| 
		[MK3] Wibracje po wymianie pierścieni | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 cipojsza [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Mar 2007,  22:36   [MK3] Wibracje po wymianie pierścieni
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Auto po wymianie pierścieni wpada w wibracje przy obrotach 1400-1600. Wraz z pierścieniami wymieniany był też łańcuch rozrządu i uszczelniacze zaworów. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ? Dodam iż tłoki są w tych samych cylindrach co były.
 
 
Na razie jeszcze nie piszę moich doznań, żeby nie sugerować. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Lip 2010,  23:57, w całości zmieniany 2 razy   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Laskosz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`79 
                  Wersja: RS 
                  Silnik: 1.8i16V/130KM 
                  Imię: Piotr 
                  Wiek: 39  Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Mar 2007,  23:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a dobrze dokręciłeś poduszki pod silnikiem albo skrzynia ? nie widziałeś przypadkiem czy któraś nie jest obeerwana? a może wydech źle poskładałeś ? | 
             
						
				_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cipojsza [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Mar 2007,  23:16   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Silnik nie był wyjmowany. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Mar 2007,  23:35   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | a czy jesteś pewien że tłoki zostały włozone w odpowiednim kierunku do rozrządu | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Mar 2007,  00:36   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | tak jak pisze Łokmen jedyne co mi przychodzi do głowy to odwrócenie tłoka . Bo nigdzie indziej nie zaglądałeś . chyba ze przestawiłeś rozrząd ale wtedy jest zazwyczaj słabszy . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cipojsza [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Mar 2007,  09:37   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Czy tłok ma jakieś oznaczenie, że ma leżeć tak a nie inaczej? Czy to, że powinien leżeć w tą a nie inna strone wynika z faktu iż leżał tak już przez ileśdziesiąt tam  tysięcy kilometrów i się tak "ułożył"?
 
 
Poszukuję, w jaki ewentualnie sposób znaleźć ten źle włożony tłok (tłoki) o ile są źle włożone. | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez cipojsza 10 Mar 2007,  09:40, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Lokmen  		  
		 
         Zeus
 
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Mar 2007,  09:39   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Z tłokami jest jak z butami - da sie założyć prawy but na lewą nogę ale chodzenie bedzie męką. Tłok musi być włozony odpowiednią stroną w kierunku rozdrządu. | 
             
						
				_________________
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cipojsza [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Mar 2007,  10:05   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Yhm, ale już 6 letnie dziecko zauważy, że lewy buto to lewy but a prawy to prawy, widać to optycznie a tłok? Jak sie ma sprawa z tłokiem ? Czy to też "widać" ?
 
Może głupio pytam ale to nie ja to rozbierałem i nie ja składałem. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10 Mar 2007,  22:00   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | są wybite zazwyczaj strzałki które wskazują napęd rozrządu . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cipojsza [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Mar 2007,  15:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Czy da się przypiąć odwrotnie korbowód do wału napędowego? Bo przy wymianie pierścieni bez wyjmowania silnika wypinane były tłoki razem z korbowodami i podejrzewam iż sam tłok nie był odłączany od korbowodu (sworzeń nie był wyciągany). Czyli możliwa pomyłka przy ponownym montażu tłoków to odwrotne wpięcie korbowodu na wał. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 anjko  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: S 
                  Silnik: 1.8i16V/105KM 
                  Imię: Mariusz 
                  Wiek: 45  Dołączył: 25 Lis 2006 Posty: 421 Skąd: Zielona Góra 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12 Mar 2007,  23:25   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | cium cium napisał/a: | 	 		  | Czy da się przypiąć odwrotnie korbowód do wału napędowego? | 	  Pewnie ze sie da tylko pytanie jak dlugo to pochodzi jesli tak faktycznie jest. A jeśli chodzi o strzałki na tłokach to to tak jak napisał diodalodz, przewaznie są tylko trzeba dokładnie tłok z nagaru oczyścic zeby je zobaczyć. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 13 Mar 2007,  00:31   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | w fiestach orginalne tłoki maja strzałki . i strzałkami w kierunku łańcucha rozrządu . A pytanie czy sie da hm jasne ze sie da. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cipojsza [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 17 Mar 2007,  19:20   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Sprawa się rozwiązała. 
 
Nie da się zamontować odwrotnie tłoka w cylindrze gdyż tłok ma specjalne wytłoczenie na zawór wydechowy i odwrotnie to w ogóle by nie fungowało, gdyż tłok dochodzi tak wysoko podczas sprężania / oprózniania cylindra. 
 
 
Problem szarpania i kolebania samochodem okazała się świeca na jednym cylindrze gdzie podczas demontażu głowicy musiała się jakoś elektroda dotknąć i przerwa na świecy był za mała i nie było zapłonu bądź nie spalała się cała mieszanka. 
 
 
Teraz szczelina na świecy jest ok, i silnik chodzi jak złoto!!   
 
 
Druga młodość fiesty   
 
 
 
PS: dziękuję wszystkim, którzy wypowiedzieli się w powyższym temacie, wasze uwagi były bardzo dla mnie cenne i motywowały mnie do działania. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |