy :lol: ) ale jak tak na nie patrze to kilku rzeczy mi w nich brakuje a kilku jest za wiele ;-)
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 3 Kwi 2007, 10:44   

Widzę że wersja z wysp, można by się pokusić przełożyć tarczę prędkościomierza z twojego starego licznika, przynajmniej ja tak bym próbował ale kwestia gustu.
Jak będziesz go miał to daj znać jestem ciekaw czy masz instalke pod obrotek, tak czy siak obrotek będzie chodził sygnał do niego przychodzi z komputera, który odpowiednio podaje impulsy, tak więc powinien prawidłowo pokazywać obroty, widziałem w turbo dieslu taki licznik tak więc wychodziły diesle z obrotkiem a liczniki są na jedno kopyto tak więc to komputer skaluje obroty.

ps. nie wiem czy wiesz ale sygnał z komputera odnośnie obrotów silnika idzie też do zaworu nagrzewnicy, tak więc jeśli nie masz włączonego silnika nie można regulować ciepło-zimno, tylko teraz nie wiem czy cały czas jest zimno czy cały czas gorąco, ale to tak na marginesie.

Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Kwi 03, 2007 09:56 ]
tylko nie wiem czy wiesz ale licznik chyba liczy przebieg w milach
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 3 Kwi 2007, 11:35   

Rafal1504, tarczkę z milami planowałem zostawic ale skoro całość czyli 'sumar' jest liczona w milach to bedzie trzeba zajrzeć czy aby samego 'sumara' nie da rady przeszczepić ( w tym nawet pzrebieg jest zgodny z moim z błedem kilku km).Cały prędkosciomierz napewno da się przełożyc bo jest to jako część wymienna . Ogrzewanie jakoś juz ostatnimi dniami ( chłodnymi ) zaczeło mi doskwierać i zaworek wylądował w piwnicy, sterowanie odbywa się dmuchawą :lol: .
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 3 Kwi 2007, 13:49   

Relugalacja ciepło zimno odbywa się przy użyciu modułu elektronicznego zbudowanego z tranzystorów (lub tyrystorów teraz już nie pamietam) które impulsowo sterują elektrozaworem w nagrzewnicy (zmienia się częstotliwość impulsów 12V) dlatego zawór częściej lub rzadziej sie otwiera i w ten sposób reguluje ilośc przepływającego gorącego płynu przez nagrzewnicę.
Dodatkowo sygnał z komputera o obrotach ma wpływ na sterowanie (tzn. nie ma znaczenia ilość obrotów jedynie fakt że silnik pracuje).
Pozdrawiam
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 8 Kwi 2007, 07:41   

hmm zegary już są , nawet rozebrałem i na razie utknąłem- foto



w miejscach które zaznaczyłem z poszczególnych zegarów wchodzą bolczyki które mam nadzieje z 'osiami zegarów' niewiele maja wspólnego i moge je spokojnie pomagając sobie od tyłu powypychać ??? ------- ok już znalazłem TUTAJ że są na wcisk

tarczki są z pleksi :V: tak więc oświetlenie będzie podobnie jak w linku powyżej

zastanawia mnie tylko ten 'sumar' w milach czy aby na pewno liczy mile ?, za oceanem gdzie używa się tylko mil wiadomo ale żeby Ford specjalnie Angolom ( choć i tu nie tylko bo jest kilka innych krajów gdzie stosuje się mile ) robił sumary 'inne' ->właśnie milowe ?, często na Ebayu widziałem samochody gdzie podaja przebieg w kkm. ( myśle że nie robia tego żeby sie pochwalic że potrafia liczyć ) ;-| Szkoda by było rozkopywac dwa komplety aby złożyć jeden.
-- porażka, były produkowane typy liczników dla zliczania w milach i km , niektóre koncerny stosowały tylko jakies drobne zmiany w zębatkach/trybach aby innowacji nie było za dużo, rozbebeszę swoje oryginalne i porównam z tym 'sumarem mph' zobaczymy czy są gdzies różnice :bad:


Jeszcze jedno, czym się różni jeśli się różni ( podejrzewam ze tak, jakis pływaczek ? ) zbiorniczek płynu spryskiwacza Fordzie z działającym wskazaniem na desce od Forda bez takowegoż działającego ? kontrolka jest szkoda żeby była pusta ;-)
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2007, 11:28   

Witam
Za działanie kontrolki od niskiego stanu płynu lącznie z kontrolką rezerwy paliwa odpowiada specjany elektroniczny moduł, po przekręceniu kluczyka na chwilę się zapalają w celu sprawdzenia czy żarówki są sprawne później gasnął, podejrzewam że występowały silniczki spryskiwacza z dodatką kontrolą niskiego poziomu płynu spryskiwacza (np. w wersjach ghia).



A36 to ten elektroniczny moduł
N89 czujnik niskiego poziomu płynu spryskiwacza
A31 czujnik rezerwy paliwa

Ja na razie odpuściłem sobie ten temat, czujnik niskiego poziomu płynu spryskiwacza można by zrobić samemu po prostu jakiś pływak zamontować w zbiorniczku, który przy niskim poziomie płynu podawałby minus na kotrolkę i też będzie działać, ale nie będzie testu swieceniu kotrolki po załączeniu zapłonu.

Pozdrawiam

[ Dodano: Nie Kwi 08, 2007 10:30 ]
jeszcze jedno ten przewód biało czarny przy niebieskiej kostce jest sygnałem do obrotomierza (S) oznaczenie na liczniku
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 8 Kwi 2007, 12:00   

Rafal1504, dzięki za info , w takim razie kontrolka płynu odpada. Porozbierałem poczyściłem i dziś to na tyle , kisze się w robocie i nie mam jak zdemontować swoich aby choć porównac przeszczepic 'zliczacze' ;-) . W tygodniu przytnę kluczyk coby dojść do skrzyni po linkę i biore się za demontaż. Plastik na podstawe diód już mam pocięty. 'Mama' się znowu będzie wsciekać :-P :D
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
Dj_PiTu
[Usunięty]

Wysłany: 8 Kwi 2007, 23:53   

mam pytanie co do tych kontrolek plynu do spryskiwaczy i rezerwy paliwa. bo ja zmieniłem u mnie licznik na taki z obrotomierzem który ma takie kontrolki (w przeciwieństwie do poprzedniego), połączenia na kostce do licznika są, tylko nie ma testu tych kontrolek przy przekreceniu stacyjki, czyli podejrzewam ze nie ma tego modułu A36 który jest na tym schemacie od Rafal1504. Jakby ktoś wiedział gdzie on sie ma fizycznie znajdować i czy wogule moge cos w tym kierunku zrobić zeby to działało:)
 
 
Minio 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004
Posty: 70
Skąd: z małego pokoju
Wysłany: 9 Kwi 2007, 14:14   

Ten moduł jest pod środkową konsolą.
_________________
Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura
 
 
Dj_PiTu
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2007, 14:38   

aha, a tak jakos bardziej opisowo?:)
 
 
Minio 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004
Posty: 70
Skąd: z małego pokoju
Wysłany: 9 Kwi 2007, 14:41   

Zrobię fotę i zapodam na forum. Ok?
_________________
Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura
 
 
Dj_PiTu
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2007, 14:50   

byłbym bardzo wdzięczny;) i jeszcze a propos bo widze ze masz to samo autko. w topiku http://www.fiestaklubpols...p=226963#226963 pytałem sie o czujnik temp wody, jakbyś wiedział gdzie to jest to tez jakbyś zrobił fote byłbym bardzo wdzięczny;)
 
 
stasiek49 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 02 Paź 2006
Posty: 105
Skąd: zawiercie
Wysłany: 9 Kwi 2007, 15:05   

http://www.fiestaguides.c...mk4_clocks.html
_________________
stasiek49
 
 
Minio 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004
Posty: 70
Skąd: z małego pokoju
Wysłany: 9 Kwi 2007, 16:28   

Dj_PiTu napisał/a:
byłbym bardzo wdzięczny;) i jeszcze a propos bo widze ze masz to samo autko. ....................... jakbyś wiedział gdzie to jest to tez jakbyś zrobił fote byłbym bardzo wdzięczny;)

Foty nie da się zrobić, bo nie ma jak tam obiektywu wsadzić, tu jest rysunek jak się do niego dostać. Wtyczka numer C314. Jest to czujnik temperatury do zegarów, nie do ECM-a.
_________________
Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura
 
 
Dj_PiTu
[Usunięty]

Wysłany: 9 Kwi 2007, 18:07   

hmm niewiele z tego rysunku moge odczytać:/ a jaki on jest fizycznie, tzn ile kabli idzie do niego , może jaki kolor kabli...
 
 
Minio 


Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2004
Posty: 70
Skąd: z małego pokoju
Wysłany: 10 Kwi 2007, 19:51   

Wtyczka jest dwupinowa. Do czujnika dochodzi masa i sygnałowy. Tu jest schemat. Kolor przewodu sygnałowego - czarny 0,5 mm, lub biało-czerwony.
_________________
Kiedyś:
Fiesta XR2 Mk2 1,6 na gaźniku
obecnie:
Fiesta Mk4 1,3 Endura
 
 
thomasg 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Tomek
Wiek: 47
Dołączył: 16 Wrz 2006
Posty: 79
Skąd: Jastrzębie Z
Wysłany: 11 Kwi 2007, 10:13   

zrobiłem przed chwilą próbne podłączenie zegarów zakupionych i ziom nic nie musze przerabiać, wsio startuje jak nakazano nawet bigok obrotek funguje . Zaraz popiszę jak są u mnie kabelki na kostkach żeby znowu tego nie rozbierać . Zanim je założę musze i tak przeszczepić liczydło coby się nie żdziwić za jakiś czas że przebiegu mi nie przybywa :)






Czemu nikt nie napisał że do rozbiórki zegarów ( samemu) trzeba byc albo po 'połówce' albo mieć zaparzony nerwosolek ?

ide kopac dalej........

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2007 11:26 ]
no i się zesrało, cały czas świeci 'poducha' , kable opisałem , zegary bez przedniej szybki siedzą w kokpicie . Pzrerwa :?
_________________
"Bóg stworzył człowieka, ponieważ rozczarował się małpą.
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."



Fofka sprzedana
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK5] Zegary i kontrolki - problem
Ruzzy Elektryka 10 5 Lut 2011, 00:04
Ruzzy
Brak nowych postów Kontrolki
Propos tematu o Airbagu
coccolino Elektryka 17 7 Lip 2005, 17:26
Gość
Brak nowych postów Kontrolki.
ManiekN7 Elektryka ogólna 4 29 Sty 2018, 22:41
ManiekN7
Brak nowych postów Kontrolki mk8.
Mars Hyde-Park 2 15 Sty 2019, 19:07
kris_IV
Brak nowych postów [MK5] kontrolki
pietja Elektryka 5 23 Wrz 2009, 06:39
lesiokro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.