Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wymiana osłony przegubu
Autor Wiadomość
habit_m
[Usunięty]

Wysłany: 19 Mar 2007, 07:38   [MK3] Wymiana osłony przegubu

jak najprosciej sie wymienia te gumowe oslony na przegubach kół? da sie jakos to wymienic bez demontazu całych polosi. please pomozcie mi bo mi jedna pekla i jak szybko tego niewymienie to przegob mi pewnie poleci. Jak sie wogole wymienia we fiescie ten temat.

pozdrowienia

[ Dodano: Pon Mar 19, 2007 06:41 ]
ps. niemusze chyba mowic ze prosilbym o krotki aczkolwiek łopatologiczny opis:))
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lip 2010, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 19 Mar 2007, 08:35   

Bez rozłączenia osi to jest przecież niemożliwe! Ośka przechodzi przez środek osłony. To tak jakbyś chciał założyć spodnie przez głowę...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
habit_m
[Usunięty]

Wysłany: 19 Mar 2007, 08:59   

chodzilo mi o demontaz polosi z mechanizmu roznicowego, czy jest wymagany bo niewiem czy dobrze rozumuje:

odkreca sie nakretke przy pascie kola, pozniej sciaga swozen wahacza i rozlacza wahacz, pozniej rozlacza drazek kierowniczy. Nastepnie trzeba tak odgiac cala kolumne zeby udalo sie wyciagnac przegub z polosia z piasty kola. Nastepie nalezy zdjac oslone i szczypczykami rozlaczyc pierscien sprezynujacy w przegubie. Zdjac przegub z osi a pozniej wymienic oslone. Zalozyc nowa, wsunac przegub na polos, i odchylajac kolumne zalozyc spowrotem przegub w piaste. No i poskrecac reszte zawieszenia.

Dobrze rozumuje??? pozdro
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Mar 2007, 12:07   

moim zdaniem prościej wyjąć cała półoś . Tylko dochodzi proces dolewania oleju . Ale tak moim zdaniem jest łatwiej niż babrać sie z tym pierścieniem pod autem w ciasnocie .
 
 
 
filip
[Usunięty]

Wysłany: 19 Mar 2007, 20:03   

podam abc ;podnieś auto,podeprzyj bezpiecznie,odłącz drązek kierowniczy i dolny wachacz,odepnij opaski osłon, szarpnij koło od zewnątrz,wałek półosi wypnie się z przegubu koła lub skrzyni,wymień osłony,włóż wałek na miejsce,pchnij koło,usłyszysz kliknięcie pierścienia sprężystego,zmontuj zawieszenie,napełnij smarem przeguby,załóż osłony i duże opaski,wykonaj skręt kołami ,po stawienniu na wprost załóż małe.
 
 
losiekk 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 19 Mar 2007, 21:34   

habit_m napisał/a:
jak szybko tego niewymienie to przegob mi pewnie poleci.


świete słowa.ja tak pojezdzilem miesiac i po przegubach.oslona pare zl a tak poszlo okolo 200zl.dobrze ze chociaz mechanika mam znajomego-wymiana przegubow,wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow i wymiana oleju w skrzyni za 20zl.Co do opisu naprawy to Filip ma chyba racje(z tego co pamietam mechanik tak wlasnie robil)

aha- i uwazaj na wielkosci opasek jakie dawaja do oslony--ja dostalem za mala i trzeba bylo zalozyc inna.Dobrze ze machanik mial taka ktora spasowala.
 
 
 
byku17
[Usunięty]

Wysłany: 19 Mar 2007, 22:00   

witam wszystki moze to o co prosze jest bardzo glupie i nie jeden moze sie smiac z mojej prosby a wiec nastepujoco czy moze mi ktos opisac jak sie sciaga glowice od fiesty mk3 1.1 na gazniku prosze poratujcie mnie bo ja sam nie wiem jak mam sie za to zabrac i na co zwrucic uwage z gory dzieki pozdrawiam :)
 
 
losiekk 

Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2007
Posty: 62
Skąd: Starogard Gd.
Wysłany: 20 Mar 2007, 07:41   

byku17 napisał/a:
witam wszystki moze to o co prosze jest bardzo glupie i nie jeden moze sie smiac z mojej prosby a wiec nastepujoco czy moze mi ktos opisac jak sie sciaga glowice od fiesty mk3 1.1 na gazniku prosze poratujcie mnie bo ja sam nie wiem jak mam sie za to zabrac i na co zwrucic uwage z gory dzieki pozdrawiam :)


Uwazam ze do ten post powinien byc zalozony jako nowy temat.Zdeczka tu nie pasuje. old
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 20 Mar 2007, 07:48   

byku17 napisał/a:
witam wszystki moze to o co prosze jest bardzo glupie i nie jeden moze sie smiac z mojej prosby a wiec nastepujoco czy moze mi ktos opisac jak sie sciaga glowice od fiesty mk3 1.1 na gazniku prosze poratujcie mnie bo ja sam nie wiem jak mam sie za to zabrac i na co zwrucic uwage z gory dzieki pozdrawiam :)
Hmm... Ściągnąć to nie problem - odkręcasz dekiel od zamorów i potem śruby od głowicy - są naokoło. Ale skoro zadajesz takie pytanie, to lepiej tego sam nie rób, bo z założeniem będziesz miał kłopot i jeszcze popsujesz głowicę. Ważna jest kolejność dokręcania i moment z jaką śruby są dokręcane. Jak źle zrobisz, to możesz zwichrować głowice i będzie lipa.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
habit_m
[Usunięty]

Wysłany: 20 Mar 2007, 09:06   

diodalodz napisał/a:
moim zdaniem prościej wyjąć cała półoś . Tylko dochodzi proces dolewania oleju . Ale tak moim zdaniem jest łatwiej niż babrać sie z tym pierścieniem pod autem w ciasnocie .



chyba zdecyduje sie wymontowac cale polosie ale nie wiem jak olej mi wyplynie - co i jak i gdzie dolewac??
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Mar 2007, 12:33   

korek do dolania jest obok czujnika wstecznego . Znajdziesz po przewodach . oleju napewno troche dolać trzeba bedzie . Olej to tzw 80 .
 
 
 
habit_m
[Usunięty]

Wysłany: 26 Mar 2007, 07:26   

dziekuje wszystkim za pomoc - w sobote i niedziele temat opanowalem. jak zwykle za pierwszym razem - przegub pierwszy - pół dnia, przegub drugi - godzinka niecała.thx
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.