Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] XR2i - kompresja
Autor Wiadomość
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 21 Mar 2007, 16:56   [MK3] XR2i - kompresja

na 3 cylindrze jest słabiej ok. 8, na 2 i 4 równo cos tam 11 z groszami, zaś na pierwszym więcej. zostawiłem wykres w pracy.. więc na oko..
jeden gośc twierdzi że to popychacze.. mam hydrauliczne, a zakładałem je jako używki, więc może faktycznie szlag je trafił na 3 cylindrze. chociaz przy gazie nie wyklucza przypalonego gniazda.
drugi że szklanki nic do tego nie maja i że to wypalona głowica
trzeci potwierdza drugiego i straszy uszczelką pod głowicą (na 3 cylindrze :yyy: )
4 ze nie ma kompresji na pierścieniach, ale to powinienem z konewką lać olej w silnik i kupic wachlarz do odgarniania chmury dymu..

moge mieć za 17 zł popychacze nówka.. FEBI.. zmienić na tym cylindrze ale szkoda mi roboty. w fieste nie mam ochoty pchac 200 zł za regeneracje głowicy+ uszczelki+ fiks wie co.

jakie sugestie?

głowica, czy popychacze? wałek raczej ok bo jakby padł to 3 i 4 cylinder sie nie sprężają

nie zrobiłęm próby z olejem, bo jakoś tak wyszło. .. banghead
jaco11 mi zegar obiecał, ale nie wysłał, za co mu dzwonka urwę przy samych.. ale to szczegół na zlot 2007
_________________
1% dla mojego syna
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lip 2010, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lokmen 
Zeus


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004
Posty: 1723
Skąd: ___
Wysłany: 21 Mar 2007, 17:02   

obawiam sie ze to moigą być cylindry - tak czy siak musisz zwalić głowice wtedy sie okaże jakie są progi na gładziach (brka kompresji nie musi automatycznie oznaczać przepalania oleju - we fiestach masz 3 pierścienie na tłoku z czego 2 są uszczelniające a ostatni olejowy)....
_________________
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Mar 2007, 06:43   

zmieniłem olej ostatnio jak zwykle na półsyntetyk.. ujechałem od wymiany z 500m. na drugi dzień jak odpaliłem złoma, to tak ^&%^(%&% klepał, że mnie szlag chciał trafić. jakby chodził całkiem sucho. dopiero po długiej chwili zaczął pracować normalnie. dlatego pisałem kiedyś o tym nie reagowaniu na pedał gazu (inny temat), a wyszło ostatecznie że to usterka mechaniczna. teraz wiem dlaczego sie nie zbierał - 3 cylinder umarł.

[ Dodano: Sro Mar 21, 2007 17:12 ]
a no wlasnie.. miałem napisać,że te popychacze mnie necą do zmiany bo jakby nie zamykały zaworu i kompresja ucieka

tylko szkoda kasy na eksperymenty
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Jose 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 49
Skąd: Łódź
Wysłany: 23 Mar 2007, 09:57   

Witam.
Ściągnij głowicę, wkręć jakieś stare świece, ułóż głowicę "do góry nogami" i zalej komory spalania np ropą, czy benzyną. Jak któryś zawór nie trzyma to będziesz widział po którym ropa spływa. Zdjęcie głowicy dużo Ci wyjaśni.
W vectrze (silnik C20XE) też mam podobny problem. Prawdopodobnie hydrauliczne popychacze przytarły się jak był zalany minerał i strasznie klepie jak diesel. Podobno da się je rozmontować, żeby przeczyścić i delikatnie przeszlifować. W moim przypadku gra warta świeczki, bo najtaniej mogę mieć nowe za ok 65zł/szt. A jest ich 16 więc pieniądz nie mały. Czy w Xr'ce są rozbieralne popychacze tego nie wiem.
Pozdr
_________________
..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...

FIESTA CHIANTI 1.3i 94'
 
 
 
squadak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42
Dołączył: 29 Kwi 2005
Posty: 383
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Mar 2007, 10:37   

szynszyl napisał/a:

a no wlasnie.. miałem napisać,że te popychacze mnie necą do zmiany bo jakby nie zamykały zaworu i kompresja ucieka


Popychacze nie moga nie zamykac zaworu... najwyzej jak jest do d.. to zawor nie otwiera sie w pelni... czyli jak popychacz nie skasowal luzu pomiedzy walkiem a dzwigienka... takie moje zdanie
Czyli moim zdaniem powodem zlej kompresji moga byc zuzyte cylindry/pierscienie lub wypalone gniazda/zawory w glowicy, ewentualnie walnieta uszczelka pod glowica
_________________
www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369

była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Mar 2007, 20:22   

no dzisiaj gadałem z kumplem mechanikiem-entuzjastą .. twierdzi ze kompresja spierdziela przez niedomkniętą szklankę. wymieniłem jednak szklanki na 3 cylindrze. na razie nie zrobiłem kompresji, czekam na sprzęt, ale auto równiej i ciszej chodzi.
pozwoliłem sobie podumac na szklankami i jak pociągnąłm do siebie powietrze przez dno szklanki to z jednego nic nie wyszło - całkiem zapchany. drugi popuszczał olej (olej niezbyt w smaku jest :lol: ) na PB już tak nie faluje. dalej mi przygasa ale "nowy" używany zawór bocznikowy powietrza jest jakis nie ten teges.. ;-(
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Marcinus 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 42
Dołączył: 24 Wrz 2005
Posty: 176
Skąd: Rumia
Wysłany: 23 Mar 2007, 21:27   

Dołącze sie czy 1,1 ma tez szklanki i czy da sie wymienic bez sciągania głowicy?
_________________
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio]
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 23 Mar 2007, 21:31   

ad.1 moja cienka wiedza mówi że ma, a różnica tylko taka że xrka ma hydrauliczne.
ad.2. w ohv...niech sie mądrzejsi wypowiedzą. ale sama nazwa ohv...
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.