Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Zamknięty przez: szynszyl
1 Mar 2007, 07:23
stycznik regulacji biegu jałowego
Autor Wiadomość
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 23 Lut 2007, 18:56   stycznik regulacji biegu jałowego

Do czego słuzy stycznik biegu jałowego gdzyz komputer pokazuje jego niesprawnosc kod 48. Gdzie sie on znajduje, za co odpowiada i jak go naprawic? Czy mozliwe jest ze samochod jest zamulony przez ten stycznik gdy jedzie? Samochod po odpaleniu trzyma rowne obroty ok 900-1000. Wiecej błedow komputer nie pokazuje. Reset porzadny był robiony i nic nie pomaga.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 23 Lut 2007, 23:38   

A to nie oznacza czasem tego styku w środku krokowca? Pewny nie jestem.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
chary 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2005
Posty: 52
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Lut 2007, 08:58   

Mam ten sam błąd i takie same objawy, tylko co to ten stycznik??
_________________
Autogiełda
Wędkarstwo Warmia Mazury
Motoryzacja
Giełda motocyklowa
 
 
 
Kolin 


Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 24 Maj 2006
Posty: 428
Skąd: Ostrów Wlkp
Wysłany: 24 Lut 2007, 10:47   

kiedys czytałem o tym jak dobrze pamietam to jest czujnik polorzenia pedału gazu ktory sie znajduje w srodku krokowca? dobrze godom? :D
_________________
Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft
 
 
 
Rudi 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 46
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 59
Skąd: B-rd
Wysłany: 24 Lut 2007, 12:03   

Popatrzcie tutaj jest tam coś o styczniku regulacji biegu jałowego i wiele innych :-) .
_________________
FurkaFuturka... była ale się upłynniła :-/
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 24 Lut 2007, 16:18   

Tak wszystko ok tylko czy on jest odpowiedzialny za spalanie paliwa w fiescie? wszystko jest w niej sprawne procz jego.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lut 2007, 22:23   

dopuki sterownik ma błąd nie bedzie dawał właściwej dawki . Jak mam to wytłumaczyć.
 
 
 
zgniewany 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 2
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 26 Lut 2007, 09:18   

jeśli chodzi o czujnik położenia przepustnicy (tak mi się wydaje) znajduje się pod silniczkiem krokowym przy gaźniku. a gaźnik pod filtrem powietrza. odpowiada za pracębiegu jałowego na wolnych obrotach
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 26 Lut 2007, 14:52   

zgniewany napisał/a:
odpowiada za pracębiegu jałowego na wolnych obrotach
Bzdury! Odpowiada za to, żeby komp wiedział na ile jest uchylona przepustnica. Za bieg jałowy odpowiada wyłąznie krokowiec, a dokładniej wie ztąd o tym że gaz jest zwolniony, bo dźwignia od przepustnicy naciska na bolec od krokowca i przez to wciska styk w środku krokowca tzw styk przepustnicy.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
zgniewany 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 24 Lut 2007
Posty: 2
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 26 Lut 2007, 17:19   

tak mi powiedział pewien mechanik. mówił, iż cpp odpowiada za bieg jałowy gdy silnik jest zimny, a krokowiec gdy ciepły. nie znam się na tym, nie jestem mechanikiem
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 27 Lut 2007, 09:51   

To ci chyba zle tlumaczył zreszta "pewien mechanik" to ja mam zle skojazenia z tego typu mechanikami :he:


Stycznik juz jest naprawiony komputer pokazuje kod 11 czyli brak blędów mam nadzieje ze spalanie w koncu spadnie bo moze przez ten stycznik bylo spalanie duze

[ Dodano: Sro Lut 28, 2007 18:10 ]
Szybkie i prawidłowe rozpoznanie całkowitego zamknięcia przepustnicy jest bardzo ważne dla uruchomienia procedur stabilizacji pracy silnika na biegu jałowym, sterowania tempomatem, sterowania dawką wtryskiwanego paliwa, sterowania kątem wyprzedzenia zapłonu i sterowania usuwaniem nadmiaru par paliwa ze zbiornika. Z tego względu część układów pomiarowych wyposaża się w tzw. styki biegu jałowego. Stycznik biegu jałowego jest zwykle umieszczony w zespole przepustnicy. Sterownik otrzymuje odpowiedni sygnał gdy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym.
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 28 Lut 2007, 23:36   

zgniewany, jak byś był w gorzowie to zapraszam na spotkanie sie rl.

odezwij sie do mnie na gg albo cus ;)

sorry za OT :P P


a skoro błedów już niema (KOD11) to temat proponuje zamknac i podziekowac wszystkim za pomoc.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
chary 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2005
Posty: 52
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Lut 2007, 23:50   

kazi napisał/a:
:Stycznik juz jest naprawiony komputer pokazuje kod 11 czyli brak blędów mam nadzieje ze spalanie w koncu spadnie bo moze przez ten stycznik bylo spalanie duze

Jak naprawiłeś ten stycznik i gdzie on sie znajduje dokładnie.
_________________
Autogiełda
Wędkarstwo Warmia Mazury
Motoryzacja
Giełda motocyklowa
 
 
 
kazi 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 14 Lip 2005
Posty: 474
Skąd: Łódź/GW
Wysłany: 28 Lut 2007, 23:59   

stycznik jest na przewodzie żółtym i rózowym. Jest on schowany w tej metalowej częsci krokowca, która trzeba odgiąć i ja oddzielic. Nalezy takze zdjąć te nity i rozdzielic te częśći. Następną czynnoscią jest odkrecenie silniczka ( sróbki sa w srodku dwie) i stycznik jest nad silniczkiem. Ponieważ jest on nierozbieralny nie mozna go naprawić. Trzeba wlutować tam nowy stycznik a dziala on na zasadzie nacisku tego dzyndzelka w krokowcu. Mozna jesli sie nie ma oryginalnego stycznika pokusic sie o wsadzenie tam mikrowyłacznika z blaszką. Działa to na takiej zasadzie ze jak jest nacisniety krokowiec to blaszki sie rozwieraja a jak jest nie nacisniety przez przepustnice to sie zwiera i musi to dzialac. Fiesta o niebo lepiej chodzi a czy spala mniej czas pokaze. :)

Chary a tobie pali fiesta duzo? jakie masz kody błędów w komputerze?
_________________
PzMot - Polski Związek Motorowy w Gorzowie.
New Wozidło : Citroen Xantia 1,8 Turbo
 
 
 
chary 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 38
Dołączył: 05 Kwi 2005
Posty: 52
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Mar 2007, 00:07   

Dzięki za wytłumaczenie :ok:
A co do spalania to pali więcej niż powinna(ok. 10l/100). Błędy jakie mi wyszły to tylko ten 48
_________________
Autogiełda
Wędkarstwo Warmia Mazury
Motoryzacja
Giełda motocyklowa
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Mar 2007, 02:17   

hehe nie ma 11 nie bedzie radości . Chyba wam zrobie tapetę na forum z takim napisem . Ten sterownik nie przejdzie w tryb awaryjny tylko jak mu odrąbiesz czujnik prędkości i czasami sonde lambda . W momencie jakiejkolwiek niesprawności CPP czy pozycjonera silniczka krokowego po map sensor i czujnik temp sterownik wpada w tryb awaryjny i koniec . i bedzie palić wiecej bo ma stałą mieszankę paliwo obroty nieco korygowana przez resztę działających czujników podkreślam NIECO .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Złącze regulacji biegu jałowego i kąta zapłonu
kobetsu Elektryka 8 10 Gru 2008, 11:12
Gość
Brak nowych postów [MK3] Wysokie obroty biegu jałowego
n0n1ck Silniki diesla 1 18 Gru 2012, 16:59
n0n1ck
Brak nowych postów Fiesta i wysokie obroty biegu jałowego...
Gość Mechanika 5 2 Mar 2008, 21:46
Hyuga
Brak nowych postów Regulacja obrotów biegu jałowego przez komputer
Zuluuu Elektryka silnika 0 24 Wrz 2017, 23:33
Zuluuu
Brak nowych postów 'Wypadanie zapłonów', nierówna praca biegu jałowego + falowa
kaczkoryj Elektryka silnika 9 15 Kwi 2016, 12:39
kaczkoryj


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.