Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: swap.

[MK3] Czy da rade wsadzić jakiś silnik 1.4 16v
Autor Wiadomość
ciulalla 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Pleszew
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:20   [MK3] Czy da rade wsadzić jakiś silnik 1.4 16v

witam mam fiestę 1.4 na monowtrysku 1992r. Samochód do rajdów, w zeszły weekend przejechaliśmy pierwszy rajd i stwierdziliśmy że potrzebujemy więcej mocy, jednak żeby pojemność została taka sama, stąd moje pytanie czy da radę wsadzić od czegoś 1.4 16v bez jakiś wielkich przeróbek, a wiem że jakieś na pewno będą musiały być to poprosił bym o napisanie jakie. Z góry dziękuje za odpowiedzi na temat.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Wrz 2011, 21:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:22   

Nie lepiej 1.6? Mieścić się będziesz w 3 klasie jeszcze.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
ciulalla 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Pleszew
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:26   

Niby lepiej, w sumie chętnie ale zmiana w dowodzie itd. a na niektórych rajdach 1.4 zaliczane jest jeszcze do 2 klasy.
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:37   

Zmiana w dowodzie nie problem, bo 1.6 np z xr2i p&p pasuje bez przeróbek. A z tym że 1.4 liczą do 2 to jeszcze się nie spotkałem :D
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
ciulalla 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Pleszew
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:40   

są są superoes Gostyń, w Dębrznie chyba też
a za dodatkowy przegląd trzeba zapłacić zmiana ubezpieczenia itd, wszystkiego się nazbiera a opłaty mam porobione miesiąc temu, za to wole coś do samochodu innego dorzucić.
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:43   

A ten silnik już dłubałeś coś czy seria?
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
elmek13 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45
Dołączył: 06 Wrz 2007
Posty: 1995
Skąd: z Elemelkowa
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:44   

Nie lepiej 2.0 Mondeo? Bez przeróbek i cięcia budy 130 KM. :V:
_________________
Burbo Team
Profil Facebook
 
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:46   

elmek13 napisał/a:
Nie lepiej 2.0 Mondeo? Bez przeróbek i cięcia budy 130 KM. :V:

A to swoją droga :D
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
ciulalla 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Pleszew
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:49   

ale jednak wolał bym zostać przy 1.4 :)
nie nie nic w sumie nie dłubałem bo co można zrobić sensownego przy tak małym silniku??
 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 12 Wrz 2011, 22:36   

Dolot i wylot chociaż, usprawnić jego działanie, wielopunkt już choćby też.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 12 Wrz 2011, 22:38   

ciulalla napisał/a:
ale jednak wolał bym zostać przy 1.4 :)
nie nie nic w sumie nie dłubałem bo co można zrobić sensownego przy tak małym silniku??

dwie albo trzy fiesty 1,4 były dłubnięte na osprzęcie z 1,6, musisz poszukać w projektach, Kolin (później była Mariusza.B) i Maerik
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
ciulalla 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Pleszew
Wysłany: 12 Wrz 2011, 23:29   

na wtrysku bezpośrednio stożek z dojściem zimnego powietrza (wlot bezpośrednio na niego w masce) wycięty kat przelotowy ostatni tłumik
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 13 Wrz 2011, 12:05   

Podstawa ile chcesz na to wydac... bo tak mozemy dywagowac dlugooo...
_________________

 
 
 
ciulalla 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Pleszew
Wysłany: 14 Wrz 2011, 00:20   

szczerze mówiąc to jak najmniej 1000-góra2000zł, z drugiej strony męczy mnie 1.6 zetec od escorta mk7, pasował by p&p?? i czy spasuje go z moją skrzynią??
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 14 Wrz 2011, 11:46   

Jak na 1.4 16V to troche malo.
Najprawdopodobniej zapominasz o elektryce dla niego, lapach, skrzyni, sprzeglo, sam silnik z osprzetem tez swoje kosztuje...
_________________

 
 
 
ciulalla 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 33
Skąd: Pleszew
Wysłany: 18 Wrz 2011, 23:47   

po długich dyskusjach doszliśmy do wniosku z moim współuczestnikiem całej zabawy że chyba jednak swap na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy. W sumie nie ma nigdzie nic na temat swapu z 1.4 ale domyślam się że nic inaczej jak z innych silników nie będzie. Czy w związku z tym muszę o czymś pamiętać przy kupnie nowego silnika i przy samym swapie??
_________________

 
 
Pietrekk 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 1240
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 18 Wrz 2011, 23:56   

Wiadomo, najlepiej dobrze znany stan silnika, fajnie jak byś miał możliwość przejechać się z nim wcześniej jak jeszcze w aucie siedzi. Co najważniejsze, nie oszczędzać przy zakładaniu, jeśli czegoś niema, czy coś to "nie to potem się zrobi" itp.
_________________
BMW e36 touring 325tds 1997
Profil Facebook
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Wrz 2011, 00:09   

ciulalla napisał/a:
na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy


Akurat ten silnik nie jest rozwojowy i tuningowalny ... 1.8 to takie minimum do dalszego zwiększania mocy ... :-P
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Wrz 2011, 00:22   

Pele napisał/a:
ciulalla napisał/a:
na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy


Akurat ten silnik nie jest rozwojowy i tuningowalny ... 1.8 to takie minimum do dalszego zwiększania mocy ... :-P


ewentualnie zdrowe 1.6 CVH w którym też można trochę zdziałać
tylko zdrowe CVH trzeba sobie zrobić :twisted:
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Wrz 2011, 15:42   

1.6 16V pieknie przyjmuje mody na klate tak ze nie piszcie chlopakowi czegos co sie z prawda nie pokrywa... spokojnie mozna go rozkrecic w okolice 115-120KM.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.