Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Wiszące obroty
Autor Wiadomość
Fejm
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lut 2007, 14:26   [MK3] Wiszące obroty

Witam.Mam problem z obrotami silnika(wbijają mi sie na 3000 i dopiero jak stane to po jakichś 10-15s wracają do normy), problem pojawił sie kiedy wyjołem i podłączyłem ponownie akumulator.Myślałem najpierw że to albo potencjometr przepustnicy albo krokowiec, ale po wyjęciu i zjagnozowaniu tych elementów okazało sie że są ok, więc zrobiłem reset kompa i to kilkakrotnie, ale niestety bez skutku.Zmęczony już całą sytuacją zrobiłem 2 krotnie diagnostyke(test) na włączonym silniku i wyskoczyły mi za pierwszym razem kody 13,38 a za drugim już tylko 38 czyli sonda lambda, i tu mam dowas pytanko, czy sonda lambda ma coś wspulnego z obrotami?? i czy to żeczywiście ona może robić to całe zamieszanie?I jaki jest koszt takiej sondy?

Pozdrawiam.....
Ostatnio zmieniony przez trzeci 10 Lip 2010, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25 Lut 2007, 14:45   

Na pewno nie jest to wina sondy. Ja mialem dokładnie ten sam problem i winny był cpp.

I co znaczy po zdiagnozowaniu? Przeczysciles dobrze krokowca i sprawdziles styk blaszek w srodku?
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Fejm
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lut 2007, 15:00   

madek napisał/a:
I co znaczy po zdiagnozowaniu? Przeczysciles dobrze krokowca i sprawdziles styk blaszek w srodku?


Tak dokładnie.Rozkręciłem krokowca posprawdzałem styki i krokowiec był ok więc nic więcej w nim nierobiłem, natomiast potencjometr miał "dziury" w przepływie prądu, więc rozebrałem go, przeczyściłem w środku(syf tam był niemiłosierny) podoginałem blaszki i przerwy poznikały jak ręką odjoł, ale po złożeniu wszyskiego w całość i po resecie kompa problem niezniknoł, a w teście ciągle wyskakuje błąd 38 i dopowiem jeszcze że bezpiecznik od sondy jest sprawny....

Wyczytałem gdzieś że cpp w takich przypadkach(kiedy sonda niedziała) przełancza sie w tryb awaryjny i można śmiało z odpiętą sondą jeździć, a auto poprostu więcej pali.Czy to prawda? Jeśli tak to czemu umnie silnik dalej warjuje jeżeli sonda niedziała, czemu cpp sie nieprzełącza w tryb awaryjny??
Ostatnio zmieniony przez Fejm 26 Lut 2007, 11:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25 Lut 2007, 16:42   

a co ma cpp do sondy ? oba czujniki steruja komputerem i to on odpowiada za skład mieszanki.

masz walniete cpp i tyle (ew. kabelki, wtyczki przy nim). a sonde wymien jesli pali ci za duzo, inaczej olej sprawe.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Fejm
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lut 2007, 18:17   

To co ja mam teraz robić, walić na serwis czy kupić nowe(używane) cpp?? Ja mam u siebie 2 poduszki powietrzne czy one mają coś wspulnego z cpp?
Ostatnio zmieniony przez Fejm 26 Lut 2007, 11:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 25 Lut 2007, 18:40   

Fejm napisał/a:
To co ja mam teraz robić, walić na serwis czy kupić nowe(używane) ccp?? Ja mam u siebie 2 poduszki powietrzne czy one mają coś wspulnego z ccp?

zaraz sie okaze ze i antentka na dachu i kołpaki na kołach maja cos wspolnego z cpp :-)
odp - nie, nie maja nic wspolnego.

cpp mozesz kupic uzywane ale to ryzyko bo mozna trafic na jeszcze bardziej zrypane, chyba ze naprawde kupujesz od goscia co sie na tym zna i ma pewnosc ze jest sprawne. (mi sie to np. udało)

btw. jestes pewien ze dobrze przeprowadziles reset kompa?
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Fejm
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lut 2007, 18:59   

madek napisał/a:
btw. jestes pewien ze dobrze przeprowadziles reset kompa?


Z tego linka przeczytałem najistotniejsze informacje dotyczące resetu kompa....

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=12721

madek napisał/a:
zaraz sie okaze ze i antentka na dachu i kołpaki na kołach maja cos wspolnego z cpp


Niemusze wszystkiego wiedzieć i na przyszłość takie uwagi zostaw dla siebie.... ;-)
 
 
vis 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 33
Skąd: Słupca
Wysłany: 25 Lut 2007, 20:54   

Objawy identyczne jakbys mial odlaczony ccp od wtyczki.

Sprawdz wtyczke, moze jakis kabel sie urwał.

Jak juz sprawdzisz i broblem nie zniknie to:

Zapal auto, odlacz wtyczke od ccp-jesli silnik nie zmieni pracy - to zgas (naodlaczonej wtyczce od ccp). I powtornie zapal.

Jesli silnik zachowuje sie tak samo jak z podlaczona wtyczka to "jestes w domu".
Ale najlepiej sprawdz miernikiem rezystence.
Ten pieprzony czujnik jest drogi-za uzywany krzycza sobie 100zł. Nowy ok 140.

Najlepiej wytestowac na innej fiescie.
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25 Lut 2007, 22:30   

Myślę, żę w porównaniu z ceną 380 zł za cp do Xr to nie jest dużo, a masz spokój już do końca dni tej fiesty :)
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
domin1
[Usunięty]

Wysłany: 25 Lut 2007, 22:54   

błąd 13-zujnik temperatury chłodziwa
błąd 38-czujnik tlenu1 (cilindry 1i4)mieszanka uboga lub uszkodzenie czujnika

[ Dodano: Nie Lut 25, 2007 21:55 ]
37. czujnik tlenu




Działanie
Czujnik tlenu wystawiony jest na działanie przepływu gazów spalinowych i zwraca on sygnał wyjściowy proporcjonalny do zawartości tlenu w gazach spalinowych. Element grzewczy utrzymuje czujnik w stałej temperaturze roboczej.


Specyfikacje
napięcie zasilania: 12V
opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C)
kabel sygnału: czarny
sygnał, kabel uziemienia: szary
przewody elementu grzewczego: biały
informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika




Obraz oscyloskopowy 1
Wtyki do uziemienia: 29


Diagnostyka
Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.
Element grzewczy:
Sprawdzić opór:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Zmierzyć opór pomiędzy wtykami białych kabli. Porównać z podanym oporem.
Sprawdzić napięcie zasilania:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego. Uruchomić silnik. Zmierzyć napięcie pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być równa napięciu akumulatora. . Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, bezpiecznik i/lub przekaźnik.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów elementu grzewczego.
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie elementu grzewczego jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i ujemną końcówką akumulatora. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy jedną końcówką złącza i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Sprawdzić drugą końcówkę, jedna z tych dwóch wartości powinna być < . 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.

Czujnik tlenu:
Sprawdzić podłączenie do ECU:
Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z przewodów czujnika i ECU.
Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą czarnemu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om.
Sprawdzić podłączenie uziemienia:
Sprawdzić na schemacie, czy uziemienie czujnika tlenu jest podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone do uziemienia bezpośredniego, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i ujemną końcówką akumulatora. Jeśli jest ono podłączone do ECU, to należy zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza odpowiadającą szaremu kablowi i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on wynosić < 1 om. Jeśli tak nie jest, to należy sprawdzić okablowanie.
Sprawdzić sygnał czujnika tlenu:
Podłączyć oscyloskop do odpowiedniego wtyku (czarny kabel) urządzenia ECU i uziemienia. Uruchomić silnik i poczekać aż się rozgrzeje. Sprawdzić zawartość spalin. Bogata mieszanka daje wysokie napięcie wyjściowe i mieszanka uboga powinna dawać małe napięcie wyjściowe. Porównać z pokazaną charakterystyką. W normalnym zamkniętym obwodzie sygnał powinien wyglądać tak jak pokazany obraz oscyloskopowy.


WorkshopCD© Electude NL, The Netherlands
 
 
Fejm
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lut 2007, 12:57   

vis napisał/a:
Zapal auto, odlacz wtyczke od ccp-jesli silnik nie zmieni pracy - to zgas (naodlaczonej wtyczce od ccp). I powtornie zapal.


Umnie ta opcja odpada, bo bez podłączonego kompa przestaje działć pompa paliwa i nie moge uruchomić silnika.

A może z drugiej strony to jest walnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej który daje sygnał na kompa, może jest walnięty i cpp myśli że silnik jest zimny i daje bogatrzą mieszanke, przezco silnik utrzymuje obroty na 3000. Pozatym dzisiaj otworzyłem filtr powietrza i zauważyłem że w środku jest cały zalany bęzyną....
Sonde sprawdze dzisiaj wieczorem jak tylko miernik skołuje, a co do wymiany kompa to myśle że jak wszystkie możliwości mi sie pokończą, to poprostu pchne samochód na serwis i zobacze co oni mają do powiedzenia, bo niechce wywalać niepotrzebnie kasy na części które mogą być jeszcze sprawne......
 
 
vis 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Mar 2005
Posty: 33
Skąd: Słupca
Wysłany: 26 Lut 2007, 13:16   

Fejm napisał/a:
vis napisał/a:
Zapal auto, odlacz wtyczke od ccp-jesli silnik nie zmieni pracy - to zgas (naodlaczonej wtyczce od ccp). I powtornie zapal.


Umnie ta opcja odpada, bo bez podłączonego kompa przestaje działć pompa paliwa i nie moge uruchomić silnika.



Mialem na mysli czujnik polozenia przepustnicy czyli cpp.
Powiem Ci ze przerabialem czujnik przez 2 tyg. Auto wariowalo jak głupie - (spadaly obroty jak głupie, a jak odlaczylem czujnik od wtyczki to trzymal wysokie obroty przez 10-15 sek. i dopiero schodzil na ok 1000 obr/min.) - dzieki forum doszedlem co i jak...
 
 
 
Fejm
[Usunięty]

Wysłany: 26 Lut 2007, 13:59   

Odłączyłem ten cpp i efekt jest taki że na starcie tak jakby sie dusił i po około 2-3 sekund wskakuje na 800obr/min i tak trzyma. A jak dodam gazu to tak jagby na chwile sie zdusił i wskakuje na wysokie obroty, ale silnik przestał warjować i obroty już nieszaleją :-) chyba mieliście racje że to ten czujnik.Ale miernik niewskazywał że jest z nim coś nie tak :-( Myśle że będe musiał jednak zainwestować w nowy cpp...... :-/

Ale sobie za niego liczą :yyy:

http://www.allegro.pl/ite...ford.html#photo
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.