Przesunięty przez: Mafios 18 Sty 2015, 21:53 |
[MK3] 1.8 cvh |
Autor |
Wiadomość |
czarny
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 53 Skąd: mikołajki
|
Wysłany: 5 Lut 2007, 23:36 [MK3] 1.8 cvh
|
|
|
witam!!! chciałem wam powiedziec ze wstawiłem do mojej pierdziawki silnik 1.8 cvh od sierry! chyba jestem pierwszy na tym forum komu sie to udało! nie było tak trudno. po krótce opisze co i jak.
silnik nie ma jeszcze pełnej mocy bo jezdzi na wałku rozrządu z 1.6 cvh 90km z escorta i gazniku z 1.4 z fiesty.
1. zakup silnika był trudny bo jest ich mało ale udało sie za 600 pln z anglika
2. demontaż silnika i oględziny czy nadaje sie do użytku. facet pokazał mi liczniki z tej sierry a tam 76 000 mil wiec nie jest zle i tak też silnik wyglądał
3. kombinowanie
- głowica nie pasuje, inne otwory kolektorów wodnych,można by pozaślepiać ale po co? mam głowice z 1.6 a tam są wieksze zawory
- misa olejowa inna ,otwory w bloku 1.8 są rzadziej i na śrube 8 a nie 6. ale wystarczy w misie od 1.4 nawiercic otwory pod blok 1,8 i prawie bedzie grało. prawie bo obudowy zimeringów są różne choc same zimeringi są takie same. czyli obudowe duzego zimeringi tego tylnego trzeba włożyż z 1.4 oraz pompe oleju z 1.4 bo to jest obudowa małego zimeringu. przy okazji wymiany pompy oleju należy zmienic smok olejowy
- tarcza sprzęgła nie pasuje, ma inny wieloklin. założyłem kompletne sprzęgło z kołem zamachowym z escorta 1.6 90 km. aha w kole zamachowym z escorta tam gdzie wchodzi wałek sprzęgłowy jest łożysko igełkowe i trzeba je wyjąć bo wałek sprzęgłowy ze skrzyni z fiesty nie wejdzie.
- pompa wody w 1.8 ma inne wyjscie . wystarczy przykręcic z 1.4
- pasek i koła rozrządu w 1.8 są szersze wiec je zostawiłem,ale odsuneło sie koło paska alternatora. wystarczy przesunąc na tulejkach mocujących alternator i wszystko gra.
- kolektory ssący i wydechowy zostały dopasowane razem z głowicą
reszta pasuje jak ulał. wygłada jak 1.4 hihihi!!!
teraz troche o osiągach:
myślałem ze bedą lepsze ale to moze przez ten wałek i gażnik
- 0-100 km/h benzyna około 9.5 s
gaz około 10.5 s
- V max benzyna około 200 km/h
gaz około 180 km/h
- spalanie : benzyna 10 l100km
gaz 12-13 l/100km
wszystko na letnich kołach 195/45/15 i zawiasie -40, 2 osoby, pełna tapicerka, 4 elektryczne szyby, abs, centralnym zamku i 30 kg skrzynka z narzędziami. mierzone jkieś 2 tygodnie temy jak byłow miare sucho. teraz na zimówkach 155/70/13 mieli kołami na 2 a czasami i na 3.
tak wiec tanim kosztem ma szybszy samochód
mam jeszcze pare rzeczy do wstawiena ale to po wakacjach. pozdrawiam narka!!!
[ Dodano: Pon Lut 05, 2007 23:10 ]
zapomiałem dodać ze głowica była założona przedtem u mnie w 1.4 wiec była planowana o około 3 mm względem serii bo tłoki w 1.4 i 1.8 są płaskie a w 1.6 nie i byłby za mały stopień sprężania |
_________________ Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria |
Ostatnio zmieniony przez LOY 23 Lip 2008, 00:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zefir
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 6 Lut 2007, 00:15
|
|
|
czarny zaskakujesz mnie bardzo pozatywnie
totalny szacunek hooray hooray hooray hooray |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 6 Lut 2007, 00:40
|
|
|
Witam,
ciesze sie ze udało sie to poskąłdac, wielkei ,
kanały wodne sie spasowały z głowica 1,6 ?? bo nie do końca zrozumiałem.
moze żeby zwiekszyc moc gaźnik od xr2/xr3?? lub przeskok na efi??
Mam nadziej że sie pokażesz na zlocie ze swoim autem. warto oblookac
Pozdrawiam
PS. z mi z znanych źródeł taka sama przeróbka jest potrzebna w montażu 1,9 CVH z escorta USA tylko bez planowanai głowicy wychodzi idealne 1,9 pod turbo[/list] |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 6 Lut 2007, 01:24
|
|
|
czasem wszyscy mówia "ze się nieda " a przychodzi taki jeden co tego niewie i to robi
podziwu godny swap i ....chyba precedens swapowy w kraju
dodam jeszcze ..
poka poka !
fotki oczywiście |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
czarny
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 53 Skąd: mikołajki
|
Wysłany: 6 Lut 2007, 01:33
|
|
|
Witam!
mam nadzieje ze nie jest to pierwsze i ostatnie zaskoczenie.
ja tez sie cieszę ze sie udało!!!
PUMA chodziło mi o kanały wodnew głowicy 1,8 , które idą z tyłu do kolektora ssacego w silnikach zamontowanych wzdłuznie. w silnikach zamontowanych poprzecznie kanał wodny głowicy wychodz po prawej stronie nad skrzynia do termostatu
co do zwiekszenia mocy to mam w planach napewno gaznik ale czy 1 czy 4 to sie jeszcze zobaczy!!!
nie wiem czy sie zobaczymy na jakimś zlocie. mam nadzieje ze tak bo miło porozmawiać z kimś kto ma taką samą pasje i lubi robić a nie tylko teorytezować. pozdrawiam nara!!!
[ Dodano: Wto Lut 06, 2007 00:41 ]
aha dodam ze silnik 1.9 cvh z escorta z głowicą od 1.6 faktycznie sprężanie ma pod turbo ale ma duzy skok tłoka i co dziwne bardzo słabe tłoki które mogą bardzo szybko sie roztopic przy turbo. tak wnioskuje oglądając te tłoki u siebie
LOY fotek ze swapa nie mam a po swapie w komorze silnika jest tak samo jak z 1.4 czy innym cvh. jeszcze raz pozdrawiam nara!! |
_________________ Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 6 Lut 2007, 08:23
|
|
|
później zaczaiłem oco ci chodziło
szkoda że nie masz fotek. A co do tłoków w 1,9 tojesdnak one wytrzymuja ale z tego co wiem to masz tacje bo nie lubią durzego doładowania. Niemniej jednak załużmy hipotetycznie wkłądajac duł od 1,8 lub 1,0 moze na mocy wiele nie zyskamy ale na Nm napewno zostawiajac to same doładowania.
Zresztą angole kiedys robili porównanie wykreconych 1,6 i 1,9 wcale durzej różnicy nie było w osiagach.
Przepraszam za OT
Czarny takie pytanie bardziej dla potomnych. Ty miałeś spiety duł silnika od 1,4 z głowicą od 1,6. tu moje pytanie, jaka uszczelaka?? od którego z tych silników i czy jej spaliny nie wypalały?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
Piesek
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 28 Sty 2005 Posty: 1226 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
czarny
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 53 Skąd: mikołajki
|
Wysłany: 6 Lut 2007, 14:10
|
|
|
witam!!!
PUMA też sie zastanawiałem którą uszczelke wybrać ale po namyśle doszedłem do wniosku ze lepsz bedzie uszczelka od 1.6 bo przy uszczelce od 1.4 głowica niedociskała metalowego pierscienia na niej i było bardzo prawdopodobne ze wypali uszczelkę. do swap'u zrobiłem na takim układzie około 40 000 km i nic sie nie działo.
mam pytanie do ciebie: jakie sprzęgło zastosować u siebie bo ten zestaw z escorta 1.6 90 km niedaje rady i na 2 i 3 czasami strasznie czuć woń spalonego sprzęgła. dodam ze tak ustawiłem zapłon ze ma niesamowity ciąg od około 3200 obr/min a do tych obrotów nic nadzwyczajnego sie nie dzieje. pozdrawiam nara!! |
_________________ Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 6 Lut 2007, 17:31
|
|
|
Ja miałem seryjne sprzegło od xr2i/rst/16v i takie bym zakąłdął, badź co bądź wytrzymało moc u mnie.
ale jak sie nie myle to jest to samo sprzegło co w 1,4 chyba 220mm średnicy.
Moze masz juz stare?? |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
czarny
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 53 Skąd: mikołajki
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 16:58
|
|
|
Witam!
Jakie moje zaskoczenie ze sie tutaj znalazłem. strasznie jestem zaszczycony.
Skoro juz tu jestem to uzupełnie co nieco. wydaje mi sie ze to juz gdzies pisałem ale tutaj tego niema wiec pisze co jeszcze mam w pierdziawce.
Silnik nie ruszony.
zawieszenie:
-sprężyny weitec -40 (zielone)
-amortyzatory przód i tył nawiercone i wymieniony olej na gęstszy co spowodowało duze
utwardzenie
-z przodu zamontowany stabilizator ale od escorta 90r. średnica 22 mm (przymocowany za
pomocą łączników z vw passata b3 i do budy i do wachaczy)
-z tyłu stabilizator przedni z vw t4 z 99r. średnica 24 mm (pasuje prawie idealnie tylko
dorobićobejmy mocujące)
hamulce:
-załorzony hamulec ręczny hydrauliczny na bębnach (siłownik od sprzęgła z vw passata b3
a po drugiej stronie cylinderki z fiesty w miejscu dolnego ogranicznika szczęk)
wnętrze:
-elektryczne szybki z tyłu (przednie od fiata cromy) bo przednie były w standardzie
-dodatkowe wskazniki z vw golfa II (łądowanie , temp oleju , ciśnienie oleju)
w tej chwili pierdziawka stoi w garażu i czeka na blacharke.
Pozdrawiam czarny! |
_________________ Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria |
|
|
|
|
Parch
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006 Posty: 234 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 17:45
|
|
|
I to się właśnie nazywa - mocne odświeżenie tematu.
Respect! W wolnym tłumaczeniu - szacun! |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 18:36
|
|
|
czarny napisał/a: | Jakie moje zaskoczenie ze sie tutaj znalazłem. strasznie jestem zaszczycony. |
jako prekursor 1,8 cvh zasługiwałeś na to juzjakiś czas temu ale jakoś umknołeś poprzedniemu modowi.
Ja osobiście prosze o wiecej fotek |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
czarny
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 53 Skąd: mikołajki
|
Wysłany: 13 Mar 2008, 23:51
|
|
|
oto kilka zdjęć które znzlazłem
pozdrawiam czarny
[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 22:58 ]
Witam!
zapomiałem dodać ze teraz na codzień jezdze traktorynką czyli fiestą 1.8 d z 92 roku. ekonomia wygrywa ale nie jest tak zle bo ma krótką skrzynie z 1.1 benzyka i obrotomierz czego w fiescie mk3 diesel jeszcze niewidziałem i dlatego sobie zamontowałem.
pozdrawiam czarny!
[ Dodano: Pią Mar 14, 2008 00:03 ]
oto moja traktorynka a ze jestem strażakiem to i nr rej. mam strażacki
a to passat mojej żonki
pozdrawiam! |
_________________ Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Mar 2008, 06:10
|
|
|
temat został podwieszony po jednogłośnej decyzji
Fajnie że dałęś fotki bo projekt naprawde nietuzinkowy i zaawansowany ( mnie daje sporo do myślenia odnośnei tego co by było gdyby )
Relacjonuj to co robisz przy aucie bo w powodzi RST i 2.0 to auto naprawde sie wyróżnia |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16 Mar 2008, 23:32
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: |
Fajnie że dałęś fotki bo projekt naprawde nietuzinkowy i zaawansowany
Relacjonuj to co robisz przy aucie bo w powodzi RST i 2.0 to auto naprawde sie wyróżnia |
I do tego wszystkiego, obalając stereotypy , pokazuje jak to VW przydał się dla forda fiesty |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
czarny
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 53 Skąd: mikołajki
|
Wysłany: 22 Kwi 2008, 22:40
|
|
|
witam!!!
pierdziawka przygotowana do malowania
[ Dodano: Wto Kwi 22, 2008 21:51 ]
|
_________________ Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 23 Kwi 2008, 07:58
|
|
|
a maska w jaki kolor idzie? |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
czarny
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47 Dołączył: 17 Kwi 2006 Posty: 53 Skąd: mikołajki
|
Wysłany: 23 Kwi 2008, 10:04
|
|
|
Witam!!!
maska i dach są w porządku więc nie będę ich malował a kolor taki jaki był czyli bordowy na całości.
pozdrawiam czarny! |
_________________ Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 23 Kwi 2008, 10:09
|
|
|
ehh - a już miałęm nadzieje że maska pójdzie w czarny macik |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
PumaRST
Princessa of Ułęż
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004 Posty: 3192 Skąd: OBR Niestachów
|
Wysłany: 23 Kwi 2008, 16:42
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | ehh - a już miałęm nadzieje że maska pójdzie w czarny macik |
lub cała reszta |
_________________ Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP |
|
|
|
|
|