Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: bledy, faq, komputer, mk3, odczytanie bledow

Przesunięty przez: szynszyl
25 Sty 2012, 21:54
KODY MIGOWE
Autor Wiadomość
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 12 Mar 2007, 20:05   KODY MIGOWE

Wykonanie testera i procedura odczytywania - by Abla

Kody 3-cyfrowe ZETEC-a

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


edit od bidżeja

Na podstawie książki "KODY USTEREK - Poradnik diagnosty samochodowego". Informacje delikatnie przesiane pod kątem EEC IV stosowanego w Fiestach MKIII. Idąc za terminologią z książki, to jest EEC IV w wersji wzbogaconej (z pamięcią dynamiczną), generujący kody 2-cyfrowe. Z racji wieku książki EEC V zostało potraktowane marginalnie jako nowinka, z której kody odczytuje się tylko odpowiednim czytnikiem (w sumie na tamte czasy to racja - nie było jeszcze wyświetlaczy w zegarach w MK4).

Tabela co i jak odnośnie sterowników:

Kod:
MODEL                                     KOD SILNIKA    LATA PROD.:       SYSTEM:

Fiesta 1.1 oraz Van, z katalizatorem.........G6A        od 1989            Ford EEC IV
Fiesa 1.25...................................DHA        od 1995            Ford EEC V
Fiesta 1.3 Van Courier, z katalizatorem......HCS        od 1991 do 1994    Ford EEC IV
Fiesta 1.3i oraz Courier, z katalizatorem....J6B        od 1991 do 1996    Ford EEC IV
Fiesta 1.3 oraz Courier......................JJA        od 1995            Ford EEC V
Fiesta 1.4i oraz VAN, z katalizatorem........F6E        od 1989 do 1995    Ford EEC IV
Fiesta 1.4...................................FHA        od 1995            Ford EEC V
Fiesta Classic 1.4...........................PTE F4A    od 1995 do 1996    Ford EEC IV
Fiesta XR2i 1.6, z katalizatorem.............LJD        od 1989 do 1993    Ford EEC IV
Fiesta RS Turbo 1.6..........................LHA        od 1990 do 1992    Ford EEC IV
Fiesta 1.6i, bez i z katalizatorem...........LUC        od 1989 do 1992    Ford EEC IV
Fiesta XR2i 1.6..............................LJC        od 1989 do 1993    Ford EEC IV
Fiesta 1.6i 16v..............................L1G        od 1994 do 1995    Ford EEC IV
Fiesta XR2i 1.8 16v, z katalizatorem.........RDB        od 1992 do 1995    Ford EEC IV
Fiesta 1.8i 16v, z katalizatorem.............RQC        od 1992 do 1995    Ford EEC IV



LOKALIZACJA ZŁĄCZA SAMODIAGNOSTYKI - FIESTA CFi, EFi, Zetec:

Złącze samodiagnostyki 3-stykowe znajduje się w komorze silnika za lewym reflektorem lub lewym błotnikiem.




OGÓLNE ZASADY ODCZYTU 2-CYFROWYCH KODÓW USTEREK W SYSTEMIE FORD EEC IV

1. Przed przystąpieniem do niżej opisanych czynności należy przeczytać tekst o odczycie kodów za pomocą i bez pomoce czytnika kodów usterek [to dzieci z FKP mają już obcykane na pamięć - przyp. bidżej].

2. System stosowany do 1988 roku nie miał pamięci dynamicznej. Dlatego w odniesieniu do samochodów z tymi systemami należy pominąć informacje o pamięci dynamicznej.

3. Kody "twarde" to kody wytwarzane przez usterki istniejące podczas sprawdzania. Kody "miękkie" to kody wytworzone podczas ostatnich 10 lub 40 jazd (zależnie od pojazdu), lecz nie występują podczas sprawdzania. Kody "miękkie" są przechowywane w pamięci dynamicznej. UWAGA: Przez jazdę rozumie się okres od uruchomienia silnika, gdy temperatura płynu chłodzącego była niższa od 49 st. C, do chwili, gdy temperatura płynu chłodzącego przekroczy 65 st. C.

4. Ford EEC IV w wersji wzbogaconej (2-cyfrowy) ma 3 tryby rozpoznania usterek i tryb obsługowy. Tryby rozpoznania usterek są następujące:
- tryb 1 - zapłon włączony, silnik nie pracuje - statyczne sprawdzenie czujników silnika i odczyt kodów "twardych" i "miękkich".
- tryb 2 - silnik pracuje - sprawdzenie czujników silnika podczas jego pracy, na biegu jałowym lub podczas jazdy próbnej;
- tryb 3 - silnik pracuje, a system znajduje się w trybie obsugowym - dynamiczne sprawdzenie czujników silnika; w trybie obsługowym można zmieniać punkt zapłonu i prędkość biegu jałowego; nie można robić tych regulacji poza trybem obsługowym.

5. Chociaż tryby są niezależne od siebie i mogą być wykonane oddzielnie, to w celu uzyskania dokładniejszych rezultatów zaleca się wykonanie ich w następującej kolejności:

6. Wykonać procedurę wg trybu 1. Zapisać kody zarejestrowane w pamięci dynamicznej, lecz nie usuwać jeszcze usterek na tym etapie. Przed przejściem do wykonania procedury wg trybu 2 wszystkie usterki odpowiadające kodom "twadrym" muszą być usunięte (w kolejności emitowania), aż do wyemitowania kodu "11". Na razie zignorować kody "miękkie".

7. Wykonać procedurę wg trybu 2 na postoju lub podczas jazdy. Naprawić wszystkie usterki przed przejściem do wykonania procedury wg trybu 3.

8. Wykonać procedurę wg trybu 3. Naprawić wszystkie rozpoznane usterki i dokonać regulacji w trybie obsługowym (jeśli potrzeba) UWAGA: W pojazdach wyprodukowanych w i po 1988 roku nie wolno przeprowadzać sprawdzenia pracującego silnika, jeśli przed jego rozpoczęciem istnieją "twarde" kody.

9. Kody usterek, które zostały odczytane z pamięci dynamicznej mogą być teraz rozpoznane, a usterki naprawione. Usunięcie przyczyn wywołujących kody "twarde" podczas trzech procedur sprawdzających może zlikwidować powody wytwazania kodów "miękkich" bez dalszego sprawdzania/

10. W celu uniknięcia błędów między poszczególnymi sprawdzeniami dobrze jest wyłaczyć zapłon i zrobić 10-sekundową pauzę.

11. Przed rozpoczęciem procedur samdiagnostycznych należy sprawdzić, czy spełnione są następujące warunki:
- silnik osiągnął temperaturę normalnej pracy,
- dźwignia automatycznej skrzyni biegów znajduje się w położeniu "N" lub "P"
- hamulec awaryjny jest pewnie zaciągnięty,
- klimatyzacja jest wyłączona,
- przewody korektora oktanowego i regulacji biegu jałowego (tryb obsługowy) są odłączone (w odpowiednich przypadkach).

ODCZYT KODÓW USTEREK BEZ POMOCY CZYTNIKA KODÓW - KODY BŁYSKOWE

UWAGA: w trakcie pewnych procedur sprawdzania jest możliwe wytworzenie dodatkowych kodów usterek. Należy zwrócić uwagę na to, by żaden kod wytworzony podczas realizacji procedury sprawdzania nie zafałszował wyników sprawdzania.

1. Przed rozpoczęciem sprawdzania upewnić się, czy silnik osiągnął temperaturę normalnej pracy.

2. Podłączyć diodę świecącą LED [albo brzęczyk jak u abli, co dzieci z FKP świetnie wiedzą - przyp. bidżej] między zacisk 3 złącza samodiagnostyki (przewód ujemny) i dodatni biegun akumulatora:



3. Zmostkować styki "1" i "2" w złączu samodiagnostyki.


TRYB 1:

4. Włączyć zapłon (nie obracać wału korbowego, jeśli silnik nie daje się uruchomić). Po około 45s dioda LED zacznie emitować 2-cyfrowe kody błyskowe w następujący sposób:
- 2 cyfry są reprezentowane przez 2 serie błysków;
- pierwsza seria błysków oznacza dziesiątki, a druga seria jednostki;
- w serii dziesiątek i jednostek 0.5-sekundowe błyski przedzielone są 0.5-sekundowymi przerwami;
- 2-sekundowa pauza oddziela dziesiątki od jednostek, kolejne kody przedzielone są 4-sekundową przerwą. Po wyemitowaniu wszystkich kodów następuje 6-9-sekundowa pauza, po której emitowany jest pojedynczy błysk (kod oddzielający), po drugiej pauzie (6-9 sekund) emitowany jest następny pojedynczy błysk i chwilowe kody usterek zapisane w pamięci dynamicznej;
- kod "12" to jeden 0.5-sekundowy błysk oraz następująca po nim 2-sekundowa przerwa i dwa kolejne 0.5-sekundowe błyski w odstępie 0.5 sekundy.

5. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać numer kodu. Znaczenie kodu usterki odczytać z tabeli.

6. W pewych punktach procedury odczytu kodów emitowane będą polecenia, które obsługa powinna wykonać. Jeśli wyemitowane polecenie nie zostanie wykonane, to zarejestrowany zostanie kod błędu, a procedura dczytu kodów będzie musiała być powtórzona.

7. Jeśli pojawi się kod "10" (niektóre pojazdy z automatyczną skrzynią biegów, wyprodukowane po 1991 roku), należy wcisnąć do oporu i zwolnić pedał przyspieszenia i pedał hamulca (musi zostać uaktywniona funkcja "kickdown" - pełnego wciśnięcia przepustnicy). Jeżeli odpowiednie czynności nie zostaną wykonane w ciągu 10 sekund od chwili pojawienia się kodu "10", urządzenie sterujące zarejestruje kod usterki. Wtedy należy wyłączyć zapłon; odczekać 10 sekund i ponownie rozpocząć procedurę odczytania kodów wg trybu 1.

8. Kody usterek wytwarzane przez system wzbogacony (bez pamięci dynamicznej) można odczytać tylko wtedy, gdy wystąpiła jakakolwiek usterka systemu i zapłon jest włączony. Jeżeli usterka ma charakter trwały (istnieje cały czas), to odpowiedni kod będzie wpisywany przy okazji każdego włączenia zapłonu. Jeżeli usterka ma charakter chwilowy, to wyłączenie zapłonu powoduje skasowanie jej kodu.

9. Wszystkie emitowane w tym etapie kody odpowiadają usterkom "twardym".

10. Wyemitowanie kodu "11" oznacza, że w pamięci nie ma więcej kodów.

11. Po wyemitowaniu wszystkich kodów będą one 1 raz powtórzone. Co nastąpi potem zależeć będzie od wersji pojazdu.

12. Wersje bez pamięci dynamicznej:
- wyświetlony zostanie kod "10", który oznacza, że urządzenie sterujące rozpoczęło procedurę sprawdzania połączeń,
- przejść do punktu 14 i wykonać procedurę sprawdzania połączeń.

13. Wersje z pamięcią dynamiczną:
- wyświetlony zostanie kod oddzielający (kod "10" w silnikach 2.4/29 V6 lub kod "20" w innych silnikach), po czym emitowane będą kody zarejestrowane w pamięci dynamicznej (UWAGA: wyemitowanie kodu "11" oznacza, ze w pamięi nie ma żadnych kodów).
- po wyemitowaniu wszystkich kodów z pamięci dynamicznej będą one jeden raz powtórzone, po czym zostaną skasowane i zostanie wyświetlony kod "10" oznaczający, że urządzenie rozpoczęło procedurę sprawdzania połączeń;
- przejść do punktu 14 i wykonać procedurę sprawdzania połączeń

SPRAWDZANIE POŁĄCZEŃ:

14. Wszystkie "podejrzane" elementy, przewody i połączenia powinny zostać teraz delikatnie poruszone lub obstukane. Jeżeli urządzenie sterujące wykryje usterkę podczas tych czynności, to zostanie ona zarejestrowana w pamięci dynamicznej. Powtórzyć procedrę wg trybu 1 w celu odczytu usterek wykrytych podczas sprawdzania połączeń i zarejestrowanych w pamięci dynamicznej.

15. Naprawić wszystkie usterki w kolejności emitowania ich kodów. Powtarzać procedurę wg trybu 1 do chwili, aż nie będą wytwarzane kody "twarde", po czym przejść do procedury wg trybu 2. UWAGA: W celu uniknięcia błędów dobrze jest wyłączyć zapłon i odczekać 10 sekund przed powtórzeniem procedury wg trybu 1 lub przed rozpoczęciem procedury wg trybu 2.

16. Zakończyć odczyt kodów: wyłączyć zapłon i usunąć mostek oraz diodę LED.

TRYB 2:

17. Podłączyć diodę LED między styk "3" złącza samodiagnostyki (ujemny przewód) i dodatni biegun akumulatora.

18. Uruchomić silnik. Odczekać 4 sekundy, po czym zmostkować styki "1" i "2" w złączu samodiagnostyki.

19. Po kilku sekundach dioda LED zacznie emitować 2-cyfrowe kody błyskowe. Opis sposobu emitowania kodów znajduje się w podpunkcie dotyczącym trybu 1.

20. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać numer kodu. Znaczenie kodu usterki odczytać z tabeli.

21. Kody będą wyświetlane jeden po drugim podczas pracy silnika. Kod "11" oznacza brak kodów w pamięci.

22. Wszystkie "podejrzane" elementy powinny zostać teraz delikatnie poruszone lub obstukane i (lub) pojazd powinien odbyć jazdę próbną.

23. Naprawić wszystkie usterki w kolejności emitowania ich kodów. Powtarzać procedury wg trybu 1 i 2 do chwili, aż nie będą wytwarzane kody "twarde", po czym przejśc do procedury wg trybu 3.

24. Zakończyć odczyt kodów: wyłączyć zapłon i usunąć mostek oraz diodę LED. UWAGA: Mostek i dioda LED mogą zostać podłączone, jeśli ma nastąpić powtórzenie procedur wg trybu 1 lub trybu 2.

TRYB 3 (i tryb obsługowy)

UWAGA: W sytemie EEC IV zamontowanym w silnikach wyprodukowanych w roku 1988 i później nie jest możliwe wykonanie procedur wg trybu 3, jeśli nie usunięto wszystkich "twardych" usterek.

25. Wyłączyć zapłon.

26. Podłączyć diodę LED między styk "3" złącza samodiagnostyki (ujemny przewód) i dodatni biegun akumulatora.

27. Zmostkować styki "1" i "2" w złączu samodiagnostyki.

28. Włączyć zapłon, odczekać 3 sekundy, urchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym.

29. Utrzymywać prędkość silnika na poziomie 2000 obr/min do chwili osiągnięcia przez silnik normalnej temperatury pracy.

30. Wyemitowanie kodu "50" będzie oznaczać rozpoczęcie procedury samodiagnostyki. Jeżeli ten kod jest emitowany oddzielnie albo razem z jednym lub kilkoma kodami usterek czujnika temperatury płynu chłodzącego, to albo temperatura silnika jest za niska, albo czujnik temperatury płynu chłodzącego sygnalizuje zbyt niską temperaturę. Przyczyną sygnalizowania zbyt nieskiej temperatury przez czujnik temperatury płynu chłodzącego może być uszkodzenie układu chłodzenia silnika lub błąd czujnika. Procedura wg trybu 3 się nie rozpocznie, dopóki urządzenie sterujące nie rozpozna, że silnik osiągnął temperaturę normalnej pracy.

31. Po rozpoznaniu przez urządzenie sterujące, że silnik osiągnął właściwą temperaturę możliwe jest rozpoczęcie procedury. Prędkość silnika wzrośnie do prędkości "szybkiego" biegu jałowego podczas sprawdzania przez EEC IV czujników i elementów wykonawczych. UWAGA: Jeśli nie nastąpi wzrost prędkości silnika w ciągu 60 sekund, trzeba sprawdzić, czy silnik ma temperaturę normalnej pracy i ponowić procedurę. Jeśli jedno z połączeń obsugowych jest używane, wyemitowany zostanie odpowiedni kod, a procedura zaniechana.

32. Gdy wyświetlony zostanie kod "10", wsicnąć pedał przyspieszenia w celu gwałtownego zwiększenia prędkości silnika do ponad 3000rpm (4000rpm w silnikach z katalizatorem). Odczekać, aż silnik ponownie osiągnie prędkość biegu jałowego. Wciśnięcie pedału przyspieszenia obciąża przepływomierz lub czujnik ciśnienia bezwzględnego, czujnik położenia przepustnicy i inne czujniki dynamiczne. Kody usterek zostaną zarejestrowane, jeśli sygnały nie odpowiadają oczekiwanym wartościom.

33.Kody usterek rozpoznane podczas wykonywania procedury wg trybu 3 będą teraz wyemitowane. Usterki odpowiadające kodom muszą być naprawione przed przejściem do trybu obsługowego.

34. Kod "11" oznacza, że w pamięci nie ma kodów; następujący po nim kod "60" sygnalizuje początek trybu obsługowego.

TRYB OBSŁUGOWY

35. Gdy urządzenie sterujące znajduje się w trybie obsługowym, zapłon i prędkość biegu jałowego są wyłączone spod nadzoru urządzenia sterującego i możliwe jest dokonanie regulacju bazowego punktu zapłonu (MODELE Z ROZDZIELACZEM) oraz bazowej prędkości biegu jałowego (tam, gdzie to możliwe). W przypadkach gdy nie jest możliwa regulacja bazowego punktu zapłonu (modele z zapłonem bezrozdzielaczowym) lub bazowej prędkości biegu jałowego, wziąż można sprawdzić wartości i porównać je z wartościami w danych technicznych. Jeżeli zmierzone wartości są nieprawidłowe, to wskazuje to na uszkodzenie systemu lub urządzenia sterującefo.

36. Po 2 minutach (modele z katalizatorem) lub 10 minutach (modele europejskie bez katalizatora) wyświetlony zostanie kod "70". Oznacza to zakończenie trybu obsługowego oraz przejęcie kontroli nad punktem zapłonu i prędkością biegu jałowego przez urządzenie sterujące. Jeżeli regulacje nie zostały zakończone, należy ponownie wywołać kod "60" przez powtórzenie procedur wg trybu 3 i obsługowego.

37. Zakończyć odczyt kodów: wyłączyć zapłon oraz usunąć mostek i diodę LED.

38. Pamiętać o ponownym podłączeniu przewodów korektora oktanowego i regulacji biegu jałowego, jeśli zostały one odłączone przed rozpoczęciem procedury samodiagnostyki.

KASOWANIE KODÓW USTEREK BEZ POMOCY CZYTNIKA KODÓW USTEREK (Ford EEC IV)

1. Kody usterek przechowywane w pamięci dynamicznej (kody "miękkie") są automatycznie kasowane po zakończeniu procedury odczytu, a urządzenie sterujące przechodzi do trybu sprawdzania połączeń. Kody "twarde" nie są zachowywane po wyłączeniu zapłonu.

KODY BŁĘDÓW - FORD EEC IV W WERSJI WZBOGACONEJ, KODY 2-CYFROWE:

[UWAGA: to są wszystkie kody, jakie w ogóle jest w stanie wygenerować EEC IV - więc jak coś nie pasuje, to nie płakać proszę.]

10 - Kod polecenia. Wymaga od obsługi: włączenia zapłonu bez włączana silnika i sprawdzenia połączeń; uruchomienia silnika i obciążenia silnika przez przestawienie przepustnicy; prędkość silnika musi przekroczyć 2500rpm.
11 - W pamięci nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające.
13 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jgo obwód.
14 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód.
15 - Czujnik położenia przepustnicy (CPP) lub jego obwód.
16 - Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód.
17 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze (MAP sensor) lub jego obwód.
18 - Niskie napięcie akumulatora.
19 - Pamięć dynamiczna lub jej obwód, zakończyć i ponowić proces samodiagnostyki. Jeżeli kod powtórzy się, sprawdzić obwód urządzenia sterującego.
20 - Kod oddzielający. Oddziela kody "twarde" od kodów "miękkich".
21 - Zapłon, nieregularny sygnał.
22 - Przepływomierz powietrza pierwszy lub jego obwód, napięcie za wysokie.
23 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, napięcie za wysokie.
24 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód.
25 - Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, napięcie za wysokie.
26 - Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za wysokie
27 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwód, wartość za duża.
28 - Sonda lambda 1 lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V), bogata mieszanka lub uszkodzona sonda.
29 - Sonda lambda 2 lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V), bogata mieszanka lub uszkodzona sonda.
30 - Kod-znacznik, oznacza urządzenie sterujące dla silników 6-cylindrowych [dzieci z FKP to raczej nie interesuje gy ].
31 - Elektroniczne urządzenie sterujące lub uszkodzenie obwodu pamięci satłej / pamięci o dostępie swobodnym.
32 - Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za niskie.
33 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, napięcie za niskie.
34 - Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód.
35 - Czujnik położenia przepustnicy (CPP) lub jego obwód, napięcie za niskie.
36 - Przepływomierz powietrza drugi lub jego obwód, napięcie za niskie.
37 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwód, wartość za mała.
38 - Sonda lambda 1 lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V), uboga mieszanka lub uszkodzona sonda.
39 - Sonda lambda 2 lub jej obwód (tylko 2.0 DOHC 16V), uboga mieszanka lub uszkodzona sonda.
42 - Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze lub jego obwód.
43 - Czujnik położenia przepustnicy (CPP) lub jego obwód.
44 - Nie wykonana lub zbyt późno wykonana czynność przestawienia przepustnicy.
45 - Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód.
46 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, nie osiągnięta maksymalna prędkość obrotowa.
47 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, nie osiągnięta minimalna prędkość obrotowa.
48 - Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód.
50 - Zamontowana europejska wersja urządzenia sterującego.
51 - Włączona klimatyzacja, wyłączyć klimatyzację i powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
52 - Automatyczna skrzynia biegów: dźwignia ustawiona w położeniu "D", przestawić do położenia "N" lub "P" i powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
53 - Zwarty do masy pierwszy przewód regulacyjny liczby oktanowej. Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
54 - Zwarty do masy drugi przewód regulacyjny liczby oktanowej. Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
55 - Zwarty do masy przewód regulacyjny prędkości biegu jałowego. Odłączyć przewód obsługowy i powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
57 - Przepustnica przestawiona podczas procedury samodiagnostyki (przed kodem "10"), powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
58 - Fazowanie wzrostu sygnału zapłonu (sygnału inicjującego), modyfikacja sygnału zapłonu.
59 - Potencjometr CO lub jego obwód, poza obszarem sprawdzania.
60 - Początek trybu obsługowego.
61 - Spadek mocy - cylinder 1.
62 - Spadek mocy - cylinder 2.
63 - Spadek mocy - cylinder 3.
64 - Spadek mocy - cylinder 4.
65 - Wyłącznik hamulce włączone/wyłączone.
66 - Wyłącznik "kickdown" (pełnego wciśnięcia przepustnicy) lub jego obwód.
67 - Czujnik temperatury paliwa lub jego obwód.
68 - Zawór elektromagnetyczny turbodoładowania lub jego obwód.
69 - Zawór elektromagnetyczny turbodoładowania lub jego obwód.
70 - Koniec trybu obsługowego.
72 - Zawór regulujący ciśnienie doładowania (tylko 1.6 CVH Turbo) lub jego obwód.
73 - Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym lub jego obwód.
74 - Zawór elektromagnetyczny zmiany 3/4.
75 - Zawór elektromagnetyczny blokady sprzęgła przetwornika momentu.
76 - Wskaźnik "hamulec włączony".
77 - Wskaźnik "kickdown".
78 - wyłącznik ciśnieniowy układu wspomagania kierownicy, wyłącznik nie był uaktywniony podczas procedury samodiagnostyki. Sprawdzić, czy wyłącznik jest zamontowany, jeśli tak, powtórzyć procedurę samodiagnostyki.
91 - Sonda lambda lub jej obwód, zmienione połączenia (silnik 2.0 DOHC 16V).
_________________
1% dla mojego syna
Ostatnio zmieniony przez bidżej 29 Paź 2010, 13:24, w całości zmieniany 10 razy  
 
 
 
siepraw
[Usunięty]

Wysłany: 16 Kwi 2007, 19:47   

Własnie uzylem testera. na pracujacym silniku wszystko wyszlo OK!

Jedna mala uwaga dla osob ktore beda uzywaly tego testera po raz pierwszy:
-Po odpaleniu silnika i wyswietleniu badź wypiszczeniu kodu 50, nastepuje dluga (kilka minut) przerwa gdzie nic sie nie dzieje i dopiero po jakims czasie wchodzi na wysokie obroty i dzieje sie to wszystko o czym napisal Abla. Takze trzeba cierpliwosci, nie rezygnujcie za wczesnie. (tak jak ja zrobilem za 1 razem).

Przy wyłączonym silniku natomiast mialem (mam) maly klopot. Otóż po rozpoczeciu testu (jedno krótkie migniecie) "wymiagał" mi sie kod 73 którego nie ma w tabelce Abla. Co to może znaczyć? Ten kod 73 powtórzył sie dwa razy, następnie pojawił sie kod separacji i kody 11x2 i 10. Rozumiem że błędy po kodzie separacji sie nie wyświetlily ponieważ raz zawaliłem test i pamieć sie skasowała, ale skąd sie wziął kod 73? I co on oznacz??

Dzięki za odpowiedzi ipomoc!!
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16 Kwi 2007, 19:59   

Musiałeś odczekać kilkas minut, bo silnik był nie zagrzany. Najlepiej chwile pojeździć aż silniik osiągnie normalną temperaturę, jesli tak zrobisz to obroty zaczną skakać koło 30sek po odpaleniu silnika i wyświetleniu kodu 50

kod 73. Z tabeli kodów którą mam ja wychodzi z jednej "zawór elektromagn. filtra z węglem aktywnym lub jego obwód" - ale tego chyba nie masz :rotfl:
drugi opis kodu 73 to "czujnik położenia przepustnicy lub brak jego reakcji podczas sprawdzania" - i to bym kolego obstawiał. :hihihi:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
bitar
[Usunięty]

Wysłany: 27 Maj 2009, 10:15   

Kody błędów
10 Rozpocząć test dudnienia / na krótko otworzyć przepustnicę.
11 Brak usterek.
12 Miernik przepływu powietrza 1.
13 Czujnik temperatury chłodziwa.
14 Czujnik temperatury powietrza.
15 Czujnik położenia przepustnicy.
16 Miernik przepływu powietrza 2.
17 Czujnik MAP.
18 Niskie napięcie akumulatora, sprawdzić / lub naładować akumulator.
21 Nieregularny sygnał zapłonu.
22 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt wysokie napięcie.
23 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt wysokie napięcie.
24 Czujnik temperatury powietrza.
25 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt wysokie napięcie.
26 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt wysokie napięcie.
27 Czujnik MAP, zbyt wysoki sygnał (częstotliwość).
28 Czujnik tlenu 1, (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
29 Czujnik tlenu 2, (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
31 Uszkodzenie RAM / ROM, uszkodzony ECU.
32 Miernik przepływu powietrza 1, zbyt niskie napięcie.
33 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie.
34 Czujnik temperatury powietrza.
35 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt niskie napięcie.
36 Miernik przepływu powietrza 2, zbyt niskie napięcie.
37 Czujnik MAP, zbyt niskie napięcie.
38 Czujnik tlenu 1 (cylindry 1 i 4), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
39 Czujnik tlenu 2 (cylindry 2 i 3), mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika.
41 Miernik przepływu powietrza 1, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
43 Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
44 Przepustnica otwarta zbyt późno lub nie otwarta, powtórzyć test na pracującym silniku.
45 czujnik prędkości pojazdu.
46 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min).
47 Bieg jałowy, nie uzyskano prędkości maksymalnej (obr/min) lub jest ona za niska do testowania
czujnika tlenu czy zaworu E.G.R.
48 Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy.
49 EGR (recyrkulacja spalin)
50 Kod identyfikacyjny modułu EEC4, jeśli w czasie testu na pracującym silniku nie pojawi się kod 50, to
należy sprawdzić numer części modułu EEC 4.
51 Włączona klimatyzacja, wyłączyć klimatyzację i powtórzyć test na pracującym silniku.
52 Przekładnia automatyczna w 'D' lub ruch pojazdu: wybrać 'N / P', powtórzyć test na pracującym silniku.
53 Uziemione złącze oktanowe 1, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
54 Uziemione złącze oktanowe 2, odłączyć złącze, powtórzyć test na pracującym silniku.
55 Dopasować kabel, z uziemieniem, wyjąć złącze, powtórzyć test przy pracującym silniku.
56 Brak sygnału z czujnika stukania.
57 Przepustnica została przesunięta zbyt wcześnie, powtórzyć test na pracującym silniku.
58 Moduł zapłonu, niestabilny prąd sygnału zapłonu.
59 Regulacja CO %, potencjometr.
60 Kod przeglądu: sprawdzić i w razie potrzeby wyregulować, bieg jałowy i ustawienie zapłonu.
61 Utrata mocy cylinder 1, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
62 Utrata mocy cylinder 2, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
63 Utrata mocy cylinder 3, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
64 Utrata mocy cylinder 4, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.
65 Utrata mocy cylinder 5, sprawdzić sprężanie i świecę zapłonową.Silniki DOHC: Wyłącznik hamulca.
 
 
kllimek 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 64
Skąd: LB
Wysłany: 28 Maj 2009, 14:31   

a ja posiadam gniazdo 2 pinowe
http://img14.imageshack.u...28052009333.jpg
i czy jest mozliwość podlączenia ta metoda jak wyzej??
_________________
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28 Maj 2009, 21:40   

2 pinowe? Coś kręcisz
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 8 Lip 2009, 08:52   

Fajna sprawa i niezła zabawa z tym testem.
Zrobiłęm go na silniku zetec i na pracującym wyszło wszystko OK,
na zimnym tez ok, ale po separacji wyskoczyło kilka błedów w historii m inn przepływomierz, który wymieniałem oraz czujnik prędkości...hm..ma on jakis wpływ na sterowanie silnkiem?
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 8 Lip 2009, 09:58   

Wystarczy, jeśli na pracującym silniku odłączyłeś kabel od przepływki lub czujnika i błąd jest zapisywany w pamięci. Po przeprowadzeniu testu który zrobiłeś, błędy są usuwane z pamięci. Jak zrobisz go ponownie po 10min jazdy i będzie znów w pamięci. Znaczy to, że coś kompowi nie pasi dalej.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 24 Sty 2010, 17:44   

jakiego rezystora mam uzyc do budowy testera??
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Sty 2010, 18:04   

Ad@mus, zrób sobie na piszczyku (przed wakacjami zapłaciłem za takie ustrojstwo chyba 3 pln). żadnych rezystorów i korzysta się łatwiej - podłączasz, siadasz w aucie i słuchasz :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Ad@mus 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Adam
Wiek: 36
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1832
Skąd: Orzesze SMI
Wysłany: 24 Sty 2010, 18:32   

to podaj mi dokladny made jak mozesz...jaki piszczek itp
_________________

Dwu litrowa bestia zwana Ulepem
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 24 Sty 2010, 19:45   

Ad@mus napisał/a:
jakiego rezystora mam uzyc do budowy testera??

np. 1k powinien być ok, byle nie mniej niż jakieś 600ohm
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 24 Sty 2010, 19:46   

jakikolwiek jednotonowy 12v (2 kabelki) ze sklepu elektronicznego. TUTAJ przykład z allegro.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 11 Lut 2010, 05:44   

Buzzer na ciepłym silniku nie pracujacym podał kod błędu - 35

35 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt niskie napięcie. - co może powodowac ze napiecie jest za niskie???

Natomiast na ciepłym pracujacym silniku kody w takiej kolejnosci - 48 - 42 - 43 - 48 - 42 - 43

Kod 35 i 43 sa kodami CPP. W tabeli kilka kodów oznacza to samo. Czym one tak naprawde różnia się. Sugerowałem sie ta stroną - http://www.fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/

Co u mnie jest nie tak i za co sie wziac przy naprawie?

48 Regulator biegu jałowego / czujnik położenia przepustnicy.
42 Miernik przepływu powietrza 2, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
43 Położenie przepustnicy, bez zmian w czasie testu samoistnego, powtórzyć test samoistny.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lut 2010, 07:52   

Madam napisał/a:
35 Czujnik położenia przepustnicy, zbyt niskie napięcie. - co może powodowac ze napiecie jest za niskie
Uszkodzenie czujnika,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 11 Lut 2010, 08:21   

Czytałem post na forum o reanimacji CPP. Czy w moim przypadku próba naprawy z wstrzykiwaniem srodka wd-40 lub podobnego do wnetrza czujnika cos pomoze. Czy jedynie wymiana na sprawny mnie czeka.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 11 Lut 2010, 08:35   

Madam napisał/a:
Czy w moim przypadku próba naprawy z wstrzykiwaniem srodka wd-40 lub podobnego do wnetrza czujnika cos pomoze
Psiknij to się przekonasz, skąd mamy wiedzieć czy pomoże,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 15 Lut 2010, 10:22   

Wymontowałem silniczek krokowy. Rozkrecilem go . Styki w silniczku nienaruszone. Dla swietego spokoju spryskalem kontakt S od stykow. Po podaniu napiecia sz zasilacza silniczek ładnie bez oporow pracyje . Trzpien wysuwa sie i chowa. Styki przepustnicy w srodku silniczka tez sie rozwieraja - ale tylko wtedy gdy wcisne palcem koncowke trzpienia. Chyba tak musi byc??

Wymontowalem tez CPP. Wywiercilem dwa otworki i wpuscielm Kontakt pr do potencjometrow.
Rezystancja CPP ładnie sie zmienia w zakresie od 5kohm do 1 kohm. Nie ma zadnych dziur w opornosci.

Miedzy cerwonym a zielonym zakres od 5 kohm do 1 kohm. Miedzy zoltym a zielonym stala wartosc 4 kohm. Miedzy zoltym a czerwonym od 1kohm do 5 kohm.

Zamontowalem wszystko. Uruchomilem silnik. Przejechalem sie kilka kilometrow. Po drodze gasilem silnik na postoju i znowu odpalalem. Pozniej zrobilem test na nie pracujacym silniku i dalej mam ten sam blad 35. Czy to oznacza ze czujnik jest juz uszkodzony na stale mimo tego ze rezystancja zmienia sie plynnie w wartosciach podanych jak wyzej.

Moze cos z kablami od wtyczki jest nie tak. Czerwony biegnie do 47 zolty do 46 a zielony do 26. Jak sprawdzic czy sa tam przejscia. Ma ktos rozpiske numeryczna wyjsc - we wtyczce tej duzej plaskiej pod maska od komputera modulu eec IV. To chyba do niej biegna te przewody od CPP. Jest tam w tej trojkatnej wtyczce kabelek brazowy - brazowo zielony - brazowo czarny. Gdzie te kabelki biegna?? Jak sprawdzic czy maja przejscie??
 
 
laureth7 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: CL
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 37
Dołączyła: 18 Cze 2010
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 19 Cze 2010, 10:27   

a jaka jest przyczyna tego, ze po podłączeniu wszystkiego jak wyżej opisane i przekreceniu kluczyka w stacyjce nic sie nie dzieje? dioda jak swieci nadal ciagle, żadnych kodów nie generuje?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 19 Cze 2010, 10:34   

a wszystko podłączone do dobrej wtyczki? często są obok siebie 2 identyczne, ważne, żeby podłączyć się do tej o odpowiednich kolorach przewodów. jeśli nie będzie odpowiedniej, to poszukaj przy nogach kierowcy, w słupku drzwiowym po lewej stronie klapki, a pod nią wtyczki na 16 pinów - bo i takie przygody się zdarzają, szczególnie w classicach z 1996 r.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FORD kody lakierów
Dla wszystkich fordów
Ryba88 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 3 11 Wrz 2020, 20:45
JoeMix
Brak nowych postów Kody migowe
ic3ek Elektryka 10 27 Mar 2008, 21:53
ic3ek
Brak nowych postów Co to za kody???63,74,55
jackkk2 Elektryka 9 4 Kwi 2007, 22:57
Gość
Brak nowych postów kody błędów w 1.4
jakies dziwne to
Napster Elektryka 2 24 Maj 2007, 19:18
Napster
Brak nowych postów [MK3] Kody 3 cyfrowe
Gość Elektryka silnika 3 4 Sty 2014, 14:16
Krzychu


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.