[MK3] Czy da rade wsadzić jakiś silnik 1.4 16v |
Autor |
Wiadomość |
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:20 [MK3] Czy da rade wsadzić jakiś silnik 1.4 16v
|
|
|
witam mam fiestę 1.4 na monowtrysku 1992r. Samochód do rajdów, w zeszły weekend przejechaliśmy pierwszy rajd i stwierdziliśmy że potrzebujemy więcej mocy, jednak żeby pojemność została taka sama, stąd moje pytanie czy da radę wsadzić od czegoś 1.4 16v bez jakiś wielkich przeróbek, a wiem że jakieś na pewno będą musiały być to poprosił bym o napisanie jakie. Z góry dziękuje za odpowiedzi na temat. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Wrz 2011, 21:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:22
|
|
|
Nie lepiej 1.6? Mieścić się będziesz w 3 klasie jeszcze. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:26
|
|
|
Niby lepiej, w sumie chętnie ale zmiana w dowodzie itd. a na niektórych rajdach 1.4 zaliczane jest jeszcze do 2 klasy. |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:37
|
|
|
Zmiana w dowodzie nie problem, bo 1.6 np z xr2i p&p pasuje bez przeróbek. A z tym że 1.4 liczą do 2 to jeszcze się nie spotkałem |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:40
|
|
|
są są superoes Gostyń, w Dębrznie chyba też
a za dodatkowy przegląd trzeba zapłacić zmiana ubezpieczenia itd, wszystkiego się nazbiera a opłaty mam porobione miesiąc temu, za to wole coś do samochodu innego dorzucić. |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:43
|
|
|
A ten silnik już dłubałeś coś czy seria? |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:44
|
|
|
Nie lepiej 2.0 Mondeo? Bez przeróbek i cięcia budy 130 KM. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:46
|
|
|
elmek13 napisał/a: | Nie lepiej 2.0 Mondeo? Bez przeróbek i cięcia budy 130 KM. |
A to swoją droga |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 21:49
|
|
|
ale jednak wolał bym zostać przy 1.4
nie nie nic w sumie nie dłubałem bo co można zrobić sensownego przy tak małym silniku?? |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 22:36
|
|
|
Dolot i wylot chociaż, usprawnić jego działanie, wielopunkt już choćby też. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 22:38
|
|
|
ciulalla napisał/a: | ale jednak wolał bym zostać przy 1.4
nie nie nic w sumie nie dłubałem bo co można zrobić sensownego przy tak małym silniku?? |
dwie albo trzy fiesty 1,4 były dłubnięte na osprzęcie z 1,6, musisz poszukać w projektach, Kolin (później była Mariusza.B) i Maerik |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 12 Wrz 2011, 23:29
|
|
|
na wtrysku bezpośrednio stożek z dojściem zimnego powietrza (wlot bezpośrednio na niego w masce) wycięty kat przelotowy ostatni tłumik |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 13 Wrz 2011, 12:05
|
|
|
Podstawa ile chcesz na to wydac... bo tak mozemy dywagowac dlugooo... |
_________________
|
|
|
|
|
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 14 Wrz 2011, 00:20
|
|
|
szczerze mówiąc to jak najmniej 1000-góra2000zł, z drugiej strony męczy mnie 1.6 zetec od escorta mk7, pasował by p&p?? i czy spasuje go z moją skrzynią?? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Wrz 2011, 11:46
|
|
|
Jak na 1.4 16V to troche malo.
Najprawdopodobniej zapominasz o elektryce dla niego, lapach, skrzyni, sprzeglo, sam silnik z osprzetem tez swoje kosztuje... |
_________________
|
|
|
|
|
ciulalla
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.6i16V/90KM
Wiek: 34 Dołączył: 10 Sie 2011 Posty: 33 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 18 Wrz 2011, 23:47
|
|
|
po długich dyskusjach doszliśmy do wniosku z moim współuczestnikiem całej zabawy że chyba jednak swap na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy. W sumie nie ma nigdzie nic na temat swapu z 1.4 ale domyślam się że nic inaczej jak z innych silników nie będzie. Czy w związku z tym muszę o czymś pamiętać przy kupnie nowego silnika i przy samym swapie?? |
_________________
|
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 18 Wrz 2011, 23:56
|
|
|
Wiadomo, najlepiej dobrze znany stan silnika, fajnie jak byś miał możliwość przejechać się z nim wcześniej jak jeszcze w aucie siedzi. Co najważniejsze, nie oszczędzać przy zakładaniu, jeśli czegoś niema, czy coś to "nie to potem się zrobi" itp. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
Pele
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Wrz 2011, 00:09
|
|
|
ciulalla napisał/a: | na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy |
Akurat ten silnik nie jest rozwojowy i tuningowalny ... 1.8 to takie minimum do dalszego zwiększania mocy ... |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Wrz 2011, 00:22
|
|
|
Pele napisał/a: | ciulalla napisał/a: | na 1.6 16v będzie bardziej rozwojowy i da nam więcej możliwości dalszej rozbudowy |
Akurat ten silnik nie jest rozwojowy i tuningowalny ... 1.8 to takie minimum do dalszego zwiększania mocy ... |
ewentualnie zdrowe 1.6 CVH w którym też można trochę zdziałać
tylko zdrowe CVH trzeba sobie zrobić |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 19 Wrz 2011, 15:42
|
|
|
1.6 16V pieknie przyjmuje mody na klate tak ze nie piszcie chlopakowi czegos co sie z prawda nie pokrywa... spokojnie mozna go rozkrecic w okolice 115-120KM. |
_________________
|
|
|
|
|
|