[MK3] Wymiana osłony przegubu |
Autor |
Wiadomość |
habit_m [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Mar 2007, 07:38 [MK3] Wymiana osłony przegubu
|
|
|
jak najprosciej sie wymienia te gumowe oslony na przegubach kół? da sie jakos to wymienic bez demontazu całych polosi. please pomozcie mi bo mi jedna pekla i jak szybko tego niewymienie to przegob mi pewnie poleci. Jak sie wogole wymienia we fiescie ten temat.
pozdrowienia
[ Dodano: Pon Mar 19, 2007 06:41 ]
ps. niemusze chyba mowic ze prosilbym o krotki aczkolwiek łopatologiczny opis:)) |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Lip 2010, 12:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 19 Mar 2007, 08:35
|
|
|
Bez rozłączenia osi to jest przecież niemożliwe! Ośka przechodzi przez środek osłony. To tak jakbyś chciał założyć spodnie przez głowę... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
habit_m [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Mar 2007, 08:59
|
|
|
chodzilo mi o demontaz polosi z mechanizmu roznicowego, czy jest wymagany bo niewiem czy dobrze rozumuje:
odkreca sie nakretke przy pascie kola, pozniej sciaga swozen wahacza i rozlacza wahacz, pozniej rozlacza drazek kierowniczy. Nastepnie trzeba tak odgiac cala kolumne zeby udalo sie wyciagnac przegub z polosia z piasty kola. Nastepie nalezy zdjac oslone i szczypczykami rozlaczyc pierscien sprezynujacy w przegubie. Zdjac przegub z osi a pozniej wymienic oslone. Zalozyc nowa, wsunac przegub na polos, i odchylajac kolumne zalozyc spowrotem przegub w piaste. No i poskrecac reszte zawieszenia.
Dobrze rozumuje??? pozdro |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Mar 2007, 12:07
|
|
|
moim zdaniem prościej wyjąć cała półoś . Tylko dochodzi proces dolewania oleju . Ale tak moim zdaniem jest łatwiej niż babrać sie z tym pierścieniem pod autem w ciasnocie . |
|
|
|
|
filip [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Mar 2007, 20:03
|
|
|
podam abc ;podnieś auto,podeprzyj bezpiecznie,odłącz drązek kierowniczy i dolny wachacz,odepnij opaski osłon, szarpnij koło od zewnątrz,wałek półosi wypnie się z przegubu koła lub skrzyni,wymień osłony,włóż wałek na miejsce,pchnij koło,usłyszysz kliknięcie pierścienia sprężystego,zmontuj zawieszenie,napełnij smarem przeguby,załóż osłony i duże opaski,wykonaj skręt kołami ,po stawienniu na wprost załóż małe. |
|
|
|
|
losiekk
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2007 Posty: 62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 19 Mar 2007, 21:34
|
|
|
habit_m napisał/a: | jak szybko tego niewymienie to przegob mi pewnie poleci. |
świete słowa.ja tak pojezdzilem miesiac i po przegubach.oslona pare zl a tak poszlo okolo 200zl.dobrze ze chociaz mechanika mam znajomego-wymiana przegubow,wymiana uszczelki pod pokrywa zaworow i wymiana oleju w skrzyni za 20zl.Co do opisu naprawy to Filip ma chyba racje(z tego co pamietam mechanik tak wlasnie robil)
aha- i uwazaj na wielkosci opasek jakie dawaja do oslony--ja dostalem za mala i trzeba bylo zalozyc inna.Dobrze ze machanik mial taka ktora spasowala. |
|
|
|
|
byku17 [Usunięty]
|
Wysłany: 19 Mar 2007, 22:00
|
|
|
witam wszystki moze to o co prosze jest bardzo glupie i nie jeden moze sie smiac z mojej prosby a wiec nastepujoco czy moze mi ktos opisac jak sie sciaga glowice od fiesty mk3 1.1 na gazniku prosze poratujcie mnie bo ja sam nie wiem jak mam sie za to zabrac i na co zwrucic uwage z gory dzieki pozdrawiam |
|
|
|
|
losiekk
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 28 Sty 2007 Posty: 62 Skąd: Starogard Gd.
|
Wysłany: 20 Mar 2007, 07:41
|
|
|
byku17 napisał/a: | witam wszystki moze to o co prosze jest bardzo glupie i nie jeden moze sie smiac z mojej prosby a wiec nastepujoco czy moze mi ktos opisac jak sie sciaga glowice od fiesty mk3 1.1 na gazniku prosze poratujcie mnie bo ja sam nie wiem jak mam sie za to zabrac i na co zwrucic uwage z gory dzieki pozdrawiam |
Uwazam ze do ten post powinien byc zalozony jako nowy temat.Zdeczka tu nie pasuje. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 20 Mar 2007, 07:48
|
|
|
byku17 napisał/a: | witam wszystki moze to o co prosze jest bardzo glupie i nie jeden moze sie smiac z mojej prosby a wiec nastepujoco czy moze mi ktos opisac jak sie sciaga glowice od fiesty mk3 1.1 na gazniku prosze poratujcie mnie bo ja sam nie wiem jak mam sie za to zabrac i na co zwrucic uwage z gory dzieki pozdrawiam | Hmm... Ściągnąć to nie problem - odkręcasz dekiel od zamorów i potem śruby od głowicy - są naokoło. Ale skoro zadajesz takie pytanie, to lepiej tego sam nie rób, bo z założeniem będziesz miał kłopot i jeszcze popsujesz głowicę. Ważna jest kolejność dokręcania i moment z jaką śruby są dokręcane. Jak źle zrobisz, to możesz zwichrować głowice i będzie lipa. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
habit_m [Usunięty]
|
Wysłany: 20 Mar 2007, 09:06
|
|
|
diodalodz napisał/a: | moim zdaniem prościej wyjąć cała półoś . Tylko dochodzi proces dolewania oleju . Ale tak moim zdaniem jest łatwiej niż babrać sie z tym pierścieniem pod autem w ciasnocie . |
chyba zdecyduje sie wymontowac cale polosie ale nie wiem jak olej mi wyplynie - co i jak i gdzie dolewac?? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Mar 2007, 12:33
|
|
|
korek do dolania jest obok czujnika wstecznego . Znajdziesz po przewodach . oleju napewno troche dolać trzeba bedzie . Olej to tzw 80 . |
|
|
|
|
habit_m [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Mar 2007, 07:26
|
|
|
dziekuje wszystkim za pomoc - w sobote i niedziele temat opanowalem. jak zwykle za pierwszym razem - przegub pierwszy - pół dnia, przegub drugi - godzinka niecała.thx |
|
|
|
|
|