[MK3] XR2i - kompresja |
Autor |
Wiadomość |
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 21 Mar 2007, 16:56 [MK3] XR2i - kompresja
|
|
|
na 3 cylindrze jest słabiej ok. 8, na 2 i 4 równo cos tam 11 z groszami, zaś na pierwszym więcej. zostawiłem wykres w pracy.. więc na oko..
jeden gośc twierdzi że to popychacze.. mam hydrauliczne, a zakładałem je jako używki, więc może faktycznie szlag je trafił na 3 cylindrze. chociaz przy gazie nie wyklucza przypalonego gniazda.
drugi że szklanki nic do tego nie maja i że to wypalona głowica
trzeci potwierdza drugiego i straszy uszczelką pod głowicą (na 3 cylindrze :yyy: )
4 ze nie ma kompresji na pierścieniach, ale to powinienem z konewką lać olej w silnik i kupic wachlarz do odgarniania chmury dymu..
moge mieć za 17 zł popychacze nówka.. FEBI.. zmienić na tym cylindrze ale szkoda mi roboty. w fieste nie mam ochoty pchac 200 zł za regeneracje głowicy+ uszczelki+ fiks wie co.
jakie sugestie?
głowica, czy popychacze? wałek raczej ok bo jakby padł to 3 i 4 cylinder sie nie sprężają
nie zrobiłęm próby z olejem, bo jakoś tak wyszło. .. banghead
jaco11 mi zegar obiecał, ale nie wysłał, za co mu dzwonka urwę przy samych.. ale to szczegół na zlot 2007 |
_________________ 1% dla mojego syna |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lip 2010, 12:13, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 21 Mar 2007, 17:02
|
|
|
obawiam sie ze to moigą być cylindry - tak czy siak musisz zwalić głowice wtedy sie okaże jakie są progi na gładziach (brka kompresji nie musi automatycznie oznaczać przepalania oleju - we fiestach masz 3 pierścienie na tłoku z czego 2 są uszczelniające a ostatni olejowy).... |
_________________
|
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 23 Mar 2007, 06:43
|
|
|
zmieniłem olej ostatnio jak zwykle na półsyntetyk.. ujechałem od wymiany z 500m. na drugi dzień jak odpaliłem złoma, to tak ^&%^(%&% klepał, że mnie szlag chciał trafić. jakby chodził całkiem sucho. dopiero po długiej chwili zaczął pracować normalnie. dlatego pisałem kiedyś o tym nie reagowaniu na pedał gazu (inny temat), a wyszło ostatecznie że to usterka mechaniczna. teraz wiem dlaczego sie nie zbierał - 3 cylinder umarł.
[ Dodano: Sro Mar 21, 2007 17:12 ]
a no wlasnie.. miałem napisać,że te popychacze mnie necą do zmiany bo jakby nie zamykały zaworu i kompresja ucieka
tylko szkoda kasy na eksperymenty |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Jose
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Chianti
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 04 Mar 2007 Posty: 49 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23 Mar 2007, 09:57
|
|
|
Witam.
Ściągnij głowicę, wkręć jakieś stare świece, ułóż głowicę "do góry nogami" i zalej komory spalania np ropą, czy benzyną. Jak któryś zawór nie trzyma to będziesz widział po którym ropa spływa. Zdjęcie głowicy dużo Ci wyjaśni.
W vectrze (silnik C20XE) też mam podobny problem. Prawdopodobnie hydrauliczne popychacze przytarły się jak był zalany minerał i strasznie klepie jak diesel. Podobno da się je rozmontować, żeby przeczyścić i delikatnie przeszlifować. W moim przypadku gra warta świeczki, bo najtaniej mogę mieć nowe za ok 65zł/szt. A jest ich 16 więc pieniądz nie mały. Czy w Xr'ce są rozbieralne popychacze tego nie wiem.
Pozdr |
_________________ ..____...
..|'''''@|..
c|-O,,ob
..|\__/|..
...\..../...
FIESTA CHIANTI 1.3i 94' |
|
|
|
|
squadak
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 42 Dołączył: 29 Kwi 2005 Posty: 383 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Mar 2007, 10:37
|
|
|
szynszyl napisał/a: |
a no wlasnie.. miałem napisać,że te popychacze mnie necą do zmiany bo jakby nie zamykały zaworu i kompresja ucieka
|
Popychacze nie moga nie zamykac zaworu... najwyzej jak jest do d.. to zawor nie otwiera sie w pelni... czyli jak popychacz nie skasowal luzu pomiedzy walkiem a dzwigienka... takie moje zdanie
Czyli moim zdaniem powodem zlej kompresji moga byc zuzyte cylindry/pierscienie lub wypalone gniazda/zawory w glowicy, ewentualnie walnieta uszczelka pod glowica |
_________________ www.autoczesci.sklep.pl - czesci, serwis samochodów francuskich
0-12 265-00-37, 265-00-38, 0-513-624-369
była Fiesta XR2i Rally '91, Escort mk3 RS1800, a teraz jest 206 XS 1.6 16v |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 23 Mar 2007, 20:22
|
|
|
no dzisiaj gadałem z kumplem mechanikiem-entuzjastą .. twierdzi ze kompresja spierdziela przez niedomkniętą szklankę. wymieniłem jednak szklanki na 3 cylindrze. na razie nie zrobiłem kompresji, czekam na sprzęt, ale auto równiej i ciszej chodzi.
pozwoliłem sobie podumac na szklankami i jak pociągnąłm do siebie powietrze przez dno szklanki to z jednego nic nie wyszło - całkiem zapchany. drugi popuszczał olej (olej niezbyt w smaku jest :lol: ) na PB już tak nie faluje. dalej mi przygasa ale "nowy" używany zawór bocznikowy powietrza jest jakis nie ten teges.. |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
Marcinus
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Marcin
Wiek: 42 Dołączył: 24 Wrz 2005 Posty: 176 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 23 Mar 2007, 21:27
|
|
|
Dołącze sie czy 1,1 ma tez szklanki i czy da sie wymienic bez sciągania głowicy? |
_________________ Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna 3d
Silnik: 1.1i/50KM [centralny zamek elektryczne szyby Cb Radio] |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 23 Mar 2007, 21:31
|
|
|
ad.1 moja cienka wiedza mówi że ma, a różnica tylko taka że xrka ma hydrauliczne.
ad.2. w ohv...niech sie mądrzejsi wypowiedzą. ale sama nazwa ohv... |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
|