Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Mafios
18 Sty 2015, 21:53
[MK3] 1.8 cvh
Autor Wiadomość
czarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 53
Skąd: mikołajki
Wysłany: 5 Lut 2007, 23:36   [MK3] 1.8 cvh

witam!!! chciałem wam powiedziec ze wstawiłem do mojej pierdziawki silnik 1.8 cvh od sierry! chyba jestem pierwszy na tym forum komu sie to udało! nie było tak trudno. po krótce opisze co i jak.
silnik nie ma jeszcze pełnej mocy bo jezdzi na wałku rozrządu z 1.6 cvh 90km z escorta i gazniku z 1.4 z fiesty.
1. zakup silnika był trudny bo jest ich mało ale udało sie za 600 pln z anglika
2. demontaż silnika i oględziny czy nadaje sie do użytku. facet pokazał mi liczniki z tej sierry a tam 76 000 mil wiec nie jest zle i tak też silnik wyglądał
3. kombinowanie
- głowica nie pasuje, inne otwory kolektorów wodnych,można by pozaślepiać ale po co? mam głowice z 1.6 a tam są wieksze zawory
- misa olejowa inna ,otwory w bloku 1.8 są rzadziej i na śrube 8 a nie 6. ale wystarczy w misie od 1.4 nawiercic otwory pod blok 1,8 i prawie bedzie grało. prawie bo obudowy zimeringów są różne choc same zimeringi są takie same. czyli obudowe duzego zimeringi tego tylnego trzeba włożyż z 1.4 oraz pompe oleju z 1.4 bo to jest obudowa małego zimeringu. przy okazji wymiany pompy oleju należy zmienic smok olejowy
- tarcza sprzęgła nie pasuje, ma inny wieloklin. założyłem kompletne sprzęgło z kołem zamachowym z escorta 1.6 90 km. aha w kole zamachowym z escorta tam gdzie wchodzi wałek sprzęgłowy jest łożysko igełkowe i trzeba je wyjąć bo wałek sprzęgłowy ze skrzyni z fiesty nie wejdzie.
- pompa wody w 1.8 ma inne wyjscie . wystarczy przykręcic z 1.4
- pasek i koła rozrządu w 1.8 są szersze wiec je zostawiłem,ale odsuneło sie koło paska alternatora. wystarczy przesunąc na tulejkach mocujących alternator i wszystko gra.
- kolektory ssący i wydechowy zostały dopasowane razem z głowicą

reszta pasuje jak ulał. wygłada jak 1.4 hihihi!!!

teraz troche o osiągach:
myślałem ze bedą lepsze ale to moze przez ten wałek i gażnik
- 0-100 km/h benzyna około 9.5 s
gaz około 10.5 s
- V max benzyna około 200 km/h
gaz około 180 km/h
- spalanie : benzyna 10 l100km
gaz 12-13 l/100km

wszystko na letnich kołach 195/45/15 i zawiasie -40, 2 osoby, pełna tapicerka, 4 elektryczne szyby, abs, centralnym zamku i 30 kg skrzynka z narzędziami. mierzone jkieś 2 tygodnie temy jak byłow miare sucho. teraz na zimówkach 155/70/13 mieli kołami na 2 a czasami i na 3.

tak wiec tanim kosztem ma szybszy samochód

mam jeszcze pare rzeczy do wstawiena ale to po wakacjach. pozdrawiam narka!!!

[ Dodano: Pon Lut 05, 2007 23:10 ]
zapomiałem dodać ze głowica była założona przedtem u mnie w 1.4 wiec była planowana o około 3 mm względem serii bo tłoki w 1.4 i 1.8 są płaskie a w 1.6 nie i byłby za mały stopień sprężania
_________________
Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
Ostatnio zmieniony przez LOY 23 Lip 2008, 00:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 6 Lut 2007, 00:15   

czarny zaskakujesz mnie bardzo pozatywnie
totalny szacunek hooray hooray hooray hooray :brawo: :brawo: :brawo: :brawo:
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 6 Lut 2007, 00:40   

Witam,

ciesze sie ze udało sie to poskąłdac, wielkei :brawo: :brawo: ,

kanały wodne sie spasowały z głowica 1,6 ?? bo nie do końca zrozumiałem.

moze żeby zwiekszyc moc gaźnik od xr2/xr3?? lub przeskok na efi??

Mam nadziej że sie pokażesz na zlocie ze swoim autem. warto oblookac ;))

Pozdrawiam

PS. z mi z znanych źródeł taka sama przeróbka jest potrzebna w montażu 1,9 CVH z escorta USA tylko bez planowanai głowicy wychodzi idealne 1,9 pod turbo[/list]
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
LOY 
Członek Honorowy FKP


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 45
Dołączył: 16 Mar 2005
Posty: 1367
Skąd: Zamość/Łódź
Wysłany: 6 Lut 2007, 01:24   

czasem wszyscy mówia "ze się nieda " a przychodzi taki jeden co tego niewie i to robi :-)

podziwu godny swap i ....chyba precedens swapowy w kraju :brawo: :brawo:
dodam jeszcze ..
poka poka !
fotki oczywiście :-)
_________________
dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie :)
 
 
 
czarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 53
Skąd: mikołajki
Wysłany: 6 Lut 2007, 01:33   

Witam!

mam nadzieje ze nie jest to pierwsze i ostatnie zaskoczenie.
ja tez sie cieszę ze sie udało!!!

PUMA chodziło mi o kanały wodnew głowicy 1,8 , które idą z tyłu do kolektora ssacego w silnikach zamontowanych wzdłuznie. w silnikach zamontowanych poprzecznie kanał wodny głowicy wychodz po prawej stronie nad skrzynia do termostatu

co do zwiekszenia mocy to mam w planach napewno gaznik ale czy 1 czy 4 to sie jeszcze zobaczy!!!
nie wiem czy sie zobaczymy na jakimś zlocie. mam nadzieje ze tak bo miło porozmawiać z kimś kto ma taką samą pasje i lubi robić a nie tylko teorytezować. pozdrawiam nara!!!

[ Dodano: Wto Lut 06, 2007 00:41 ]
aha dodam ze silnik 1.9 cvh z escorta z głowicą od 1.6 faktycznie sprężanie ma pod turbo ale ma duzy skok tłoka i co dziwne bardzo słabe tłoki które mogą bardzo szybko sie roztopic przy turbo. tak wnioskuje oglądając te tłoki u siebie

LOY fotek ze swapa nie mam a po swapie w komorze silnika jest tak samo jak z 1.4 czy innym cvh. jeszcze raz pozdrawiam nara!!
_________________
Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 6 Lut 2007, 08:23   

później zaczaiłem oco ci chodziło :ups:

szkoda że nie masz fotek. A co do tłoków w 1,9 tojesdnak one wytrzymuja ale z tego co wiem to masz tacje bo nie lubią durzego doładowania. Niemniej jednak załużmy hipotetycznie wkłądajac duł od 1,8 lub 1,0 moze na mocy wiele nie zyskamy ale na Nm napewno zostawiajac to same doładowania.
Zresztą angole kiedys robili porównanie wykreconych 1,6 i 1,9 wcale durzej różnicy nie było w osiagach.

Przepraszam za OT

Czarny takie pytanie bardziej dla potomnych. Ty miałeś spiety duł silnika od 1,4 z głowicą od 1,6. tu moje pytanie, jaka uszczelaka?? od którego z tych silników i czy jej spaliny nie wypalały??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Lut 2007, 12:59   

szacucekkkkkkk :D :D:D peace :D
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
czarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 53
Skąd: mikołajki
Wysłany: 6 Lut 2007, 14:10   

witam!!!
PUMA też sie zastanawiałem którą uszczelke wybrać ale po namyśle doszedłem do wniosku ze lepsz bedzie uszczelka od 1.6 bo przy uszczelce od 1.4 głowica niedociskała metalowego pierscienia na niej i było bardzo prawdopodobne ze wypali uszczelkę. do swap'u zrobiłem na takim układzie około 40 000 km i nic sie nie działo.

mam pytanie do ciebie: jakie sprzęgło zastosować u siebie bo ten zestaw z escorta 1.6 90 km niedaje rady i na 2 i 3 czasami strasznie czuć woń spalonego sprzęgła. dodam ze tak ustawiłem zapłon ze ma niesamowity ciąg od około 3200 obr/min a do tych obrotów nic nadzwyczajnego sie nie dzieje. pozdrawiam nara!!
_________________
Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 6 Lut 2007, 17:31   

Ja miałem seryjne sprzegło od xr2i/rst/16v i takie bym zakąłdął, badź co bądź wytrzymało moc u mnie.

ale jak sie nie myle to jest to samo sprzegło co w 1,4 chyba 220mm średnicy.

Moze masz juz stare??
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
czarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 53
Skąd: mikołajki
Wysłany: 13 Mar 2008, 16:58   

Witam!
Jakie moje zaskoczenie ze sie tutaj znalazłem. strasznie jestem zaszczycony.
Skoro juz tu jestem to uzupełnie co nieco. wydaje mi sie ze to juz gdzies pisałem ale tutaj tego niema wiec pisze co jeszcze mam w pierdziawce.

Silnik nie ruszony.

zawieszenie:
-sprężyny weitec -40 (zielone)
-amortyzatory przód i tył nawiercone i wymieniony olej na gęstszy co spowodowało duze
utwardzenie
-z przodu zamontowany stabilizator ale od escorta 90r. średnica 22 mm (przymocowany za
pomocą łączników z vw passata b3 i do budy i do wachaczy)
-z tyłu stabilizator przedni z vw t4 z 99r. średnica 24 mm (pasuje prawie idealnie tylko
dorobićobejmy mocujące)

hamulce:
-załorzony hamulec ręczny hydrauliczny na bębnach (siłownik od sprzęgła z vw passata b3
a po drugiej stronie cylinderki z fiesty w miejscu dolnego ogranicznika szczęk)

wnętrze:
-elektryczne szybki z tyłu (przednie od fiata cromy) bo przednie były w standardzie
-dodatkowe wskazniki z vw golfa II (łądowanie , temp oleju , ciśnienie oleju)

w tej chwili pierdziawka stoi w garażu i czeka na blacharke.

Pozdrawiam czarny!
_________________
Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
 
 
Parch 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 06 Lip 2006
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13 Mar 2008, 17:45   

I to się właśnie nazywa - mocne odświeżenie tematu.
Respect! W wolnym tłumaczeniu - szacun!
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 13 Mar 2008, 18:36   

czarny napisał/a:
Jakie moje zaskoczenie ze sie tutaj znalazłem. strasznie jestem zaszczycony.


jako prekursor 1,8 cvh zasługiwałeś na to juzjakiś czas temu ale jakoś umknołeś poprzedniemu modowi.

Ja osobiście prosze o wiecej fotek :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
czarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 53
Skąd: mikołajki
Wysłany: 13 Mar 2008, 23:51   









oto kilka zdjęć które znzlazłem

pozdrawiam czarny

[ Dodano: Czw Mar 13, 2008 22:58 ]
Witam!
zapomiałem dodać ze teraz na codzień jezdze traktorynką czyli fiestą 1.8 d z 92 roku. ekonomia wygrywa ale nie jest tak zle bo ma krótką skrzynie z 1.1 benzyka i obrotomierz czego w fiescie mk3 diesel jeszcze niewidziałem i dlatego sobie zamontowałem.

pozdrawiam czarny!

[ Dodano: Pią Mar 14, 2008 00:03 ]


oto moja traktorynka a ze jestem strażakiem to i nr rej. mam strażacki




a to passat mojej żonki

pozdrawiam!
_________________
Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 14 Mar 2008, 06:10   

temat został podwieszony po jednogłośnej decyzji :)

Fajnie że dałęś fotki bo projekt naprawde nietuzinkowy i zaawansowany ( mnie daje sporo do myślenia odnośnei tego co by było gdyby :) )

Relacjonuj to co robisz przy aucie bo w powodzi RST i 2.0 to auto naprawde sie wyróżnia :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Piter 
Ninja TEAM




Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 3843
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Mar 2008, 23:32   

Żółwik Tuptuś napisał/a:


Fajnie że dałęś fotki bo projekt naprawde nietuzinkowy i zaawansowany

Relacjonuj to co robisz przy aucie bo w powodzi RST i 2.0 to auto naprawde sie wyróżnia :)

I do tego wszystkiego, obalając stereotypy , pokazuje jak to VW przydał się dla forda fiesty :rotfl: ;))
_________________
MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA :V:
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ...
 
 
 
czarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 53
Skąd: mikołajki
Wysłany: 22 Kwi 2008, 22:40   



witam!!!
pierdziawka przygotowana do malowania

[ Dodano: Wto Kwi 22, 2008 21:51 ]


_________________
Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 23 Kwi 2008, 07:58   

a maska w jaki kolor idzie?
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
czarny 

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Arek
Wiek: 47
Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 53
Skąd: mikołajki
Wysłany: 23 Kwi 2008, 10:04   

Witam!!!
maska i dach są w porządku więc nie będę ich malował a kolor taki jaki był czyli bordowy na całości.
pozdrawiam czarny!
_________________
Jestem w trakcie przeróbek. Silnik juz jest 1.8 CVH, zawieszenie tez, zostaje karoseria
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 23 Kwi 2008, 10:09   

ehh - a już miałęm nadzieje że maska pójdzie w czarny macik :devil:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 23 Kwi 2008, 16:42   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
ehh - a już miałęm nadzieje że maska pójdzie w czarny macik :devil:

lub cała reszta :jupi:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.