Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Autor Wiadomość
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 27 Maj 2010, 22:09   

Tuning to nie hipermaket - że tanio ma być...albo tuning, albo tanio.
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 27 Maj 2010, 22:35   

ale to chyba kazdy wie, nie musisz o tym pisac
 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 30 Gru 2010, 18:18   

Witam, zamierzam robić Fiestę Mk3 1.8 TD z IC. Mam pytanko...


1. Chcę kupić sobie całe mondeo lub escorta jako dawcę, pytanie: czy jest to obojętnie jakie oznaczenie silnika oczywiście mówimy to o 88KM lub 90KM obojętnie jaki będzie pasował do Fiesty po takich przeróbkach jakie są opisane na 1 stronie? Obojętnie jaki kolektor(napisaliście, że są 4 a ten na zdjęciach-najlepszy, czy każdy z tych 4 będzie pasował?). Pompa obojętnie czy Bosch czy Lucas?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 30 Gru 2010, 23:45   

Generalnie slupek jest identyczny, tyle ze Enduda DE ma wiecej elektroniki, w tym wtryskiwacz z czujnikiem polozenia iglic, oraz ECU.
W sumie to zeby uruchomic takowa jednostke nie musisz miec wiazki ani kompa do niego, bo wszystko podpinasz sobie pod swoja elektrke.
88KM to jest 1.8 Diesel (TD), natomiast 90KM to jest Endura DE. Zadna roznica czy kupisz boscha czy lucasa, bo i tak i tak da sie to uruchomic.
Niektore Endury mialy immobiliser, tzn na pompie jest jeszcze jeden elektrozaworek ktory blokuje doplyw paliwa.
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 31 Gru 2010, 17:36   

Koło zamachowe trzeba zamontować z 1.8 D a ono jest lżejsze, tak więc to już podniesie moc :-P Co nie?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 31 Gru 2010, 17:39   

zajcu200 napisał/a:
Koło zamachowe trzeba zamontować z 1.8 D a ono jest lżejsze, tak więc to już podniesie moc :-P Co nie?

Nie. Masa koła zamachowego ma się nijak do mocy auta. Jedyne co się zyskuje, to szybsze wchodzenie na obroty i szybsze z nich schodzenie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
hekoGCS 


Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 55
Skąd: Kraków
Wysłany: 3 Sty 2011, 23:13   

...lekki zamach do diesla to nie zbyt dobre wyjście...nie tłumi drgań...a te bez dwumasy są olbrzymie <8>
_________________
Wypożycz FF RS :) http://gcscars.pl/
http://www.gcstuning.pl/

https://www.facebook.com/GCSTuning/
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 5 Sty 2011, 22:51   

tu nie bylo 2 masu w serii wiec zadna roznica... slupki sa identyczne az do dnia dzisiejszego, TDCI 1.8 i 2.0 to te same slupki, tylko glowice z biegiem czasu przerabiali pod potrzeby vp44 lub szyne CR.
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 16 Sty 2011, 21:17   

A IC może zostać fabryczny w fabrycznym miejscu?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 17 Sty 2011, 20:14   

jak nie chcesz nic przerabiac to mozesz zostawic ale bedzie mu goraco... bo o ile sam ic seryjny jest OK ale jego miejsce to porazka forda, no i subaru :D bo tez tak mialo...
_________________

 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 18 Sty 2011, 20:56   

Jestem na etapie poszukiwania silnika 1.8 TD z IC z escorta lub mondeo.

Szukam jakiegoś w bardzo przyzwoitym stanie, nie śpieszy mi się, jak będzie jakiś ciekawy to zakupie.

Małe pytanko, jak sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik? Jak spr turbo?(chodzi mi tu o spr przy zakupie, hamownie i pomiary ciśnienia nie wchodzą w grę;)

Wiadomo:
-musi ładnie zapalić
-nie może zbyt mocno kopcić, tym bardziej na biało
-na ciepłym palić od strzała(bo jak nie to pompa do regeneracji)
-nie może mieć przedmuchów spod korka wlewu oleju.

Jeszcze coś?
 
 
Witek1992 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 330
Skąd: DKA
Wysłany: 18 Sty 2011, 21:19   

A ja chciałem się zapytać czy silnik 1.8 TD od escorta różni sie czymś od mondeo? ( te sam silnik) Tak dokładnie prosiłbym :) (mocowania i inne pod zespoły)
_________________
Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 19 Sty 2011, 20:50   

To sa te same slupki...
_________________

 
 
 
Witek1992 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 330
Skąd: DKA
Wysłany: 24 Sty 2011, 18:56   

Fordon, można jaśniej?
_________________
Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 24 Sty 2011, 19:18   

Silnik jako blok i glowica sa takie same, rozne sa tylko wieszaki miedzy mondeo a fiesta, dla tego jak masz fieste 1.8 Dezel to przekladasz sobie wszystkie wieszaki na TD :)
_________________

 
 
 
Witek1992 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mariusz
Wiek: 32
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 330
Skąd: DKA
Wysłany: 24 Sty 2011, 19:20   

ahhh... dzięki :)
_________________
Do Diesla, tak jak do Kobiety... - Trzeba mieć podejście. ;D
 
 
 
zajcu200 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Inna
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 18 Lut 2009
Posty: 48
Skąd: Rybnik
Wysłany: 29 Sty 2011, 15:38   

Witam ponownie,

zakupiłem już silniczek 1.8 TD z IC z Escorta, teraz poszukuję Fiesty w dobrym stanie blacharskim i biorę się do roboty :-P

Powiem szczerze, że trochę mnie to przeraża, jak do tej pory to jedynie co robiłem z poważniejszych spraw to zmiana silnika w Cinquecento xD ale myślę, że pomożecie i dam rade.

Daję zdjęcia silnika, proszę o wypowiedzi... muszę wymienić tą rułkę co to turbo idzie bo wygięta jakaś(ostatnie foto) i mam pytanko, czy na pompie nie ma czasem jakiegoś elektro zaworka odcinającego dopływ paliwa?








 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 29 Sty 2011, 15:48   

Zalozysz temat w dziale nasze auta i tam bedzie mozna dalej ciagnac debate odnosnie twojego silnika.
Tu prosil bym o nie zasmiecanie.
_________________

 
 
 
szczupak 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 18
Skąd: Wożuczyn
Wysłany: 28 Lis 2011, 12:43   

sory że odgrzewam stary temat ale mam pytanko do fordona, mam na oku silnik z escorta
1.8td z 98r. rozumiem że to endura, i z tego co zrozumiałem z powyższych postów to można go przełożyć bez ingerencji w elektronikę? czyli że da się go normalnie podłączyć pod elektrykę w aucie i będzie hulał?
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 28 Lis 2011, 12:50   

Sie da tyle ze trzeba elektrozawor immobilisera podmienic na zaslepke lub zwykly... Opisane jest to w temacie turbimy 1.8D.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 13 2 Lut 2019, 00:44
semimatt
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 11 6 Lis 2023, 11:05
Wizja
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.